István, mondanivalód második felére reagálva, amivel érzékeny pontot tapintottál: meglepődnél milyen körülmények között élek, ha van a fogyasztói társadalomnak ellensége, én az vagyok, gyakorlatilag saját kezűleg építettem fel a házunkat, fával fűtök, amit lehet, megjavítok, nem veszek újat, az autóm 33 éves, stb., életem nagyrészét igyekszem így élni, ahogy leírtad, függetlenül, szabadon, úgy, hogy mindent meg tudjak én is csinálni. És büszkén mondhatom, hogy az autó-motor karbi/injektor/vezérlés illetve bizonyos elektronikai hibák kivételével sikerül is magam megoldani mindent. Ha tehetném lovaskocsival járnék komolyan mondom, csak bajos lenne a lovat a melóhelyem előtt hagyni 9 órán kersztül...Szóval nekem a mobilitás kényszer, nem hobbiból tartok autót, motort...Maradva a robbanómotoroknál, egy egyhengeres fűnyírónál az újragyűrűzés, vezérléscsere sem gond, de ahogy nő a hengerek száma, elmegy az önbizalmam...Ezzel egyenes arányú a frusztrációm, amit akkor érzek, ha ilyen gondok kapcsán kiszolgáltatott helyzetbe kerülök. És pont azért, mert ilyen egyszerű, természetközeli életet élek, lemondva egy csomó idősporoló kényelmi extráról, ráadásul családosként, nincs időm napokat szüttyögni egy olyan gond megoldásával, amiben abszolút nincs tapasztalatom. Nekem a motor annak eszköze, hogy spóroljon a napi ingázásban másfél órát (persze imádom, gyerekkori álom, meg minden). Minden nap, márciustól decemberig, Ehhez képest 2 hónap már kiesett. Nem annyira szeretnék kakasos nyalókát szpopgatni még 2 hónapig egy szervíz előtt. Elviszem hozzád, mit szólsz? Megnézed, nem ment-e el a vezérlés, majd ha ez oké, nekiesel a karbinak? Hmm? ;) De annak, hogy elment a vezérlés, is lenne gondolom egyéb szrevehető jele amúgy (?)
Amúgy nekem is ez a tapasztalatom, most már a szervízek is egyre inkább arra vannak berendezkedve, hogy nem javítanak, hanem beszereznek és kicserélnek, ÓRIÁSI tisztelet a kivételnek! (És itt nem csak járművekre gondolok, pl. mobiltelefonszervízben is megkaptam, hogy azt az alkatrészt nem tudjuk kicserélni, mert oda van forrasztva, de vegyen nálunk új készüléket helyette! Komoly elektronikai szervíz, ahol egy forrasztás már lehetetlen feladat...)
Na, mik derülnek itt ki... :) Hát igen. A legszörnyűbb nyilván az előadónak lehet, bele sem merek gondolni, milyen érzés, hogy 10-20-30 éve színpadon van, aztán egyszercsak a közönséget felváltja az okostelefonok sorfala... :(
Èrtem az aggályaid, de most jön a holtszezon, lesz idejük vele szöszmötölni, gariban. Ha mondják kész, te leviszed egy 20 perces körre , majd visszaparkolod a szerviz elé, elszopogatsz egy kakasos nyalokát, és ha nem csöpög akkor boldogan hazaviszed, ha csöpög meg otthagyod nekik megit.
Bárki máshoz viszed hasonló kockázatot vállalsz, hogy nem találja meg a hibát, de fizetned kell majd.
Amúgy nem lehet , hogy vezérlése is el van rakva ennek motornak akár csak egy fokkal is...ezért mondjuk visszadolgozik...de mindegy mert pl ez is egy normális diagnosztikával kiszürhetö lenne.
