Koszi smice, hasznos dolgokat irtal le;), es koszi mindenkinek a sok segitseget ,észrevetelt. Miota elkezdtem motorozni ilyen zord idoben mint 120-150k-es szelekben nyomom a fekvotamaszt ezerrel.igen,Nagy szelben jobban erdemes tépni,ma mendtem 180kn/h-val a szelben sokkal biztonsagosabbnak ereztem, tudom ez furcsán hangzik de igy volt. MIT javasoltok milyen láncolajzot ajanlas?
Nincs mit! :) "Lenn az Alföld tengersík vidékin" nekem sem volt az esővel sok gondom. ;)
Egyébként jó hülye vagyok én is, leírom, hogy tulajdonképp semmi teendő nincs, aztán csak eszembe jut egy féloldalnyi okosság... :D
Amúgy megvan még a robogód? Valamiért úgy rémlik, hogy eladtad... Vagy csak másikra váltottál?
Köszi smice, hogy műszaki-gépészeti-technikai-gyakorlati szempontból összefoglaltad mire kell figyelni zordabb tájakon.
Amióta robogózóm, nem figyelem ezeket, mert csak jó időben veszem elő városban és nyáron, ami itt a Duna-Tisza közén száraz és meleg is szokott lenni.
Jól írta Zimi, a km órát az oldalán lévő tekerővel lehet nullázni, az eső meg önmagában nem árt, a motor vízálló. :) Arra kell csak figyelni (főleg miután gondolom használtan vetted), hogy hol van sérülés a motoron, mert ahol lement a fényezés/rozsdamentes réteg, ott viszont elkezdhet rozsdásodni. Tipikus példa, hogy csúszásnál lehorzsolódik a rozsdamentes kipufogó, és onnnantól kezdve nem lesz rozsdamentes. Szóval a sérült részeket kell felderíteni, és ott helyreállítani a felületvédelmet.
Igazából két alkatrész mégis van, amire esőben fokozottan figyelni kell: az egyik a légszűrő, a másik a lánc. Légszűrő gondolom egyértelmű, nedves levegő, felcsapod a sarat stb., hamarabb eltömődik/kimosódik az olaj, nem árt gyakrabban ránézni, tisztítani.
A lánc/lánckerekek felszíne meg folyamatosan kopik, tehát felületvédelemről nem nagyon lehet szó, és teljesen ki van téve az időjárás viszontagságainak, ha egy kis tócsába is belemész, a lánc tuti elázik. Ha meg a víz sós/savas is... Láttam én már teljesen szétrozsdásodott láncot motoron (nem ER-5-ön).
Szóval az egyik megoldás, hogy sokkal gyakrabban kened, ha spray-t használsz; hivatalosan minden esős menet után le kéne tisztítani és újrafújni, mert a láncspray lemosódik/telemegy sárral, ami rátapad a láncra és "csiszolja". A második megoldás a láncolajzó, ami folyamatos kenést biztosít, és nem ragad bele a kosz. Én elsősorban ezért váltottam láncolajzóra. Nem véletlen, hogy szerintem a világ összes országa közül az UK-ban van a legtöbb láncolajzót gyártó cég. Scottoiler, PDoiler, Tutoro, Loobman, Motrax Lubetronic, Acumen stb. - nagy ott az igény.
Ezen kívül még a motor általános tisztaságára érdemes figyelni, mert esőben ugye jobban koszolódik szegény, pl. egy saras, koszos, esőtől pöttyös fényszóró jobban fogja szórni a fényt, azaz Te kevésbé látsz vele, a többieket meg jobban elvakítja. Gondolom a teleszkópoknak se jó, ha saras a csúszószár, bár ha jó a szimmering, akkor nem juthat be kosz elvileg. De azért ne hagyd sarasan a motorod sokáig.
Széllel meg nemigazán tudsz mit kezdeni, arra kell figyelni, ami a KRESZ könyvben le van írva: erős oldalszélnek ellentartani, figyelni, hogy ha takarásból kiérsz nyilt terepre, pl. erdőből a szántóföldek közé, akkor erős széllökés érhet, vagy amikor teherautót előzöl, híd alatt mész át stb., akkor megszűnik az oldalszél hirtelen - ezekre készülj fel, ne érjen váratlanul, de egyébként majd megszokod, nem lesz probléma. Minél gyorsabban megy a motor, annál stabilabb, annál kevésbé tudja a szél billegtetni.
