Azt hiszem Fisi tesónk megelőzött a Glocneren.Az első motor a kilátó parkolójában egy kék kis plexis ER5volt amit megláttam.Ráadásul magyar rendszámmal.
Tegnap egy 300km-es gurulás alkalmával már a vége felé elég szépen durrogott. 180-at sikerült menni vele azért kérdeztem a végsebességet mert én úgy éreztem h ment volna még csak nem volt tovább út!
Max erre a szezonra hagynám így mert ennél a motornál egyben van a komplett kipufogó a leömlőtől kezdve és szét kéne vágni egy másik dob felrakásához! Meg az igazat megvallva most nincs 40-50e ft-m egy másik dobra!
Ja a végseb az 180- nem szakadékban de kurva erős hátszélben mentem anno tshybe haverom Er-5- ével óra szerint 194- el. De ez csak a kedvező körülmények hatása volt- a rendes vége olyan 180- 185.
Neked is azért durrog Csabikám, mert nyitottál a rendszeren, azzal hogy kifúrtada végét. Az meg hogy akkor mikor már egy ideje mész akkor durrog, az azért van mert akkorra melegszik fel a végdob annyira, hogy az elégetlen keverék be tud gyulladni benne, és nyom visszafelé is egy robbanást.
De álljon itt csaszi mester kommentje a témában- ő jobban bele ásta magát anno:
"Csaszi4
[2] május 27. 06:17
Igen jelenthet problémát, mert a szelepek amik ugye egy extrém könnyített vékonyított fém, és csak a sapkája erős, de az is csak a belső nyomás megtartásához lett tervezve, s nem egy külső ellenrobbanás elviselésére. Szóval ha csak nem egyet-kettőt durrog vissza mondjuk 8e-2e fordulatig, hanem egy géppuskaropogást játszik akkor azt már el kell mulasztani, mert a szelepeket kinyírja. Maga a durrogás, az az olyan benzinszegény keverék miatt jön létre amit a hűtött hengertérben (2-400°) a gyújtógyertya már nem tud berobbanni, hiába van szikra, és így felrobbanás nélkül jut a tűz forró kipufogókönyökbe (7-900°, de akár 1000 felett is lehet) és ott a beszívott levegő segítségével önrobbanás keletkezik, ami nyomás végigszalad az egész jó hosszú kipuf.rendszeren, ahogy is már egy elég legyengült hangú pukkanás kíséretében hagyja el a végdobot. De a másik irányban a leggyengébb láncszem maga a szelep, aminek rendesen ad, nem csak nyomást, hanem a kipufogó kb800fokos hőjét is visszalöki a hengerfejbe, és egy-egy erősebb durranás ki tudja nyitni a szelepeket, és az alu égéstérbe is jut abból a hőből, s nyomásból ami az égéstérnek, és hajtókarnak is ad egy kis ízelítőt.
Szóval ne legyen géppuskaropogás motorféknél, mert az rendesen rövidíti a motor élettartamát."
Az Er-5 dob belseje esik szét, szinte 100%-ban, idő, használat, km kérdése. Előbb- utóbb mindegyik megadja magát, saját tapasztalat- de ezt mindig le is írjuk itt.
Durrogás, ha túl nagy előbb- utóbb kinyírja a kipu szelepeket! Állítatni kel az alapjárati keverék csavaron+ karbi szinkron. Meg fel kell tenni egy sport dobot, ha nem szereted hogy hangos akkor DB killerrel. Én is így használom.
szeva! az túlzás, hogy elég sűrűn széthullik a kipufogó, jópárunknak semmi baja vele. a motorfékkel nekem is szokott durrogni, de csak akkor, amikor már mentem egy ideje és főleg ha nagyobb fordulatnál váltok vissza. (nekem amúgy ki van fúrva a kipufogó, de én is remélem, hogy normálisak ezek a hangok)
az enyémnek 185 a vége.
üdv!
Van egy KLE 500-as motorom a blokk ua mint az ER-5ben.
Hallottam h az ER-nél elég sűrűn széthullik a gyári dob! Na most a KLE-n is széthullott, csörög meg azt vettem észre h motorféknél szokott pukkadozni, durrogni. Ez a széthulló dob miatt lenne? Árt ez a motornak? Az ER-5nek mennyi a vége?
örülök, hogy minden ok volt és hogy épségben hazértekek
mi is jól éreztük magunkat, jó volt újra látni titeket és jó volt egy kicsit beszélgetni
jó étvágyat a gyroshoz, ha majd eszitek
Biza jó volt, de szarrá sültem a melegben! Jó volt kicsit hülyülni Szőrivel ( ) meg a többiekkel is. Nem, nem maradtunk a koncin, eljöttünk hamarabb, nyugdíjasék (Lűtyő+ Eulália) még bevásárolni akart a mai Gyroshoz, amiből végül is tarhonya lett!
NA a nyugdíjas ( 80- 110) közti tempónak meg is lett az eredménye, nem tudom a Xado teszi- e vagy a túl nyugodt vezetési stílus, de ha velük megyek ilyen 3,7- 3.8 literes fogyik jönnek ki, ennyiket soha nem evett alattam a Kawa, igaz hazafelé ott is hagytam egy kis időre a társaságot, aztán mentem egy kicsit 130- 150 közt.
HA egyedül megyek akkor mondjuk mindig ennyi ill 120- 160 közt járok. Mondjuk, akkor meg nem kell csodálkozni hogy többet eszik...
Zimre!