((( Amúgy az a fajta vagyok, akik igyekszik olyan "ósdi" tárgyakkal körülvenni magát, amihez elegendö a tudásom, tapasztalatom, hogy szinte bármit meg tudjak csinálni rajtuk, vagy vn lehetöségem újdonság esetén a megértéséhez, és felnöni a feladathoz. Nem szeretek mások segítségére szorulni, ez miatt kiszolgáltatott helyzetbe kerülni. Manapság ezek nem szempontok, áltlában az egyént nem érdekli a dolgok müködése, csak a "funkcionalitása", és jellemzöen a kényelem érdekében beáldozzák a függetlenségük. Ez szerintem meg hosszú de belátható távon a civilizáció végét hozza el. A szörnyü az, hogy már akiknek feladatuk lenne azok sem értenek hozzá, ezzel is ösztönözve a dobd el vegyél és újat.)))
Amikor megérkeztem, csöpögött. Mindig. Egy demo-vezetéket is rehefteltem a gyári csőre egy átlátszó csőből, hogy le se kelljen hajolni, máris látsszon a probléma. És legutóbb az egész demo-cső tele volt benyával. Én mindent megtettem, hogy láthatóvá tegyem a gondot. Nyilván nem azonnal fogtak hozzá, amikor megérkeztem, később meg már egy helyben nem produkálta, és ez elég volt ahhoz, hogy ne kezeljék komolyan a dolgot...(?)...de ez nemhogy nem kerek, hanem felháborító. Azt is mondtam, hogy kb. negyed óra után jön elő menet közben. Erre a 3-ból kétszer nincs is próbakör, merthogy nincs rá idő, be vannak táblázva, harmadszor meg pár percekre elviszik, és büszkén újságolják, hogy nincs csöpögés...És most őszintén, totál beleképzelve magad a helyembe, te visszavinnéd egy ilyen szervízbe a vasat? Ahol egy karburátor-eredetű gonddal kapcsoaltban háromszori nekifutásra sem ellenőriznek mindent a karbiban? Vigyem vissza egy listával, hogy öcsém, akkor ezeket és ezeket csináljátok meg? Én mondjam nekik, hogy membrán, meg tűszelep, meg úszószint? És ráadásul gariban, ingyen, mert ez a minimum. Mindezt úgy, hogy háromszor bizonyították alkalmatlanságukat, és felületességüket. A bizalom nemhogy oda, de egyenesen örülök, hogy már nem náluk van a motorom, hanem nálam, mégha nem is jó...Inkább elmondom az új helyen töviről hegyire az egészet, és vállalom, hogy hülyének nézzenek, csak a motor legyen jó...
Az nem kerek nekem, hogy mikor megérkezel a szervizhez, akkor csöpögni kéne, szóval látnák a szitut, és nem csak egy délibáb lenne. Aztán, ha te állítod, hogy milyen szituban jön elö, akkor bármit tákolok rajta, utána megnézem abban szituban, elleörzöm, hogy tákolásom eredményes -e, és nem produkálja azt megiint, lehetöleg az ügyfél elött, vagy te magad. Ezeken a pontokon nem lehet kapkodni, és hivatkozva arra, hogy rossz idö, nincs idö, siettek, siettem...elkummanatani, mert akkor ez az ördögi kör jön elö.
A lyuk álatalában gombostü hegynyi, fejnyi, van mikor egy vagy mikor több---függ a membrán anyagától is, hogy csak gumi, vagy van valami szövetet is benne. nyilván a pici lyuk fojtásként fog müködni a két nyomástér között, marad nyomáskülönbség, hogy a membrán elmozduljon, részlegesen dolgozzon, de arra is van lehetöség, hogy a benzin szivárogjon, hiszen az mindenhol utat talál, kivéve mikor dugulás van!
Szerintem a garid még miindig él, most kb tudod mire kell fokuszálni, adni kell nekik még egy lehetöséget, hogy javítsanak a pozijukon, Meg elvileg így nem másnak kell visszalapátolni a szart a lóba más hozzánemértése, felületessége után, nekik meg már ismert terep, nem foszd meg öket a sikerélménytöl!
