Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Pont goldfren betétet nézegettem hozzá,azthiszem a 037-est.
Mindenképp sportos betétet szeretnék bele, és ez jó kompromisszumnak tűnt a fékhatás/tárcsazabálás terén.
Ajánlom a Goldfrent ez cseh cég olyan 28 -30 ezer körül van a tárcsa az Er5 hoz. Ehhez az S 3 anyagú kerámia karbon fekbetetet. Azt hiszem 104 a száma.
Vagy kicsit drágábban van Ebc is. Mindkettő nagyon jó választás!
Nem akarok rajta spórolni,írtam is, hogy nem tenném fel a motoromra :)
Érdekességképpen linkeltem be, és kíváncsi voltam, hogy valaki látott-e már ilyet élőben, esetleg van-e róla tapasztalat.
Kínai minőséget nem kell magyarázni, az otthon gyártottat meg hát..
Szerintem azért a féktárcsának igencsak el kell viselnie az erőhatásokat, és nemhiszem, hogy ugyanolyan technológiával van legyártva, mint az ezzel foglalkozó cégeknél..
Egyébként a korrektség kedvéért le kell írnom, hogy van sok jó tapasztalatom is szerelőkkel. Csak azok nem ennyire viccesek. :) De jelenleg is szerelőhöz hordom a motort, sajna nincs időm/szerszámkészletem otthon szerelgetésre, csak alap dolgokat végzek el. De most már rátaláltam valakire, akiben 100% meg tudok bízni.
Szóval a lényeg nem az, hogy minden szerelő hülye/szemét, hanem amit Parabellum írt, hogy a márkaszervíz önmagában nem garancia semmire, ott is ugyanolyan nagyot lehet szívni, mint akárhol máshol, ha kifogod.
Hát igen, a féktárcsák nem olcsók, ott van az ára, 30-40 körül a legtöbb utángyártott. Én ilyen hong-kongi csodát olcsón biztos nem vennék. A fék mégiscsak elég "fontos" alkatrész, másrészt ezek a spórolások ott ütnek vissza, hogy lehet, hogy most olcsóbb, de ha 1000 km alatt elkopik, akkor összességében nem jöttél ki olcsóbbra...

Mellesleg, ha már nagyon spórolni akarsz, vannak még ilyen kisipari módszerek itthon is, nem kell kínáig menni, talán ez jobban nyomon követhető, hogyan és miből készül. Találkoztam már házi féktárcsa készítéssel, felújítással, itt is hirdetnek pl.: http://www.kepesmotor.hu/lanc_...
http://www.kepesmotor.hu/fek_k...
Van, aki esküszik rá, hogy nem rosszabb, mint a gyári minőség. Hát, nem tudom... Kísérletezzen, akinek kedve van... Nekem nincs elég bizonyíték mellette, igaz ellene sem.
Én is pont néztem, miért ennyivel hosszabb a Ninja szervízkönyve (525 oldal), mint az ER-5-é: ott is a leghosszabb rész a DFI leírása, ami ugye ER-5-ben nincs.

