@ István: ultrahangos és vegyszeres karbitisztítás megvolt, minden O-gyűrű kicsierélve, csak a karbi szelepekhez nem nyúltak, mert állapotuk miatt nem kellett, és mert szervízkörülméynek között nem sikerült reprodukálni a csepegést. Ez utóbbi inkább pozitívum, mert ha nem látják, hogy mi a helyzet, akkor nem vetetnek velem feleslegesen cuccokat (a gyári tűszelep 10ropi körül van /db). Természetesen szinkron is volt. A gyertya nem kormos, szép a légszűrő, tiszta és jól zár, a tank is tiszta, és a benzincsap is rendben van. Szelephézag, vezérélés is oké. Annyira minimális hibajelenséget produkál a motor, hogy ha nem csepegne menet közben a benzin, eszemben sem lenne foglalkozni vele. Nem nőtt a fogyasztás, nincs alatta hosszabb állásnál egy csepp sem, még PRI állásban sem, nincs füst, nincs korom, nincs durrogás, nincs menetdinamikai gond, nem állnak le a hengerek, nem fulladozik a motor. Csak apró, alig észrevehető hibák vannak. Gyanús, hogy valami szintén nagyon apró, és banális oka van, és nem a karbiban keresendő, mert akkor jóval nagyobb gondjaim lennének. Ebben gondolom egyetérthetünk. Persze, ha mindent kizártunk, nem marad más, de pont ezért érdeklődtem itt, hátha valaki éppen ebbe a gondba belefutott. Végül is ez bőven nem a klasszikus túlfolyós, tűszelepes sztori. Volt ETZ-m, tudom milyen egy rossz karbi :)
Na várj, ha ott falsot szív, akkor közben nem tud kifújni is. Vagy szív, vagy fúj. Márpedig szívnia kéne, mert ugye a szívóerő a hengerből jön, amikor a dugattyú lefelé mozog és a szívószelep nyitva van, akkor berántja a levegőt (meg mindent, ami benne van, pl. benzinpárát). Ha lyukas a cső, akkor annyiban változik a helyzet, hogy nem csak a légszűrőn keresztül rántja be a levegőt, hanem a csövön keresztül is, de minden a henger felé fog mozogni, a cső felé (légszűrőház felé) nem fogja visszafújni, akár lyukas, akár nem.
Egyébként ezt az elméletedet könnyen tudod tesztelni, indítsd be a motort, és tedd oda a kezed a lyukas csőhöz (vagy egy fűszálat vagy bármit, ami reagál a légmozgásra), és ha ütemes kifújást tapasztalsz, mint a kipufogónál, akkor tényleg visszafúj. De szerintem ez kizárt. Meg akkor egyébként alapjáraton is csöpögne a benzin.
Egyébként talán arra gondolsz, hogy mikor bezár a szívószelep, és a légtömeg nekiütközik, ugye annak is van egy tehetetlensége, valamennyire kicsit visszaverődik, és akkor talán a másik irányba is visszamozog (a légszűrő felé), és akkor visz magával némi benzint... Hát, gázlengésekben ennyire nem vagyok otthon, de szerintem ez a hatás elhanyagolható, ha jelentős lenne, akkor MINDEN motor (és autó) alatt tócsa lenne (vagy legalábbis a legszűrőházban), mert akkor minden motor a normális működése közben visszanyomná a benzin egy részét. De azért ez nincs így.
Ha a jav készlet képet megnézed, akkor láthatod, hogy a tü végében van egy kis stift. Amit nem létni, hogy ezt egy rúgó nyom. Ez hívatott csillapítani egy a rezgéseket. Ha öreg és gyenge akkor funkcióját veszíti. Nem lesz pontos benzinszint (alapjáratingadozás, túlfolyás).
Egy ilyen koru motornál érdemes venni egy felújító szettet és kicserélni azt a pár dolgot. Alapjáringadozást okozhat még a PILOT csavarnál elöregedett pici o-gyürü, vagy hideginditásnál, szivató dugattyúján lévö tömitö-gumisapka. De elö szokott fordulni, hogy a fojtó szelep tengelye megkopik, a tömités ott elöregszik, és fals levegöt enged be...ezt szoktuk tesztelni, hogy féktisztító sprayt fújunk oda, és ha változik a fordulat, mert a levegö helyett az alakohot szívja be, akkor ott gond van.
Èrdemes megnézni a légszürö tisztaságát is, de a doboznak teljesen zártnak kell lennie, csak a légszürön keresztül szívhat levegöt, különben nem lesz elég a nyomáskülönbseg a vákuummembránnak és nem fog kiforogni rendesen a motor, mert az tolattyú nem megy fel rendesen. Természetesen azon koszos levegöt is tud szívni, mely nem csak motort károsítja, de dugulást is csinálhat a porlasztóban, föleg szívótorokban lévö levegö, és alapajárati fúvókát tudja eltömíteni, ezért is lehet szar az alapjárat, mert fojtó zárt állásánál csak ezeken a kis fúvókákon jutna levegö alapjárati és részterhelés rendszerbe, vagy ha dugult, akkor már a fojtóval van konpenzálva és az nagyon meg van nyitva, így nehezen esik vissza a fordulat gázfröccsután...