Kb ez van akkor mikor, nem határolják be a hiba forrását, és célirányosan javítanak, hanem egy általános eljárással probálnak meg mindet orvosolni, aztán ha szerencséjük van véletlenül a probléma is megoldódik.
Azért az is hozzánemértés tárgyát képezi, hogy egy ilyen alapos felújításnál, pont csak a fojtótengelyek falsolását felejtik el ellenörizni, csak második nekifutásra kiváncsiak rá, mikor újra az orruk alá nyomod. Holott egy ilyen hibának egy tisztességes szinkronnál már ki kéne ütköznie. Ugyanis a digitális vákuumteszterek, már lerajzolják a nyomáslefutást is szinron alatt, és ott bizony a függvény elárulja a falsolást, vagy szelepzárási problémát is. De biztos a szakszerviznek nem tellik ilyenre a rezsióradíjból...mányon ilyen van...( meg nekem is ).
(Nem biztos hogy a kis memrán okozza a problémát, de kizárni akkor lehet , ha szemre van vételezve.)
Éppen készülök agyf*szt kapni...felhívtam őket, hogy a kérdésedre választ kapjak: a jó hír, hogy legalább őszinték voltak. A rossz, hogy nem szedték szét a karbit, mert belefér egyben, és ennélfogva a membránt sem ellenőrizték...nem tudok erre mit mondani, de cseppet ideges vagyok...amiért hozzájuk vittem, az a benzinfolyás volt. Ezt karbitisztítással próbálták orvosolni, valamint kicserélték az o gyűrűket, meg után szinkron, erre kifizettem x összeget. Állították, hogy minden zsír. Elhoztam, nem volt jó. Másnap vissazvittem, náluk nem jött elő a hiba, így nem történt semmi, próbakörre nem tudták elvinni, így elhoztam, megbeszéltük, hogy használom, figyelgetem, probálom a csövet ledugózva, szabadon, stb. Nem változott semmi, visszavittem, most ugye túl vagyunk a tűzkarikacserén, a pillangószeleptengelynél falsot szív diagnózison, a tüneti kezelésen (CO csavar plusz elcsalt szinkron) és még mindig szar, az alapprobléma ugyanúgy megvan. 2 hónap és x összeg után pedig a mai hívással kiderült, hogy teljesen szét sem volt szedve a karbi, és nem is mindent ellenőriztek. Ilyenkor mit csináljon az ember? Nyilván vissza kéne vinnem, mert garancia, becsület, miegymás, de ezek után hogy a tökbe hagynám ott nekik megint x ideig a motorom? Mány 65km tőlünk, így még várok tippeket becsületes, nagy tudású japán motor szerelő ügyben BP, Pest megye középső, még inkább déli részén...Őrület...Egyébként vissaztérve a membrán problémára: lehet olyan kicsi az a lyuk, hogy bár nem durrog, de átengedi a benzint?
Sok esetben a fényfele tartva látszik hogy porozussá válik. Általában ott ahol picit megtörik...de lehet bármilyen "tesztet" kitalálni, hogy tömör -e...
De ha az ábra helyes, akkor lehet tényleg nem olyan könnyen hozzáférhetö, viszont ez magyarázattal szolgálhat arra, hogy ezért nem is lett ellenörizve, hiszen ha az ultrahangos kád elég nagy, akkor nem biztos, hogy leszedik a porlasztókat a sinröl, szétválasztva öket, hogy ehhez is hozzáfértek volna megnézni...ezért lehet , hogy a nagy felújítasban erröl elegénsan "megfeledkeztek", pedig egy ilyen koros gépnél, ha ilyen tüzetes szerviz alá van már vetve igen felelötlen dolog.
Persze lehet csak én gondolom túl? De rákérdezhetsz, hogy egye rakták e be a mosoba a karbit, vagy bontva...vagy elöbb megkérdezni, hogy egybe is be fér -e mosolyukba, vagy szétszedik mindig házakra.(nyílván ha sin csavarfejein nincs csavarhúzónyom, akkor azt hiszem a válasz is meg van.)
