Ha az ember azért nem tud rendszeresen motorozni, mert nincs rá ideje és ennek részben vagy túlnyomó részt a család az oka, az már csak a saját családja miatt se üljön fel rendszertelenül évi 1-2 alkalommal egy nagy motorra (értsd A2 kategóriásnál nagyobb gépre).
Egész egyszerűen ilyen kis rendszerességű motorozással, pláne ha ez az állapot már hosszú ideje fent áll, annyira ki fog esni a ritmusból, amivel már önmagában annyival megnöveli a baleset kockázatát, hogy azt "óvatos*" vezetéssel se fogja tudni kompenzálni és ha önhibás balesetet nem is fog okozni (bár erre is megvan az esélye), akkor majd más hibájának a kivédésével lesznek gondok.
*járművet vezetni különben sem óvatosan kell, hanem tudatosan, a tudatossághoz meg kell a rutin és ritmusban is kell lenni.
Aki ennek ellenére így is motorozgat, az szerintem nettó felelőtlen. El kell fogadni hogy a motorozás nem egy instant dolog, amit csak úgy lehet csinálni..
Amúgy Téged nem tartalak nagyképű senkiházinak (már nem... :) máshogy indult, eleinte nagyon nem voltál szimpatikus, de na... félreismertelek, most már én is jobban értem a dolgokat); viszont tényleg van olyan, aki a semmi tudása mellett a másikat belehajszolja a hülyeségbe - mert neki ez vicces, vagy jobban érzi magát, ha lealázhat másokat. (Mint az említett BMW-s, akit egyébként a csoppergumijával és 5x annyi köbcentijével együtt úgy motorozok körbe, ahogy akarok, de azért feltétlen muszáj volt odajönni a parkolóban, hogy lefikázza a majrécsíkomat...) És sok fiatal (és nem fiatal) motoros hajszolható.
Na én pont ezt nem akarom. Szerintem a majrécsík eltűnése nem cél, hanem következmény. És itt az inverz gondolkodás: szerintem az ember törekedjen arra, hogy motorozzon jól (ha van rá lehetősége), aztán majd eltűnik a majrécsík "magától". :)
De nem ellened meg a többi hasonló sportmotoros ellen akartam felszólalni. Már az a tény, hogy élsz, bizonyítja, hogy lehet úgy menni, ahogy mész, tehát lehet Tőled tanulni, csak nem beszélsz hülyeséget. :) De azért a 200+ tempót közúton én se vállalnám, ez viszont az én egyéni biztonságérzetem határa (amúgy nem mintha a motorom képes lenne rá ).
Én amúgy pont ezt csinálom, amit írsz. Szerencsésnek tartom magam, mert megtehetem, hogy motorral járok munkába, és tudok gyakorolni, fejlődni, feladatokat kitűzni az oda-/visszaúton, meg az áldott ebésdszünetben (mint most is :)).
De amúgy nem véletlen hoztam a családapát, egy átlagos napom így néz ki:
reggel felkelek
elmegyek dolgozni
este hazaesek
ahogy belépek az ajtón, a gyerekek a nyakamba ugranak
és ott is maradnak késő estig
amikoris hullafáradtan beesek az ágyba
repeat "Átlagos nap" until (1=1)
Félreértés ne essék, az utolsó és az azelőtti pont a legjobb dolog a napomban, sőt, az életemben. De tegyük fel, még mindig a régi lakhelyemen lakok, ahol a munkahelyem szó szerint a szomszéd utcában volt, ráadásul lopásveszélyes környéken, nem jártam motorral oda. Ha munkába nem, azonkívül nem, akkor mikor motorozok? Adjam el? Logikusan ezt kéne tenni, a mai eszemmel vennék egy pályamotort, de ha imádok motorozni, imádom a motoromat, akkor érzelmileg nehéz a végső búcsú, és inkább marad a "felülök rá évente egyszer". Akkor viszont nem azon görcsölök, hogy mekkora a majrécsíkom.
(Ez amúgy nem tudom, mennyire kirívó eset, de én speciel nem egy ilyen embert ismerek, akinek ott áll a motor a garázsban, leginkább érzelmi okokból, az anyagiak nem kényszerítik, hogy eladja; és évente, kétévente egyszer-egyszer csak ráül. Nem lehet megtiltani, ki tiltaná meg? Milyen jogon?)
És igazából ez lett volna az egész mondandóm lényege (amiben szerintem a látszólagos viták ellenére egyetértünk), hogy tök mindegy milyen okból van majrécsík, az illető elfoglalt családapa, vagy csak szimplán kezdő, a lényeg ne a majrécsík eltüntetése legyen, hanem az ahhoz való tudás megszerzése, megfelelő körülmények között. Aztán majd el fog tűnni a majrécsík magától. Ha meg erre nincs lehetőség, akkor meg ne erőltessük, akárhogy röhögnek ki a neten vagy a kocsmában vagy bárhol.
