Sziasztok!
Ismét egy kis segítségre(pár biztató szóra) lenne szükségem. Múlt héten, balga módon hagytam kifogyni a benzint szegény er5-ösömből. 3km tolás után a benzinkúton nem akart beindulni és az akksi is lemerült. Azóta fel lett töltve, de produkál pár furcsaságot a moci. Az egyik az, hogy érezhetően nem úgy megy mint előtte, mintha valami dugulás lenne benne, lehet koszos a karbi? A másik és a nagyobbik gond, hogy leállt (már nem is egyszer) mintha eldobná a töltést, egyszer csak se kép se hang és megáll, az önindító tekert, de fura kerregő hangon. Fél óra pihenés után elindult, de ahogy világítást kapcsoltam leállt ismét. Szerintetek mi lehet a gond? Akksi? Generátor? Önindító?
Előre is köszönöm a válaszokat.
Üdv.
Na közben megoldottam. A tartó konzol alján lévő bizbaszt kellett felfele hajlitani, hogy az állítócsavar konzolja is feljebb kerüljön, ezáltal ne kelljen tökig kitekerni az állítócsavart, hogy eléggé lefele billentse a lámpatestet és a rugó is rendesen feszítse. Ennek örömére le is tekertem egy százast sötétben és elpusztítottam vagy háromillió szárnyas kis élőlényt
Üdv! A kedvemért valaki ER5 tulaj feldobna egykét fotót a teló és a lámpatartó konzol találkozásáról? (jobb és bal oldal) Az istennek nem tudom beállítani rendesen. Refivel már szinte a holdat kémlelem. Most vettem észre, hogy nem is egyformán áll a konzol két oldala a telókhoz képest. Köszi.
Az ER-t 4x tankoltad... mindig 1 litert? vagy üresről telire... ha ez utóbbi akkor az számításom szerinte min 1000 kilcsi... Ha ez neked a rövid napi túra akkor mi a hosszú?
Az eddigi rekord fogyit prémium benyával csináltam .ca 6l/100.Rosinante nem szokott ennyit nyelni.Volt nap amikor négyszer kellet tankolnom.(Rövid túra)
Motornál soha nem érdekelt.Az OPELBE viszont általában TG benyát töltök.Vicces kb -1,4l/ 100 a gyári adathoz képest egy eléggé megpakolt(mindig)kombitól.A gyárihoz képest 7+ az átlag városban.Hosszútávon meg se mondom.Elég karcsú.
9,8-ról indultunk.
Én azért nem vennék rá mérget, hogy közel 10 év alatt nem változott semmi.
De igazából nem a régiségével van a legfőbb bajom, hanem hogy a végkövetkeztetés az, hogy mindegy, mit tankolunk. Nekem a mérésekből sem ez jött le, saját tapasztalatból se, meg mint írtam, kényelmesen figyelmen kívül hagytak olyan lehetőségeket, mint más motorokkal való vagy hosszú távú tesztelés (hány liter benzint tankolunk el autóba, motorba, akár csak 1 év alatt is? itt hány literrel való járatás után jelentették ki, hogy mindegy?).
Persze tudom, egy átfogóbb teszt sokkal drágább is lett volna, és örüljünk, hogy ilyen is van, de ettől még szerintem a "mindegy" kijelentés megalapozatlan.
Elnézést, nem akartam itt ilyen ósdi tanulmányokkal terhelni a nagyérdeműt Minden esetre nekem annó tanulságos volt mikor olvastam. Persze ennek ellenére is általában használok Spurit, vagy ha nincs kéznél prémium benyát. Főleg, hogy tiszta dzsuva a tankom belseje Őszel le is küldöm Nagykanizsára egy belső felújításra.
Na ezt már pl. sokszor láttam, régi cucc, anno végig is böngésztem. Az oktánszámot pl. pont ezért nem is hoztam fel, mert ami a kútfejre rá van írva, az csak a minimum, annál magasabbat teljesítenek valójában, itt is pl. 98-as benzinre is mértek 100-at. Ráadásul a nagyobb kompressziótűrést úgysem tudjuk kihasználni, ha a motorban nincs nagyobb kompresszió.