A rajzról úgy látom, hogy pont a két karbi között van, gyanítom nem hozzáférhető karbileszerelés nélkül, de otthon megsasolom. Ha csak valami mikronnyi lyuk van rajta, hogyan fogom észrevenni? Tegyem rá valami edényre, öntsek rá benzint, és várjam a túloldalon megjelenő csöpögést? Vagy fújkáljam?
Bele tudom magyarázni, hogy okozhat csepegést, hiszen a lyukas membránon, atszivároghat a benzin, és utána légkör felöli oldalon összegyülhet egy kisebb mennyiség, ami aztán a nyomáskiegyenlitö résen elcsöpöghet mikor megállsz...de bevallom nem szereltem még ilyen porlasztót, a 2-4 hengeres motorjaimon nincs ilyen kiegészitö, így az általuk okozott jelenségekkel, problémákkal sem találkoztam, így nincs mély idevágó tapasztalatom.
Vizsont ehhez talán még a porlasztót sem kell leszedni, mert az oldaláról lecsavarozható, és elleörizhetö.
Igen, van. Fogalmam sincs, hogy lyukas-e, én magam nem láttam szétszedve a karbit. De akkor gondolom durrogna motorfék üzemben, elég erősen, és mindig. Ezt nem teszi. Nem mondom, hogy néha valami kis durrogásszerűség nincs, de ritka, mint a fehér holló, és elég gyenge. Ha az lyukas lenne, megmagyarázná a kizárólag hosszabb (10perc+) menet közbeni benzincsepegésem?
A szerviz Mányon van (Zsámbék mellett-Pestmegye).
Nem néztem szét a távolkeleti oldalon, de lehet a porlasztodhoz is van tömtésszett.
Mindegyik típusnál elütika végét, de olyan puha a csavar (4.8 vagy 3.6...) hogy kemény tengely kifele szinte visszaigazítja a menetet, csak egy jó ütvecsavarozoval szépen ki lehet szedni, csak másik oldalról egy méretes aludornira fel kell támasztani, hogy ne tengelyt hajlítsd, vagy törd el...a lényeg , hogy hozzáértéssel szerelhetö.
Köszönöm István, egy hozzászólásodban több értelmet látok, mint a két hónapos szervíz-mellébeszélésben összesen. A karbik egyébként KEIHIN CVK34 márkájúak. A gépkönyv robbantott ábrája valóban nem tartalmazza külön ezeket a cuccokat. A pillangószelep kis csavarjai egyébként el vannak ütve a végükön, nem menetrögzítővel oldották meg, hanem így, csak így macerásabb kivenni, előbb valami fémmegmunkáló eszközzel neki kell menni. A Taschner motor helyileg merre van? Ezt nem találtam a fb oldalukon...
Fojtótengely tömités-1 tömítés-2
A lényeg, hogy mikuni porlasztók (is) vannak minden japán motoron. A régi gépeknél még (suzuki) még servizmanuálok bontották a fojtó tengelyt is , majd később már "ne nyúlj hozzá-beállítottuk" dolog lett belőle, pedig ugyan azok a porlasztó voltak. Ezért pl én a 92 gsxr 1100-hez tudtam rendelni filckarikát, második link 21-es tétel 3.7€ Nekem a 4 karbihoz 6 db kellett, neked gondolom 2-3 db.
Az elsö linken pedig távol-keleti cég gyárt vitonból tömítéseket. Sokan rendeltek onnan ( én is-közvetve vásároltam onnan) és eddig nem volt vele gond. Láthatod, hogy ők viszont pici karmantyút használnak a filc helyett.
A lényeg az lenne, hogy kéne azonosítani porlasztód, és utána lehetne kereszttalálatokkal pl Suzukitól , vagy távölkeletről tömítést rendelni.
