Asszem feladom, elmegyek egy szervízve, és otthagyok egy vagyont.
Kipróbáltam, most is ugyanúgy összevissza szédeleg az alapjárat, nyúlkáltam a szívócsonkhoz, hátha érzek valami szellőt, karbi környékén, megszorítottam a gumit, semmi.
Fújkodtam a karbi és a blokk között a féktisztítót, nem találtam egyértelmű jelét hogy lenne hatása, bár amúgy is úgy szédeleg a fordulatszám hogy nehéz megmondani.
Tavasszal azt vettem észre, hogy ha nagyon gyenge gázt adok, akkor picit felpörög ahogy kell, majd egy kattanás, és megtorpan egy pillanatra a motor, mintha kimaradna egy égés, majd megy tovább. Most ugyan ezt észleltem, csak most az alapjárat csavargatása közben.
Szia. A bowdeneket nem feltétlenül kell kiakasztgatnod. Bár ha már ugyis leszeded a karbikat, megérne egy tisztítás-kenést az a rész is. A bilincs végülis részletkérdés, de gyanítom hogy ha ennyire barnás dzsuvás az a rész, akkor tökmindegy lesz hogy tudsz e rajta húzni. javaslom hogy szánd rá azt a két órát és szemrevételezd közelebbről azokat a gumikat.
A tank leszedése az félig megvan, a leeresztése még nincs, de azért szerintem nem ez a legnehezebb része :) Bár talán a bowdeneket nem kell kiszedegetni ehhez, hiszen csak egy kicsit kell elforgatni a karbikat.
Igazából most meghúzogattam kicsit a csőbilincseket, hátha úgy jobban rászorul, majd kipróbálom. Bár elég gagyinak tűnnek ezek a bilincsek (sima lemezből van az egész, és behajlanak az összefogási pontnál), arra gondolok hogy ha cserére szorul esetleg egy rendes masszív csőbilincset kellene rárakni.
Üdv. Kárt nem okozol vele, ha a próbálgatás idejére lehúzod a karbiról a vákumcsövet. Hogy pontosan mi a szerepe annak, hogy a szelepfedélbe levegőt juttasson nem tudom, de utána fogok nézni.
Amiről beszélsz, azt szívócsonknak hívják, és le kell szedni a karbit ahhoz, hogy kicseréld. Ne ijedj meg tőle, egyszerű művelet. Inkább a körítés macera picit ( benzin leeresztése, üzatank leszedése) és ha teljesen ki is veszedva karbikat, akkor a hütővizet is le kell engedned. De ennek ellenére mondom, hogy nem igényel különös felkészültséget a dolog.
Asszem megvan a hiba helye. Első képen az az oldal van amire fújva a féktisztítót a legjobban emelkedik a fordulatszám, második kép a másik oldal. Jól látható a különbség a barna lerakódás mennyiségében, gondolom nem csak a levegő megy be, hanem néha ki is jön egy kis üzemanyag, ami ráég, mert lekaparható az a barna.
Kérdés hogy ha cserére szorul az a cső akkor elég puha a gumi hogy ki lehessen húzni, meg vissza lehessen rakni rá az újat, vagy mindenképpen ki kell szedni a karbit? Egyébként mi a szakszerű neve annak a csőnek, hogy keressem?
ahogy olvastam ez a kipufogó szelephez levegő vezetés valami károsanyag kibocsájtás csökkentésre való (gondolom hogy az esetleges maradék üzemanyag elégjen), tehát ha ezt kiiktatom a próbálgatás idejére akkor nem okozhatok kárt a motorban ugye, mert nem létfontosságú?
Hát ha az ember nap, mint nap használ egy motort, csak észreveszi, ha valami egyszercsak megváltozik... Érzéseket meg szavakkal pontosan leírni úgyis lehetetlen.