Jó lenne egy alapos (ultrahangos mosó) tisztítás, javitókészlettel felújítás, úszószint állítás az elöírt gyári értékre, nyomáspróba a tüszelepekre, és utána szinkronizálni.
Minden más csak bohóckodás.
Nem ismerem a típust nincs előttem, ezért arra nem tudok mit írni, de még gondolkodni fogok. Arra gondolsz, hogy az úszó zár, csak a döntött karburátorból kerülőúton kifolyik a benzin egy másik járaton? Ha van ilyen járat, akkor persze, lehet.
Köszönöm a tippeket. Egy jó hírű márkaszervízről van szó, jó tapasztalataim vannak velük, nincs okom kételkedni benne, amikor azt mondták, okés a tűszelep (bár a leeresztő cső lyukas mivoltát benézték:)). A karbi gyári, nem kókányolt. És nem fordulatfüggő a dolog, hanem kizárólag mozgásfüggő. Próbálták/próbáltam helyben döntögetéssel, rázogatásssal is, semmi...csak ha halad a motor. És az általad leírt hibák gondolom mást is okoznának, nem csak azt, hogy néha (jellemzően nagyobb tempó utáni fékezésnél) 2 másodpercig fennmarad a fordulat kicsit (+300rpm), illetve alapjáraton torpan egyet szökőévente egyszer. A lentebb leírt lyukas cső elméletem szerinted mennyire reális? Mármint, hogy a csepegő benzin pusztán azért csepeghet, mert a hibás lyukon át a légszűrő felől egy nem normális áramlás jön létre, és menet közben ez némi benzint magával szívhat a karbi felől? A fals-szívásra is magyarázat ez szerintem, de csak a józan észre támaszkodva mondom ezt, nem a műszaki ismereteim beszélnek belőlem :)
Az evidenst ugye nem írtam, miszerint lehet, hogy túl magas benzinszint van beállítva és egyszerűen még nem akar zárni menet közben (az úszóházban hullámzik a benzin járó motornál). Láttam olyan karburátort (igaz kínait), ahol az úszó tengelye nem a karbi testhez, hanem az úszóházhoz kapcsolódott. Ilyen esetben az is számít, hogy nincs-e megzuhanva az úszóház tömítés (megfelelő-e a magassága). Ilyenek.
Megkérdezném, hogy a szervíz a tűszelep okésságát mégis hogyan állapította meg?
1. Ha kiszedte, nézegette, szájjal fújkálta, csereberélte akkor az nem elégséges, mert beszerelt üzemben másképp működik, mint kiszerelve. Beszerelt üzemben ugyanis van hő, van nagyobb benzin nyomás, folyton változik a légynyomás és van mechanikai rezgés, nem kívánatos gyorsulás.
2. Ha beszerelt motornál állítja, hogy jó, akkor azt mi alapján teszi? Látja, hogy nem ott folyik a benzin? Ha igen, azt mért nem látja, hogy akkor mégis hol?
A tűszelepeknek számos problémájuk van, ezek bármelyike okozhat folyást és a problémák össze is adódhatnak. Csak példák:
- Lehet, hogy a tűszelep tökéletesen siklik a házban, de amikor az úszó kicsit féloldalasan nyomja (mert, hogy így nyomja) akkor beszorul, mert kopott.
- Lehet, hogy a karbi túl sok-le fel irányú rezgést kap, pl. mert odaér a hasa a blokk tetejéhez (nem tudom KL-ben ez lehetséges-e). A tehetetlenségénél fogva elengedhet ilyenkor, mivel a rugója gyenge.
- Hogy a csepegés a fordulattól függ ez is lehet úszó: Ahogy változik a fordulat, változik a rezgés és változik a légsebesség is, vagyis az, hogy elfolyó benzint mennyire tudja megenni és mennyi marad kicsepegni.
- A köhögő motor is lehet a kiszámíthatatlan adagolás következménye.
A benzincsap érdektelen összetevő, a tanknyomás viszont tetézheti a bajt. A szellőzőnek működnie kell!
Bakker, most beugrott valami, nem lehet, hogy minden gondomat a lyukas cső okozza? Ugye a légszűrőből jön, és ott menet közben van áramlás. Ha nem lenne lyuk az alján, nem tudna végig szaladni rajta a levegő, így viszont az áramlás magával vihet egy kis benyát az egyébként jól működő karbi felől. Ez magyarázat a menetközbeni dologra, és a fals miatt az alapjárati gondokra is. Van ebben ráció szerinted?