Egyébként meg nézd azt is, hogy amíg európai nyelven leírsz egy sort, addig japánul ugyanazt leírod 3 karakterben, szóval nem meglepő, ha rövidebb a könyv. :)
Na egy ilyen stand-up-ra befizetnék. Amúgy ja, oda-vissza működik a dolog, tuti a szerelők is tudnának mesélni.
Üdv mindenki!
Féktárcsát kell cserélnem, körülnéztem a nagyvilágban..
Itthon 35 körül nezegettem az árait, hát ez van... :)
Na de...
Ez komoly, hogy 13500 pénzért "szuper" tárcsát tudok rendelni postával együtt Hong Kong-ból? :O
Rengeteg dolgot rendeltem már a hamisítókirály kínaiaktól , na de féktárcsát?
Azért ezt nem tenném fel a motoromra...
Valaki találkozott már ilyen vagy hasonló kínai tárcsával valamilyen motoron?
http://www.ebay.com/itm/Solid-...
157 oldal?
A Zé injektort tárgyaló része csak 180 oldal..
Mondjuk végül is fax tudja mit tárgyal ennyi oldalon keresztül?
Sajnos a gumicsere még nekem is szervizes dolog...az Sr500 már én cseréltem a virsli gumikat, de nagyobb gépeken még nem mertem belefogni. Bàr ugye ugyanolyan okos "szerelök" szokták csinálni, mint ami a te beszámlódban van, addig talán az én tudásom is felér, csak centirozot/centrirozót nem voltam még magamnak venni...így inkább leszerelem a féktárcsákat és helyi gumisnál 1000-ért felkerül darabja a guminak, csak mindig ki kell oktatni, hogy melyik jelnek kell a szelephez kerülni, megha olommal kezdené el mérgezni a felnit az egyensúlyozásnál, akkor 40 gramm környékén álljon meg és fordítson 180 fokot a gumin a felnihez képest...mert különben több ólom lesz felnin, mint az aksimban.

Régóta jár azon a fejem, hogy egy amolyan roadshow-képpen, vidéki is fövárosi helyszineken amolyan standup-ba lehetne nyomatni ilyen rémtörténeteket. Egy rémtörténet a felhasználói oldalról, egy történet a szerviz -szerelök oldaláról!
Mert ugyen innen-onnan is vannak pokoli történetek.
Másodkézböl név nélkül: a komplett szelepállitás,porlasztófelújítás, szinkronizálás után kihozza a szerelö a legjobbat amit egy csoró tulaj 20+ éves szarrákopott motorjából porlasztójából ki lehet hozni. Közli is a ágról pattanttal, hogy ez a max amit ki tudtunk hozni, de ehhez adom a nevem. Jobb csak akkor lesz, ha dugó-henger, porlasztó kopoalkatrész csere- felújításon esik át ami a motor eszmei értékének a 2x-e. Szóval használd, de ne nyúlj bele, mert csak a hangolgatás 2 óra volt. Tulaj a géppel el. Másnap csörög a teló...Sokkal jobb lett, tök jól megy ahhoz képest ahogy elötte ment...gondoltam még egy kicsit FINOMÌTOK rajta fülre, biztos lesz ez még jobb is..., de azt hiszem kicsit eltekertem, és olyan mint szervíz elött volt. Azt mondtad, ha gond van szóljak , garit vállalsz , ingyen megcsinálod...tiiiit-tiiiit-tiiiiit...
Ja, tudok : kisszék, meg hasonló fasságok mindenütt.
Viszont a 157 oldalas beszkennelt pdf-ben van vagy 500 ábra, kép, rajz, meg táblázatok az összes alkatrész javítási határértékéről, meghúzási, stb. nyomatékáról. Anélkül reménytelen lett volna szerintem.
De a gáz, hogy ezek tényleg mind ilyen csili-vili márkaszervizek voltak, ahol az ember elvileg azért fizeti a jóval magasabb óradíjat, hogy ne kelljen kellemetlen meglepetésekre számítani. Aztán szembesülök vele, hogy ezt én otthon meg tudtam volna csinálni jóval
- gyorsabban,
- olcsóbban,
- jobban.
És ráadásul otthon nincs, aki lenyúlja az alkatrészeimet.

