Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A légszűrőt megnézem, sajnos karbi szinkron nem volt még. Motorikusan nagyon jól húz, jó a kompresszió, ezért nem gondoltam, hogy kopott lenne. Köszi a választ.
Hát kezdőként, nem nagyon húzom neki, szerintem még 100 fölé se mentem.
Régi volt rajta a gumi, az le is lett cseréltetve, most vadi új, kicsit enyhült is a rázkódás, de nem az igazi( bár sok tapasztalatom nincsen).
Szerelő át nézte, mondta, hogy jövőre cserés lesz a kormánycsapágy, mert kicsit oda van, de még nem vészes. Remélem tényleg ez lesz a baja. Biztonság kedvéért azért jövőre szezon előtt lesz egy villa felújítás.
Köszi a választ.
Fohyazstás 3,8- 7 liter. Használattól függően.
3,8- max 80- 90. Átlag használattal 120- 140 utazóval 4.2- 4,6.
Extrém terheléssel- utas , csomagok full gáz otópályán 7 liter.
Ettől eltérő értékeket karburálási hiba, kopott motor, eltömődött légszűrő stb okozhatnak.
Mindegyik Er-5 ráz ha elengeded mondjuk a kormányt 100- nál, és ahogy lassul a motor eléri a 70 km/h-t akkor ott beszitál, de sem alatta sem felette (ez 120- 140- nél is így van ha óvatosan elengeded a kormányt, persze épp hogy csak hogy oda bírj azonnal kapni ha gond lenne) nem szabad neki szitálni.
Új gumival ez épp csak egy kicsi vagy szinte semmi, hanem ahogy megkopik az eleje akkor már jobban érezhető.
Mint ahogy az is típus jellegzetesség hogy alacsony sebességnél elengedett kormánynál bedől egyik oldalra a gép.
Ha ettől erősebb a szitálás, akkor avval a motorral vagy nagyot estek, vagy nagyot estek aztán szar a váz, villa stb..
Köszönöm szépen a segítségét mindenkinek! Megnézem hol lehet a bibi :)
Szia!

Ha zavaróan ráz a kormány, az lehet kormánycsapágy is, esetleg felnihiba, nézz rá, nem-e estek vele, nincs-e valami elgörbülve... Olyat is hallottam már (nem ER-5-nél), hogy a féktárcsa volt meghajolva, és az ütött egyet minden fordulatnál.

Másik meg a teleszkópokra is érdemes talán ránézni, ha már nem úgy csillapít, ahogy kell ("minden kis úthibát érezni"), akkor lehet ráférne egy felújítás, olaj/szimmeringcsere, rugó lemérése...

A 7 liter szerintem nagyon sok, de a fogyasztás nagyon sok tényezőn múlhat. Ilyen egyszerű dolgokkal érdemes kezdeni, mint a légszűrő ellenőrzése, ha nagyon koszos, az növeli a fogyasztást. Aztán lehet ellenőrizni mindent, hogy jól működik-e, nincs-e pl. beragadva a szívató, gázbowden, kuplung zár-e rendesen (bár ezeknek egyéb jelei is lennének persze). Végül jöhet a karbi, karbiszinkron, alapjárat, keverékállítás, meg ellenőrizni, hogy a tömítések tömítenek-e, nem-e engedett el az egyik tűszelepnél pl., mert akkor ott nyomja be a benzint.

A fékkar meg egy kis kapcsolót nyomogat, láthatod, ha alánézel, a fékhenger aljára van rögzítve, ha minden igaz, és olyan kis doboz, mint amit belinkelt barnazol. Azt lehet cserélni, de lehet elég, ha leveszed, szétszeded, kitisztítod.
Nekem egyszer ugyanígy elment a féklámpa - első kar kapcsolat, de csak a kapcsoló volt belül elkoszolódva, én igazából nem is szedtem le, csak belefújtam WD-40-et, aztán az leoldotta a koszt, és azóta is hibátlan. Szóval nem feltétlen van nagy baj.
A rázást nem tudom, nézesd meg egy másik gumissal!
A fogyasztás lehet 7 l, ha húzod a száját.
Az első fékkarnál van egy kapcsoló, két vezeték megy rá.
Ilyesmit kell keresni:
http://i.ebayimg.com/00/s/NTAw...$_12.JPG
Sziasztok!
Kezdő motorosként és újdonsült ER-5 tulajként kérnék egy kis segítséget.
A képeken látható motorról lenne szó 99`-es évjárat, eddig úgy tűnik motorikusan nincs rá panasz. Most lett rátéve új gumi, ki lett centírozva, mégis olyan mintha rázna a kormány menet közben, nem nagyon, de azért tartani kell, ami hosszú távon kicsit zavaró, minden kis úthibát érezni vele. Ez gondolom nem gyárilag ilyen?
A másik ami bosszantó a fogyasztása. Ahogy olvasgattam 4,5-5 liternek kéne lenni a fogyasztásnak, hát ennek olyan 7 körül van , ennek mi lehet az oka?
Egy kis elektronikai hiba, hogy az első fék behúzásakor nem világít a féklámpa. Nem tudom van e ott a karnál valamilyen érzékelő, vagy tudom e én azt egyáltalán cserélni?
Előre is köszönöm a válaszokat.

