Üdv. Épp olajat cserélek. Gyári szűrő 3500 Ft Ivanicsnál. Nyár elején kézzel húztam rá a szűrőt és most kézzel vettem le. ( ugyértem szerszàm nélkül) semmiféle olajfolyásom nem volt. Amúgy ledöbbentem a gyári szűrőn. Szerintetek miért?
Gyakorlatilag elég kézzel betekerni erőssen,mert a vákum elintézi a többit. Annyira rásszívja ,hogy a levétel csak láncos kulcs segítségével lehetséges.
Viszont én meg kipufogó levétel előtt állok. Milyen tömítés kell bele,honnan,mennyiért? Ha valaki tud segíteni előre is köszi.
Na meg is néztem hirtelen, 17 Nm-rel kell az ER-5 olajszűrőjét meghúzni. Nekem sajna nincs ilyen érzékem a kezemben... :( Parázok is rendesen az olajszűrőtől, mert ugye ha nem húzom meg rendesen, akkor félő, hogy kifolyik mellette, esetleg szépen le is lövi magát, elég durva nyomások vannak azért ott... Ha meg ugye túlhúzom, hát az is hasonlóan áldásos, ha megszakítom a menetet...
Szóval örülnék, ha ez lenne az alap minden szűrőnél, hogy a tetején anya van, szerintem nem egy hatalmas többletköltség. Nekem viszont sok stresszt megspórolnának. :)
Ezt se tudtam idáig.Nagyjából úgy tudtam,hogy amennyire kézzel meg tudom tépni plusz még egy kicsit a fogóval.(Nekem a gazdaságos szalagbilincses van erre a célra).Azzal nem lehet megszakítani a menetet.Itt talán túlzás a nyomatékkulcs.Igaz mivel lakatos volnék van némi érzék a mancsomban is.
Nem az árával van baj, hanem hogy minden szűrőre elő van írva, mekkora nyomatékkal kell meghúzni. Azt meg egy szűrőfogóval nem tudod pontosan. Legalábbis én olyan szűrőfogót még nem láttam, ami meghúzási nyomatékot is mér.
Amúgy 3300 körül láttam K&N-t, az elég minőségi, és ami még tetszik benne, hogy a végére raktak egy anyát, úgyhogy szűrőfogó nélkül, egy sima nyomatékkulccsal meg lehet húzni pontos nyomatékra. Minden szűrőre kéne ilyen!
Hát a mostaninál minden puhább lehet, mert rendesen össze van rohadva.
Ha a motort megemelem, akkor ugrik szét, egy-két perc után.
Akkor 280 mm a csavartávolsága?
Mert mintha belefutottam volna itt egy 320 mm-esbe is.
Az olajszűrőnek mi a gyári megnevezése, mert csak egy cikkszámot találtam.
De lehet a márkakereskedésből veszem meg.
Fuchs olajnál ilyet találtam: Fuchs Silkolene Comp 4T XP RIde 10W40
Szűrő meg vagy gyári ~3500 Ft, vagy Mann ~2200-2500 Ft. Vagy van hiflofiltro (brrrr) , azt nem tudom mennyi -1500 ft?
Pontos típusokra keress itt vissza!
A másik fajta teló átalakítást igényel hogy beferjen! Ez tökéletesen passzol, de kemény, erre készülj! Még esetleg a Kárászynál felújíthattatod a régit, ekkor valamennyit veszt a hosszabol, kb. 2 mm -t.
Olajbol jó a Xado 10w40 földszint, jo a smice által mondott fuchs is. weasel nemrég rendelt belőle majd elmondja mi a neve. Jah Comp 4 10w40, eszembe jutott.
Olaj/szűrő témából is van már egy pár hsz., ha visszakeresel. Olajból én a Fuchs-hoz ragaszkodom, nagyon jó minőségű és ahhoz képest jó árban van. Szűrőből gyári, nem sokkal drágább mint a többi, ami talán kevésbé megbízható.
Lassacskán cserélni kell az olajat.
Ki milyen olajat, olajszűrőt tud ajánlani.