Nem láttam még ilyen leeresztőt amúgy, érdekes megoldás. ER-5-ön nem ilyen van.
Állóhelyzetben nekem sem csöpögött tűszelep problémánál, mert a benzincsap elzárt, de mivel Neked PRI állásban sem csöpög, ezért nem tudom... Már csak ilyen elvetemült ötleteim vannak, hogy lehet a benzincsap rossz, és nem nyit ki PRI állásban... De ennek nem sok esélye van.
Ha tényleg a légszűrőházból jön a benzin, akkor oda nem juthat be csak két úton: kívülről, a szűrő felől (egy rosszakaród szívat és időnként telenyomja a légszűrőházadat benzinnel :)), vagy belülről, a karbi felől. A karbinál az átfolyást a tűszelep szabályozza, tehát megint visszajutottunk oda, hogy ha onnan jön, akkor a tűszelepnél gond kell legyen. Vagy nem tudom, valamiért bazi dús a keverék, és lecsapódik, de ez szerintem kb. lehetetlen, meg egyéb jelei is lennének a dús keveréknek (gondolom gyertyakép meg egyebek amúgy minden rendben).
Vagy a henger fújja vissza, ha nem zár jól a szelep, de ez megint egy nagyon durva hiba (és inkább elég a keverék a szelepnél, semmint visszamegy a legszűrőig és ott lecsapódik), és szintén egyéb jelei is lennének, csak észrevették volna a szervízben, hogy el van égve a szívószelep...
Szóval már csak vad ötleteim vannak, de nem tudom igazából. Ha csak menet közben (után) jön elő, állásban és alapjáratnál nem, akkor logikusan a főfúvókához lehet köze, mert az csak menet közben aktív. A karbi és a fúvókák gyáriak, nincs velük gond, nincs ott valami kókány megoldás, keverék rendben van?
- ok, tanksapka szsiszegés normális, ez kilőve
- a leeresztő úgy néz ki, mintha egy csőre ráhúztak volna egy csúcsos gumikupakot, de leszedni elvileg nem tudod, hanem a vállnál/összetételnél megtöröd, és megnyomkodod, és akkor a megtörés miatt megyníló kis lyukon kimegy a dzsuva. Na nekem ehhez képest legalul is lyuk van - fals szívás tehát itt lehet, ez megmagyarázza a minimális alapjárati furcsaságokat, kérdés, hogy a szervíz miért nem mondta ezt nekem, és miért mondták hogy az a cső lyukas kell, legyen...
- igen, én sem szívesen ragasztom így le, fals ide- vagy oda, egyelőre nincs benzin az olajban illetve feljebb a légszűrőben, nem is szeretném, hogy emiatt legyen
- és biztos, hogy onnan csöpög, nincs máshol folyás, ez 100%
Arra nincs ötleted, hogy miért csak mozgásban lévő motornál jön elő? Ha 2 napig áll PRI-n sem hagyja el a karbit egy csepp benzin sem. De üresben járatásnál sem jön elő a gond. Csak menet közben, illetve közvetelen megállás után rövid ideig. ? És pláne hihetetlen, hogy enniyre különleges gond adódik egy olyan blokknál, amit nem is tudom hány motorba beépítettek. Azt hittem, rutinprobléma lesz...
- A tanksapka sziszegés normális dolog, a tank melegszik, motorozás közben alulról melegíti a motorhő, felülről süti a Nap, a benzin fölötti gáz és pára réteg tágul, nő a nyomás. Ezért a legtöbb tanksapkában van nyomáskiegyenlítő szelep, arra távozik, másmerre nem tud. (Tehát semmi köze más szellőzőjáratokhoz.) Akkora túlnyomást viszont nem kéne okoznia, hogy kinyomja a benzint valahol (pont azért sem, mert a túlnyomás megszűnik a tanksapkán keresztül). Esetleg ha nagyon el vannak öregedve, ki vannak repedezve a benzincsövek, de akkor valószínű túlnyomás nélkül is eresztenek.
- A légszűrőház leeresztője elvileg le van dugózva, ha nincs, akkor egyrészt falsot szív, ahogy írtad, másrészt kifolyik a kartergázból lecsapódó olajos-kormos trutyi, az meg nem jó, ha a hátsó kerék alá kerül. Szóval oda dugó kell, és leereszteni a dugó eltávolításával lehet, azt nem értem, milyen kiszélesedő részt kell nyomkodni, ennyire nincs előttem a KLE légszűrőháza, de elvileg nem kell nyomkodni semmit a leeresztéshez. Dugó ki, lecsöpög, dugó vissza.
