Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A vizkor hűti, nem kell neki külön olaj hűtő. Szerintem nincs annak baja, egyszer Gpz- nél hallottam rossz termosztatrol. Ki lehet mérni forró vízben hogy nyit e rendesen.
Nálam van fent olaj hőmérő, stabilan nyáron is 60-70 fok közt áll a mutató, ez a rövid gomba miatt ennyi, valójában ez olyan 80-90 fok közt van.
Hali!

Olajhűtés nálatok, hogyan van megoldva? Külön olajhűtő, vagy a vízkör hűti, valamilyen keringtetőn keresztül, vagy mi módon?
Túlmelegedett olajnál érezni nektek a váltón?

Fogalmam nincs nálatok hogy néz ki, mennyit enged át a termosztát zárt állapotban? Ha semmit, akkor a hűtőnek hidegnek kéne lennie, ha annyit bőven, hogy felfűtse a hűtőt, akkor ebben a hidegben még esetleg nem fog felforrni, mert van annyi hőleadása...
Márkatárssal összehasonlíthatnád, hogy mennyire meleg, mert a nagyon meleg, elég szubjektiv egy 10ezreket forgó motornál

Bocsi, hogy belevau, de látom még nem indult el a nagyobb ötletelés, hátha adok ötletet.
Ha melege lenne, akkor forralná a vizet, esetleg a termosztátot nézzétek meg nyit e rendesen- a váltó érdekes, lehet valami el akar romlani benne?
Nem jellemző jelenség...
Eddig nem tűnt fel, hogy menet után ennyire forró lenne a masina. Pedig nyáron is használtam, idén is mentem már vele többször. Remélem nincs semmi gond a hűtőrendszerrel...

Felfelé váltásnál nem éreztem semmi különöset, viszont lefelé - főleg 3-ból 2-be kapcsolásnál - olyan, mintha két kicsorbult kés élét húznád el egymáson. (nem tudom jobban megfogalmazni)
Egy átlag 80- 90 fokos rendszer- menyire legyen hideg Neked kézzel?
Nincs annak semmi baja..
Mi az hogy karcos a kuplung?
Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni:

Egy kis városi gurulás után állítottam most le a motort, és a blokkhoz érve gyanúsan túl forrónak tűnt. Végigtapogattam mindent, a hűtőtől elkezdve a létező összes rész a blokkon nagyon forró. Menet közben észrevettem már, hogy a kuplung is eléggé "karcos", főleg lefelé váltáskor. A visszajelzők nem jeleztek, hogy a hűtőfolyadék lenne vészesen forró, esetleg az olajnyomás nem megfelelő.
Hol kezdjem a hiba felderítést, illetve mi lehet a fő gond? (gondolom a hűtéssel kapcsolatos macera lesz)

Köszönöm előre is
Egyiptomban kb. 30 Ft a benzin literje és a víz arany áron van, mert nincs.
Nálunk szarásig van víz, de a benzin 400 Ft felett van.

Nincs egy kis aránytalanság ebben a qrva világban?
mert ugye valami hiba folytán nálunk is víz folyik a csapból 95ös helyett, mindjárt szólok is a szolgáltatónak
Persze arányaiban jó vétel volt, csak ezt a pénzt szívesebben költöttem volna inkább benzinre...
Attól függ, a Louisnál pl. az Exide 120- 130€ közt van...Akkor!?
sokba
15.9 volt
Mennyibe került végül is!?
Hali!

Köszi az infót!
Épp ma reggel mentem az új akkumért, ami végül egy yuasa lett

Én az akkumaxnál nézegettem, lett volna varta de az fele akkora hidegindítóáramot tudott, és csak 3ezerrel lett volna olcsóbb, illetve volt landport, de azt még az eladó se ajánlotta

Gondolkoztam Exide-on is, de abból nem volt nekik, így végül is maradt a yuasa, majd este felsavazom, meg kap egy hosszabb formázó csepptöltést, aztán mehet az ERnőbe
Ja meg tankolni is kellett. Ez is az eddigi teendőim közt volt.

És a korrektség kedvéért tegyük hozzá, hogy nagyon nagy tapasztalatom más motorokkal nincs, csak a Ninja 250R-rel tudnám összehasonlítani, de az meg nem lenne fair.
Sziasztok lorand001 és zoli0312! (Nem lehet egyszerre több hsz.-re válaszolni?!)