A hátsóteleszkópom is eléggé rossz állapotban van, nézelődtem a fórumon. Ezt találtam egyelőre, illetve volt egy másik is /ha jól emlékszem német nyelvű oldalon/ még azt nagyon dicsértétek.
Megkerestem Fisi egy régebbi hozzászólását, mert emlékeztem, hogy már leírta párszor:
"Szal 99- 2000- ig gyártott első szériás er-5 ök abban különböznek, hogy a gyújtás már- ergo többet zabálnak majd jó fél literrel. A benzin tank 2 literrel kisebb- és az első szériákon nincs benzin szint jelző sem!
A hátsó rugó egy fos- tök gyenge- két személlyel felüt- illetve hamar elgyengül!
A farok idom, mint a többiek írták egyben van a nyereg zár meg a kapaszkodó mögötti szerencsétlen helyen leledzik.
Az ülés látszatra kényelmesebb- valójában kényelmetlenebb!
A tanksapka igénytelenebb (a` la motor katalógus) kiáll a síkból és kocka alakú.
Más a féktárcsa lyukazata is
Ha veszel mindképp 2000 utáni de inkább 2004- es -05- ill. 06- ost vegyél.
2006- os er5 nem is igazán van inkább az utolsó megmaradt 2005- ös darabokat adták el ill szerintem címkézték át.
Utolsó szériáknak 2 literrel nagyobb tank, más gyújtás, erősebb hátsó rúgók, jó nagymotoros tanksapka- kényelmesebb ülés- ésszerűen elhelyezett ülészár a jellemzői. Tokico fék elől, stb.
Szal nem csak látszatra van különbség, hanem belsőre is!
Még ami a leguccsó szériák jó jellemzője az a rozsdamentes kipufogó- sokkal esztétikusabb- nem fehéredik ki!"
üdv. Mérd ki, hogy van e megfelelő töltés. Ha nincs, akkor azzal kezdd, hogy megpucolod a feszszabályzó csatlakozóit. Ha ezek után sincs töltésed, akkor kell alaposabban utanajarni. Ha töltesed van akkor valszeg az akksid halott.
Egyetértek az előttem szólóval. A két probléma két különálló dolog.
Egyrészt mindenkép szükség van egy karbipucolásra. Ha nagyon alapos akarsz lenni, akkor a tankot is leszedheted és kiöntheted az összes benyát, hogy a tank alján összegyűlt piszoktól megszabadulj. Ezután tiszta benzinnel kissé utántöltve néhányszor kiöblítheted. Plusz ajánlott egy külső benzinszűrőt rakni a benzincsőre a tank és a csap között. Pár száz forintos tétel és ártani biztos nem árt. Nálam ez a probléma erőssen akuttá vált, szóval én jövő héten viszem a tankot belső kezelésre/felújjításra
A másik: méresd ki a töltést. Ha rendben van akkor egy új aksit kell beszerezz. Ha nincs, vagy elégtelen a töltésed akkor nagyobb a baj, akár egy komplett generátor felújjítás is képbe jöhet
Köszönöm a segítséget. Akkor rábízom szerelőre az elektronikai részét. Az akksi gondozás mentes, így folyadéktöltést gondolom ki lehet zárni.
tényleg köszönöm!
Valószínűleg a kosz a tankból lement a karbiba, és amiatt nem megy úgy.
Az aksinál meg lehet nem ad le annyi cuflát, hogy a gyújtást és a világítást egyszerre üzemelje.
Ha savas az aksi, akkor a cellákat is újra kellene tölteni folyadékkal.
Vagy a világítás valahol zárlatos, és testeli a gyújtást, emiatt leáll a motor.
Csak tippelek, kikell mérni multiméterrel a szakadást, illetve az akksi terhelést, a generátor teljesítményét.
Viszont én meg kipufogó levétel előtt állok. Milyen tömítés kell bele,honnan,mennyiért? Ha valaki tud segíteni előre is köszi.