- Viszont azért nem tudom jó szívvel azt mondani, hogy nyugodtan ragaszd be, mert neked ott folyik a benzin, ráadásul viszonylag nagyobb mennyiségben. És igen, ahogy írod, ha nem tud eltávozni a benzin, akkor megtöltheti a légszűrőházat, sőt a hengerbe is befolyhat, ahol további károsodásokat okoz (leoldja a hengerfalról az olajfilmet, leállíthatja a hengert, keveredhet az olajjal). Szóval szerintem is először a benzinfolyást kell megszüntetni.
- A benzincsövekről jutott eszembe, hogy biztos, hogy a a légszűrőház csövéből csöpög a cucc? Egy másik motoromnál volt olyan, hogy a műanyag olajtartáj volt hajszálnyit megrepedve az egyik csatlakozásnál, de alattomosan lecsöpögött az egyik olajcsőre, azon végigfolyt és arról csöppent a földre. Amíg teljesen szét nem bontottam, azt hittem a csővel van baj, mert tökre úgy nézett ki, mintha a csőből csöpögne. Szóval ahhoz hogy orvosolni tudd a problémát, először 100% biztosan meg kéne találni, honnan csöpög a benzin, hogy jut a légszűrőház környékére.
Most találtam egy pont erről szóló kérdést a Horizons Unlimited oldalán. http://www.horizonsunlimited.c...
Ott azt mondják, hogy a KLE hajlamos erre, nem kell vele foglalkozni. A másik megoldás az szokott lenni szerintük, hogy a szellőzető cső hajlamos begyűrődni a tank/ülés alá, és ez pont ilyen tüneteket okoz. Ezt is megnéztem, nem nyert. Viszont, ha a szellőzés ilyen fontos: mozgatás után gyakran hallok sziszegő/eresztő hangot a tanksapka felől, lehet, hogy ez a szellőzőjáratok dugulására utal? Ami ugye túlnyomást is okozhat, az meg végül is paraszti ésszel járhat extra benzinnel itt-ott. A másik kérdés, itt erősítsetek meg légyszi: a légszűrő leeresztőcsöve elvileg le van dugózva, csak akkor folyhatna belőle bármi, ha kinyomkodod belőle kicsit feljebb a kiszélesedő résznél, igaz? Na ehhez képest az enyém legalul lyukas, úgy néz ki, mintha el lenne érve a gumi. Itt szívhat falsot a motor? Ha beragasztom, akkor viszont a benzin nem fog tudni kifolyni. De akkor hova tud menni? Karbiba, légszűrőházba, ne adj` Isten keveredik az olajjal? Bocs a sok filózásért, de a szervízem szemmel láthatóan nem tud ezzel mit kezdeni, szerintem viszont nem normális a dolog, és megoldanám magam, csak az elméleti háttér nem tiszta. Köszi!
Hello. Nincs most előttem, de az Er5 ön 2 túlfolyó van, mégpedig az üzemanyagtanké és a karbiké. A légszűrőháznak leeresztője van és annak le kell lennie dugózva. A légszűrőházba kizárólag a karbikon keresztul juthat benzin, az pedig úgy, hogy a karbi túlfolyik. Szerintem is a tűszelep lesz a probléma. Az tökremindegy ebből a szempontból, hogy a benzincsapod jó e vagy sem. Ha jó a tűszelep, annak teljesen zárnia kell. Azért írd majd meg ha kiderül mi volt.
Szia, a tankból kb. 1,5 óra alatt egy csepp sem jött nyugalmi állapotban, de ha erősen rázogattam, akkor pár cseppet kiizzadt, ezt írtam is lentebb. A karbira nincs szükség rákötni próbatankot, nem jön belőle benzin, PRI állásban próbáltam lehúzott légszűrőtúlfolyó-csővel, nincs folyás/csepegés. Legalábbis egy helyben állva. Az úszószint még hátra van, köszi szépen. Továbbra sem értem viszont, hogy miért lehet mozgásfüggő a dolog...
Hali
Én ezt tenném a helyedbe tank le csapról le a cső a tankot letenni valahova vagy felkötni 1-2 órára és figyelni h csöppen-e?
Közbe levenni a légszűrő gumijait a karbiról valami próbatankot rákötni a karbira lehetőleg hosszabb időre ha benzines akkor tűszelep.
Az úszószintett pedig úgy nézd még h a pohhár aljára rádugosz egy csövet és megnyitod a karbi leeresztőket és a csőbe megjelenik a benzin és hozzáteszed a csövet a karbihoz és ha a pohárral egyszintbe van a benzin akkor oké.
Köszi a sztorit, én is mindig ide jutok, hogy muszáj, hogy a tűszelep legyen, csak nem értem, miért mozgásfüggő a dolog, és ráadásul a szervíz szerint az okés...még azt nem tudom, hogy a nem megfelelő úszószint okozhatja-e a bajaimat. Pl. meg kell hajlítgatni azt a kis lapkát, vagy ilyesmi. De az is miért függene attól, hogy mozog a motor, vagy nem? Tipikus nem állandóan jelentkező hülye hiba...
