Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ja!

Remélem a találkozóig megszerzi!
Na jogsi azért nincs még neki,de már motor van-tud gyakorolni!
király, gratula Erának a jogsihoz, meg a motorhoz!
Na és akkor hadd pletyizzek- jelentem ma meglett Er- a motorja véve- mától egy Mz Etz 250 büszke tulaja- reméljük az Er5 talira már azzal jön?!
*"plusz oké nem erős gép (ahogy vesszük) "- ezt az Er5 re értettem.
Hát ezzel én vitatkoznék- mert látod Zimi fogyasztását a kis Gn- el- plusz oké nem erős gép (ahogy vesszük) de nézz meg egy 600- as szupersportot- ha azt elkezded hajtani megvan ott is a 8- 9- a nagyobbak 10 liter körüli fogyijáról nem beszélve. HA megnézel egy közepes túrasportot az is 120 körül- 5- 5,5 litert eszik!

Igen ám de itt az Er5 is olyan 4,4 körül- akkor hol sok ez?
Persze, tudom. El is kezdtem egy excel táblázatot vezetni.
Majd év végén kiderül. Ettől függetlenül valószínű, hogy belerakatom a gázt, mégpedig a hengerénkénti befecskendezőst.
Ha annyit megyek ezzel az autóval, mint az Ignissel, akkor havonta kb. 13-14 ezer Ft-ot spórolok meg az üzemanyagon és a beépítés másfél év alatt megtérül.
A Kawa nekem is 5 körül evett városban. Túrán volt 4,3 a fogyasztás. Viszont ez a kis 125-ös is 3,5-öt eszik városban, 1 és 2 személlyel használva vegyesen.
200 km-en nem lehet pontos átlagot számolni.Plusz mínusz fél liter a tankolásnál nagyon belezavar az egyenletbe.Felírod a jan.1-i állást és év végégig az összes tankolt mennyiséget jegyzed.Szilveszterkor meg egy kis oszt-szoroz.Na az már átlag.És abszolút reális.Az én Opelem szakasz átlagai 5,8-tól majdnem 9 literig mozognak ezernyi körülménytől függően.Ezekkel nemérdemes számolni.Viszont a Kawa öt litert környékező fogyasztását sokallom.Ekkora teljesítményhez nem túl szerény.
200 km-t mentem városban a Picassóval, fogyasztás 10,5 liter.
A gyári érték 10,2.


Alig várom, hogy motorral vihessem a gyereket iskolábaaa!
A motorozz.hu-n találtam, Suprati nevű motoros társunk adatlapján. Nagyon tetszik ez az idézet:

„A motorbiciklijére görnyedő ember csak a száguldás jelen pillanatára tud figyelni; múlttól-jövőtől elvágott időtöredékbe kapaszkodik; kiszakad az idő folytonosságából; kívül kerül az időn; másképp mondva eksztázisban van; ebben az állapotban mit sem tud a koráról, a feleségéről, a gyerekeiről, a gondjairól, következésképp nem is fél, mert a félelem forrása a jövőben van, s aki megszabadul a jövőtől, annak nincs félnivalója.” M. Kundera
Nem tehetek róla, először 750 ccm-el kezdtem el motorozni, aztán jött az ER5. Most olyan "visszafejlődés" érzésem van és dühös vagyok a pénzre, hogy nincs.
Kár hogy nem egy hónappal később van.Az időjárás sem az igazi még és soknak ki van vonva a forgalomból a járgány ápr,1 .ig.

Zimmi ne nézd már le azt a motort.A 80as évekbenn király lehettem volna ha ilyen gépem lett volna.
De csak 125ös (sport ) MZm volt.Azzal is elmertem menni 150km messzire is.De voltak ismerőseim akik megjárták olyan MZvel lengyelországot,vagy az NDKt akkoriba.
Ha jó idő lesz megyek de ha olyan mint tavaly akkor most sem.Nyugodtan eljöhetnél 125-össel is. a Háááárlííííí fesztiválon is nyomultak még Babettával is.
EGész kis tömeg gyűlik össze erre a szezonnyitóra.

Én tervezek egy szezonnyitó motorozást magamnak, mert ezzel a kis 125-el nem megyek nagyok közé.
Necces a dolog.Nincs meg a gyári kidörrentőd?Vizsgára megérné visszatenni.
Hali!
Áprilisban műszakira kell vinnem a gépet.
Szerintetek belekötnek a sportkipufiba?
2 éve nem szóltak, de azóta ugye szigorodtak az elvárások.
És, tudjátok milyen hangja van......
lehet 18-as első fogaskereket kapni és nem lesz nagyon gyenge a menet dinamikája a fogyasztás menyivel csökkent
meglehet sőt valószínű
A végsebesség azért nem változik, mert a gyári lánckerékkel sem kiforogja magát a motor, csupán elfogy az ereje.
3.250Ft
Bocs de hülyeséget írtam.Egy foggal kisebbet raktam fel nem nagyobbat.Fogyasztáson nem vettem észre változást,a végsebesség sem csökkent pedig logikus lenne.Jobban gyorsul az érezhető.Gyakran megyünk ketten és megpakolva ezért nem árt a többlet erő.A Nagyvas.hu -tól rendeltem.Már nem emlékszem mennyi volt de a honlapjukon ott az árak.Nem volt drága asszem.Egész komoly választékuk van.Lehet variálni.Iszonyú nehéz volt letekerni a lánckerék anyát.
Tapasztalatok?

Most pl. mennyit forog azonos sebességnél? Rugalmasság mennyit változott?Fogyasztás?
Hol és mennyiért sikerült venni az első fogaskereket?
Cseréld az elsőt 18-ra.Kb. ugyanazt éred el csak olcsóbb és egyszerűbb a csere.Nekem bejött.