Látod Laci- itt mi ilyen igénytelenek vagyunk, és már megint lapít az a puruttya Feri cimborám- a 10 éves villa olajával, a fene a gyiháját!
Na én marha kíváncsi leszek hogy milyen lesz az olaj, meg utána a motor ha nem változik semmi akkor a következő olaj csere se lesz hamarabb 7 évnél, az tuti!
Most én is szétkaptam az enyémet, merthogy 2 évente illene cserélni benne olajat, ez pedig még a gyári volt, 5-6 éves.
A szétszedéshez a lökést az adta, hogy a bal oldalin láttam kétszer olajfolyás szerű jelenséget. Azóta mentem még kb. 250-300km-t, de nem jelentkezett újra. Végül is anyagbeszerzés miatt mentem ennek nagy részét, ezért belevágtam.
Féltem, hogy mit találok, ha szétjön, van-e kopás, van-e még olaj benne, mert rémisztgetik az embert, hogy már nincs kenése a régi olajnak, stb.
Az olaj nekem is fekete volt, állagra viszont jónak tűnik, és volt is olaj bőven benne.
Még összerakva nincs tapasztalat, mert történt egy kis malőr, a csillapítóban lévő alu házba sikerült félrekapatni a csavart(Ez van a legalján).
Már készen van vele az esztergályos, leghamarabb két nap múlva tudok vele foglalkozni, de lehet, hogy csak hétvégén. Galéria
Az Er5-re sajna azért mert az esetek 99%- ban egy idő után szétesik a dob- a videóimnál meg is hallgathatod. De ha nem zavar hogy motor hang helyett tücsökmuzsika szól, akkor akár nem is kell lecserélni...
Nekem is ezért van, de az esetek 99%- ban benne van a DB killer.
Hát én ettől a teló olaj cserétől fosok mint állat ezért most elviszem Gödöllöre Surihoz- ott figyelek mint állat és kulcsokkal és tudással felvértezve megyek az mhmax féle Tárnoki villaolaj cserélős bulira!
Utána már én sem szeretnék ezért fizetni!
Köszi Laci, hogy átnéztél!
A hír igaz... de!
3éve vettem a motort akkor volt először "szétrángatva" és bizony erősen gondolkodtam azon, hogy most megint szétrángassam-e avagy jó az még egy darabig...
Előzőleg japán szimeringeket kapott és könnyezésnek, elpuhulásnak, rendellenes működésnek semmi jelét nem láttam, tulajdonképpen szétszedtem egy 3-éve olajcserélt és szimeringezett tökéletesen működő telószárat
Az olajon látszott némi elszineződés (sötétebb lett) de az állaga nem változott, most valahogy mégis jobbnak érzem a motort, de lehet csak bebeszélem magamnak
Fisi Cimborának mutattam az olaj elszineződésről egyébként képet
Maga a telószár felépítése egyszerű mit a kovácsüllő
Ha még nálam lesz a motor 3-év múlva akkor megint szétkapom, de az is lehet az előírt két évhez tartom magam... bár nem egy forszírozott üzemű kanyarvadászom van de szeretem ha rendben van.
A CB-1 leeresztő csavarral volt ellátva, játszottam a gondolattal, hogy építek Fisi szavait idézve a "szutyukiba" is egy ilyet, mennyivel egyszerűbb lenne az olajcsere...
Lehet legközelebb meg is csinálom, akkor már úgyis szimeringet is cserélek legkésőbb 3-év múlva.
A Honda CB fórumon cblaci két évente rángatja szét a telóit sk otthon -eddig még nem volt baja neki belőle- az igazság valahol félúton van- én is azt mondom sűrűn ne rángassuk szét- de azt is aláírom, hogy sok szerelő nem szeretne ezzel babrálni, és ezért lökik ezt a szöveget!
Én pl. az enyémnek már 4 éve sorolom, de mindig ezt mondja mint amit a tiéd- szal szerintem meg ebben is van valami- már hogy lusták hozzá nyúlni...
Na ne aggódj- bírja az a kis fogkefe a strapát- koszos láncnál is!