Meg még egy dolog: olyan gumit válassz, ami bírja az esőt, jó a vizes tapadása, alacsonyabb hőmérsékleten is jól tapad; ez elengedhetetlen.
Jelzem én Belgiumban lakom, Liege környékén, és az időjárás igen hasonló, 2 évszak váltja egymást: az esős tavasz és az esős ősz. :) Emlékszem mikor az első nyarat töltöttük itt, vártuk a napsütést - aztán júniusban nem volt egyetlen nap sem, amikor nem esett az eső. Szóval van tapasztalatom esőben motorozással. :)
Segíteni biztos segít. Legalábbis mindenki dícséri, aki egyedi szivacsozású/géles ülést csináltatott magának, biztos jó. Csak én is úgy vagyok ezzel, hogy nem biztos, hogy annyira kell nekem, mint amennyit kérnek érte.
Aztán vannak olyan megoldások is, hogy nem cseréled le/szabod át az ülést, csak ráraksz egy plusz párnát, gondolom az is segít valamennyire. Ezzel talán olcsóbban jössz ki (bár az AirHawk pont nem olcsó, de biztos van valami kínai másolata, ami lehet, hogy használható is. :)).
Nekem idén szeptember vége óta több, mint 2000 km-t sikerült mennem... Nem dicsekvésképpen, csak mindig hülyének néznek, ha leírom, hogy télen is lehet motorozni. Aztán a múlt hévégén is 18 fok volt, napsütés, száraz utak. Idén is elfelejtettek szólni a télnek, hogy jönni kéne. :)
Én ledes irányjelzővel vettem a gépet. Q gyorsan villogott, mert nem cseréltek benne ledes relére. Én olcsón oldottam meg, ellenállást tettem párhuzamosan. Az ohm-ra nem emlékszem, de nem nehéz kiszámolni, viszont 50W-os ellenálások kellenek, vagy négy 20W-os mert melegszik.
Itt a kezdő állapot: http://youtu.be/ITTCxDHELfc
A komoly eső és szél legfeljebb neked lesz kellemetlen menet közben, de ha van jó esőruhád...A motort nem fogja zavarni.
A km óra napi számlálójára gondolsz? Van oldalt egy tekerhető gomb az órán, azt addig kell csavarni, ha jól emlékszem, előre (Parabellum erősítsd meg...) amíg az minden szám nulla nem lesz.
Koszi a válaszokért, az én gépem 2001es alacsony km-mel (35000) Jo állapotú teljesen atvizsgált szalonbol vett motor. Irorszagban élek es ITT azert komoly esök es szelek vannak ez mennyire befolyasolja A motor megbizhatóságát/teljesitmenyet? Masik kerdesem, hogyan lehet a km óra állàsát lenullázni (alsó méröt) udv
Ezt írtam ugyebár!De a motor megcsinálja ha a lovas bírja a gyűrődést.Persze tudnám emelni a km-et.De ennek két útja van.Vagy a GTR vagy lakóautó és benne Rosinante. Nekem most a B a bejövős.Semmi kínlódás pályán,semmi kötöttség foglalás terén viszont Qrva drága.De ez nem a pénztől szól. Motorozni drága és felesleges de ÉLVEZETES
Szia. Nekem 2 évig volt ER-5-ösöm. Olajcserétől olajcseréig semmi gondom nem volt. Kivéve a megvásárlást követő első két hónapot, amikor csak szívtam az Olaszországból behozott géppel. Belül rozsdás volt a tankja, a trutyi meg vándorolt az üzemanyaggal együtt. Nem részletezem.
Azt gondolom, hogy a hosszú túrákon a szűk keresztmetszet nem az er5, hanem az ember feneke, hogy az mennyit bír.
Olyan nincs,hogy az ER-5 mennyire megbízható?Nyilván már jó pár éves példányt vettél.Ettől kezdve szerencse dolga.Ha szalonból hozod mint csekélységem meg a renegát és nagyjából törődsz is vele elvisz a világ végéig és vissza.De nem igazán kényelmes kétszáz folyamatos km után.
Egyéni csúcs egy napra 840km utassal.Részben pályán.Nem tudom segítettem e de tőlem ennyi. BUÉK
Egyébként jó hülye vagyok én is, leírom, hogy tulajdonképp semmi teendő nincs, aztán csak eszembe jut egy féloldalnyi okosság... :D
Amúgy megvan még a robogód? Valamiért úgy rémlik, hogy eladtad... Vagy csak másikra váltottál?
