Ez nagyon jó összegzés.És milyen felesleges!Sebesség élmény ezeken max 120km/hBőven tud többet de az nem kényelmes.Amúgy kinek ahogy.
Voltam motoros temetésén:neki is a sebesség volt a fontos.A sírjánál a kb. hat éves gyereke tartotta a fotóját.Mi voltunk a sorfal.Szegény édesanyja a kezünket ........és csak azt kérdezte:MIÉRT!
Off
Na ezen én is néztem egyet. Az FJR-é? Van egyáltalán a Yamahának 750-es FJR típusa? A képen az egy XJ, de ha azt is vesszük, ahogy írták, nem biztos, hogy könnyebb beszerezni egy régebbi és ritkább motor gátlóit jó állapotban, mint bontott ER-5 alkatrészt találni, a másik meg, nem rontja el nagyon a motor viselkedését? Már azt is megérzed, ha az előfeszítést feljebb kattintod eggyel, nemhogy egy nagyobb terhelésre belőtt rugóstagot... Te ilyet használsz amúgy?
Szerintem azt kell eldöntened, hogy mi tetszik, mennyit szánsz rá, és mire akarod használni. Véletlen kiszúrtalak az üzenőfalon, ott túraendurókat nézegettél, meg azt is írod, sebességmámoros vagy. Az enduró meg a sportmotor mind nagyon más, mint egy naked mindenes... Szóval nehéz így motort ajánlani.
Az A2-be sajnos az ER-5 pont nem fér bele, de van fojtott változata, mondjuk az meg nem előrelépés a Bandithoz képest.
A méret kérdés nagyjából irreleváns, mert ha a Banditon elfértél, az ER-5-ön is el fogsz, meg a GS500 sem lesz nagyobb. Amúgy rémlik, hogy valaki itt használt ER-5-öt 190 centi fölött, és nem volt neki probléma egyáltalán. Sokminden megszokás kérdése.
Megbízható, tanulómotornak pláne jó, annyira, hogy motorosiskolák kedvelt járműve. A dobféktől nem kell félni, tartós, igénytelen, amire kell, bőven elég. Ha nem lenne elég, nem ez lenne rajta. (De ha sebességmámoros vagy, ahogy írod, akkor úgyis féktávon a levegőben van a hátsó kerék és első keréken döntesz a kanyarba, innentől meg mindegy, milyen fék van rajta... :))) Amúgy sportmotorokon még gyengébb hátsó fék is van.)
Amúgy a sebességmámoros hozzállásod miatt akartam írni, hogy sportmotort kéne venned, mert azzal lehet igazán sportmotorozni, és itt egyáltalán nem csak a motorerőről van szó, egy 400-as sport meg 400-as túra/naked közt is ég és föld a különbség. De eléggé behatárolt, mi fér be a Bandit 400 és az A2 közé - konkrétan nem jut eszembe ilyen sportmotor. Egy ZXR 400 is már jóval túllépi a limitet. ZXR 250-t meg gondolom nem akarsz venni 400-as után, pedig igazából sportmotorozás szempontjából előrelépés lenne, ha pályán mennél Bandittal meg ZXR-rel egymás után, megtudnád, miért. :) De az átlaggondolkodás az, hogy lefelé nem megy senki a köbcentivel. A méretet meg már a Te dolgod megoldani, nyilván kompromisszum lesz, egy sportmotor nem a kényelemről szól, de a 192 centis Loris Baz is ráhajtogatja magát a parányi WSBK meg MotoGP gépekre. Szóval, minden megszokás kérdése, meg lehet azért alakítgatni, de először azt kell eldönteni mit szeretnél, mi a fontosabb szempont.
Száguldás - tanulómotorozás - tartósság - olcsóság - méret stb. stb....?
Ez egy XJ 750 Seca, P, azaz rendőrségi változata. Azért az egyszemélyes ülés. Ami ezen hátsó ülésnek látszódik, az a gyári, rendőrségi doboz konzolja utasüléssé alakítva.
Egyébként nem hinném, hogy olyan könnyű lenne ilyen rugós tagot találni, jó állapotban, jó áron.. hiszen egy több mint 30 éves típusról van szó.
