Van róla fényképed?
Ha van elég "hús" ahol letört, csak meg kéne fúrni, belenyomni-ragasztani, egy illesztöcsapot ami 3-4 mm átméröjü, vagy lehet kisebb is akár csak 2.5 mm. A lényeg, hogy spirálmeghajtás füle "beleakadjon".
Jártál már így esetleg? Ha le kell venni a hengerfejet, akkor nem is olyan egyszerű a helyzet... Alap az új tömítés, és nem tudom mit találok a szelepeknél.
Hali...
Nekem sosem nézték. Gumi,fék,világítás...
De kérdezz meg pár havert ahol laksz hogy ismernek e valami " lazább" helyet,tuti fognak pár számot adni .
Nekem most a motorom nyitott kipufogóval fog műszakizni
Halihó ismét :) Képzeljétek, megint lett mesélnivalóm. A meggyógyult KLE-n ha a videókat láttátok, akkor talán emlékeztek, hogy megmakkant a kilométerórám, ez önmagában nem egy nagy kaland ugye. Némi kerregő hang előzte meg, mondom biztos a spirál szakadt el. Kiderült még Mányon, hogy a spirál okés, akkor kizárásos alapon a meghajtóval lesz gond. Találtam is a neten olcsón, gondoltam mielőtt megrendelem, megnézem hogy pontosan ugyanolyan-e, mint amit rendelni készülök, mert használtan nyilván nem gyári cikkszámok alapján ad-vesz az ember. Végül alig hittem a szememnek. Mégcsak nem is a meghajtóval volt gond, hanem az első agy testén lévő perem, amibe a meghajtó beleakad, az tört le körbe az agyról...nehogy már egyszerű legyen a dolog. Szóval amit boltolnom kéne, az vagy külön agy, és átfűzöm a felnit, vagy komplett kerék. Nézegettem ezt is, kettőt találtam ebay-en, és láss csodát, az egyik pont amiatt eladó, mert letört az agy pereme...a másik meg nem szállít Magyarországra, de egyébként sincs 33e+postám a dologra...Szóval most azon filózok, hogy boltolok egy háttérvilágításos bringás kilométerórát, aztán jó napot kívánok, hisz a motor működését, és az én komfortérzetemet nem befolyásolja. De eszembe jutott a műszaki vizsga. Ott vajon mennyire akadnak fel azon, ha nincs gyári működő kilométeróra? Ahogy utánajártam, ott ugye a világítás, fék, futómű, kipufogó, korrózió a lényeg. A sebességmérésről nem találtam semmit. Valakinek tapasztalat esetleg?
Kawasaki ER-5 (1997) motoromat tegnap hoztam el a szervízből, egy gyertyacsere és karbipucolás után. Sajnos nem tudtamb indítani, az önindító tekert, de beröffenni nem volt hajlandó. Tegnap este, ahogy elhoztam, kb 20-25 km-t gurultam vele, utána itthon leállítottam. Éjszakára nem tettem be a garázsba, emiatt egy kicsit vizes lett. Ma reggel, mikor indítani akartam, semmit nem csinált, ugyan az a reakció, mint amikor szervízbe vittem. Önindító tekerni teker, de ennyi, tovább nincs a dal. Nem röffen be.
Csak mert Rosinante is lassabban pörög le mint régen.Felfelé nem érzékeltem késlekedést.Jövő héten először életében (11 év)szerelőhöz viszem.Teljes diagnosztika:szelep,karbi,teló,fék,mifacom.Csak a sok basztatás miatt.De ha nem ülök seggre a változástól akkor el lesztek ásva.
Szerintem enélkül is hozná a következő tíz évet.
Át kéne azért nézni azokat a bovdeneket, meg a fojtó tengelyét, visszahúzó rugóját, hogy könnyen járnak-e, föleg akkor a meleg állapotban. Ha nem ez akkor lehet komolyabb problémákat keresni.
A hö hatására föleg 80-100 fok deltára már igen komoly a hödiletáció, meg a rugó is veszít karakterisztikájából, föleg ha nem mai darab.
Hello. Azt vettem észre a gépen, hogy 1óra motorozás után eltűnik a nagyon enyhe gáz, tehát alaphelyzetből húzva a gázt egy ideig nem történik semmi, majd ránt. Ugyan ez visszafelé motorfékre váltáskor. Olyan mintha a 100% nyi gázreakcióból. Az első 10% eltűnne, tehát a 0% gázt rögtön a11% követné, és nincs köztük átmenet. De 1 órán belül még megvan a 10%. Ez mi lehet?
Itt olvashatsz róla...
