Kicsit keress vissza nemrég tárgyaltuk a témát. Kissé régebben meg meguin motorjara rendeltem Louisos utángyártott cuccot. Az kb 45 mindennel a pár. Van még a Kárászy, ott 15 ezer per darab körül ujitanak fel telot.
Én én amúgy ezeknek a régi elsö szériás teloknak a javításarol lebeszelnelek mert elég gyengék. Azért is cserélte a Kawa már a későbbi szériában erosebb hosszabb rugó üti telora.
Esetleg próbálj bontóbol későbbi szériást rendelni. Sugo motor bontó - Baja.
Louisos cucc jó de elég kemény rugozasu.
Parabellum meg egy állat, rajta kívül tudtommal senkinek nem tört el új szériás hátsó teló, pedig az Istenadta vasagyastol 40 kiló, naderobertnevel együtt sincsenek 80 nál többek. A dobozában meg 1 stranpapucs és egy fél sátor van amire folyton azt hiszi hű de nehéz azt amúgy 10 kiló..
Az én régi Kawam szerintem már 70 ezer körül jár de semmi baja a rugóknak. Kraszy gépe is e körül lehet, szintén gyári eredeti rugókkal..
A javítás említett módját én nem merném bevállalni.Megértem,hogy az újat nem szeretnéd megvenni (ráadásul illene párban cserélni gondolom.Valsz nem egyformán dolgozna egy vatta új és egy 18 éves alkatrész.Most én is hátsó telókra várok mert nálam is kampec lett csak nem ilyen durván.Csak nem igazán rugózik vissza.Vészmegoldásként a Louis-nál lehet kapni olyant ami kb jó a gyári helyére.Annak assz emberibb ára van.
Sziasztok! Új vagyok itt a fórumon, és sajnos szükségem lenne egy kis segítségre. Van egy 97-es évjáratú Kawasaki ER5-öm, szeretem, minden okés volt vele, de most vasárnap hazafelé egy kátyú miatt valószinűleg a bal oldali hátsó rugóstag eltörött.... a rugó elszállt, a motor leült és a gumi-kerék a sárvédón súrlódott, mire megálltunk, leszálltunk feleségemmel, semmi bajunk nem lett, de 1 órán keresztül toltuk hazafelé a motort. Szóval másnap kiszedtem a rugóstagot a felső felfüggesztésnél tört el a rúd, a rögzítő tányér vagy mi, nem sérült. Bocsi, ha nem túl érthetően írok, nem vagyok szakember.
Hívtam a márkakereskedőt, újonnan 67e HUF,/ db, tehát durván húzós, bontókat hívtam, de egyenlőre sehol nincs bontott ER5. Másnap édesapám, aki lakatos,rákukkantott a rugóstagra, azt mondta, hogy a belső rúd, elvileg, ami törött, polírozott acél, csapolással, hegesztéssel javítható, mivel a végén tört el a tányérnál, a menetet újra kell metszeni, fúrni, hegeszteni, polírozni, elvileg esztergályos meg tudja csinálni. Kérdésem az lenne, hogy járt már e így valaki, illetve mi a tapasztalat, mit lehet ezzel ahibával kezdeni, illetve ha nem vállalja be az esztergályos ismerős, akkor mit tudtok ajánlani. A gyári cuccot a legutolsó lépésnek hagynám, sok a 67 ezer, majdnem annyi a fizum, szóval......... Előre is köszönöm az információkat, tanácsokat! Széles utat, már akinek járóképes a mocija :)
Hali!
Ahol én eddig jártam kézi mosóban,ott forróvizzel történik a mosás.
Én is mostam már így ezerszer a gépet,no para...
Ha lemostad nyomj rá egy fényesítős öblítést
Én is ezt gondolom, nem lehet baja, ha forró blokkal belemész egy tócsába. akkor sem esik szét.
De amúgy meg ha nincs messze, és nem húzatod neki nagyon, akkor annyira azért nem lesz forró, mire odaérsz. Meg úgyis eltelik egy kis idő, amíg betolod a mosóhelyre, nekikészülődsz, leveszed a motorosruhát, lehajolsz a szappanért stb.... Azalatt csak lehűl valamennyire.
