Most már nekem is van nyomaték kulcsom.Valamire csak jó lesz.Jelzem nem hiányzott.Csak költség miatt vettem.1,1Misit kell elköltenem szerszámra.Van rá alig két hónap.
amikor huzza a kipu v tengelyt és mondjuk át ugrik egy vagy két fogat az mindig gáz el vételnél ugrik .. tehát terhelés váltáskor .. ilyenkor a v tengely lasitja a fö tengöt meg lazult láncnál pedig az történik hogy a kipu tengely sietni fog tehát a lánc itt viszafele ugrik el pontosan a szelep rugó ereje miatt .. viszont a szivo oldalt pont forditva történik ott késni fog a vezérlés ... mert ott elöre ugrik a lánc .....
miért ? azért mert a két v tengely fogaskereke közt lazul meg a lánc .... elöl a kipu oldalon a lánc vezető nem engedi el a láncot .. hátul a szivo oldalon a feszitö ive ../ HA JÓ / nem engedi
abban viszont 100% ig igazad van ha üzem közben ugrik alánc az a szivo oldalt olyan problémát okoz hogy még nyitva marad a szivó szelepen a dugatyú a szivó torokba nyomja vissza a benzin/levegő keverékét ...
ezekben a karbikban is lehet fészket cserélni ...menetet vágsz a fészekbe és melegitve ki huzod ... az uj fészek viszont már 0 gyűrűs lesz .. csináltam ilyet ..
sokszor menthető a fészek is 1 lépésben polirozás +uj tű szelep .. 2 lépés a gyári 4 -es tű helyet 8-as tűhöz furod fel a fészket és ugy polirozod ...
az kurva drága lenne ha egy szaros fészek miatt uj karbi házat kéne cserélni ........
"...ha elöre szalad a vezérlés ez a nyúlot lánc miatt van..." "...hátrafele nem tud el ugrani..."
Azért ezzel egy picit vitatkoznák! A vezérlést a fötengely "HÚZZA" maga után a lánccal, nem? (Persze általában, mert mikor zár a szelep, akkor a szeleprugó "rányom" a már átfordult bütyükre, segítve fordulni a veztengelyt, de közben meg másik szelepet kell nyitnia tengelynek, szóval ö szeretne lemaradni a fötengelytöl...) Ìgy ha a vezérlés lánca kopik (nyúlik) akkor a vezérlés lemarad a fötengelyhez képeset, és átugrani is inkább ebbe az irányba kéne a fizika miatt. Ha ez igaz , akkor elö tud fordulni, hogy késlekedö vezérlés miatt a szivóütem végén, mikor már a dugattyú felfele jön (jellemzöen ugye probálják minél tovább nyitva tartani a szelepet, és ugyan már dugattyú elkezdi süritést, de beáramlás tehetlensége miatt a megrántott gázoszlop, még ekkor is befele tódul, gyakorlatilag még nyomás ki nem egyenlitödik), de ha késik a szívószelep zárása, akkor bizony vissza tudja nyomni a gázoszlopot a szívócsatornán, vagyis annak egy részét, ami landolhat a légszüröházban, és egy része lecsapodik annak hideg falán, amit ugye a beáramló hideg levegö h´üt folyamatosan. Egy része újra bejuthat a következö ütemben, de egy része meg lecsorog a legszürö aljára, és összegyülik.
Te elvileg jobban tudod, de ahogy a említve volt ez egy Keihin porlasztó, és az elmondások szerint a tüszelep fészke az öntvény ház maga. Nincs külön cserélhetö tüszelep fészek, mint a mikuniknál. Ettöl függetelenül , lehet hogy szerszámmal feljavitható, de mivel ilyet én fogtam még a kezembe, nem tudom...