-Ha gyárilag van fojtva, akkor a porlasztóban a tolattyú van megfúrva a vákuummembrán alatt, így nem furat miatt nem lesz akkora a nyomáskülönbség membrán két oldalán, hogy teljesen ki tudja nyitni a tolattyúval a szívócsatornát. Ezt vagy be kell dugaszolni, vagy venni bele egy olyat ami nincs megfúrva. A fúvóka és a kehelycső is más a gyárilag fojtott verzióban.
-Ha utólag fojtották vissza, akkor azt szívócsonk tartalmazza a porlasztó és a hengerfej között, gyakorlatilag le van szűkítve csatorna. Láttam már olyat, hogy eleve úgy van öntve a szívócsonk, hogy benne a gát, vagy van olyan is hogy egy nagy "alátétet" tesznek a szívó-csonka, melynek a belső átmérője adja majd az új keresztmetszetet. (romi posztjánál látod róla a képet)
Gratula a géphez- keress vissza kulcsszóval volt már róla szó! Itt is a karbik membránjával játszottak, azokat nem emeli meg rendesen- ha jól emlékszem.
Sziasztok !
Egy Er-5 boldog tulajdonosa lettem. A motor egy fojtott változat. 98-as évjáratú 25 Kw teljesítményű, németből behozott. Azt szeretném kérdezni tőletek, hogy a fojtás ugye ebben az esetben azt jelenti, hogy a motor fordulatszáma nem mehet 8.000 fölé. Vagy még annyi sincs ? Esetleg itt a fórumon akinek szintén fojtott Er-5 je van ? Nem tervezem kivenni belőle a fojtást. Kezdő motoros vagyok és nem száguldozó típus, de érdekelne hogy konkrétan hogy is oldották itt meg a fojtást ?
Ha van elég "hús" ahol letört, csak meg kéne fúrni, belenyomni-ragasztani, egy illesztöcsapot ami 3-4 mm átméröjü, vagy lehet kisebb is akár csak 2.5 mm. A lényeg, hogy spirálmeghajtás füle "beleakadjon".
Nekem sosem nézték. Gumi,fék,világítás...
De kérdezz meg pár havert ahol laksz hogy ismernek e valami " lazább" helyet,tuti fognak pár számot adni .
Nekem most a motorom nyitott kipufogóval fog műszakizni
Kawasaki ER-5 (1997) motoromat tegnap hoztam el a szervízből, egy gyertyacsere és karbipucolás után. Sajnos nem tudtamb indítani, az önindító tekert, de beröffenni nem volt hajlandó. Tegnap este, ahogy elhoztam, kb 20-25 km-t gurultam vele, utána itthon leállítottam. Éjszakára nem tettem be a garázsba, emiatt egy kicsit vizes lett. Ma reggel, mikor indítani akartam, semmit nem csinált, ugyan az a reakció, mint amikor szervízbe vittem. Önindító tekerni teker, de ennyi, tovább nincs a dal. Nem röffen be.
Szerintetek mi lehet a hiba?
Előre is köszönöm!
Szerintem enélkül is hozná a következő tíz évet.
A hö hatására föleg 80-100 fok deltára már igen komoly a hödiletáció, meg a rugó is veszít karakterisztikájából, föleg ha nem mai darab.
-Ha gyárilag van fojtva, akkor a porlasztóban a tolattyú van megfúrva a vákuummembrán alatt, így nem furat miatt nem lesz akkora a nyomáskülönbség membrán két oldalán, hogy teljesen ki tudja nyitni a tolattyúval a szívócsatornát. Ezt vagy be kell dugaszolni, vagy venni bele egy olyat ami nincs megfúrva. A fúvóka és a kehelycső is más a gyárilag fojtott verzióban.
-Ha utólag fojtották vissza, akkor azt szívócsonk tartalmazza a porlasztó és a hengerfej között, gyakorlatilag le van szűkítve csatorna. Láttam már olyat, hogy eleve úgy van öntve a szívócsonk, hogy benne a gát, vagy van olyan is hogy egy nagy "alátétet" tesznek a szívó-csonka, melynek a belső átmérője adja majd az új keresztmetszetet. (romi posztjánál látod róla a képet)
Egy Er-5 boldog tulajdonosa lettem. A motor egy fojtott változat. 98-as évjáratú 25 Kw teljesítményű, németből behozott. Azt szeretném kérdezni tőletek, hogy a fojtás ugye ebben az esetben azt jelenti, hogy a motor fordulatszáma nem mehet 8.000 fölé. Vagy még annyi sincs ? Esetleg itt a fórumon akinek szintén fojtott Er-5 je van ? Nem tervezem kivenni belőle a fojtást. Kezdő motoros vagyok és nem száguldozó típus, de érdekelne hogy konkrétan hogy is oldották itt meg a fojtást ?