Az konkrétan a vákumszelephez csatlakozik, aminek egyik vége a légszűrűhöz, másik leágazásai meg a szelepfedélhez csatlakoznak egy-egy membránon keresztül, hogy levegőt juttassanak kipufogó szelepekhez. Szóval a lényeg, hogy ha szív a motor, a karbin keresztül ezen a csővön vezérli a vákumszelepet. A lényeg, hogy + levegőt akár a vákumszelepen keresztül is tud szívni, ha ott valami átszakadt, vagy tömítetlen. Ha nem oldódik meg az alapjárat probléma, akkor esetleg még azt próbálnám ( a fals szívás teljes kizárása miatt), hogy lehúznám a vákumcsöveket a karbikról és ledugóznám ideiglenesen. ( a benzicsapot ekkor PRI állásba kell tekerni, különben nem enged át).
Na igen azt már múltkor is néztem, hogy a vákumcsövekből a benzincsaphoz menőt azt értem, a másik cső meg ott a hűtő töltő nyílásának közelébe megy, ezek szerint az egy vákumszelep. De az mit is csinál? Mit szelepel?
Olyan kifejezéseket tudtok használni mint a hivatásos tesztpilóták.Ennyivel jobban érzitek a gépet mint én?Feszes meg pontos kanyarodás...
De persze ahogy gondoljátok.Mi most lépünk egy hét kanyargászásra.Utána kicseréltetem az olajat és Erdélyben tesztelem a feszes-pontos témát.
Köszönöm ezt a hasznos leírást! Sokat segített!
Szimering és olajcsere után érezhetően keményebb lett az első futómű. Pontosabban lehet vele kanyarodni, élvezetesebb a motorozás :) Ajánlott időnként megejteni.
Ugyanitt túlrendelésből adódó egy darab gyári szimeringporvédő jutányos áron eladó :)
Igazad van, jogos, nem voltam elég pontos és részletes, csak már nem akartam bővebben fejtegetni, így is mindig regényt írok. :) Meg az említett dokumentumban gondolom le vannak írva a jellemzők bővebben, ezért gondoltam nem részletezem annyira...
De igazából arra gondoltam, hogy nem egy kihegyezett sportmotorról van szó, hanem inkább egy olyan motorról, amivel élvezet (kényelmes tempóban) túrázni. Nincs se hasalós pozíció, se magasra húzott lábtartók, se behúzott könyökös csutkakormány, az egész koncepció nem a határok feszegetéséről szól szerintem. Nekem pl. pont ez volt az egyik problémám, hogy amikor mentem vele, és rámjött a sportolhatnék, és gondoltam megpróbálok egypár feszesebb tempójú kanyarvételt, akkor egyrészt a széles kormány/terpesztős lábtartásból nem tudtam rendesen behasalni, nem éreztem azt a kontrollt, mint amikor egy sportmotorra rádőlsz (plusz idom+plexi sincs ami mögé behasalsz), másrészt meg meglepően hamar leért a lábtartó, úgyhogy inkább vissza is vettem túrázós üzemmódba. Szóval az én szememben nem sportos - inkább kényelmes. Szemben pl. az említett Cagiva Raptor-ral, amivel ugyan nem mentem soha, de gondolom ez a pláne benne, hogy a magasabb kategóriájú Marzocchi/Sachs futómű meg a Brembo fékek a sportosabb, feszesebb, agresszívebb motorozást szolgálják, ellentétben akár az alap Suzuki SV-vel, akár az ER-5-tel; utóbbi tervezésénél szerintem ez nem volt szempont.
Az üléssel viszont én sem vagyok kibékülve, valamikor régen lényegében ezt írtam le, amit most Te, rövid távon OK, hosszú távon meghalsz, ld. 11164 hsz. utolsó bekezdés: http://www.sportmotor.hu/motor...
Eddig hittem neked.De most azt írtad,hogy Rosinante (ER-5) kényelmes?Nem kényelmes !Százegynéhány km kényelmesnek tűnik.Háromszáznál már nagyon kényelmetlen.Szar ülése van és pont.Mi mentünk vele több mint nyolcszázat egy nap.Esküszöm,hogy kényelmetlen.
Rövid távra meg (100km) nem megyek motorral.