Köszönöm az infókat, még annyi, hogy nekem a fészekre is azt mondták, h nem cserélhető külön, ha az elkopott, akkor új karbi...komolyan nem értem ilyen arcoknak hogy van munkájuk még mindig...ja igen, meg nekem ugye nem folyt PRI állásban, nem folyt bele az olajba sem, csak a légszűrőház leeresztő csövén,és csak menet közben, ez meg nem egy szokásos hiba, nem is segített rajta egy kis lögybölés...no, hálás köszönetem, jelentkezem majd.
ezzen irásodat el olvasva .. a hibát meg állapitom .. a következö lehet üzem közben a tü a fészekben forog ... amikor mész a motoral a benzin igény meg nő és ki nyit mivel a fészek és atü nem tud rendesen forogni .. néha el zár néha nem .... a motor nagyobb rezonanciájánál pedig egyáltalán nem .. ez lehet a baj
ha elöre szalad a vezérlés ez a nyulot lánc miat van .. a motor még nyomatékosabb is lesz hamarabb nyitt a szivó oldal és hamarabb a kipu .. hátrafele nem tud el ugrani ...
ha a motoron jok a vég nyomások a vezérlési idök jelei egybe esnek .. EZ A HIBA KI ZÁRHATÓ
karbi tulfolyást föleg 15 perc után valamilyen HÖ hatásal egybe kötött karburátor hiba csinál ....
javaslom az összes o gyürü cserét , fészek és tű cserét ............... pontos usszo szint és tisszta benzint
Pista amikor ir valahova ... mindig el olvasom .. most is igy történt ..
szoval a mai világ a hülyéknek épül és szépül .. 150 éve egy család teljesen ön eláto volt..... ma némelyik parasztnak van 3 diplomálya és egy villany kapcsolot nem tud ki cserélni .... de még egy ajtó zárat sem tud ki cserélni ... söt egy tyúkot le vágni és meg fözni sem tud ..
na itt a baj ...............
ha holnap nem lesz áram a főldőn és még olaj sem ... most a háborut hadjuk milyenek fognak végig söpörni a földön .....
De 5 éven belül 1 milliárdnál több ember nem lesz a földön ...
na mindegy a fejlödés egyesek szerint jó .... csak épen nem vezett sehova ...
Egyébként most gondolkodom ezen az elugrott vezérlésen...az tény, hogy a motoromnak kezd enyhe vezérműlánc hangja lenni bizonyos esetekben. Az utóbbi párszáz km-en vettem észre. Ez nyilván azt jelenti, hogy az automata láncfeszítő ereje végére ért, nem tud már többet feszíteni, a lánc viszont továbbnyúlt. Ebben az esetben elméletileg lehetséges, hogy bár a vezérlés nem ugrott el, de a nyúlás miatt terhelés alatt (azaz menet közben) kicsit elmászik a dolog, és megérkezik a benzin, oda ahová nem kéne?
Az kétségtelen, hogy a tervezett avultatás létezik, ha nem így lenne, nem lenne olyan sok, éppen a garancia lejárta után elromló eszköz, és nem írnának elő autókban 30e-es olajcsereperiódusokat, valamint lenne cikkszáma a legapróbb gumibizbasznak is.:p
Jószerével ez van a mechanikában is...inkább összehegesztik, vagy sajtolják, szegecselik, mert nem fér el mát egy oldható önzáró kötés, csak azért hogy 10 év múlva javítani tud...meg egy fejlett országbeli mérnök nem is gondolja hogy neki fogsz állni egy 10 ezer Forintos alkatrészt szétflexelni, hogy három órát piszmogj a megjavításán, mikor az feléjük csak órabérben 30-60-80€-os óradíjjal számolva az alkatrész árának többszöröse.
Ès megint csak azt tudom felhozni, hogy inkább betervezik a csak roncsolással oldható kötést, nehogy a terhelés rázkodás rohadás hatására széthulljon. Meg akárhogy nézzük ezek a kötések biztositanak jobb hökontaktust is, mely ismét pl egy túlmelegedés megelözése, ez által biztosítva hosszabb élettaramot.