Üdv. Az utóbbi időben eléggé elkoszolódott a gép és szeretném kicsit lemosni a nagytakarítás előtt. Sajnos otthon erre nincs lehetőségem ezért a közeli autómosó jöhet szóba. kérdés: lehet abból baj, ha a meleg blokkot, kipufogót hirtelen elkezdem csapatni ( persze ésszel)? végülis ha menet közben elkap egy zuhi, nagyjából ugyanez történik.
Ha a szabadonfutó görgői valami csoda folytán beékelődnének,akkor,ha sebességben van előre hátra tolásnál forgatja az önindítót, de semmiképp nem akad a blokk!
Sokkal valószínűbb, hogy a váltóban tört el valami!
A pirossal jelölt görgők "fogják" a generátor forgórészhez rögzített lánckereket zöldell jelölt pöcköket rugók nyomják előre és az nyomja a pirossal jelölt görgőket a lánckerékhez beindul a motor és a fordulat visszanyomja a pirossal jelölt görgőket és így a hajtás megszűnik.
Azota beszeltem egy masik szerelovel,aki azt mondta hogy valoszinu az onindito szabadonfutoja lett hibas (de lehet a valtoban is valami bibi).....tenyleg nem tudja senki hogy hogyan mukodik?
Utanfutora tettem....nem hagytam nala ezek utan,nyilvan. Szerintem megeroltette amikor leakarta venni a lanckereket,betette 1-esbe es ugy probalta meglazitani a lanckerek csavaranyat.
Az nem normál terhelés!
Én én amúgy ezeknek a régi elsö szériás teloknak a javításarol lebeszelnelek mert elég gyengék. Azért is cserélte a Kawa már a későbbi szériában erosebb hosszabb rugó üti telora.
Esetleg próbálj bontóbol későbbi szériást rendelni. Sugo motor bontó - Baja.
Louisos cucc jó de elég kemény rugozasu.
Parabellum meg egy állat, rajta kívül tudtommal senkinek nem tört el új szériás hátsó teló, pedig az Istenadta vasagyastol 40 kiló, naderobertnevel együtt sincsenek 80 nál többek. A dobozában meg 1 stranpapucs és egy fél sátor van amire folyton azt hiszi hű de nehéz azt amúgy 10 kiló..
Az én régi Kawam szerintem már 70 ezer körül jár de semmi baja a rugóknak. Kraszy gépe is e körül lehet, szintén gyári eredeti rugókkal..
Majd felveszem, van fasza Neumann stúdiómikrofonom...
Hívtam a márkakereskedőt, újonnan 67e HUF,/ db, tehát durván húzós, bontókat hívtam, de egyenlőre sehol nincs bontott ER5. Másnap édesapám, aki lakatos,rákukkantott a rugóstagra, azt mondta, hogy a belső rúd, elvileg, ami törött, polírozott acél, csapolással, hegesztéssel javítható, mivel a végén tört el a tányérnál, a menetet újra kell metszeni, fúrni, hegeszteni, polírozni, elvileg esztergályos meg tudja csinálni. Kérdésem az lenne, hogy járt már e így valaki, illetve mi a tapasztalat, mit lehet ezzel ahibával kezdeni, illetve ha nem vállalja be az esztergályos ismerős, akkor mit tudtok ajánlani. A gyári cuccot a legutolsó lépésnek hagynám, sok a 67 ezer, majdnem annyi a fizum, szóval......... Előre is köszönöm az információkat, tanácsokat! Széles utat, már akinek járóképes a mocija :)
Ahol én eddig jártam kézi mosóban,ott forróvizzel történik a mosás.
Én is mostam már így ezerszer a gépet,no para...
Ha lemostad nyomj rá egy fényesítős öblítést
De amúgy meg ha nincs messze, és nem húzatod neki nagyon, akkor annyira azért nem lesz forró, mire odaérsz. Meg úgyis eltelik egy kis idő, amíg betolod a mosóhelyre, nekikészülődsz, leveszed a motorosruhát, lehajolsz a szappanért stb.... Azalatt csak lehűl valamennyire.
Sokkal valószínűbb, hogy a váltóban tört el valami!
A pirossal jelölt görgők "fogják" a generátor forgórészhez rögzített lánckereket zöldell jelölt pöcköket rugók nyomják előre és az nyomja a pirossal jelölt görgőket a lánckerékhez beindul a motor és a fordulat visszanyomja a pirossal jelölt görgőket és így a hajtás megszűnik.