Huh, hát nem biztos, hogy tudok segíteni, sőt inkább nem, de leírom nekem mi volt:
A tűszelep nem zárt jól, ezért egy idő után én is csöpögéseket vettem észre járatás közben (sőt az egyik henger le is állt). De ahogy írod, ha nem zár, akkor a benzincsap PRI állásában ömlenie kéne a benzinnek a karbiba álló helyzetben is. Meg akkor alapjáraton is nyomná be a benzint, akkor is, ha nem megy a motor sehova. De Neked ezek elvileg kilőve, de azért ki tudja, egy ellenőrzést megérnek a tűszelepek. Nekem is volt már, hogy a szerelő azt mondta valamire hogy OK, aztán utólag kiderült, hogy elfelejtette megnézni, csak rámondta.
Másik meg a légszűrőházban csapódik le a kartergáz, ez teljesen normális jelenség, ezért van rajta egy ledugózott kifolyó elvileg, amit néha ki kell üríteni, mert ott összegyűlik a trutyi. Az viszont nagyrészt nem benzin, hanem olaj! És ráadásul nem is szabadna olyan nagy mennyiségnek lennie, hogy másodpercek alatt kis tócsa alakul ki.
Szóval leginkább nem tudom mi ez. :) De ez a kettő lehetséges, a légszűrőházba nem juthat más folyadék, vagy a kartergáz, vagy ha benzin jut bele, akkor az meg csak a karbi felől jöhet, ami nem történhetne, ha a tűszelep jó lenne.
(Egyébként a tűszeleppel szívtam én is sokat, volt, hogy amikor a karbit kiszerelve leteszteltem, akkor frankón zárt, visszaépítem a motorba, megint letesztelem, akkor meg nem zár, hogy roh@djon meg. Szóval hol engedte a benzint, hol nem. Legjobb kicserélni.)
Üdv mindenkinek! Új vagyok, átnyálaztam a fórumot, de pont ilyen problémát senki nem írt, kérlek, ha találkoztatok ilyennel, osszátok meg a véleményeteket: egy KLE-ről van szó (ugyanaz a blokk, mint ER-5-ben, viszont külön fóruma nincs). A légszűrőház túlfolyóján csepeg a benzin, de csak járó motornál, és csak akkor, ha a motor mozgásban van/volt, tehát pl. ha pirosnál megállok, és alapjáraton ketyeg, akkor hamar kis tócsa lesz alatta (kb. 2 másodpercenként egy csepp, de ez függ a gázadástól is), de nemsokára abbahagyja. Ha egy helyben járatom, álló helyzetben, nincs csöpögés, tehát pl. a szervíz nem is tudta reprodukálni a dolgot. Karbitisztítás megvolt, tűszelepekre azt mondták rendben vannak, a tankot én néztem meg, benzincsapot kiszedtem, kipucoltam, ellenőriztem, nem ereszt sehol, de még mindig fennáll a dolog. A motor nem füstöl, nincs olaj a benzinben, viszont némi alapjárati gond néha előfordul: kis torpanások, néha picit fennmarad a fordulat, amúgy rendben van a motor viselkedése. Ha a tűszeleppel lenne gond, akkor PRI-re téve a motort, szép tócsának kellett volna kialakulnia alatta, nem igaz? A leeresztő cső egyébként legalul lyukas, a szervíz szerint ennek ilyennek kell lennie, én viszont nem így tudom, a lyuk sem tűnik éppen gyárinak. Ez okozhat mondjuk fals levegő szívást, ami az apajárati gondokat magyarázza? De akkor mi a csöpögés? Még egy dolog: amikor a takarításkor csekkoltam a benzincsapot, nyugalmi állapotban nem eresztett. Ellenben ha megráztam, pár cseppet mindig kiizzadt magából. Bár ez lehetett a csövekben maradt benzin is gondolom. A szervíz azt mondja, hogy ennyi csöpögés egy tizenéves motornál nem hiba, de én ezt nem így gondolom, pláne, hogy eddig nem észleltem a dolgot. Szerintetek? Előre is köszi!
Eddig nekem is mindig rendben volt a HiFlo, a Ninjába már többször került, sosem volt gond a nyomással, meg semmivel. Igaz itt a bypass szelep a motorba van építve, nem a szűrő tartozéka. ER-5-höz is van egy HiFlo-m, majd letesztelem.