Feleségemnek Er-5-öst vettünk, tapasztalatleírásként bemásolom korábbi írásom:

"Természetesen ER-5-öst! Csak 97-es évjáratút, 32.000 km-rel. Kb. ahogy a Zimié is, négyszázvalamennyiért volt meghirdetve, papírok nélkül, szóval mire minden el lett intézve, majdnem ez is 500e-nél tartott. Bár szalonból vettük, ahol egyrészt mindent intéztek, másrészt meg előtte volt egy nagyszerviz. Továbbá a motor nagyon szép állapotban volt, csomó minden új volt rajta, új lánc, lánckerekek, gumi, fékbetétek, olaj+szűrő, légszűrő... A boltban szépen rendbe hozták, és garanciát is vállaltak rá. Most vittük 36ezres szervizre, és a szerelő is megerősített, hogy nagyon remekül néz ki belülről is, sokmindenen alig látszik kopás. Szóval sokat számít az állapota az árában, a miénkben azért nagy előny volt, hogy vásárlás után csak használni kellett, és még nagyon sokáig nem kell hozzá venni semmit. (Általában használt gép vásárlásnál az embernek rögtön le kell cserélnie ezt-azt, minimum egy olajcsere meg alapos tisztítás/átnézés; na nálunk ilyen nem volt.)"

Szóval szerintem nagyon igénytelen (jó értelemben), megbízható, és tényleg a legszebb. Már második éve nyúzzuk, most épp én használom, mert a sajátom papírjai még nincsenek meg; és nagyon meg vagyok elégedve. Én sem vagyok az a száguldozós fajta, nekem (nekünk) is egy megbízható, olcsón fenntartható motor kellett, ami jól használható városban és alkalmanként hosszabb túrákon is. A fogyasztását 4-5 közé tenném (régi típusú!), ciripelés, nyikorgás, egyéb legendák még nem jöttek elő, remélem nem is fognak, most augusztustól február végéig állt költözés meg egyebek miatt, de egyből beindult, hidegben sem volt indítással gond, láncfújáson és kötelezőn kívül más dolgom nem volt vele.

Én szeretem és tudom ajánlani; utóbbi időkben nem néztem hirdetéseket, de 350 alatt viszont nem hiszem, hogy kijönne egy normális; illetve Leonetta motorja volt az egyik legszebb és legjobb állapotú, amit láttam mostanság.
Helló ivzo!

Ezer éve... Valamikor össze ugrunk!? Bannert, ha felhívtál volna, akkor már lebeszéltelek volna, hogy megvedd.
Kipu jó még!?
Abban az árkategóriában keresel, ahol van bontószökevény, és jó motor is ugyanazon összegért.
Ez jó dolog is lehet, de tényleg értened kell a motorokhoz, és nem szabad elcsábulni a kereskedői fortélyoktól. (Anyum most vásárolt autót ne tudd meg biből tudnak szép állapotot kihozni)
Ha a harmadik delikvens magyarországi, és a hátsó rugóstagok rendben vannak Én abban látok több fantáziát. Fontos az is, hogy azt tulaj árulja, aki nemcsak hümmög, amikor a gép előéletéről van szó.
Volt ilyenem is néhány évig.A Jawa roppant megbízható és kis étvágyú volt.Az országot körbe motoroztam vele.Szó szerint.egy defekt volt az összes bajom.
Sziasztok!
Lehet hogy már egy kicsit későn a hozzászólás, de én innen vettem akkumulátort .http://www.olcsoakku.hu Nekem 2010-ben kellett az eredetit lecserélnem, akkor 5 éves volt. Úgy gondolt, azért már gagyit mégse vegyek, megvettem a Bannert, mert a Yuasárol nagyon horror árakat lehetett hallani. Hát kiderült hogy, a Banner is egy gagyi. Tavalyi évadot megint akkumulátor cserével kellett kezdenem, és persze ezekre fél év garit adnak (Yuasara is), úgy hogy, megint aksivásárlás. Kérdezem én ezek után, melyik a drága akksi? Ja és megvettem a YTX14-BS -t, 1,5cm-el magasabb (befér), és csak egy ezressel volt drágább, de 20A-el és 2Ah-val nagyobb. Az idén, a moci újraélesztésekor, nem volt vele baj.
menjünk túrázni!


Bár nem Er5- de én a helyedben az általam linkelt Gpz-t erősen megnézném, a képek szerint gyönyörű állapotban van, szériailag az utolsókhoz húz- 3 tárcsával a blokk tök ugyanaz főbb elemekben mint az Er5! Csak ez 60 ló kb 200 a vége- és félidomos!
Er5- ben amik tetszenének azok túllépik a keretedet- én a helyedben kérnék kicsit kölcsön még hozzá- és megnézném pl Leonetta gépét- ő azt hiszem 500- ért árulja?
És még mindig

Bár ez is régebbi széria