Oké, de mielőtt vadul elkezdessz alkatrészt rendelni nézz rá a vákuumcsövekre is (egyik a vákumszelephez megy, másik a benzincsaphoz) Egyébként egy repedezett összekötőn ideiglenesen segíthet egy kis szilikonszármazék (FBS, hengerfejtömítő paszta, stb)
Jól tudod, igen. Konkrétan a pillangószelepeket állítod vele, mintha pici gázt húznál. Befele tekerve nyit, kifelé tekerve -az óra járásával ellentétesen- zár. (úgy emlékszem, de könnyű kideríteni)
Ez a Cagiva Raptor ugye az, amelyik alapja a Suzuki SV650, csak minőségibb a körítés (fékek+futómű)? Szerintem azzal kár összevetni az ER-5-öt, mert az már magasabb kategória (ER-6, talán Z750 lenne a kategóriájában a Kawától... esetleg ZR-7, de az is régebbi); szóval olyan, mintha azt kérdeznéd, az 1000-es sportmotor nyújt-e több pénzért nagyobb élményt, mint a 600-as? :))) Persze. Kérdés, hogy Neked szükséged van-e rá. Ki akarod-e használni pl. a keményebb fékeket, meg a magasabb teljesítményt, miközben nem számít pl. az üzemeltetés (esetleg aránytalanul magasabb) többletköltsége? Mert ha a válasz igen, akkor nem az ER-5 kategóriájában kell keresgélni szerintem.
Szóval nem az a kérdés, mi a jobb, mert a magasabb kategóriájú motorok nyilván jobbak (ha lehet mérni a "jóságot"), hanem hogy Neked mi az elég, mit vársz el egy motortól. Meg a Raptor egyébként újabb is, injektoros is van belőle stb. - nem egy liga az ER-5-tel.
A Raptor esetén már az alap költségek is nyilván magasabbak (adó, biztosítás, fogyasztás, szervízköltségek, egy szimpla olajcserénél is több olaj kell bele, a gumi méret nagyobb és jobban eszi a gumit, úgyhogy a gumizása jelentősen drágább, mint az ER-5-é), de én igazán attól félnék, ha valami spéci alkatrészt kell beszerezni, ugyanis a Cagiva már megszűnt, ez a típus szerintem igen ritka Magyarországon, bontva sem nagyon lesz hozzá semmi, gyárból sem tudsz rendelni... Sőt, már vásárláskor is azzal szembesülhetsz, hogy nincs választék.
Szóval én a Raptor helyett lehet inkább a Suzuki SV-t választanám, azzal kevesebb a fejfájás, ha hosszabb távra tervezel vele - de ez már másik topic-ba tartozik, itt nem nagyon vannak, akik el tudnának dönteni egy Cagiva vs. Suzuki vitát, én sem értek hozzájuk.
Amúgy nálunk van egy ER-5, a feleségemé, nagyon szeretjük, megbízható, kényelmes, élvezetes motor, arra tökéletes, amire a feleségemnek kell, ha eszébe jutna, hogy Raptorra cserélje, biztos lebeszélném róla. :) De ezek mi vagyunk. ER-5 előnyeiről-hátrányairól kering egy dokumentum itt valahol, valaki talán el tudja Neked küldeni.
(Az említett ergonómiai probléma - kormány kényelmetlen - meg szerintem erősen egyénfüggő, nekem pl. egy Ninjám van, azután az ER-5 kormánya nekem kimondottan laza tartású.)
Ja és a végére a szokásos tanács: ki kell próbálni. :) Az segít igazán eldönteni, hogy ilyet akarsz-e.
Ha jól tudom az alapjárat állító csavar a levegőmennyiséget szabályozza? Tehát ha betekered, akkor dúsabb lesz a keverék és feljebb megy a fordulatszám... Ha minden igaz. Kifelé meg fordítva.
Kipróbáltam, most is ugyanúgy összevissza szédeleg az alapjárat, nyúlkáltam a szívócsonkhoz, hátha érzek valami szellőt, karbi környékén, megszorítottam a gumit, semmi.
Fújkodtam a karbi és a blokk között a féktisztítót, nem találtam egyértelmű jelét hogy lenne hatása, bár amúgy is úgy szédeleg a fordulatszám hogy nehéz megmondani.
Tavasszal azt vettem észre, hogy ha nagyon gyenge gázt adok, akkor picit felpörög ahogy kell, majd egy kattanás, és megtorpan egy pillanatra a motor, mintha kimaradna egy égés, majd megy tovább. Most ugyan ezt észleltem, csak most az alapjárat csavargatása közben.