Igen a kormykifli a legnagyobb baj, mert a tobbi univerzàlis.. ha a méretek egyeznek, mas motorral is jo bele. Mindent magam megtudok csinalni, csak alkatrész kell. Müszerfal, làmpa menthetö, index, kormany, fektarcsa univerzàlis meg a karok, tükrök. Is
Egyébként ezt az elméletedet könnyen tudod tesztelni, indítsd be a motort, és tedd oda a kezed a lyukas csőhöz (vagy egy fűszálat vagy bármit, ami reagál a légmozgásra), és ha ütemes kifújást tapasztalsz, mint a kipufogónál, akkor tényleg visszafúj. De szerintem ez kizárt. Meg akkor egyébként alapjáraton is csöpögne a benzin.
Egyébként talán arra gondolsz, hogy mikor bezár a szívószelep, és a légtömeg nekiütközik, ugye annak is van egy tehetetlensége, valamennyire kicsit visszaverődik, és akkor talán a másik irányba is visszamozog (a légszűrő felé), és akkor visz magával némi benzint... Hát, gázlengésekben ennyire nem vagyok otthon, de szerintem ez a hatás elhanyagolható, ha jelentős lenne, akkor MINDEN motor (és autó) alatt tócsa lenne (vagy legalábbis a legszűrőházban), mert akkor minden motor a normális működése közben visszanyomná a benzin egy részét. De azért ez nincs így.
Jav készlet.
Ha a jav készlet képet megnézed, akkor láthatod, hogy a tü végében van egy kis stift. Amit nem létni, hogy ezt egy rúgó nyom. Ez hívatott csillapítani egy a rezgéseket. Ha öreg és gyenge akkor funkcióját veszíti. Nem lesz pontos benzinszint (alapjáratingadozás, túlfolyás).
Egy ilyen koru motornál érdemes venni egy felújító szettet és kicserélni azt a pár dolgot. Alapjáringadozást okozhat még a PILOT csavarnál elöregedett pici o-gyürü, vagy hideginditásnál, szivató dugattyúján lévö tömitö-gumisapka. De elö szokott fordulni, hogy a fojtó szelep tengelye megkopik, a tömités ott elöregszik, és fals levegöt enged be...ezt szoktuk tesztelni, hogy féktisztító sprayt fújunk oda, és ha változik a fordulat, mert a levegö helyett az alakohot szívja be, akkor ott gond van.
Èrdemes megnézni a légszürö tisztaságát is, de a doboznak teljesen zártnak kell lennie, csak a légszürön keresztül szívhat levegöt, különben nem lesz elég a nyomáskülönbseg a vákuummembránnak és nem fog kiforogni rendesen a motor, mert az tolattyú nem megy fel rendesen. Természetesen azon koszos levegöt is tud szívni, mely nem csak motort károsítja, de dugulást is csinálhat a porlasztóban, föleg szívótorokban lévö levegö, és alapajárati fúvókát tudja eltömíteni, ezért is lehet szar az alapjárat, mert fojtó zárt állásánál csak ezeken a kis fúvókákon jutna levegö alapjárati és részterhelés rendszerbe, vagy ha dugult, akkor már a fojtóval van konpenzálva és az nagyon meg van nyitva, így nehezen esik vissza a fordulat gázfröccsután...
Jó lenne egy alapos (ultrahangos mosó) tisztítás, javitókészlettel felújítás, úszószint állítás az elöírt gyári értékre, nyomáspróba a tüszelepekre, és utána szinkronizálni.
Minden más csak bohóckodás.
1. Ha kiszedte, nézegette, szájjal fújkálta, csereberélte akkor az nem elégséges, mert beszerelt üzemben másképp működik, mint kiszerelve. Beszerelt üzemben ugyanis van hő, van nagyobb benzin nyomás, folyton változik a légynyomás és van mechanikai rezgés, nem kívánatos gyorsulás.
2. Ha beszerelt motornál állítja, hogy jó, akkor azt mi alapján teszi? Látja, hogy nem ott folyik a benzin? Ha igen, azt mért nem látja, hogy akkor mégis hol?
A tűszelepeknek számos problémájuk van, ezek bármelyike okozhat folyást és a problémák össze is adódhatnak. Csak példák:
- Lehet, hogy a tűszelep tökéletesen siklik a házban, de amikor az úszó kicsit féloldalasan nyomja (mert, hogy így nyomja) akkor beszorul, mert kopott.
- Lehet, hogy a karbi túl sok-le fel irányú rezgést kap, pl. mert odaér a hasa a blokk tetejéhez (nem tudom KL-ben ez lehetséges-e). A tehetetlenségénél fogva elengedhet ilyenkor, mivel a rugója gyenge.
- Hogy a csepegés a fordulattól függ ez is lehet úszó: Ahogy változik a fordulat, változik a rezgés és változik a légsebesség is, vagyis az, hogy elfolyó benzint mennyire tudja megenni és mennyi marad kicsepegni.
- A köhögő motor is lehet a kiszámíthatatlan adagolás következménye.
A benzincsap érdektelen összetevő, a tanknyomás viszont tetézheti a bajt. A szellőzőnek működnie kell!
