Nekem nincsenek tapasztalataim még az olajjal kapcsolatban, azért kérdeztem Fisiéket mert előttem járnak ebben... amúgy 4T olaj és a minősítései is megfelelőek. Az én motorom gyári ajánlása 10W-40 így elvileg nincs akadálya. A CB 400-nak is ilyen teljesítményszintű olaj a gyári ajánlása ha jól tudom...
Van belőle Racing olaj is de az már szerintem felesleges
Na ez a Xado olaj elkezdett érdekelni, én is élettartamra gyúrok, nem teljesítmény fokozásra. Utánaolvasok. Ha van kedved, cblaci, dobhatsz pár linket, amit olvastál, de úgyis utánakeresek, szóval nem gond, ha nem?
Egyébként ezek a részecskék az olajban nem csinálhatnak valami kárt is, ilyet nem olvastatok? Vagy az már a Xado-Mazo olaj?
Köszönöm a válaszaitokat!
A teljesítménynövekedés nekem huszadrangú szempont aki motorozott már velem az tudja, hogy a motorozás nekem egész mást jelent mint a száguldozás
Az állapotmegóvás lenne a fő cél és inkább szeretek azoknak hinni akik már kipróbálták, nem pedig a marketing szövegeknek amik sokszor kimerítik a parasztvakítás fogalmát.
Debrecenben van hozzám legközelebb olyan bolt ahol kapható, alig kerülne többe mint az eddig használt olaj és mivel egyre többen használják és vannak jó véleménnyel szerintem megérné a próbát
Kicsit azért óvatos vagyok és valószínű futok még benne egy kört, de ha megszületik az elhatározás és lesznek tapasztalataim ígérem beszámolok nektek
A motort nagyon jól ismerem így valószínűleg ha változást hoz az olaj akkor azt érzékelni fogom...
Persze még alszok rá egy párat
Ezt néztem ki amúgy: link
Annyit nézz meg majd hogy reggel, indítás előtt, milyen színű az olaj a kis ablakon. Nekem eddig minden olajjal szinte fekete volt, ha csak sötét barna, akkor tényleg megvan ász hogy vissza építi a fém részecskéket.
Igen, a Feliben ez van már vagy 40 ezer km óta, megy még! A valtoba pedig most rakattam bele, hazudnek, ha azt mondanám sok mindent vettem észre, de nézd el nenekem, mentem azóta vele kemény 150 km- et, mióta nincs melóm nem sokat használom az autót...
Itt motorba Bitu próbálta ki tanácsomra, ő nyilatkozzon ebben a kérdésben, lassan elmegy vele 6 ezer km- et.
Mint írtam, nekem a Feliciaban a motorban van rég óta, ott halkulas, és as volt észre vehető, hogy az olaj 10 e km után, olajcsere előtt is csak sötét barna volt, nem koszos fekete mint a Castrollal.
A csak pillanatokra feltűnő kawazsolti nyomja nagyban még ezt a fajta olajat, motorba, amikor voltam nála elég jól vitték.
Én ajánlom, de szerintem repülő szőnyeget ne várj tőle, a Té pöpec motorod jobb nem lesz tőle, max. Így marad még jó pár km- ig, de Zzr 1400 nem lesz belőle!
Én rá is haraptam akkor erre a dologra mikor Fisi megemlítette, és megvettem az olajat! Most lett csereérett (6000 km után), és negatívumot egyáltalán nem tapasztaltam, pozitívumról pedig azért nem tudok beszámolni, mert nincs összehasonlítási alapom. Tehát az olaj részemről rendesen tette a dolgát, és még van is egy liter bontatlan, úgyhogy csak 2 liter kell a mostani cseréhez! Belülről nem láttam, hogy mi változott sajnos, de ahányszor szerelőnél volt, ő nem panaszkodott semmi rendellenességre! Ha van konkrétabb kérdésed még, nyugodtan tedd fel.
Szia Fisi!
Régebben említetted a Xado-t és akkor azt válaszoltam, hogy bár hallottam róla de kételkedek benne. Azóta már néhányszor beleástam magam a leírásokba és most ott tartok, hogy de jó volna ha csak a fele is igaz lenne
Akik kipróbálták szinte kivétel nélkül érezték valamilyen jótékony hatását, volt akinek olajfogyasztás terén hozott javulást, volt akinek fickósabb lett az autója és olyat is olvastam aki a xado-s kezelés után szétbontotta a vezérlést és szemmel látható beépülésről számolt be a vez.bütykök felületén
Persze ezeket cáfolták is olyanok akik ugyan nem próbálták ki de nagytudású mérnök emberek lévén megmagyarázták, hogy csodák bizony nincsenek és pl. az olajfogyasztás csökkenését szerintük egy adalék is okozhatta ami a tömítéseket dagasztotta meg amelyek mellett korábban elszökött az olaj
A vezérlés alkatrészeiben szemmel látható változásokra pedig azt írták, hogy a mikron méretű (olajszűrő is átengedi) felületbe beépülő anyagot szabad szemmel nem láthatjuk ezért annak beépülését sem a kopásból eredő barázdákba. A Motordoktor is érdekes szemszögből közelítette meg a dolgot mert szerinte fura, hogy egy súrlódáscsökkentő anyag csak olyan helyekre épül be ahol annak előnye van, mig ahol hátránya (pl. olajfürdős kuplung) ott nem okoz gondot... Vannak gélek amiket bármilyen olajhoz önthetsz állítólag mert annak tulajdonságait nem módosítja, viszont van kimondottan JasoMa minősítésú 4T motorolaj is ami kimondottan az olajos kuplungokhoz készült és tartalmazza a csodaszert is.
Megmondom őszintén erős késztetést érzek ennek kipróbálására, viszont tartok is tőle, mert nekem olajfogyasztásom nincs és a motor kondíciója sem indokolja az olajváltást. Amit a Xado-tól várnék az az, hogy ez az állapot hosszútávon is maradjon így, mert az ígéret szerint a beépülő ceramit-metal réteg miatt a motor élettartama nagyban növelhető.
A kérdésem az, hogy Te használod-e még a Feliciába és ha igen milyenek a tapasztalataid, továbbá motorba próbáltad-e már ill. van-e ismerősöd aki használja és tapasztalatokkal redelkezik?
Köszönöm előre is!
Erre a hétre ígérte, ha kész, mindenképpen jelentkezem. Viszem vissza a Tiédet , és közben megmutatom, hogy hogy sikerült. Nem mondta, hogy nem tudja megcsinálni.
Szia!
A bukócsövet most csináltatom. Ha minden igaz a héten kész is lesz, festés nélkül, de valószínű a festést is meg tudom oldani. Rakok majd fel képet. Ha tetszik, akkor valószínű a mester csinál még rendelésre, neked, vagy bárki másnak. Azt is beszéltük vele, hogy ha jól sikerül, rozsdamentes anyagból is csinál majd.
Na akkor még egyszer- azt írod kedden akarod megnézni a vasat- előtte kérdezted ki tudna veled tartani megnézni.
Ha most hétvégén akarnád megnézni, akkor mi lehet arra mennénk túra gyanánt- és segíthetünk.
Ennyi...
Van belőle Racing olaj is de az már szerintem felesleges