Oly szép vagy té majdnem Kawasakis lénye ezen földi világnak mint egy új tr- Honda .... Jók a képek a picikről- na jó, Rólad is!
remélem, hogy mindenki épségben hazatért, velünk minden ok volt, újra itthon, ismét a megszokott környezet
jó volt egy picit veletek lenni
zimi, jó a sörös kép rólad, sajnáltuk, hogy nem tudtál jönni, nem baj, majd legközelebb, remélem, hogy jót strandoltatok, nagyon meleg volt
fisi, ti még maradtatok a koncerten?
puszi mindenkinek
Tegnap egy 300km-es gurulás alkalmával már a vége felé elég szépen durrogott. 180-at sikerült menni vele azért kérdeztem a végsebességet mert én úgy éreztem h ment volna még csak nem volt tovább út!
Max erre a szezonra hagynám így mert ennél a motornál egyben van a komplett kipufogó a leömlőtől kezdve és szét kéne vágni egy másik dob felrakásához! Meg az igazat megvallva most nincs 40-50e ft-m egy másik dobra!
De álljon itt csaszi mester kommentje a témában- ő jobban bele ásta magát anno:
"Csaszi4
[2] május 27. 06:17
Igen jelenthet problémát, mert a szelepek amik ugye egy extrém könnyített vékonyított fém, és csak a sapkája erős, de az is csak a belső nyomás megtartásához lett tervezve, s nem egy külső ellenrobbanás elviselésére. Szóval ha csak nem egyet-kettőt durrog vissza mondjuk 8e-2e fordulatig, hanem egy géppuskaropogást játszik akkor azt már el kell mulasztani, mert a szelepeket kinyírja. Maga a durrogás, az az olyan benzinszegény keverék miatt jön létre amit a hűtött hengertérben (2-400°) a gyújtógyertya már nem tud berobbanni, hiába van szikra, és így felrobbanás nélkül jut a tűz forró kipufogókönyökbe (7-900°, de akár 1000 felett is lehet) és ott a beszívott levegő segítségével önrobbanás keletkezik, ami nyomás végigszalad az egész jó hosszú kipuf.rendszeren, ahogy is már egy elég legyengült hangú pukkanás kíséretében hagyja el a végdobot. De a másik irányban a leggyengébb láncszem maga a szelep, aminek rendesen ad, nem csak nyomást, hanem a kipufogó kb800fokos hőjét is visszalöki a hengerfejbe, és egy-egy erősebb durranás ki tudja nyitni a szelepeket, és az alu égéstérbe is jut abból a hőből, s nyomásból ami az égéstérnek, és hajtókarnak is ad egy kis ízelítőt.
Szóval ne legyen géppuskaropogás motorféknél, mert az rendesen rövidíti a motor élettartamát."
Durrogás, ha túl nagy előbb- utóbb kinyírja a kipu szelepeket! Állítatni kel az alapjárati keverék csavaron+ karbi szinkron. Meg fel kell tenni egy sport dobot, ha nem szereted hogy hangos akkor DB killerrel. Én is így használom.
Én meg kösz a kispárnát naon állat!
az enyémnek 185 a vége.
üdv!
ui: marad a motor, elment a kocsi.
nagyon köszönöm a fékcsövet
Van egy KLE 500-as motorom a blokk ua mint az ER-5ben.
Hallottam h az ER-nél elég sűrűn széthullik a gyári dob! Na most a KLE-n is széthullott, csörög meg azt vettem észre h motorféknél szokott pukkadozni, durrogni. Ez a széthulló dob miatt lenne? Árt ez a motornak? Az ER-5nek mennyi a vége?
Köszönöm!
mi is jól éreztük magunkat, jó volt újra látni titeket és jó volt egy kicsit beszélgetni
jó étvágyat a gyroshoz, ha majd eszitek
Biza jó volt, de szarrá sültem a melegben! Jó volt kicsit hülyülni Szőrivel ( ) meg a többiekkel is. Nem, nem maradtunk a koncin, eljöttünk hamarabb, nyugdíjasék (Lűtyő+ Eulália) még bevásárolni akart a mai Gyroshoz, amiből végül is tarhonya lett!
NA a nyugdíjas ( 80- 110) közti tempónak meg is lett az eredménye, nem tudom a Xado teszi- e vagy a túl nyugodt vezetési stílus, de ha velük megyek ilyen 3,7- 3.8 literes fogyik jönnek ki, ennyiket soha nem evett alattam a Kawa, igaz hazafelé ott is hagytam egy kis időre a társaságot, aztán mentem egy kicsit 130- 150 közt.
HA egyedül megyek akkor mondjuk mindig ennyi ill 120- 160 közt járok. Mondjuk, akkor meg nem kell csodálkozni hogy többet eszik...
Zimre!
Oly szép vagy té majdnem Kawasakis lénye ezen földi világnak mint egy új tr- Honda .... Jók a képek a picikről- na jó, Rólad is!
nagyon örülök, hogy jól éreztétek magatokat, remélem ,hogy akkor te is lazítottál egy cseppet
puszi
A lányaim boldogok voltak és ez a fő.
jó volt egy picit veletek lenni
zimi, jó a sörös kép rólad, sajnáltuk, hogy nem tudtál jönni, nem baj, majd legközelebb, remélem, hogy jót strandoltatok, nagyon meleg volt
fisi, ti még maradtatok a koncerten?
puszi mindenkinek
de ma motoroztam egyet, ez is valami.
Lakitelek oda-vissza 60 km. A kölök táborban van, meglátogattuk.