Hát nekem is 400 as banditom volt a kawa előtt, csutkakormánnyal, de az én 178centimre pont jó volt.Szerintem a bandit kényelmetlenebb a magasságodhoz mint a kawa, az üléspozíció miatt,a kawa nem olyan fekvős, és nincs annyira a seggedben a lábad :D
De ez az én saját tapasztalatom, nekem a kawa kényelmesebb..
Hetekben lett meg az A2-es jogsim. A kérdés az lenne, hogy Kawasaki ER-5, vagy Suzuki GS500? :)
Utóbbi ahogyan hallom, fapados. Kawa meg 50paci ami bizony nem 48 ló, de hát mindent meg kell próbálni . Azért írok ebbe a topicba, hogy 195 centiméteres magasság nem túl durva kawahoz? Suzi Bandit 400as van itthon azzal simán elmászkálgatok, pedig még alacsonyabb is azt hiszem, de hosszabb utakra is elég lehet a kawa?
Tudnátok picit mesélni róla, hogy mennyire megbízható, a dobfék elég?
Tanuló motornak meg pláne jó?
Ja és még valami, Pest közelben van egy esztergályos, aki fegyveracélból gyárt egyedi féktárcsákat motorokra, ha valakit érdekel, szívesen megadom a számát. 7-10.000Ft/db ha jól tudom.
Pont most nézegettem a Louis-ban egyet, van több fajta, nekem egy viszonylag egyszerű Koso tetszett, ami óra, hőmérő (környezeti hő) meg voltmérő egyben. De van mindenféle, olyan is, a motor hőmérsékletét méri (olaj).
A Louis magyar hangja a Bázismotor, ha ezt a 4 oldalt végiglapozod, találsz egyszerű mutatós hőmérőtől kezdve komplex multifunkciós műszerekig mindent: http://www.bazismotor.hu/shop/...
(A fordítás szépségeire külön érdemes figyelni, pl. ahogy a "műszerek"-et "hangszerek"-nek írják... )
Köszönöm a dicséretet, nekem is tetszik :)
Most lesz megberhelve a kipufogó aminek a költségvetése 2.000Ft :)
Kap még digitális hőfokmérőt és fesz. mérőt.
A markolatokat progripre cseréltem.
Hasonló ez kb.: http://www.futarmotorosbolt.hu...
A kormány szélessége 810mm ( úgy kell beállítani, hogy egy kicsit közelebb legyen hozzád, ne egyenesen álljon), amit kellet alakítani a kormányon az a 2 pici lyuk, a kormánykapcsolók biztosító stiftjéhez :)
Én élvezem és soha többé nem kell a gyári kormány, mert az olyan volt mint jóllakott napközis a simsonon...ezzel úgy érzed, hogy bármikor kerékre kaphatod (még ha nem is :D), kicsit ilyen ducatis feelingje van :)
Voltam motoros temetésén:neki is a sebesség volt a fontos.A sírjánál a kb. hat éves gyereke tartotta a fotóját.Mi voltunk a sorfal.Szegény édesanyja a kezünket ........és csak azt kérdezte:MIÉRT!
Off
Az A2-be sajnos az ER-5 pont nem fér bele, de van fojtott változata, mondjuk az meg nem előrelépés a Bandithoz képest.
A méret kérdés nagyjából irreleváns, mert ha a Banditon elfértél, az ER-5-ön is el fogsz, meg a GS500 sem lesz nagyobb. Amúgy rémlik, hogy valaki itt használt ER-5-öt 190 centi fölött, és nem volt neki probléma egyáltalán. Sokminden megszokás kérdése.
Megbízható, tanulómotornak pláne jó, annyira, hogy motorosiskolák kedvelt járműve. A dobféktől nem kell félni, tartós, igénytelen, amire kell, bőven elég. Ha nem lenne elég, nem ez lenne rajta. (De ha sebességmámoros vagy, ahogy írod, akkor úgyis féktávon a levegőben van a hátsó kerék és első keréken döntesz a kanyarba, innentől meg mindegy, milyen fék van rajta... :))) Amúgy sportmotorokon még gyengébb hátsó fék is van.)
