Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

YUASA-ra szavaznék, ha nem kerülne másfélszer annyiba, mint az EXIDE. És mivel tudjuk, hogy az EXIDE is nagyon jó márka nem fog gyorsabban behalni, mint a YUASA.

Szóval megint a hülye magyar közhely: Ha tutira akarsz menni, és annyira nem számít a pénz (akkor adj nekem is ) akkor YUASA, egyébként EXIDE.
Hát persze, hogy bejött a tipped... "akkura IS gyanakodtam" felsoroltad szegénynek a komplett töltési rendszert.
Még szerencse, hogy nem gondolkodtál túl sokat, mert akkor csak a vázat hagytam volna itthon.
Így is vittünk feszszabályzót, akksit, szerszámot... odaértünk, akksicsere... pöcc-röff.

Persze csak viccelődöm, örülök, hogy ilyen könnyen rendbejött a gép!
Szia!

Mostanában én is foglalkoztam akkuügyekkel, szerintem az autómban cellazárlatos lett az akksi... Na mindegy ez más téma, ellenben találtam egy elég jó leírást akkumulátorokról:

http://www.akkuauto.hu/vasarla...

Az itt leírtak alapján az AGM típusú a legjobb, a zselés érzékenyebb; ha nem megfelelően a töltődik, akkor csökken a kapacitása és hamar tönkremegy; lassabban lehet tölteni, és igazából olyan alkalmazásokban előnyös, ahol teljes lemerülésig használják az akkut.
Az általad felsorolt akkukból a Yuasa zselés, többi AGM.

Másik tanulságos dolog (volt nekem), hogy az akkunál a legfontosabb érték a hidegindítóáram erőssége, ezt használod beindításkor. Ebben a Yuasa 2x jobb a Vartánál.

Ami a tapasztalatot illeti, én Vartáról rosszat hallottam, illetve autós téren rossz tapasztalatom is van, az ugyanolyan értékekkel bíró (és jóval drágább) Varta kb. harmad-fele annyi idő alatt tönkrement, mint egy noname akku (StartR+ vagy mi a márkája :)), pedig a Varta még a kocsi fiatalabb korában volt benne.
Exide és Yuasa mindkettő csúcsmárka, az akkugyártás legjobbjai.
A motoromban zselés Yuasa van (2009-es tehát 3 éve áll benne), csak 8 Ah-s, és nagyon meg vagyok vele elégedve. Baleset miatt 2 éve szeptembertől márciusig nem tudtam beindítani a motort, és nem töltöttem semmit; annyira nem vesztett a töltésből, hogy márciusban pöccre indult, éppúgy, mint amikor legutóbb beindítottam a motort, se halványabb lámpák, se lassabb indítómotor forgatás... Érzékenységét meg nem tudom, de nem is érdekel, nekem van egy minőségi töltőm (most már :)), azzal nem tudok kárt tenni benne.

Summa summárum, én biztos a Yuasát venném.
Ettől olcsóbban csak Parabellum motorjából fogunk akkut lopnyi- ha már eldőlt az matracán, mint az rohadt nád...
Zimikém- Te itten nem írígykeggyé- hanem írd meg szépen mikor érsz ide hozzám?!
Hehe- örülök Norbikém, hogy segíthettem agyalni, meg mhmaxhoz eljutni!
Jó kis délután volt!
Igaz nem értek hozzá, de csak bejött a tippem, mikor is akkura (is) gyanakodtam!

Látom, beletettem a bogarat a füledbe- végig nézted mindhárom márkát az akkuknál.

Amint mondtam Yuasa- király
Exide- szintén király
Vartával is jó tapasztalataim valának!
ezeket nézegetem, van valakinek tapasztalata, esetleg olcsóbb beszerzési forrása?

http://www.akkumax.hu/yuasa-ge...

http://www.akkumax.hu
/exide-bi...


http://www.akkumax.hu/varta-fu...
durva, hogy még egyszer se láttam a vasad, pedig rendszeresen járok arra, tuti éjjel járkálsz
tanulság 4:
ha ott hagysz csapot-papot a motor javítása miatt ne lepődj meg, ha az asszonyka besértődik

no de már ki őt is kibékítettem, már csak az akku kell, és kerek lesz a világom
qrva élet, de irigy vagyok!

No de írok kicsit a mai "szopórolleremről" is

Volt időm, gondoltam akkor beindítom a vasat megyek egy karikát.
Igen ám, de a jószág meg se nyekkent gyenge volt az akku.
Nosza akkor töltöttem rajta, úgy nagyjából megforgatta, de nem indította be.
No problem, elő az autó, meg a kábel kicsit rásegítettem a töltésre, no úgy már pöc röff.
gondoltam király, amíg jár a moci, gyorsan elpakolok, aztán mehet a karika, igen ám de a kíváncsiság miatt gondoltam csak rámérek a multival, mennyire tölt az ernő mielőtt elteszem.
No ekkor jött a hidegvíz gyakorlatilag alapjáraton 11-12 volt pörgetve, meg csak 5-6volt körül…
Az ideg majd szét b*szott, röpködtek előttem a húszezresek…
Aztán eszembe jutott, hogy ősszel volt szervizen a jószág, hátha akkor csúszott szét vmi csatlakozó, no akkor gyorsan lebontottam a két oldal deknit, a lámpatököt megmozgattam minden kábelt, kimértem minden biztosítékot, de akkor se töltött a jószág.
Ezután beszéltem Fisivel agyaltunk ha csak fesszab az nem olyan drága, de ha generátor, akkor a gatyám is rámegy, lehet esetleg akku, bár annak mi köze lenne a töltéshez…
No ez után felhívtam a bing bangot, akik azt mondták, hogy 8500+áfáért beviszik, és megnézik mi a gond, de ők is a feszeb/generátor között gondolkodnak.
No ekkor hívtam fel Mhmaxot(ezúton is ezer köszönet a segítségért!) hogy adjon kölcsönbe egy akkut meg egy feszabot, és nézzük meg mi a ludas.
Így is történt elmentem, elhoztuk, betettük elsőnek az akkut és láss csodát hibátlanul műxik vele az Ernő.
Tanulságok:
1, Ne a legbonyolultabb dologra gondolj hiba keresés közben
2, Alkatrész cserénél nincs jobb diagnosztikai vizsgálat
3, Ha van egy jó csapat, abban mindig akad valaki aki segíteni tud

No megyek keresgetek most már egy új akkut
A garazs elott...
a dupla tárcsafék miatt én is játszottam a gondolattal, de minimum 1 kiló lenne a vége a történetnek, azt meg kicsit sok nekem
szép moci, gratula

egyébként ha a lakásod előtt fotóztad, akkor egy sarokra lakok tőled

így ha eladod a vasat akkor a felére fog esni az ER5ök száma az utcában
Igen- ha emlékszel volt itt az az átalakított Er5- abban is Gpz első teló volt meg hátsó kerék is
Most olvastam vissza az 1 oldalra, 2006-ban indult ez a fórum. 6 év 500 oldal, vajon akik indították benéznek még néha?
Az egyik bejegyzésből szöget ütött a fejemben valami, vajon a GPZ 500 első futója belepaszolhat a miénkbe?
vagy ez már az elvonási tünet?
jópofa ez az aláöltözet, zongoristának egész helyes kis csomagja van benne
ha kisöccá hagy tejet, tiéd a maradék, jó kis cukros tej
hát hogyne drágám, neked mindig van hely
Tejet szereted?
Á pálesznek szagát sem bírom inkább tejet vedelnék kis- öccázzal aláöltöző pont nem volt nálunk, pedig néha jól jönne.