Pár hónapja xj yamahásoknak segítettem ilyenben, mert a szívató dugattyúnál a tömítés kirepedezett. Yamaha csak komplett árulja a szívató dugattyúval, töm-szelence...stb 12 ezer egy szett, és 4 db kell belőle. A Suzukinak viszont a mikunihoz ad külön tömítést (a szívatóhoz is) 3-4 € db-ja.
Még akkor is, ha eltérő típusú motorokról van szó, és mások a paraméterek, az öntvényházak, úszóházak, tengelyek, rugók, és sok minden más cucc a porlasztón azonos, a különbség a részletekben van.
Csak mint említettem, nagyjából be kell azonosítani, hogy melyik fejlesztés.
A drámához nem tudok hozzászólni, a beszámolódból az jött le, hogy mivel garis szerelés volt, így csak maszatoltak, vissza semmit nem bontottak komolyan, csak kintről tekergettek. Mivel a PILOT csavaron kifele tekertek, az fojtón biztos visszavettek( jobban zár a pillangó) ezért pöröghet fel lustábban...A lényeg, hogy kéne végre valaki olyannak is látni a géped, akik nekifekszik rendesen, és érdekli is amit csinál, és hogy meg is csinálja. Ö pl. ilyen...
No sziasztok ismét, enyém a légszűrőház túlfolyócsövén benzint eregető KLE. Ígértem, hogy beszámolok, de olyan nesze semmi fogd meg jól sztori lesz: próbáltam a csövet ledugózva, levéve, mindenhogy, a jelenségen nem változtatott, menet közben ugyanúgy megindult a csöpögés, álló helyzetben nem. Most ismét túl van egy körön a szervízben, kicseréltek két tűzkarikát, ahol kifújt a kipufogó (merthogy állítólag a gázlengések miatt ez juttathatott benzint nem odavaló helyekre), illetve megállapították, hogy a pillangószelep tengelyénél falsot szív az egyik karbi, de CO csavarral, és szinkronnal adtak neki tüneti kezelést, de állítólag ennek nem lehet köze a benzinfolyáshoz. Megoldani szerintük úgy lehetne a falsot, hogy atomjaira robbantás után valakivel legyártatni az odavaló filcszerű tömítést, vagy csak kenőanyagban jól megáztatni, mert lehet, hogy az is elég neki. Merthogy kapni, rendelni állítólag nem lehet. Ha pechem van, akkor pedig a tengely - lévén acél - kikoptatta a spiálter karbit, akkor meg csere. Ezekről eddig valakinek vélemény? Egyébként a motor szépen jár, jól megy, most már semmi tünetet nem produkál, nincsenek alapjárati torpanások, semmi. Talán kicsit lustábban pörög fel. Volt szervízes próbakör is, igaz csak pár perc, de nekik nem csöpögött a benzin. Nagy reményekkel elhoztam, hangsúlyozom, menet közben élmény volt, jól ment, hazaértem, nagy magabiztossággal alánézek, és ott volt a benzintócsa .Azt hittem, megőrülök...Hagytam még alapjáraton ketyegni, elmúlt a csepegés. Gondolom ezek után érthető, hogy nem szívesen hívnám fel őket, hogy figyi még mindig csöpögök. Eddig ráment 2 hónapom, időpontra várakozással együtt, és bár az alaphoz képest plusz lóvéba nem került a további mókolás, mert garanciában csinálták, eléggé csalódott vagyok, hisz még mindig ugyanaz a szar... Szóval nagyon megköszönném, ha privátban, vagy akár itt ajánlanátok megbízható, nagy tudású Kawa tudorokat Pest megyében. Magam nem merek nekiállni szétszedni egy dublakarbit, anno az MZ-vel azt az egy karbit is mindig megszenvedtem, mire belőttem...Köszi, és remélem ti azért még tudjátok falni a kilométereket ilyen szép tizenpár fokos napokon...
Mi épp fordítva jártunk egyszer.
Játszottunk egy motoros találkozón a Tanksapka után és jöttek elő az emberek a sátrakból, hogy végre nem az a szar szól.