Egyébként király, hogy így tudsz japánul.
Jájj, a Hondásnál kihagytam a slusszpoént: nem csak a centrírsúly esett le a hátsó kerékről, mire hazaértem, de a felni peremét is felsértették ügyesen, de ezt csak most vettem észre - most pattogzott le a festék, amivel elfedték. Egy koszos, fekete felnin ugye nem tűnik fel azonnal - most meg csak néztem, hogy jé, itt pattogzik le a festék... Jé, itt mintha más is lenne a máz... Jé, alatta ez a rész meg össze vissza van karcolva-horzsolva-hajlítva...
Hú bameg, ezek nagyon durvák. Nem is fogom szervizbe vinni a gépet soha. Mondjuk a kis 125-ös csopper blokkját is magam szedtem szét-raktam össze csont nélkül, japán nyelvű service manual alapján. Egy élmény volt!
Áh, hosszú lenne mindet felsorolni. Top3 kedvencem, próbálom röviden:

- Honda: csak egy sürgős gumicserére vittem, az volt a legközelebbi motoros műhely, ami hirtelen nyitva is volt (ünnepek, miegymás). Mikor elhoztam siettem, nem néztem rá, örültem, hogy végre visszakaptam a motort, meg végülis mit lehet elrontani egy gumicserén? De menet közben mintha kicsit furcsán menne, kanyarban főleg hülyén fordul, meg kicsit hangosabb is... Á biztos csak az új gumi, szokni kell még. Otthon megnézem: egy dolog, hogy a láncfeszességet elqrták, de a hátsó kereket olyan ferdén rakták be, hogy szemmel lehetett látni az átlót.

- Kawa 1: Esés utáni felújítás, többek közt egy új bal első indexlámpát kellett felszerelni. Ez olyan jól sikerült, hogy kicsaptak közben egy biztosítékot, úgyhogy az indexlámpa végül rendben volt, de azon kívül semmi más nem világított, az összes lámpa meg még pár elektromos kütyü elment.
- Nem jutott eszükbe, hogy ha már kicsapták, kicseréljék?
- Á, ez már ilyen volt.
Persze, mivel a motort lábon vittem a szervízbe, este, sötétben, biztos nem tűnt fel, hogy nem égnek a lámpák. De még ha ilyen is lett volna, nem természetes, hogy ki kell cserélni? Átadják a lámpátlan motort, mint hibátlant, tessék vihetem. Aztán nézem, mik ezek a karcok meg repedések az idomon meg elektromos alkatrészeken? Eddig nem volt.
- Á, dehogynem, már úgy volt.
- Ezek szerszámnyomok, és pechük van, mert a baleset miatt a szervíz előtt körbefényképeztem a motort, és tisztán látszanak a kérdéses részek, egy karc nincs rajtuk.
- Akkor biztos most csináltam.
- Mi van?
- Bizonyítsd be, hogy mi voltunk.
...
- Akkor most mi lesz?
- Ha kifizeted, dolgozunk rajta még egy hétig, és kicseréljük a biztosítékot.