Nem láttam még ilyen leeresztőt amúgy, érdekes megoldás. ER-5-ön nem ilyen van.
Állóhelyzetben nekem sem csöpögött tűszelep problémánál, mert a benzincsap elzárt, de mivel Neked PRI állásban sem csöpög, ezért nem tudom... Már csak ilyen elvetemült ötleteim vannak, hogy lehet a benzincsap rossz, és nem nyit ki PRI állásban... De ennek nem sok esélye van.
Ha tényleg a légszűrőházból jön a benzin, akkor oda nem juthat be csak két úton: kívülről, a szűrő felől (egy rosszakaród szívat és időnként telenyomja a légszűrőházadat benzinnel :)), vagy belülről, a karbi felől. A karbinál az átfolyást a tűszelep szabályozza, tehát megint visszajutottunk oda, hogy ha onnan jön, akkor a tűszelepnél gond kell legyen. Vagy nem tudom, valamiért bazi dús a keverék, és lecsapódik, de ez szerintem kb. lehetetlen, meg egyéb jelei is lennének a dús keveréknek (gondolom gyertyakép meg egyebek amúgy minden rendben).
Vagy a henger fújja vissza, ha nem zár jól a szelep, de ez megint egy nagyon durva hiba (és inkább elég a keverék a szelepnél, semmint visszamegy a legszűrőig és ott lecsapódik), és szintén egyéb jelei is lennének, csak észrevették volna a szervízben, hogy el van égve a szívószelep...
Szóval már csak vad ötleteim vannak, de nem tudom igazából. Ha csak menet közben (után) jön elő, állásban és alapjáratnál nem, akkor logikusan a főfúvókához lehet köze, mert az csak menet közben aktív. A karbi és a fúvókák gyáriak, nincs velük gond, nincs ott valami kókány megoldás, keverék rendben van?
Tényleg elég egyedi probléma amúgy.
- a leeresztő úgy néz ki, mintha egy csőre ráhúztak volna egy csúcsos gumikupakot, de leszedni elvileg nem tudod, hanem a vállnál/összetételnél megtöröd, és megnyomkodod, és akkor a megtörés miatt megyníló kis lyukon kimegy a dzsuva. Na nekem ehhez képest legalul is lyuk van - fals szívás tehát itt lehet, ez megmagyarázza a minimális alapjárati furcsaságokat, kérdés, hogy a szervíz miért nem mondta ezt nekem, és miért mondták hogy az a cső lyukas kell, legyen...
- igen, én sem szívesen ragasztom így le, fals ide- vagy oda, egyelőre nincs benzin az olajban illetve feljebb a légszűrőben, nem is szeretném, hogy emiatt legyen
- és biztos, hogy onnan csöpög, nincs máshol folyás, ez 100%
Arra nincs ötleted, hogy miért csak mozgásban lévő motornál jön elő? Ha 2 napig áll PRI-n sem hagyja el a karbit egy csepp benzin sem. De üresben járatásnál sem jön elő a gond. Csak menet közben, illetve közvetelen megállás után rövid ideig. ? És pláne hihetetlen, hogy enniyre különleges gond adódik egy olyan blokknál, amit nem is tudom hány motorba beépítettek. Azt hittem, rutinprobléma lesz...
- A tanksapka sziszegés normális dolog, a tank melegszik, motorozás közben alulról melegíti a motorhő, felülről süti a Nap, a benzin fölötti gáz és pára réteg tágul, nő a nyomás. Ezért a legtöbb tanksapkában van nyomáskiegyenlítő szelep, arra távozik, másmerre nem tud. (Tehát semmi köze más szellőzőjáratokhoz.) Akkora túlnyomást viszont nem kéne okoznia, hogy kinyomja a benzint valahol (pont azért sem, mert a túlnyomás megszűnik a tanksapkán keresztül). Esetleg ha nagyon el vannak öregedve, ki vannak repedezve a benzincsövek, de akkor valószínű túlnyomás nélkül is eresztenek.
- A légszűrőház leeresztője elvileg le van dugózva, ha nincs, akkor egyrészt falsot szív, ahogy írtad, másrészt kifolyik a kartergázból lecsapódó olajos-kormos trutyi, az meg nem jó, ha a hátsó kerék alá kerül. Szóval oda dugó kell, és leereszteni a dugó eltávolításával lehet, azt nem értem, milyen kiszélesedő részt kell nyomkodni, ennyire nincs előttem a KLE légszűrőháza, de elvileg nem kell nyomkodni semmit a leeresztéshez. Dugó ki, lecsöpög, dugó vissza.