Sajnos mostanában valahogy sokszor találkoztam ilyen esetekkel (főleg fiatal kezdőkkel), ahol ugye ment ez a majrécsík-cukkolás, kinek mekkora. És a fiatalok felvették, és ezen stresszeltek motorozás közben.
Csak akinek nincs, az a cukkolás mellett nem mondja el, hogy neki miért nincs, és hogy jutott idáig, hogy nincs. Akinek meg van (fent említett körből), az meg nem gondolja végig, hogy neki miért van, csak begőzöl az agya, és jön a "na én majd megmutatom". Aztán az ember remegve olvassa a híreket. Ebből indult ki az eredeti hozzászólásom, mert kezdtem úgy érezni, hogy én is kicsit túlhangsúlyozom a majrécsík témát, és nem lehet tudni, kik olvassák, és hogy reagálnak. Ezért mondtam el a másik oldalt is.
Én igen, hogy Te mit nem. Az volt a kérdésed, hogy KRESZ szerint kereszteződés fogalmával aposztrofált (rangtól függetlenül) fogalom jelenlétekor, hogy merek én ennyivel veretni. Az eredeti kérdést két okból nem értettem:
- Egyszerűbb lett volna simán kereszteződésnek nevezni.
- A veszély tekintetében szinte irreleváns, hogy lakott területen kívül van-e kereszteződés, mert csomó dolog anélkül is történhet.
- Az emlegetett szakaszon csak szántóföld bekötő van és teljesen tiszta a terep, a bukkanókat leszámítva. Nyíl egyenes és nincsenek fák, mindkét oldalon szántó van.
- Sokkal nagyobb a veszélye, hogy a bukkanó után parkol valaki, vagy megfordul. Az tuti ziccer lenne.
Tudtam, hogy előszedsz valami. De itt a szint a pontosan a tengerszint feletti magasságot jelenti! Hogy ténylegesen azonos tepsiben fut össze a két út! Ettől kereszteződés és ettől nem az a járdán elfutó bringaút és ettől nem az a felüljáró! Nem kereszteződés a vasúti rakodórámpa sem, mert egy méterrel feljebb van, mint az út.
"1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól
1. számú függelék az 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelethez
A rendeletben használt egyes fogalmak meghatározása a következő:
I. Az úttal kapcsolatos fogalmak
.....
k) Útkereszteződés: két vagy több útnak azonos szintben való kereszteződése, egymásba torkollása, illetőleg elágazása.
..."
Jó így értem (csak 299-nél a három centi kiemelkedés megkérdőjelezésének is lett volna racionalitása, még ha Tőled furcsa is lett volna ).
A válasz elég egyszerű. Ez szerencse és pech kérdése, nem foglalkozom vele. Ugyanúgy, ahogy nem foglalkozom a vadgázolás lehetőségével sem és azzal sem, ha valaki durva hibát elkövetve elsőbbségem ellenére sem adja meg. Én is visszakérdezhetnék, hogy Te át mersz menni Pesten a kereszteződésen 90-nel, ha az zöld? Nyilván át. A Hungária körúton ezt naponta 200ezer ember meg is teszi 10 egymást követő zölddel. Holott attól még hogy zöld, jöhet oldalról bármi, ami ha jön 90-ről csak belecsattanni lehet. Még tovább: Attól, hogy nincs kereszteződés még mindig bármi lehet. Akkor is ugorhat ki vad, turista, vagy fordulhat meg autó, hogy nincs kereszteződés éppen. Autópályára is felhajtanak szemből. Foglalkozol vele? Nem.
Az autópálya az egyetlen olyan útféleségünk ahol nincs szintbeli kereszteződés.
Szintbeli kereszteződés minden ahol az útpályát és az azon haladók nyomvonalát keresztezni lehet úgy, hogy valakinek elsőbbséget kell adnia a másik részére. Szintbeli kereszteződés lehet egy sima T kereszteződés amikor a főútra becsatlakozik egy alsóbbrendű út, ami lehet akár csak egy földút is.
Nem lesz olyan traktoros, kalapos skodás aki fel tudja majd fogni hogy neked elsőbbséged van ekkora tempónál.. mire átfutna az agyán, hogy ez ilyen gyors is lehet, addigra már mindketten át fogtok futni egymás agyán, és akkor már késő lesz.
Hány méter alatt lassítasz le 250+os sebességről mondjuk 60-ra? (ekkora sebességnél már igazán nagy kerülőmanőverekre is van lehetőség)
De most a szint alatt az keresztező utak "rangját" (autóút, országút, főútvonal, földút) értjük, vagy azt, hogy a sín 3cm-rel kiáll az aszfaltból? (Bocs, tényleg nem értem.)
Főúton van.
Amikor két út egy magasságban találkozik.
Vasútnál is vannak szintbeli kereszteződések, illetve, nem szintbeli kereszteződések(vasúti felüljáró, vasúti aluljáró).
Nem elég nagy,vonatszerű robosztus amolyan amerikai bölény méretű a Z750.
Ezért tervben a ZZR1400.