Üdv
Akkor jó, megnyugodtam, azt hittem már valami komolyabb baja lesz :D
Valószínűleg a termosztátnál ment el a tömítés, mert az előbbit már egyszer cseréltem, akkor a hűtőfolyadék a középső bordázaton csöpögött le, előre.

Köszi a választ.
Remélem jövőhéten én is látok hasonlókat...
Ezt simán megjavították Veszprémben. Porfestéssel együtt 20.000 Ft ért.
Az a két furat a gyergyák mellől vezeti el a vizet. (hogy ne álljon a pipa mellett pl. esővíz) Ha ott rendszeresen megjelenik a hűtőfolyadék, akkor szivárog az O gyűrűd mellett annál a csőnél, ami a hengerfejből áll ki és a termosztátra csatlakozik. (bocs, de dunsztom sincs mi a rendes neve) Ne aggódj, filléres alkatrész, 1 órás munka.
Másik verzió, hogy a termosztátodnál szar a tömítés ott csorog vissza a gyertyákhoz.
Üdv

A henger két oldalán van egy-egy furat, mire való?
Ha nagy hajtás történik a környékén megjelenik a hűtőfolyadék, de leginkább a jobb oldal.


Úgy érzem ezzel a hűtőrendszerrel még rengeteg problémám lesz :D
Ilyet láttam a Trans Alpinán.
Még ha utángyártott is de legyen oda való, nem pedig akármilyen számozott 300Ft-os kisipari siralom. Telóba én is a drágábbat vettem, nem kifejezetten gyári de legalább japán. az Athena-ról is jókat hallok, de mivel nem kis bontással jár inkább a jobbat kell megvenni, ha van akkor természetesen gyárit.
Ezért preferálom én a gyári cuccokat. Lehet hogy 2x többe kerül de legalább bírja is, most persze az apróbb megfizethető dolgokról, szimmering csavar stb. beszélek.

Ezért mondtam a lánckerék szimmeringet is inkább gyárit. Lehet lesz 6- 8 ezer ft de megéri.
Eddig én nem nagyon hallottam ideiglenes szimeringről, csak olyanról ami megfelel az üzemi körülményeknek, ebből is van jobb és kevésbé jó. A teleszkóphoz anyagában, kialakításában, illesztésében megfelelőt kell venni, vagyis teleszkóp szimeringet, persze lehet kísérletezni hiszen méretre (magasság, belső átmérő, külső átmérő) bármilyent megvehetsz, legfeljebb az első komolyabb úthibánál elfossa magát, emiatt én biztosan nem szerelnék kétszer.
Holnap felhívom Őket, köszönöm az ötletet :)

A kérdezett "ideiglenes" szimeringről mi a vélemény?
Miért nem rendelsz az Ivanicstol gyári újat?
Ebben a kormányban gondolkozok:
Köszönöm a válaszokat!
Szimeringet csak külföldről tudok rendelni, kérdésem az, hogyha egy "sima" szimeringet rakok be, ami egy peremes, az vajon bírni fogja-e, vagy esetleg vegyek dupla peremest?

http://www.szimering.com/produ...

(Ideiglenes megoldás lenne, amíg megérkezik a gyári.)
Nem nagy 8-as van benne, 70-90 közt ráz a kormány.
Igen, észrevettem megvételkor, de mivel 190.000Ft-ért jutottam a motorhoz, csendes blokkal(Kawasakihoz mérten!), 1 év műszakival, ezért úgy gondolom, ezek a hibák beleférnek, mert kijavításuk után is piaci ár alatt lesz a motor :)
Biztosan a lánckerék szimering, mivel 2 napja áll a motor és folyamatosan folyik :)
Dekli le jól kipucol petróleummal. Visszatesz és megy vele pár km t, leszed néz.