Akkor gondol el, hogy nekem mekkora törés, aki sok évet lehúztam hangosításban zenekari road-ként, stagehand voltam sok nagy bulin, monitort kevertem , és szimpadról néztem ahogy eljönnek az emberek valóban élvezni a koncertet. Most meg azt láttom, hogy a "közönség" szó szerint leszívja az elöadók energiáját, az még pár szám erejéig küzd, hogy megmozgassa a "rajongókat", aztán ellaposodik az egész..., mert ö sem a kismillió kamáraba szeretne nézni, hanem szemkontaktusban szeretné felspanolni magát, és magával vinni egy " túrára " a közönséget, egymást emelve lelkileg a magasba...de úgy van ahogy írtad, inzultusba keveredhetsz, ha élvezni próbálod...
Másik szörnyü tendencia, hogy manapság a warmup -elözenekarok jobb bulit csinálnak, mint a "fözenekar"...
Emlékszem volt hogy "bezárták" az Almásy téri SzIK-ot Pesten, mert a bulik alatt olyan "kilengése" volt a födémnek, hogy attól féltek, bezuhan az alatta levö uszodába...aztán gondolom amostani nemzedék már nem annyira aktív, hogy bármi is beleremegne...
Valamikor a 24/36 kockás időkben én is próbálkoztam a fotózással, de hamar rájöttem, hogy nem nekem való. A barátaim közül voltak páran, akik örömmel fotóztak, volt, akinek komoly felszerelése is volt, meg fotósversenyekre is nevezett, engem sosem tudott feldobni a képkészítés. Én inkább magamba próbálom szívni az élményt, és magamban elraktározni. Ha a keresőn keresztül nézem a világot, akkor úgy érzem, nem is vagyok igazán ott.
Nemrég voltam pl. egy koncerten; még pár éve is ha elmentél egy koncertre, az első sorokban kézerdőt láttál, az emberek ugráltak, tapsoltak, csápoltak, buliztak. Most meg? Mindenki mereven áll, tartja az okostelefonját a zenész képébe, meredten bámulja a képernyőt... a színpadra már nem is néznek, kizárólag a képernyőn keresztül. És ha mellette még énekelni vagy tapsolni mersz, akkor mindenki csúnyán néz rád, mert elrontod a FullHD felvételt.
Nem kell figyelembe venni amit írtam.De még akkor tanultam fotózni miko a gépben 24 max 36 kocka(Fotó) voltés Q drága volt előhívatni.Én végig jártam fél európát öt tekercs filmel.Most minden balfasz egy vacsoráról tol vel húsz képet.Már nem fotózok.
Jó érzéked van a fotózáshoz ez egyértelmű.De túl van súlyozva a bicaj.(Bocsi)Régi fotósként nem fényképezem sem magam sem semmi személyest.Értem,hogy szereted és jó meg minden.Használd olyan sokáig mint én az enyémet.
Bárki máshoz viszed hasonló kockázatot vállalsz, hogy nem találja meg a hibát, de fizetned kell majd.
Amúgy nem lehet , hogy vezérlése is el van rakva ennek motornak akár csak egy fokkal is...ezért mondjuk visszadolgozik...de mindegy mert pl ez is egy normális diagnosztikával kiszürhetö lenne.
((( Amúgy az a fajta vagyok, akik igyekszik olyan "ósdi" tárgyakkal körülvenni magát, amihez elegendö a tudásom, tapasztalatom, hogy szinte bármit meg tudjak csinálni rajtuk, vagy vn lehetöségem újdonság esetén a megértéséhez, és felnöni a feladathoz. Nem szeretek mások segítségére szorulni, ez miatt kiszolgáltatott helyzetbe kerülni. Manapság ezek nem szempontok, áltlában az egyént nem érdekli a dolgok müködése, csak a "funkcionalitása", és jellemzöen a kényelem érdekében beáldozzák a függetlenségük. Ez szerintem meg hosszú de belátható távon a civilizáció végét hozza el. A szörnyü az, hogy már akiknek feladatuk lenne azok sem értenek hozzá, ezzel is ösztönözve a dobd el vegyél és újat.)))
