Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

láttam én már 40 ezret futott kawát is füstölő motorral......igénytelen tulaja volt......
Nagyon sok függ attól, hogy az előző tulajok hogyan tartották karban a motort.... ha szar minőségű olajokat használtak és szartak rá a szelephézag állításra és a többi kötelező szervizelésre, akkor hamar szétkopik a motor.... Előző tulaja 8liter benzin+olaj keverékkel a blokkban járkált, mert nem zárt a tűszelep és pri állásban használta.
Ezután lett felújítva.....
Vannak nálad képbeli zavarok látom.

Olajcsere KÖTELEZŐEN 6000 km- ként!

No ha ennyit meg kellett tenned állítólag 60 ezernél akkor vissza szívom a 100 ezer km- s futást- jó lesz az 120- 150- nek is minimum...
NYilván nem 60 ezer van benne hanem 100 ha nem több legalább.
Pont ma beszéltem Bituval aki megvette az Er- t tőlem- nemsokára 80 ezer a gépben tökéletes állapotban, blokkja bontva soha nem volt és a hengerfejben levő - kötelező O - gyűrűn kívül soha nem kellett semmit cserélni benne!



Szelephézag gyárilag 1 ezerenként van írva de anno szervízben is mondták meg én is 24 ezrenként ellenőriztettem- úgy pont jó. 12 e km túl korai.
Bogyo112!

Írtam neked a gs- ben de inkább folytassuk itt. Mikor érnél rá a pumpa elfér - e próbára?
Most hétvége?
15.000km-ként szelephézag állítás.
60.000km-nél vez lánc, feszítő, vez tengely, szelepek, szimeringek, henger fúrás, karbi felújítás, főtengelycsapágyak, vízpumpa felújítás. Ha ezek megtörténtek, újabb 60-80 ezret elmegy szerintem. Nem új korától van nálam a motor, de 8.000km-ként olajcsere, szűrőcsere és szezononként új gyertya, légszűrő.
Ennyi km alatt motorikusan (szelephézag-állításon kívül persze) kellett már hozzá nyúlni?
Túl a 80.000 kilometéren. Elütöttem vele egy őzet, de megjavítottam. Szebb lesz mint újkorában :)
Hali! vízpumpa szimering méreteket valaki tudna írni? Esetleg karburátor O- gyűrű méreteket?

Köszi!
37 ezer
Mennyi kilcsi van benne egyébként?
https://vid.me/qmUs

Ilyen a hangja 2 óra motorozás után, mikor már csinálja ezt az izét. Nem hallani semmi rendelleneset, amikor szívócsonkot, cseréltettem, és szinkront állíttattam 1 hónapja, a szerelő meg is jegyezte, hogy ritka szép hangja van a blokknak.
Ha vacak a láncod, akkor érdemes cserélni, de egyébként kizártnak tartom, hogy így beleszól a gázreakcióba. Főleg csak egy óra után, utána meg a következő indításnál már visszaáll normálisra.
nem vagyok egy nagy motorbűvőlő májer de én a blokk háza táján néznék körül.leírtak alapján pont az az idő intervallum amikor ténylegesen átmelegszik a motor mindenütt.gyertyákat ellenőrizném nem-e kormozódik vagy nagyon szegény-e,gyújtókábel-pipa áthúz vagy ilyesmik.Van egy öreg csoszkó 31 éves motorom, összegányolt lógó zörgő lánc van rajta,hegesztett nittelő szemmel,zörög de nem produkál még csak hasonló tünetet se hogy elfogyna a kraft
Ugyan a lánc egy század mm-t Sem nyúlik, de kopásból adodó szemtávolság megnö. Mivel nem egyenleteses kopik, így lehet, hogy egyik részén ugyanolyan tengelytávok (kihatótengely, és hátsó kerék tengely) laza, elforgatva egy másik részem meg feszes. Ez növelheti, föleg ha egyes helyeken jóval lazább, a holtjátékát a hajtásnak, amikor mondjuk elveszed gázt, és motorfékbe kezdesz, aztán mikor újra gázt adsz, es lehet akár 10-20°-nyi "kihagyás" is a hajtásban, ami alapból Sem nulla. Ezt nagyállványon, kikapcsolt motornál sebességbe kapcsolva a levegöben lévö hátsó keréken le lehet akár mérni is ahogy "akadástól-akadásik" tekered minden fokozatban.