Amúgy a sebességmámoros hozzállásod miatt akartam írni, hogy sportmotort kéne venned, mert azzal lehet igazán sportmotorozni, és itt egyáltalán nem csak a motorerőről van szó, egy 400-as sport meg 400-as túra/naked közt is ég és föld a különbség. De eléggé behatárolt, mi fér be a Bandit 400 és az A2 közé - konkrétan nem jut eszembe ilyen sportmotor. Egy ZXR 400 is már jóval túllépi a limitet. ZXR 250-t meg gondolom nem akarsz venni 400-as után, pedig igazából sportmotorozás szempontjából előrelépés lenne, ha pályán mennél Bandittal meg ZXR-rel egymás után, megtudnád, miért. :) De az átlaggondolkodás az, hogy lefelé nem megy senki a köbcentivel. A méretet meg már a Te dolgod megoldani, nyilván kompromisszum lesz, egy sportmotor nem a kényelemről szól, de a 192 centis Loris Baz is ráhajtogatja magát a parányi WSBK meg MotoGP gépekre. Szóval, minden megszokás kérdése, meg lehet azért alakítgatni, de először azt kell eldönteni mit szeretnél, mi a fontosabb szempont.
Száguldás - tanulómotorozás - tartósság - olcsóság - méret stb. stb....?
Egyébként nem hinném, hogy olyan könnyű lenne ilyen rugós tagot találni, jó állapotban, jó áron.. hiszen egy több mint 30 éves típusról van szó.
De ez az én saját tapasztalatom, nekem a kawa kényelmesebb..
A magasságodhoz meg kicsi az ER5 is. Amúgy csak ajánlani tudom
Hetekben lett meg az A2-es jogsim. A kérdés az lenne, hogy Kawasaki ER-5, vagy Suzuki GS500? :)
Utóbbi ahogyan hallom, fapados. Kawa meg 50paci ami bizony nem 48 ló, de hát mindent meg kell próbálni . Azért írok ebbe a topicba, hogy 195 centiméteres magasság nem túl durva kawahoz? Suzi Bandit 400as van itthon azzal simán elmászkálgatok, pedig még alacsonyabb is azt hiszem, de hosszabb utakra is elég lehet a kawa?
Tudnátok picit mesélni róla, hogy mennyire megbízható, a dobfék elég?
Tanuló motornak meg pláne jó?
Válaszaitokat előre is köszönöm ! :)
Ilyet tudok 850Ft-ért és 110C fokig mér, nem csak 50-ig.
Vagy a hűtősapkánál csavarod be, vagy valamelyik cső mellé bedugod és ráhúzod a bilincset 1 és 3m-es vezetékkel van.
Itt a száma a srácnak, a deák téren szoktunk összefutni:70/944-8867
Több motorba és autóba is használom/használtam.
A Louis magyar hangja a Bázismotor, ha ezt a 4 oldalt végiglapozod, találsz egyszerű mutatós hőmérőtől kezdve komplex multifunkciós műszerekig mindent:
http://www.bazismotor.hu/shop/...
(A fordítás szépségeire külön érdemes figyelni, pl. ahogy a "műszerek"-et "hangszerek"-nek írják... )
A környezet hőmérsékletét méri, vagy a motorét?
http://www.sportmotor.hu/motor...
Köszi!
Eddigi tagok:
-Er-5
-GPZ 500
-Bandit 250
-Cbf 500
-Gixer
Ezen a képen pl. Egerben jártunk, a Kékes-tető után :)
Most lesz megberhelve a kipufogó aminek a költségvetése 2.000Ft :)
Kap még digitális hőfokmérőt és fesz. mérőt.
A markolatokat progripre cseréltem.
Hasonló ez kb.: http://www.futarmotorosbolt.hu...
A kormány szélessége 810mm ( úgy kell beállítani, hogy egy kicsit közelebb legyen hozzád, ne egyenesen álljon), amit kellet alakítani a kormányon az a 2 pici lyuk, a kormánykapcsolók biztosító stiftjéhez :)
Én élvezem és soha többé nem kell a gyári kormány, mert az olyan volt mint jóllakott napközis a simsonon...ezzel úgy érzed, hogy bármikor kerékre kaphatod (még ha nem is :D), kicsit ilyen ducatis feelingje van :)