Legtöbb esetben az probléma, hogy felhasználónak a probléma feltárásakor, és a megoldás keresésekor fogalma sincs, hogy tervezéskor milyenek voltak a bemeneti kritériumok, melyiknek volt prioritása a másik kritérium javára, vagy hátrányára, és hogy közben milyen kompromisszumokat kellett kötni, hogy egyáltalán életképes legyen a termék, vagy funkció.
Itt jön még képbe a soroaztgyátásnál a meghibásodási valószinüség is. Mert ugyan tudjuk, hogy a technika-technológia fejlödik, de nem minden határon túl. A minöségbiztosításbam ugye ma már "ppm" -ben beszélnek, azzan part/ millió. Vagyis 1 millió alkatrészböl 1-2-10 selejt van. De ha ezeket elkezdjük összeszerelni, akkor ezek ugye szépen "összeadódnak" . Ès mivel a bonyolultság foka elképesztö, mellette az eladot darabszám is, így elöfordul, hogy a több tizezer alkatreszt tartalmazö szerkezet valamelyik része nagy valószinüséggel meg fog hibásodni...és a fentiek miatt jó eséllyel javítatlan is lesz.
Érdekes amit a Sonyrol írtál. Nekem eddig épp a legmegbízhatóbb, és legjobban működő telefonjaim ezek. Amúgy ha felnezel egy mobilos fórumra nincs olyan márka amit valaki, valamiért épp ne szidna.. Ez van.
Nyilván van, amikor indokolt az egybeöntés, ez világos.
Amúgy ja, egyszer szétszedtem a régi családi HiFi-t, ami egyébként még mindig kiválóan szól, pedig már minimum 30 éves (és egyébként SONY... Vagy SANYO? Na most nem tudom, valamelyik japán a kettőből), na hát annak a NYÁK-ja úgy nézett ki, mint amit általános iskolában technika órán forrasztgattunk... centiméteres távolságok az alkatrészek közt... ott tényleg nem gond kicserélni egy ellenállást akár otthon is, minden hozzáférhető a mai szemmel érthetetlen ürességben, még a bumfordi, szintén ezeréves, biztosítéklecsapós, két óráig melegedős orosz forrasztópákával is simán lehet ki-beforrasztgatni. Ezt a mai HiFikkel már nem tudnám ilyen könnyen megcsinálni, gyanítom.
Pont a mobil az egyik olyan szegmens hogy kénytelenek zsúfolni mert olyan a verseny hogy minnél töbnb funkcio minnél kisebb helyen minnél vékonyabb,könnyebb,nagy felbontású..........egy nokia 6230-as amit tudtam az SP helyett lomizni a fiókból de be kell vallanom hiányoztak a megszokott funkciók.
Sajnos ez van,.....bár öcsém elég jól elvan a sok gorillaglas javítással.
Csak rá kell jönni mi hogy van összerakva.
Ugyanis a felhasználó nagy kedvel töri,zúzza,kávézza,vízbelöki a laptopot,telefont,stb.
"gyártók részéről is megvan, hogy direkt szerelhetetlenre csinálják a terméket"
Azért ezzel vitatkoznék egy picit. PL egy poliuretánnal kiöntött feszszabályzó, vagy egy vezérlö elektronika nem a szerelhetöség megakadályozására van kitöltve anyaggal, hanem mert olyan foku terhelések érik az alkatrészeket, meg frekvenziák, hogy kitöltés nélkül már mind lepotyogtak volna az áramkörröl a forrasztott alkatrészek, plusz véd egyéb környezeti hatások ellen is. nyilván mikor ki ki kéne cserélni mégis egy áramköri elemet , akkor szopás, hogy ragasztva is van, vagy ott a kitöltö anyag, de az ad neki hütési kontaktust és egy plusz merevséget is, mikor pl ledobod , vagy ráülsz. Csak ezeket elfelejtik akkor mikor belenéznek a nagymama börönd nagyságú rádiójába, ahol ilyen nincs, tengernyi a hely, mindenhez hozzá lehet férni...de nem nem is indulnál el vele mint "sétálómagnó", mert ahhoz nem "elég kompakt". De ez is része a civilizácionknak, magunk kényszeritjük bele ebbe a hurokba, mi akarunk minden funkciót egy helyen nano integráltsági fokkal...ennek ez az ára...ítt már nincs hely minden áraköri elemet külön kis fém konzollal rögziteni, ami persze csavaros, hogy oldhato legyen...