Amit viszont a Spuriról írtam (pl. benzinből nem válnak ki trutyik), az tapasztalat.
A másik része, a hajszállal jobb teljesítmény/fogyasztáshoz meg akkor hadd linkeljek én is: http://totalcar.hu/magazin/tec...
Itt ugyan gázolajról van szó, a lényeg azonban szerintem a végén van, ahol az ÖMV hozzászól, idézem:
"A prémium dieselünkben lévő teljesítménynövelő adalékcsomag az üzemanyag folyamatos használata esetén megtisztítja a diesel injektorokat a lerakódásoktól és meggátolja, hogy új lerakódások képződjenek. A tiszta motor nagyobb hatékonysággal működik, vagyis a MaxxMotion Diesel folyamatos használata összességében alacsonyabb fogyasztást és nagyobb teljesítményt eredményez."
Magyarul egy-két litert laborban vizsgálva lehet nem jön ki nagy különbség, de ha folyamatosan használod a prémiumbenzint/Spurit, akkor bizony kijöhet simán a fogyasztás/teljesítménykülönbség, nem maga a benzin energiatartalma miatt, hanem mert a motort jobb állapotban tartja (tisztítás, lerakódásgátlás).
Egyébként meg a végén jól levonták a következtetést, hogy semmi különbség nincs, pedig ha jól megnézzük, pl. a teljesítménymérésnél a legjobb és legrosszabb benzin max. értékei 85,39 és 81,03 LE. Azért 4,36 LE különbség szerintem nem "semmi", főleg ilyen szinten, mert nyilván nem fog a benzin +30 LE-t hozni, ezt hülyeség lenne elvárni. (Amúgy a MOL prémiumbenzinjével volt a legnagyobb teljesítménynövekedés, nekem is az vált be legjobban. )
Egyébként meg ez a cikk 2006-os, ma már egyik benzint se lehet kapni, plusz pl. motorfüggő is, mennyi a változás, az meg, hogy ebből mennyit lehet érezni, erősen pilótafüggő... Úgyhogy nem nagyon lehet következtetést levonni.
Én továbbra is azt mondom, a Spuri jó, a prémium üzemanyagok meg tényleg tudnak némi többletet, ami a motor működéséhez azért nem kötelező, aztán mindenki eldöntheti, meg akarja-e fizetni azt a - nem feltétlen szükséges - pluszt, akár prémiumról, akár Spuriról van szó.
Teljesen jó a gyári ajánlás, ha többet raksz bele, akkor sem fog jobban javulni a helyzet. Azért a motor mégis benzinnel megy, nem Spurival kell teleönteni. :)
Én szedtem szét karbit hosszú állás után, Spuris benzinnel tárolva. Meg tudom erősíteni a szmötyimentességet, nagyon meg voltam elégedve! (...és lepve is, először. :)) Előtte a Spurimentes állás bizony okozott dugulást, ezekkel a szuper mai benzinekkel.
Szóval én hosszabb álláshoz csakis Spurival rakom el a motort, ez kötelező lépés!
Para testvérem, nem ásunk el senkit!
Már Die fahne hoch van, hamarosan találkozunk a határnál, Ak a kézben, azt ott lesz elég bevándorló, hogy áshass egész nap..
Ismét egy kis segítségre(pár biztató szóra) lenne szükségem. Múlt héten, balga módon hagytam kifogyni a benzint szegény er5-ösömből. 3km tolás után a benzinkúton nem akart beindulni és az akksi is lemerült. Azóta fel lett töltve, de produkál pár furcsaságot a moci. Az egyik az, hogy érezhetően nem úgy megy mint előtte, mintha valami dugulás lenne benne, lehet koszos a karbi? A másik és a nagyobbik gond, hogy leállt (már nem is egyszer) mintha eldobná a töltést, egyszer csak se kép se hang és megáll, az önindító tekert, de fura kerregő hangon. Fél óra pihenés után elindult, de ahogy világítást kapcsoltam leállt ismét. Szerintetek mi lehet a gond? Akksi? Generátor? Önindító?
Előre is köszönöm a válaszokat.
Üdv.