Amióta robogózóm, nem figyelem ezeket, mert csak jó időben veszem elő városban és nyáron, ami itt a Duna-Tisza közén száraz és meleg is szokott lenni.
Igazából két alkatrész mégis van, amire esőben fokozottan figyelni kell: az egyik a légszűrő, a másik a lánc. Légszűrő gondolom egyértelmű, nedves levegő, felcsapod a sarat stb., hamarabb eltömődik/kimosódik az olaj, nem árt gyakrabban ránézni, tisztítani.
A lánc/lánckerekek felszíne meg folyamatosan kopik, tehát felületvédelemről nem nagyon lehet szó, és teljesen ki van téve az időjárás viszontagságainak, ha egy kis tócsába is belemész, a lánc tuti elázik. Ha meg a víz sós/savas is... Láttam én már teljesen szétrozsdásodott láncot motoron (nem ER-5-ön).
Szóval az egyik megoldás, hogy sokkal gyakrabban kened, ha spray-t használsz; hivatalosan minden esős menet után le kéne tisztítani és újrafújni, mert a láncspray lemosódik/telemegy sárral, ami rátapad a láncra és "csiszolja". A második megoldás a láncolajzó, ami folyamatos kenést biztosít, és nem ragad bele a kosz. Én elsősorban ezért váltottam láncolajzóra. Nem véletlen, hogy szerintem a világ összes országa közül az UK-ban van a legtöbb láncolajzót gyártó cég. Scottoiler, PDoiler, Tutoro, Loobman, Motrax Lubetronic, Acumen stb. - nagy ott az igény.
Ezen kívül még a motor általános tisztaságára érdemes figyelni, mert esőben ugye jobban koszolódik szegény, pl. egy saras, koszos, esőtől pöttyös fényszóró jobban fogja szórni a fényt, azaz Te kevésbé látsz vele, a többieket meg jobban elvakítja. Gondolom a teleszkópoknak se jó, ha saras a csúszószár, bár ha jó a szimmering, akkor nem juthat be kosz elvileg. De azért ne hagyd sarasan a motorod sokáig.
Széllel meg nemigazán tudsz mit kezdeni, arra kell figyelni, ami a KRESZ könyvben le van írva: erős oldalszélnek ellentartani, figyelni, hogy ha takarásból kiérsz nyilt terepre, pl. erdőből a szántóföldek közé, akkor erős széllökés érhet, vagy amikor teherautót előzöl, híd alatt mész át stb., akkor megszűnik az oldalszél hirtelen - ezekre készülj fel, ne érjen váratlanul, de egyébként majd megszokod, nem lesz probléma. Minél gyorsabban megy a motor, annál stabilabb, annál kevésbé tudja a szél billegtetni.
Meg még egy dolog: olyan gumit válassz, ami bírja az esőt, jó a vizes tapadása, alacsonyabb hőmérsékleten is jól tapad; ez elengedhetetlen.
Jelzem én Belgiumban lakom, Liege környékén, és az időjárás igen hasonló, 2 évszak váltja egymást: az esős tavasz és az esős ősz. :) Emlékszem mikor az első nyarat töltöttük itt, vártuk a napsütést - aztán júniusban nem volt egyetlen nap sem, amikor nem esett az eső. Szóval van tapasztalatom esőben motorozással. :)
Aztán vannak olyan megoldások is, hogy nem cseréled le/szabod át az ülést, csak ráraksz egy plusz párnát, gondolom az is segít valamennyire. Ezzel talán olcsóbban jössz ki (bár az AirHawk pont nem olcsó, de biztos van valami kínai másolata, ami lehet, hogy használható is. :)).
http://youtu.be/H_7M0MhgDoU
Én azért vettem rá gyári indexet is. Kicsit StarWars-os vele, de én eredeti mániás vagyok.
Itt a kezdő állapot:
http://youtu.be/ITTCxDHELfc
A km óra napi számlálójára gondolsz? Van oldalt egy tekerhető gomb az órán, azt addig kell csavarni, ha jól emlékszem, előre (Parabellum erősítsd meg...) amíg az minden szám nulla nem lesz.
Azt gondolom, hogy a hosszú túrákon a szűk keresztmetszet nem az er5, hanem az ember feneke, hogy az mennyit bír.
Egyéni csúcs egy napra 840km utassal.Részben pályán.Nem tudom segítettem e de tőlem ennyi. BUÉK
Én pedig így pakoltam fel a CB-re, amikor 5 napra Erdélybe mentem. Igaz, sátrat nem kellett vinnem..