- Viszont azért nem tudom jó szívvel azt mondani, hogy nyugodtan ragaszd be, mert neked ott folyik a benzin, ráadásul viszonylag nagyobb mennyiségben. És igen, ahogy írod, ha nem tud eltávozni a benzin, akkor megtöltheti a légszűrőházat, sőt a hengerbe is befolyhat, ahol további károsodásokat okoz (leoldja a hengerfalról az olajfilmet, leállíthatja a hengert, keveredhet az olajjal). Szóval szerintem is először a benzinfolyást kell megszüntetni.
- A benzincsövekről jutott eszembe, hogy biztos, hogy a a légszűrőház csövéből csöpög a cucc? Egy másik motoromnál volt olyan, hogy a műanyag olajtartáj volt hajszálnyit megrepedve az egyik csatlakozásnál, de alattomosan lecsöpögött az egyik olajcsőre, azon végigfolyt és arról csöppent a földre. Amíg teljesen szét nem bontottam, azt hittem a csővel van baj, mert tökre úgy nézett ki, mintha a csőből csöpögne. Szóval ahhoz hogy orvosolni tudd a problémát, először 100% biztosan meg kéne találni, honnan csöpög a benzin, hogy jut a légszűrőház környékére.
Ott azt mondják, hogy a KLE hajlamos erre, nem kell vele foglalkozni. A másik megoldás az szokott lenni szerintük, hogy a szellőzető cső hajlamos begyűrődni a tank/ülés alá, és ez pont ilyen tüneteket okoz. Ezt is megnéztem, nem nyert. Viszont, ha a szellőzés ilyen fontos: mozgatás után gyakran hallok sziszegő/eresztő hangot a tanksapka felől, lehet, hogy ez a szellőzőjáratok dugulására utal? Ami ugye túlnyomást is okozhat, az meg végül is paraszti ésszel járhat extra benzinnel itt-ott. A másik kérdés, itt erősítsetek meg légyszi: a légszűrő leeresztőcsöve elvileg le van dugózva, csak akkor folyhatna belőle bármi, ha kinyomkodod belőle kicsit feljebb a kiszélesedő résznél, igaz? Na ehhez képest az enyém legalul lyukas, úgy néz ki, mintha el lenne érve a gumi. Itt szívhat falsot a motor? Ha beragasztom, akkor viszont a benzin nem fog tudni kifolyni. De akkor hova tud menni? Karbiba, légszűrőházba, ne adj` Isten keveredik az olajjal? Bocs a sok filózásért, de a szervízem szemmel láthatóan nem tud ezzel mit kezdeni, szerintem viszont nem normális a dolog, és megoldanám magam, csak az elméleti háttér nem tiszta. Köszi!
Én ezt tenném a helyedbe tank le csapról le a cső a tankot letenni valahova vagy felkötni 1-2 órára és figyelni h csöppen-e?
Közbe levenni a légszűrő gumijait a karbiról valami próbatankot rákötni a karbira lehetőleg hosszabb időre ha benzines akkor tűszelep.
Az úszószintett pedig úgy nézd még h a pohhár aljára rádugosz egy csövet és megnyitod a karbi leeresztőket és a csőbe megjelenik a benzin és hozzáteszed a csövet a karbihoz és ha a pohárral egyszintbe van a benzin akkor oké.
A tűszelep nem zárt jól, ezért egy idő után én is csöpögéseket vettem észre járatás közben (sőt az egyik henger le is állt). De ahogy írod, ha nem zár, akkor a benzincsap PRI állásában ömlenie kéne a benzinnek a karbiba álló helyzetben is. Meg akkor alapjáraton is nyomná be a benzint, akkor is, ha nem megy a motor sehova. De Neked ezek elvileg kilőve, de azért ki tudja, egy ellenőrzést megérnek a tűszelepek. Nekem is volt már, hogy a szerelő azt mondta valamire hogy OK, aztán utólag kiderült, hogy elfelejtette megnézni, csak rámondta.
Másik meg a légszűrőházban csapódik le a kartergáz, ez teljesen normális jelenség, ezért van rajta egy ledugózott kifolyó elvileg, amit néha ki kell üríteni, mert ott összegyűlik a trutyi. Az viszont nagyrészt nem benzin, hanem olaj! És ráadásul nem is szabadna olyan nagy mennyiségnek lennie, hogy másodpercek alatt kis tócsa alakul ki.
Szóval leginkább nem tudom mi ez. :) De ez a kettő lehetséges, a légszűrőházba nem juthat más folyadék, vagy a kartergáz, vagy ha benzin jut bele, akkor az meg csak a karbi felől jöhet, ami nem történhetne, ha a tűszelep jó lenne.
(Egyébként a tűszeleppel szívtam én is sokat, volt, hogy amikor a karbit kiszerelve leteszteltem, akkor frankón zárt, visszaépítem a motorba, megint letesztelem, akkor meg nem zár, hogy roh@djon meg. Szóval hol engedte a benzint, hol nem. Legjobb kicserélni.)