Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Huszonötöt mindenképpen megér.De ott van még az időtényező is.Meg a földrajzi távolság.Ha nem találok egy héten belül olyant aki kicseréli a teló löttyöt akkor Erdélybe is a régivel megyek.Pedig marhára kíváncsi vagyok a különbségre.A szerpentineken még a sokkal erősebb speed vasak is elmaradoztak a tükörben.Mi meg ketten ültük Rosinantét és rutintalanul ugyebár.
Ha a karbiból folyik a benzin, az szerintem is tűszelep probléma, telenyomja a hengert benzinnel, ezért áll le szerintem, mert csak egy henger megy; meg azért durroghat, mert az elégetlen benzint nyomja ki a kipufogóba.
Sziasztok!
Tegnap elkészült a vasparipa Ivanicsnál és végre teljes értékűen használhatom.

Ami bajom volt vele röviden: magas fogyasztás, erőtlenség, vacakoló alapjárat, hangos szelepzaj.
Hát össze sem lehet hasonlítani az eddigi formájával. Teljes karbibeállítás és szelephézag állítás után gyönyörűen duruzsol, és nagyon szépen megy. A fogyasztást még nem mértem, de biztató a szintjelző állása.
 
Nos, ami talán hasznotokra válhat ebből: A gyertyáim hófehérek voltak ergo szegény keverékkel ment a gép. A kipufogóm herélt, ezért a szaki dörzsárazott picit a fúvókákon is +  a keverék állító csavaron is tekergetett és természetesen a szinkron is megvolt.
A beállított szelephézagoknak hála csak a „vödör csavar” hangot eregeti magából a blokk.
Mérettem egy kompressziót is. 9 körüli egyformán mindkét hengerben. Erre annyit mondtak csak, hogy mivel lassan 80 ezer van a gépben, egy huszas múlva lehet nem ártana egy gyűrűzés. Erre persze visszakérdeztem (egyébként a service manual szerint már ez is alacsony érték), hogy elég csak a gyűrűzés?  A válasz az volt, hogy perselyezni, dugót cserélni, stb nem igazán szoktak (márkaszervíz! ) mert bazi drága és alapvetően max a gyűrűk kopnak. Jah, ennyi km után a vezérműlánc csere szóba sem került.

Na és az anyagiak: 53 ezret fizettem összesen. Ebből 4,5 óra *5990 Ft-al volt a munkadíj, 15 ezer a szelepfedél tömítés, meg valami párszáz ft egyéb anyagköltség. Jah, meg kb 9000 Ft az új szívató bowden (nem gyári volt rajta és nem is ott volt elvezetve ahol kellett volna, ezért cseréltettem)

 Szóval ha nem kell cserélni semmit, akkor kb 25 ezerből állt volna meg a mutatvány. Ezek után nem kérdés, hogy megéri –e vele otthon szarakodni ? (kivéve persze ha, valaki ért hozzá)
Jah, és szerintem ne vidd ehhez a szerelőhöz.
*Hajtású..
Parabellum, mint modern kori Don Quijote, csakis szélmalom hatású leáttételezett Er-5-el fogja nyomni akkor is, de addigra talán már kicseréli a teló olajat meg a fék olajat az eddigiben!
Üdv. Hát hogy hengerfejes-e marha könnyű kideríteni, de az nem magyarázza a túlfolyást a karbiban (vagy akkor már a légszűrőn is folyna a vized) mindenesetre igy ne közlekedj vele. Valószínűleg megadta magát a tűszeleped, illetve az olajra is ránéznék.
Hát gyakorolni kell!
Remélem még 10,15 szezont még gyakorolhatok én is,azt utána áttérek az elektromos hajtásura.
Akkor nekem 56.000 után sem megy.Pedig most egy hét alatt többet mentem vele mint a tavalyi szezonban összesen.Igen kis része volt egyenes az útnak.De ez vertikálisan is cikk-cakkos volt.
van egy kis gondom a géppel..
nagyon egyenetlenül jár, 3ezer körül durrog, ha odahuzom neki akkor nem egyenletesen gyorsit egy ponton megtorpan, aztán megindul, már eljutottam odáig hogy be sem indult, aztán nagy nehezen sikerült neki, kevés alapjárat, le is áll szinte egyböl. folyt is kicsit a benya a karbi túlfolyóján, de "csak" a balon. motorszerelö látatlanba megbiztatott azzal hogy hengerfejes, bár ez csak a legrosszabb, szoval remélem nem vészes, ugy gondoltam egy karbi pucolás meg szinkron kéne neki.
van valakinrk valami ötlete?
Ha valaki fékkart keresne olcsón:

http://alkatresz.robogowebshop...
Arról nem is beszélve, hogy fordított esetben te sem dolgoznal irgalmas szamaritaniuskent ingyen, ugye? Csak hogy lásd az elégedett arcokat, közben meg éhen halsz mert mire kifizeted az adókat, nem marad már semmi, meg ugye esetleg éhes a család is mellette . De nem baj mert elfáradtál, aztán már ezért megérte.
Hidd el a sok motor illetve munka se jó, én voltam Surinal anno Gödöllőn, hogy ott mi tumultus volt.... Ott már nehéz szerintem élvezni is a munkát...
Hali. Ez most akkor melyik szerviz? Egyébként jogos, amit Fisi mond. Az Ivanicsnál pl. 5990 Ft bruttó a rezsióradíj, sajnos ezzel kell kalkulálni. Ráadásul az Er5-nél eléggé bontani kell a szelephézag állításhoz. Az árakat tájékoztatásképp nézd meg itt, ahogy már korábban is írtam. Ha ettől jelentősen drágább valahol, az kamu. No sok sikert, azért számolj majd be a fejleményekről.
JA! De azért most sem vagyok az a nagymenő.Nem tudok motorozni,de szeretek.
Meg azért kicsit összeszoktunk már az elmúlt 35ezer alatt.
Amúgy az Ivanicstól meg tuti eredeti Kawa alkatrészt kapsz ettől KawaZsolti olcsóbb csak valamivel, de ha gyári kell nála sem a fele ár játszik azért!
No azért ám pl egy szelephézag állításra is simán rámegy 3 óra cakk pakk, akkor az hol sok?!? Amúgy erre régen azt mondták, ha kell a majom akkor vegyél neki banánt is!
HAHA kértem árajánlatot. A beszerelés se olcsó (8000), de amin kiakadtam az gumik ára, amiért 16000-et kérnének, holott mindenhol 7000 körül van egy szett... szóval ez a szerviz kilőve kb örökre, a karbitisztítás áraik is el vannak szállva (20k), és gondolom a szelephézag állítás is (15k)... Egy közelebbi szerviz jóval korrektebb árakkal dolgozik, kár hogy halmokban állnak a szervizre váró motorok náluk(gondolom nem véletlen), így belátható időn belül csak kerékcserét tudnak vállalni :(

Tojok rá, megrendelem a nagyvastól, a szívócsonk gumit aztán kicserélem én...
Így - így! Nem kell evvel ennyit faszolni!
Ejj ejj Japu! Nem ismerek rád- más voltál régen!
Az alkatrész beszerzése egyáltalán nem ilyen bonyolult, mert pl a nagyvas.hu is simán megküldi az árajánlatát (ami kb pont annyi mint a "nemzetközi" ár), illetve a márkaképviselet (Ivanics) is tudja biztosítani és postázzák is. (csak add meg a gyári cikkszámot, alvázszámot) Ettől függetlenül jól teszed hogy szakihoz viszed, de nem árt ha pontosan megmondod nekik mit szeretnél, és ez is kerüljön rá a munkalapra!
Amúgy említetted, hogy barnás lerakódást látsz főleg baloldalon. Nos emiatt hiába húzogatod a bilincseket, valszeg fel fog ülni mindig valahol. Szóval mindenképp le kell szedni és megtakarítani. Így pár napig nem lesz motorod, de nem is eszed a kefét amiatt, hogy nem állnak össze a dolgok.
Tovább próbálgattam. Pár napja ugye a bal szívócsonkra fújva a féktisztítót ugrott meg a fordulatszám. Meghúztam mind a 4 csőbilincset, a másik oldalét is. Most már jó a bal oldal, viszont a jobb oldalit akárhogy szorítgatom, bizony bejut a féktisztító.

De mivel nem találtam a neten 1 helyen kívül(ami az ország másik felén van) mást ahol natúrba lehetne kapni új szívócsöveket (ebay kiesik, mert a szállítás önmagában több mint a csövek értéke), akkor meg ha szervízben kell rendelni, akkor csináltatok egy állapotfelmérést, ami elvileg ingyen van ha legalább 1 hiba javítását kérem (márpedig kérem hiszen adott a hiba :D ), és akkor legalább tudom hogy mi van még amit nem vettem észre...
Üdv. Hát ez is egy megoldás. Sőt, valószínűleg a legjobb. Én is ma adtam le Bendit az Ivanicshoz. És nem lesz olcsó, de legalább rendben lesz. Amúgy ma csak úgy beszélgettem a szerelővel és pl mondta hogy az er5 amúgy is kényes az alapjáratra herélt vagy nyitott kipuval (azt nem mondtad a tiéden milyen van, de az enyém herélt) és ahhoz meg az alapjárati fúvókát szokták buzerálni. Már csak az a fontos, hogy jó szerelőt találj. Majd azért számolj be mi lett a végeredmény.
A hétvégén a csallóközben kanyargásztunk,Galánta körül.
Ezek feltalálták a viz szintes szerpentineket.Buzatarlók,legelők közt sima jó kanyargós utak,átlátható kanyarokkal.
Jól működött a telemetria,elég feszesek a telók,a kanyarok nem mindig pontosak,néha már mintha sodródott volna,aztinkább visszább fogtam.
Mellesleg lakottól kifele 50-ről 120ig könyedén gyorsultam egy zxr6-os kollégával.