De azért az ilyen eltérö "diagnosztikát illik tudni megkülönböztetni, hogy most a porlasztó-gyíujtás azaz maga az eröforrás hagy ki, vagy a hajtás hotjátéka okozza a "kihagyást". Mert így ha rossz bemenetet adsz a problémaelemzésnek, akkor nagy valószinüséggel a kapott eredmény is messze fog állni a valóságtól.
Köszönöm, megnyugodtam! Lassan ráveszem magam, hogy nekikezdjek.
Még egy dolog eszembe jutott ezzel kapcsolatban: lehetséges, hogy 1 óra után megnyúlik a lánc, és azért rángat? Mert az bizony csereérett, ugyan is a gyári enuma lánc van rajta, ami 15 éves lesz, és 36000 km van benne, és már letisztítva, majd tocsógósra fújva láncspray-el is eléggé zajos, és ütemesen cirreg.
Abszolút. Ilyennek nem lenne szabad megtörténnie. Azt néztem, hogy ha összerakom, akkor a zégerre ráül a meghajtónak a lemeze, így elvileg a csapágy nem tud meglazulni, "tömör" marad a cucc. De ez majd kiderül, nincs most nagyon más választásom, mint így használni, aztán meglátjuk. Beújítok egy világítós bringás kilométerórát. Ez van...Még azt nem tudtam kitalálni, mennyire lehet kompatibilis a kerekem egy klr kerekével. Azokhoz jobban/olcsóbban vanak cuccok. A cmsnl-en sem tudtam ezt kimatekolni cikkszámok alapján, mert aki eladja, még azt sem tudja, milyen évjáratú motorról jött le a motyó, csak annyit mond klr600...vagy klr250, vagy bármi...bringáknál álmomban is megmondom, hogy az egyik tárcsafékfelfogatás passzol-e a másikkal, d emotoron nicns ilyen tudásom.
Lehetne kezdeni vele valamit, de ott kezdődik, hogy kifűzni az agyat, kiesztergálni központosan a peremnek megfelelő átmérőben egy furatot, minél mélyebben, majd egy perselyt belepréselni, amiben aztán a csapágy, zéger visszakerülne, és rá lehetne munkálni a bütyköt a spirálhajtásnak.
A mutatvány jó lenne, ha központosra sikeredne kb 2-5 századon belül, a túlfedés a zugsorkötésnél, lehetőleg ne repessze szét az agyat, de ne is essen ki belőle ha megkapja a terhelést...meg a persely anyagán is kéne gondolkodni, hogy lehetőleg alu vagy azzal megegyező lineáris hőtágulási együtthatójú legyen...és utána még vissza kéne füzni a ráfot...kb pont annyi lenne, mintha veszel egy bontott használható kereket.

Lehet (teljese) más modellét egyszerűbb lenne kis távtartózással belefaragni...mondjuk egy xt yamaha, vagy honda eduroból származót azonos kerékmérettel.
Itt , hogy nincs spirálmeghajtás, az csak a kisebb hiba, de hogy a csapágyad -vagyis a kereket, axiális irányba nem fogja akkor már semmi, az nagyobb gond...Szerintem egyszerűen a rohadó zéger "nyomta" le az alu peremet, oxidálta el az öntvényt...és pici konstrukciós hiba szaga is van...
Nem az én fotóm ugyan, de pontosan így néz ki, mint a lenti linken. A zégergyűrű már minimális behatásra is kiesik. Valami aluötvözetnek néz ki az agy (spiáter?), és körbe, hullámosan letört a teljes perem. A darabjai amúgy megvannak (kb. 6 barabra tört szét), de nem tudom mit érek vele.

http://www.ebay.com/itm/KAWASA...
Nem nevezném annak. Anno én azt ajánlottam hogy minden szelephézag állításkor cserélni kell aztán sosincs gond vele. Ez ugye 24 ezer km ként kell nem 12 mint a gepkonyv ahogy írta...
Nem kell levenni a hengerfejet!
Amiket eddig láttam, ilyen spirál hajtásokat, ott a hajtást kerékagyról egy hajlított lemez viszi át. Ez általában acél. Azt még könnyebb taknyolni, mint az alu kerékagyat. Vagyis ahhoz is hozzá lehet hegeszteni egy lemezdarabot, ami aztán psszol a kerékagyba fúrt furattal...ekkor nem kell külön illesztöcsapot használni...de szerintem az illesztöcsapos a legegyszerübb...Ezekete különben jellemzöen kerék ki-beszereléskor teszik tönkre...ha "fogra akad" a lemez, és még meg is huzzák a tengelyt, akkor szokta bevégezni a leggyengébb alkatrész..
Én is valami ilyesmi megoldáson agyalnék, szerintem nem kell új kerék, épp elég egy kis felületet kialakítani, amibe bele tud kapaszkodni a meghajtó.