A lyuk álatalában gombostü hegynyi, fejnyi, van mikor egy vagy mikor több---függ a membrán anyagától is, hogy csak gumi, vagy van valami szövetet is benne. nyilván a pici lyuk fojtásként fog müködni a két nyomástér között, marad nyomáskülönbség, hogy a membrán elmozduljon, részlegesen dolgozzon, de arra is van lehetöség, hogy a benzin szivárogjon, hiszen az mindenhol utat talál, kivéve mikor dugulás van!
Szerintem a garid még miindig él, most kb tudod mire kell fokuszálni, adni kell nekik még egy lehetöséget, hogy javítsanak a pozijukon, Meg elvileg így nem másnak kell visszalapátolni a szart a lóba más hozzánemértése, felületessége után, nekik meg már ismert terep, nem foszd meg öket a sikerélménytöl!
Kb ez van akkor mikor, nem határolják be a hiba forrását, és célirányosan javítanak, hanem egy általános eljárással probálnak meg mindet orvosolni, aztán ha szerencséjük van véletlenül a probléma is megoldódik.
Azért az is hozzánemértés tárgyát képezi, hogy egy ilyen alapos felújításnál, pont csak a fojtótengelyek falsolását felejtik el ellenörizni, csak második nekifutásra kiváncsiak rá, mikor újra az orruk alá nyomod. Holott egy ilyen hibának egy tisztességes szinkronnál már ki kéne ütköznie. Ugyanis a digitális vákuumteszterek, már lerajzolják a nyomáslefutást is szinron alatt, és ott bizony a függvény elárulja a falsolást, vagy szelepzárási problémát is. De biztos a szakszerviznek nem tellik ilyenre a rezsióradíjból...mányon ilyen van...( meg nekem is ).
(Nem biztos hogy a kis memrán okozza a problémát, de kizárni akkor lehet , ha szemre van vételezve.)
De ha az ábra helyes, akkor lehet tényleg nem olyan könnyen hozzáférhetö, viszont ez magyarázattal szolgálhat arra, hogy ezért nem is lett ellenörizve, hiszen ha az ultrahangos kád elég nagy, akkor nem biztos, hogy leszedik a porlasztókat a sinröl, szétválasztva öket, hogy ehhez is hozzáfértek volna megnézni...ezért lehet , hogy a nagy felújítasban erröl elegénsan "megfeledkeztek", pedig egy ilyen koros gépnél, ha ilyen tüzetes szerviz alá van már vetve igen felelötlen dolog.
Persze lehet csak én gondolom túl? De rákérdezhetsz, hogy egye rakták e be a mosoba a karbit, vagy bontva...vagy elöbb megkérdezni, hogy egybe is be fér -e mosolyukba, vagy szétszedik mindig házakra.(nyílván ha sin csavarfejein nincs csavarhúzónyom, akkor azt hiszem a válasz is meg van.)
Vizsont ehhez talán még a porlasztót sem kell leszedni, mert az oldaláról lecsavarozható, és elleörizhetö.
Nem néztem szét a távolkeleti oldalon, de lehet a porlasztodhoz is van tömtésszett.
Mindegyik típusnál elütika végét, de olyan puha a csavar (4.8 vagy 3.6...) hogy kemény tengely kifele szinte visszaigazítja a menetet, csak egy jó ütvecsavarozoval szépen ki lehet szedni, csak másik oldalról egy méretes aludornira fel kell támasztani, hogy ne tengelyt hajlítsd, vagy törd el...a lényeg , hogy hozzáértéssel szerelhetö.
tömítés-2
A lényeg, hogy mikuni porlasztók (is) vannak minden japán motoron. A régi gépeknél még (suzuki) még servizmanuálok bontották a fojtó tengelyt is , majd később már "ne nyúlj hozzá-beállítottuk" dolog lett belőle, pedig ugyan azok a porlasztó voltak. Ezért pl én a 92 gsxr 1100-hez tudtam rendelni filckarikát, második link 21-es tétel 3.7€ Nekem a 4 karbihoz 6 db kellett, neked gondolom 2-3 db.