Szóval örülnék, ha ez lenne az alap minden szűrőnél, hogy a tetején anya van, szerintem nem egy hatalmas többletköltség. Nekem viszont sok stresszt megspórolnának. :)
Ha a motort megemelem, akkor ugrik szét, egy-két perc után.
Akkor 280 mm a csavartávolsága?
Mert mintha belefutottam volna itt egy 320 mm-esbe is.
Az olajszűrőnek mi a gyári megnevezése, mert csak egy cikkszámot találtam.
De lehet a márkakereskedésből veszem meg.
Fuchs olajnál ilyet találtam:
Fuchs Silkolene Comp 4T XP RIde 10W40
Pontos típusokra keress itt vissza!
Olajbol jó a Xado 10w40 földszint, jo a smice által mondott fuchs is. weasel nemrég rendelt belőle majd elmondja mi a neve. Jah Comp 4 10w40, eszembe jutott.
Ki milyen olajat, olajszűrőt tud ajánlani.
A hátsóteleszkópom is eléggé rossz állapotban van, nézelődtem a fórumon.
Ezt találtam egyelőre, illetve volt egy másik is /ha jól emlékszem német nyelvű oldalon/ még azt nagyon dicsértétek.
Azért a csavarokkal, és a kavicsokkal elszenvedtem egy ideig :D
"Szal 99- 2000- ig gyártott első szériás er-5 ök abban különböznek, hogy a gyújtás már- ergo többet zabálnak majd jó fél literrel. A benzin tank 2 literrel kisebb- és az első szériákon nincs benzin szint jelző sem!
A hátsó rugó egy fos- tök gyenge- két személlyel felüt- illetve hamar elgyengül!
A farok idom, mint a többiek írták egyben van a nyereg zár meg a kapaszkodó mögötti szerencsétlen helyen leledzik.
Az ülés látszatra kényelmesebb- valójában kényelmetlenebb!
A tanksapka igénytelenebb (a` la motor katalógus) kiáll a síkból és kocka alakú.
Más a féktárcsa lyukazata is
Ha veszel mindképp 2000 utáni de inkább 2004- es -05- ill. 06- ost vegyél.
2006- os er5 nem is igazán van inkább az utolsó megmaradt 2005- ös darabokat adták el ill szerintem címkézték át.
Utolsó szériáknak 2 literrel nagyobb tank, más gyújtás, erősebb hátsó rúgók, jó nagymotoros tanksapka- kényelmesebb ülés- ésszerűen elhelyezett ülészár a jellemzői. Tokico fék elől, stb.
Szal nem csak látszatra van különbség, hanem belsőre is!
Még ami a leguccsó szériák jó jellemzője az a rozsdamentes kipufogó- sokkal esztétikusabb- nem fehéredik ki!"
Egyrészt mindenkép szükség van egy karbipucolásra. Ha nagyon alapos akarsz lenni, akkor a tankot is leszedheted és kiöntheted az összes benyát, hogy a tank alján összegyűlt piszoktól megszabadulj. Ezután tiszta benzinnel kissé utántöltve néhányszor kiöblítheted. Plusz ajánlott egy külső benzinszűrőt rakni a benzincsőre a tank és a csap között. Pár száz forintos tétel és ártani biztos nem árt. Nálam ez a probléma erőssen akuttá vált, szóval én jövő héten viszem a tankot belső kezelésre/felújjításra
A másik: méresd ki a töltést. Ha rendben van akkor egy új aksit kell beszerezz. Ha nincs, vagy elégtelen a töltésed akkor nagyobb a baj, akár egy komplett generátor felújjítás is képbe jöhet
tényleg köszönöm!
Az aksinál meg lehet nem ad le annyi cuflát, hogy a gyújtást és a világítást egyszerre üzemelje.
Ha savas az aksi, akkor a cellákat is újra kellene tölteni folyadékkal.
Vagy a világítás valahol zárlatos, és testeli a gyújtást, emiatt leáll a motor.
Csak tippelek, kikell mérni multiméterrel a szakadást, illetve az akksi terhelést, a generátor teljesítményét.