Ez a teló olaj csere elég ellentmondásos dolog, de én amondó vagyok, ha nem is két évente, hát legalább 5-6 évente ki kellene csak cserélni azt- a másik pedig az az, hogy a gyári könyv szerint nem kell szétrántani a telót- hanem csak a végét leszedni és kiönteni a régi olajat és be az újat- akkor mi lesz a rossz?
Semmi...
Ha egymás mellé állítod a két típust, megtalálod a választ ha még menni is tudnál velük egy kört akkor meg pláne.
Ha idomosat akarsz akkor a Gs a nyerő, habár a Fisi feltett egy Gpz-ről képet az komolyabb és árban sem rossz.
Ja és nézd meg melyiket hol gyártják, azért az is elárul valamit.
Ezen a szerkezeten jót röhögtem, ha egy tényleg koszos láncra tenné, dobhatná a kukába a kis fogkeféit, a tiszta kezével.
Más téma, a teleszkóp olaj cseréje. Kérdeztem egy szerelő srácot, érdemes-e cserélni, de azt mondja hagyjam addig amíg nincs vele gond pl.kiveri az olajat.Szerinte ha egyszer babrálgatni kezdjük utána csak gond lesz vele.
Ezt a mocit én is kinéztem, ahogy fisi is említette. Tényleg jó vételnek tűnt (és még most is annak tűnik), de végül nem mentem el kaposvárig hogy megnézzem. Az úr aki árulja 58 éves, 1 tulaj!, megjárta vele észak olaszországot, ausztriát, új hátsó gumi, szervízbe hordta mindig, naon spéci doboztartó (dobozt is odaadja ha jó árat mondassz a mocira), teljes kipuf rendszer ami most újonnan 140 000 magyar peták! Elmondása szerint ezeket tudtam meg róla anno, telefonban nagyon szimpatikus ember, ja és az árból nekem már a telóban leengedett kicsit! Ha neked ugyanezeket meséli, már az is jelenthet jót.... Sok sikert!
Én végül Gs mellett döntöttem, de ez csak egy dolog....
Kép és leírás alapján ez elég jónak tűnik.
Első tulajos, leinformálható. Bár biztos volt már fektetve, mert közel sem gyári a fényezés, de hát 10 éves ugye. Ha szerkezetileg rendben van, nem lesz velel baj.
Ez a Te döntésed. Én tuti a Kawát venném. És tutira nem bánnám meg... De ez én vagyok.
Azért megnéztem az általad kiválasztott GS-t, ha nem haragszol, és mielőtt beleugrasz, hadd hívjam fel a figyelmed 3 dologra:
- az a 2007 valójában 2006, a részletes leírásban írják;
- 550-ért kapsz patent állapotú 2005-ös ER-5-öst;
- ez a Suzi 25 kW-os verzió, azaz annyit tud teljesítményre, mint a 250-esem... csak jelentős súlytöbblettel. Ennyi pénzért nem 34, hanem 50 LE-t kapsz, vagy akár még többet, ha pl. a belinkelt ER-5-öt veszed. Egy ilyen motornál ez már nem mindegy.
Amit linkeltél Er-5 nekem nagyon tetszik, jó vételnek tűnik látatlanban, meg továbbra is Leonetta motorját is megnézném a helyedben.
szia Zoli !
Szerintem frankó az a moci,én nemrég vettem és állapotra is meg még kinézetre is szinte úgyanez.Én nembántam meg a vételt.Szerintem jó kis mocik ezek,és szerintem ved meg!
sok sikert a motorvásárláshoz!
Az a baj hogy ha egy olyan motort próbálok ki, amit el akarnak adni, nincs összehasonlítási alapom egy tökéletesen működő példánnyal. Ezért kéne egy jót kipróbálni, onnantól, már tudom, milyennek kell lennie. :)
Szevasztok ! Esetleg Valakit érdekelne? Nekem feleslegessé vállt.
Elektromosan kapcsolható két hang (gyári,vagy nyitott) Lehet fordulatszám függő automatikus kapcsolás,úgy valamennyivel többe kerül kormányról kapcsolva 25e ft.Minden ER 5-ös Fórumozónak Jó motoros szezont kívánok!
Vannak reklám galériák is.
pl, a 2009-es GT 650