Na igen, gyártók részéről is megvan, hogy direkt szerelhetetlenre csinálják a terméket...
Csak az a bibi, hogy ha a szerelő nem vállalja, újat venni meg nem akarok, akkor úgyis az lesz a vége, hogy én fogok nekiesni otthon, szakértelem, rutin és célszerszám nélkül. És örülnék, ha ehelyett lenne olyan lehetőség, hogy mondjuk kifizetem az óradíjat, annak tudatában, hogy esetleg mégsem lesz sikeres a beavatkozás. Az említett 3 feltétel birtokában még minidg nagyobb esélye van a szerelőnek, mint nekem. És akkor mérlegelhetnék, hogy elrontom magamnak otthon ingyen, vagy fizetek a szerelőnek, hogy az rontsa el (de jóval kisebb eséllyel persze)... De sok esetben már nincs ilyen mérlegelési lehetőségem egyáltalán.
Nem tudom hallottatok-e róla, van ilyen, hogy Repair Café - nekem nagyon szimpatikus a kezdeményezés. Itt lehet többet olvasni róla: http://repaircafe.org/en/
Ez pont arról szól, hogy nem kell mindent kidobni, aminek a javítását nem vállalják, és sokkal jobb, mint otthon kínlódni egyedül.
Nem neked céloztam, azért is van 3 zárójelben...de örülök, hogy nem mindenkire hat az elsorvadás, és képes még összekoszolni is a kezét ha csinálni kell valamit.
Hidd el én lennék a legboldogabb, ha nem csak neten keresztül tudnék neked (is) segíteni. De 5 éve kiköltöztem, és fel kellett hagynom a hobbimmal. Az utobbi pár évben már csak magam motorjait restaurálom szerelem, mert az othon töltött pár nap túl drága nekem is ahhoz, hogy mások bajával (is) tudjak foglalkozni. Meg volt hogy én is porúljártam, pont egy porlasztó takaritás kapcsán, amikor a visszaindulásom elött 2 órával fejeztem be a munkát, de fél órával késöbb már valami gond volt mire a gazdi megjött, és alig tudot vele elmenni. Ilyenekböl nem szoktunk ügyet csinálni, és neki esek megint, de indulnom, készülödnöm kellett, így inkább visszaadtam azt a jelképes összeget is ami a tisztít´sozerek árát ha fedezte, nem azt a sok óra munkát, és mondtam, hogy így én nem vállalok már munkát...
Ha otthon lennék én sem lennék közelebb mint a mányi szerviz, mivel oda nem messze lakok...
Ha vezérlés elugrik egy fogat, vagy el van rakva egy foggal még alig észrevehetö, de már tud nyomás keletkezni a szívócsöbe, pl szelep összenyitáskor, ami visszalök egy kis anyagot a légszürö felé...
Spec most cserél Öcsém a sony SP-ben,(jelzem minden sony egy kalap......) érintőt,nem nagy áron van de a jó q...annyát aki odaragasztotta az alkatrészeit,letörni lehetett.
Ezt ügyfél kütyüjével nem merné bárhogy erősködik,nemazért mert nem tudja hanem mert nincs kedve venni neki másikat mert hár nem úgy jött ki a lépés.
Szal van ilyen is.
Első jelölt
Második jelölt
Legjobb meg ez lenne! :)
Nos, melyiket kapom meg tőled karácsonyra? 1.1 millabol már csak kifutja! :)