YUASA-ra szavaznék, ha nem kerülne másfélszer annyiba, mint az EXIDE. És mivel tudjuk, hogy az EXIDE is nagyon jó márka nem fog gyorsabban behalni, mint a YUASA.
Szóval megint a hülye magyar közhely: Ha tutira akarsz menni, és annyira nem számít a pénz (akkor adj nekem is ) akkor YUASA, egyébként EXIDE.
Hát persze, hogy bejött a tipped... "akkura IS gyanakodtam" felsoroltad szegénynek a komplett töltési rendszert.
Még szerencse, hogy nem gondolkodtál túl sokat, mert akkor csak a vázat hagytam volna itthon.
Így is vittünk feszszabályzót, akksit, szerszámot... odaértünk, akksicsere... pöcc-röff.
Persze csak viccelődöm, örülök, hogy ilyen könnyen rendbejött a gép!
Mostanában én is foglalkoztam akkuügyekkel, szerintem az autómban cellazárlatos lett az akksi... Na mindegy ez más téma, ellenben találtam egy elég jó leírást akkumulátorokról:
Az itt leírtak alapján az AGM típusú a legjobb, a zselés érzékenyebb; ha nem megfelelően a töltődik, akkor csökken a kapacitása és hamar tönkremegy; lassabban lehet tölteni, és igazából olyan alkalmazásokban előnyös, ahol teljes lemerülésig használják az akkut.
Az általad felsorolt akkukból a Yuasa zselés, többi AGM.
Másik tanulságos dolog (volt nekem), hogy az akkunál a legfontosabb érték a hidegindítóáram erőssége, ezt használod beindításkor. Ebben a Yuasa 2x jobb a Vartánál.
Ami a tapasztalatot illeti, én Vartáról rosszat hallottam, illetve autós téren rossz tapasztalatom is van, az ugyanolyan értékekkel bíró (és jóval drágább) Varta kb. harmad-fele annyi idő alatt tönkrement, mint egy noname akku (StartR+ vagy mi a márkája :)), pedig a Varta még a kocsi fiatalabb korában volt benne.
Exide és Yuasa mindkettő csúcsmárka, az akkugyártás legjobbjai.
A motoromban zselés Yuasa van (2009-es tehát 3 éve áll benne), csak 8 Ah-s, és nagyon meg vagyok vele elégedve. Baleset miatt 2 éve szeptembertől márciusig nem tudtam beindítani a motort, és nem töltöttem semmit; annyira nem vesztett a töltésből, hogy márciusban pöccre indult, éppúgy, mint amikor legutóbb beindítottam a motort, se halványabb lámpák, se lassabb indítómotor forgatás... Érzékenységét meg nem tudom, de nem is érdekel, nekem van egy minőségi töltőm (most már :)), azzal nem tudok kárt tenni benne.
Hehe- örülök Norbikém, hogy segíthettem agyalni, meg mhmaxhoz eljutni!
Jó kis délután volt!
Igaz nem értek hozzá, de csak bejött a tippem, mikor is akkura (is) gyanakodtam!
Látom, beletettem a bogarat a füledbe- végig nézted mindhárom márkát az akkuknál.
Amint mondtam Yuasa- király
Exide- szintén király
Vartával is jó tapasztalataim valának!
Volt időm, gondoltam akkor beindítom a vasat megyek egy karikát.
Igen ám, de a jószág meg se nyekkent gyenge volt az akku.
Nosza akkor töltöttem rajta, úgy nagyjából megforgatta, de nem indította be.
No problem, elő az autó, meg a kábel kicsit rásegítettem a töltésre, no úgy már pöc röff.
gondoltam király, amíg jár a moci, gyorsan elpakolok, aztán mehet a karika, igen ám de a kíváncsiság miatt gondoltam csak rámérek a multival, mennyire tölt az ernő mielőtt elteszem.
No ekkor jött a hidegvíz gyakorlatilag alapjáraton 11-12 volt pörgetve, meg csak 5-6volt körül…
Az ideg majd szét b*szott, röpködtek előttem a húszezresek…
Aztán eszembe jutott, hogy ősszel volt szervizen a jószág, hátha akkor csúszott szét vmi csatlakozó, no akkor gyorsan lebontottam a két oldal deknit, a lámpatököt megmozgattam minden kábelt, kimértem minden biztosítékot, de akkor se töltött a jószág.
Ezután beszéltem Fisivel agyaltunk ha csak fesszab az nem olyan drága, de ha generátor, akkor a gatyám is rámegy, lehet esetleg akku, bár annak mi köze lenne a töltéshez…
No ez után felhívtam a bing bangot, akik azt mondták, hogy 8500+áfáért beviszik, és megnézik mi a gond, de ők is a feszeb/generátor között gondolkodnak.
No ekkor hívtam fel Mhmaxot(ezúton is ezer köszönet a segítségért!) hogy adjon kölcsönbe egy akkut meg egy feszabot, és nézzük meg mi a ludas.
Így is történt elmentem, elhoztuk, betettük elsőnek az akkut és láss csodát hibátlanul műxik vele az Ernő.
Tanulságok:
1, Ne a legbonyolultabb dologra gondolj hiba keresés közben
2, Alkatrész cserénél nincs jobb diagnosztikai vizsgálat
3, Ha van egy jó csapat, abban mindig akad valaki aki segíteni tud
Most olvastam vissza az 1 oldalra, 2006-ban indult ez a fórum. 6 év 500 oldal, vajon akik indították benéznek még néha?
Az egyik bejegyzésből szöget ütött a fejemben valami, vajon a GPZ 500 első futója belepaszolhat a miénkbe?
Szóval megint a hülye magyar közhely: Ha tutira akarsz menni, és annyira nem számít a pénz (akkor adj nekem is ) akkor YUASA, egyébként EXIDE.