- Kawa 2 (abszolút aranyérmes): Megint szervíz, meg pár apróság, mondom ha már úgyis szétszedik, a karcos fejidomot cseréljék már ki erre, van nálam egy hibátlan. Meg úgyis olajat is cseréltek, adok fasza Fuchs szintetikust, azt öntsétek már bele. A hátsó féktárcsára meg rá kéne mérni. Jó, persze, hozzad, mindent megcsinálunk. Jön az átadás.
- A régi fejidomot visszakaphatnám?
- A mit?
- Tudják, a fejidomot, amit leszedtek a motorról?
- Jaaa... hát azt ööö... kidobtuk.
- Komolyan? A k..va drága gyári idomot, amin csak néhány karc volt, még repedve sem volt?
- Komolyan.
- Jó, végülis én vagyok a hülye, hogy nem mondtam előre, hogy a régit meg akarom tartani. Féktárcsa jó?
- Jaaa, persze, jó az.
- Biztos? Nekem furcsának tűnik, redős és bazi nagy válla van.
- Jó az.
(Következő szervíznél mondta a szaki - természetesen másik helyen - hogy hogy tudtam ilyen féktárcsával menni, kb. 2x-ese le van kopva annak, mint ami összesen kophatna; előző szervíznél nem szóltak? )
OK, nézem a számlát.
- Hmmm... Itt kiszámláztak nekem 3 l Putoline motorolajat.
- Igen, mi a probléma?
- Sorolom: először is, a Ninjába max. 1,7 litert lehet betölteni, hogy lett ebből 3?
- Hű... Háá... A szerelő...
- Másodszor, az olajat én hoztam ide. Kiszámlázzák nekem a saját olajamat az anyagköltségek közt?
- Tényleg, emlékszem. Megyek, beszélek a szerelővel.
...
- Igen, elnézést, tévedés történt. A szerelő tényleg azt az olajat öntötte bele, amit vittem. Véletlenül került fel ez a tétel, mindjárt újraszámlázom.
- OK. De miért Putoline van a számlán? Én nem Putoline-t hoztam.
- ...OK, beszélek a szerelővel.
...
- Valóban, a szerelő esküszik, hogy a maga Valvoline olaját töltötte bele, még a doboza is megvan, tuti az volt, csak elírás.
- Hm. Szóval a Valvoline van benne?
- Igen, az.
- Biztos?
- 1000%, hogy Valvoline.
- Az érdekes, mert én Fuchs olajat hoztam...
- ...
Az történt, hogy lenyúlták a minőségi fullszint Fuchs olajomat, és töltöttek helyette fos félszint Putoline-t, amit a nagy igyekezetben még a számlára is kiírtak. Persze ment a szabadkozás (a köcsög szerelő volt, nekünk, a márkaker-nek semmi közünk hozzá). A vége az lett, hogy kiengesztelésképp adtak ingyen 4 liter olajat, de abból a fos Putoline-ból, mert csak azt a márkát árulja a bolt.
Egyébként az is utólag, a következő szétszedésnél derült ki, hogy olajszűrőből sem gyárit raktak bele (de persze azt számlázták ki), hanem valami gagyi kínai noname fost (a Ninján belső olajszűrő volt, úgyhogy csak akkor látom, amikor cserélem).
Halljuk, halljuk!
Abszolút így van. Én is tudnék cifra történeteket mesélni márkaszervízekről. (És nem csak Kawáról...)
A jó hírűnél nekem nyílt a bicska a zsebemben.Egy azóta hála istennek megkampecolt Kawa márkakernél jártam én furán.Ha tudás van minden van,ha nincs azon a márka nem segít.
Nem csak sziszeg hanem sípol is a tanksapka.Zavaró de ez van.
Amit én írtam az egyébként saját tapasztalat volt. Krosszmotoron mikor beindítottam ömlött a benzin. Biztos leakadt az úszó. Szétszed, nem, semmi baja. Biztos nem zár a tűszelep. Pohár feltesz, befúj, zár. Akkor mi lehet? Visszatesz, nem folyik. Várok, úgy sem. Beindítom, akkor folyik. Leállítom, jé, mér megint nem folyik. Persze: A karbi feneke hozzáért a váltóházhoz, ahonnan kapott olyan rezgést, hogy kinyitotta a szelepet akárhol volt a benzinszint. A 380-as CZ étvágyát jól jellemzi, hogy a motor ettől még nem kezdett fulladni.
No, kíváncsi leszek, mi lesz a történet vége, de én még arra saccolok, és ne legyen igazam - hogy az a hiba jött elő ami némely régi, agyon használt Er5 nél. Nevezetesen, hogy a tűszelep ülék vagy fészek meg kopott, aztán ez okozza a problémát. Akkor viszont bontó z mert az egybe van öntve a házzal, csak karbi cserével orvosolható a dolog... De majd kiderül..
Köszönöm, és hálás vagyok a véleményedért, egyáltalán nem veszem támadásnak. Most ezt a csöves dolgot nagyon egyszerű lesz lecsekkolnom, ha nem vezet eredményre, akkor nyilván nem marad más, mint a szelepcserék. Ami miatt nem lett kicserélve a tűszelep akkor, az az volt, hogy nem produkált az elmondásom alapján sem tipikus tüneteket a motor, náluk meg semmilyen tüneteket nem produkált. És ők eredeti alaktrészekkel dolgoznak, annak az ára meg sajnos nem 6e/készlet, hanem 10e/tűszelep, így amíg nem egyértelmű a dolog, nem cserélték. De beszéltem velük, a csővel próbálkozás szeintük is jó ötlet, ha nem jön be, viszem vissza karbiműtétre. Köszi még egyszer. És majd beszámolok.
A beszámolód alapján alapos szervízen esett át. Ez akár meggyözö is lehetne...ezért kötöm az ebet a karóhoz, mert nem lehet szó nélkül hagyni, hogy a légszürö lyukas drain csövére ráhelyeseltek! Ugyanis ha van minimális gáz visszaáramlás is a légszürö fele (elvileg alapjára közelében mikor szinkrontesztet csinlánunk digitális müszerrel, az szokott kirajzolni némi túlnyomást, pár milibár-t), akkor az következö cuklisban visszajutna a porlasztóba, és nem igyekezne távozni a drain csövön ahol ahogy feszegeted, a "kémény hatás " miatt lehet némi depresszió.
Másik dolog, hogy a tüszelep rúgóerejét nem szokták mérni, egy újjal lehet összehasonlítani...és lehet hogy a gyári 10 ropi, de tucatni utángyártottat vettem már igaz ezek mikuni porlasztókba kerültek, de a komplett javítókészlet (pohártomités, 5db o-gyürü, tüszelep, tüszelep ülék) 5-6 ezer HUF, vagy 1200 HUF küröl vannak szolóban a tüszelepek.