Az elsö linken pedig távol-keleti cég gyárt vitonból tömítéseket. Sokan rendeltek onnan ( én is-közvetve vásároltam onnan) és eddig nem volt vele gond. Láthatod, hogy ők viszont pici karmantyút használnak a filc helyett.
A lényeg az lenne, hogy kéne azonosítani porlasztód, és utána lehetne kereszttalálatokkal pl Suzukitól , vagy távölkeletről tömítést rendelni.
Pár hónapja xj yamahásoknak segítettem ilyenben, mert a szívató dugattyúnál a tömítés kirepedezett. Yamaha csak komplett árulja a szívató dugattyúval, töm-szelence...stb 12 ezer egy szett, és 4 db kell belőle. A Suzukinak viszont a mikunihoz ad külön tömítést (a szívatóhoz is) 3-4 € db-ja.
Még akkor is, ha eltérő típusú motorokról van szó, és mások a paraméterek, az öntvényházak, úszóházak, tengelyek, rugók, és sok minden más cucc a porlasztón azonos, a különbség a részletekben van.
Csak mint említettem, nagyjából be kell azonosítani, hogy melyik fejlesztés.
A drámához nem tudok hozzászólni, a beszámolódból az jött le, hogy mivel garis szerelés volt, így csak maszatoltak, vissza semmit nem bontottak komolyan, csak kintről tekergettek. Mivel a PILOT csavaron kifele tekertek, az fojtón biztos visszavettek( jobban zár a pillangó) ezért pöröghet fel lustábban...A lényeg, hogy kéne végre valaki olyannak is látni a géped, akik nekifekszik rendesen, és érdekli is amit csinál, és hogy meg is csinálja.
Ö pl. ilyen...
Játszottunk egy motoros találkozón a Tanksapka után és jöttek elő az emberek a sátrakból, hogy végre nem az a szar szól.
Akkor gondol el, hogy nekem mekkora törés, aki sok évet lehúztam hangosításban zenekari road-ként, stagehand voltam sok nagy bulin, monitort kevertem , és szimpadról néztem ahogy eljönnek az emberek valóban élvezni a koncertet. Most meg azt láttom, hogy a "közönség" szó szerint leszívja az elöadók energiáját, az még pár szám erejéig küzd, hogy megmozgassa a "rajongókat", aztán ellaposodik az egész..., mert ö sem a kismillió kamáraba szeretne nézni, hanem szemkontaktusban szeretné felspanolni magát, és magával vinni egy " túrára " a közönséget, egymást emelve lelkileg a magasba...de úgy van ahogy írtad, inzultusba keveredhetsz, ha élvezni próbálod...
Másik szörnyü tendencia, hogy manapság a warmup -elözenekarok jobb bulit csinálnak, mint a "fözenekar"...
Emlékszem volt hogy "bezárták" az Almásy téri SzIK-ot Pesten, mert a bulik alatt olyan "kilengése" volt a födémnek, hogy attól féltek, bezuhan az alatta levö uszodába...aztán gondolom amostani nemzedék már nem annyira aktív, hogy bármi is beleremegne...
Nemrég voltam pl. egy koncerten; még pár éve is ha elmentél egy koncertre, az első sorokban kézerdőt láttál, az emberek ugráltak, tapsoltak, csápoltak, buliztak. Most meg? Mindenki mereven áll, tartja az okostelefonját a zenész képébe, meredten bámulja a képernyőt... a színpadra már nem is néznek, kizárólag a képernyőn keresztül. És ha mellette még énekelni vagy tapsolni mersz, akkor mindenki csúnyán néz rád, mert elrontod a FullHD felvételt.
Veletek. Ezért van nagyon hangsúlyban a motor.