Az huzza még át a szakszerüséget, hogyha ilyen komoly beavatkozás, és diagnosztika történt, akkor pont egy tüszelep nem lett kicserélve!? Mikor legtöbb esetben maga munkaóra díja magasabb, hogy eljuss a cseréig, mert annyira szét kell vetni hozzá mindent, és öregebb gépeknél a kikeményedett elöregedett gumicsonkok, és egyéb alkatrészek, csak a szopás faktorát növelik exponenciálisan.

(((Hosszú évek tapasztalat az, hogy álatalában azzal szokott gond lenni, amiröl "biztosan" tudjuk, hogy az jó, és amit "biztosan tudonk", hogy jól megcsináltuk. Ès annál nehezebb a hiba feltárása minél jobban hiszink a hozzáértésünkben. Ezek többnyire mind saját káron szerzett tapasztalatok, nem képezik támadás alapját.)
A menetszél kihúzná a karbiból a levegőt a lyukas csövön keresztül...? Hát végülis... Én nehezen tudom elképzelni, de amiket könnyen el tudok képzelni, azokat már kilőttük, úgyhogy akár lehet... :) Mindenesetre sok sikert, kíváncsian várom a beszámolót!
@smice, @FehérCápa: ez logikus, de mégsem erre gondoltam teljesen. Ha áll a motor, a lyukon falsot szív (szív és nem fúj, igazad van), pici lyuk, pici alapjárati problémáim vannak, eddig stimmelhet is. Viszont onnantól, hogy halad a motor, ebben a csőben a lyuk miatt alapból keletkezik egy ellentétes irányú légáram, ami a légszűrő beömlője felől jön, és megy lefelé a a karbi mellett a föld felé. És igen, lehet ehhez már gázlengés szakirány kéne, de nekem logikusan hangzik, hogy mivel a karbi alapeve, hogy levegő porlaszt benzint, és itt egy, a karbival összeköttetésben álló csövön menet közben egy oda nem való légáram jön létre, egész egyszerűen tud a karbiből egy kevés benzint szippanatani annak normál működése mellett is. No mindegy, első körben leveszem a csövet teljesen, ha a fals szívás fennál, ettől kábé meg kell kergülnie a motornak. Ha ez megvan, akkor visszateszem ledugózva, és kipróbálom lesz-e benzin benne. Majd beszámolok.