Hát ha pusztán az az ok, hogy több levegőt szív valahol, akkor azt ki lehet deríteni. FéktisztÍtót neki és ha felpörög akkor megvan hogy hol. Egyébként lehet a vákum cső is ludas, vagy tömítetlen csatlakozás.
Ha nincs benne 100E akkor ne ellenőrizgesd!Ez magánvélemény.Ha nem árulta el a felirat a tankon akkor súgok:Kawát használjuk nem szereljük(Minek kéne?)ER-5 kitart egy darabig.Világ vége és még egy nap.
rákerestem arra hogy er-5 idle problem, kidobott egy videot a fennakadó alapjárattal, és alatta több hozzászólással amiben ezt írják: karburátor és a motor közti tömítés lyukas, több levegőt szív be mint kéne.
Pont ez a gebasz van az enyémmel is. Abban az előírt gyertyák voltak és most is azt kapta. Biztos hogy nem gyertyahiba. Ha megoldom a dolgot beszámolok. Ja, az enyém alapvetően "hajtás" után csinálja ha megállok. Értsd folyamatos haladás után.
Már régóta tapasztaltam időnként, hogy az ER-5öm alapjáraton jelzőlámpánál álláskor picit egyenetlenül tartja az alapjáratot, és időnként olyan mintha picit meglöknék a motort(olyan mintha alacsony alapjárat miatt néha fulladozna), és ez főleg a kipufogó oldalán érezhető.
Mivel nem tudtam hogy mikor lettek cserélve a gyertyák, most kicseréltem, és azt láttam, hogy NGK DPR8EA gyertyák voltak benne, holott a manual-ban, meg a boltok keresői is DR9EA-t írnak erre a motorra, és azt is vettem bele.
Szóval megy a motor az új gyertyákkal, viszont ez az időnkénti lökdösős dolog megmaradt, és az alapjárat is továbbra is ingadozik +/- 100-at, ráadásul ezt 1000 rpm környékén teszi.
Elkezdtem csavargatni az alapjárat tekerőjét, de akár negyed fordulaton belül is két véglet jött ki: vagy 2500-ra áll az alapjárat, vagy 1000-re áll, de ha meghúzom a gázt 4000-re akkor kb 3 másodperc kell mire viszonylag lassan visszaesik 1000-re.
(néha egy-egy ciccenést is hallok a motor felől, bár ugyan ilyen hangokat ad a kihülő kipufogócső is, ha leállítom a motort, úgyhogy lehet hogy ez is az csak fordítva, mert melegszik. Majd megfigyelem állandóra melegedett motornál is, mert eddig csak az udvaron indítottam be pár percre az új gyertyákkal).
Biztos nem ártana egy karbiszinkron, de azért jó lenne tudni hogy ennyi a hiba, vagy valami komolyabb gondot is jelezhet ez.
Vagy csak be kell járatni a gyertyákat? :)
Igen, pont ezt akarom kideríteni, hogy az 1-nél miért nem jó a jelölés. (vagy hogy mit cseszek el, hogy nem jön össze) Eddig még nem találtam értelmes magyarázatot. No, ha rájöttem veletek is megosztom
Akkor végülis jól csináltad a kettes hengernél, csak megtévesztett a jelzés az egyesnél. Egyébként nekem is a kipu szelephézagokkal volt gondom, kb annyi volt mint Neked.
A karbinál a csavar kifele tekerésével dúsítod a keveréket.
Szia, köszönöm a választ.
A csatolt kép a kérdéses lendkerék. Csak egyszer vannak rajta a jelzések.
Vagy úgy értetted, hogy akár több fordulat is lehet, mire pont a jelzéshez fog esni az bizonyos megfelelő pozíció a vez tengelyen? No látod ezt nem néztem, ciki ha így van. . Mondjuk a "C"- nél mindig ugyanúgy állt a 2-es vezérlése.
Egyébként ezt ellenőriztem a érőpálcával. Szépen bedugtam a hengerbe, forgattam a főtengelyt a generátornál és néztem a szelepek mozgását. A sűrítés alatt természetesen minden zárva volt és akkor kezdett nyitni a kipuf szelep, mikor elindul megint felfelé a dugattyú. És mindkét hengernél szemre ugyanúgy állt a vezérlés a felső holtponton.
No még keresgetek a neten is.
Nos a gyertyaképek: Az 1-es középen fehéres, körülötte feketésebb, a 2-es fekete (nem olajos) azaz dús a keverék, ha jól tévedek. Ami feltűnt még régebben mikor takarítottam a karbit, hogy a 2-es kb 1 fordulattal bejjebb volt tekerve mint az 1 -es ( a keverék állító csavar) és már akkor gyanus volt (ez még az előző tulaj műve lehet). Most hirtelen azt nem tudom, hogy befelé tekrve dúsít vagy szegényít, de utánanézek.
Szia!
A vezérlés tuti nincs elrakva, mivel működik a motor. Ha 1 foggal is arrébb lenne valamelyik, akkor be se indulna, vagy nagyon egyenletlenül járna.
Szerintem az 1-es hengert is jól akartad, beállíthattad volna, mert ugye kétszer van T és C jelzés is, egyszer tudsz állítani hézagot, egyszer nem. Egyébként gyertya ki- leellenőrzöd, hogy az állítani kívánt hengernél dugattyú felső holtpontban van-e és megnézed hozzá a bütyköket hogy állnak. A vezérműtengelyeken vannak feliratok/jelzések is, azok is segítik a munkádat, a manualban is le vannak fotózva hogyan kell állniuk. Hézagállítás után nézz majd gyertyaképet mielőtt a szervizt gazdagítod
Végre összeállt a motor és sikeresen teljesítettem is az első 300 km-t.
Viszont: Egy számomra eddig érthetetlen dolgot tapasztaltam és kíváncsi lennék az ötletekre, tapasztalatokra. Mivel alaposan szét volt szedve a gép, gondoltam ellenőrzöm a szelephézagot. A műveletet a service manual szépen leírja, mi baj lehet. Nos aszerint a sűrítési ütem végén a felső csúcspontban(TDC) kell hengerenként ellenőrizni mind a 4 szelephézagot. Ez a 2-es hengernél (ha jól értem akkor az a menetirány szerinti jobb oldalon van) úgy néz ki, hogy a generátor felőli oldalon a felső "nézőkében" a jelöléssel egy vonalba kell állítani a lendkeréken lévő "C" jelű rovátkát. Eddig stimmelt is, bár a kipuf szelepeknél meglehetősen kicsi 10-15 tized közötti hézagot mértem. (18-23 a jó). Eztán következett az 1 -es henger. Itt a "T" jelzést kell összelőni a jellel. Nos ekkor gyakorlatilag nem mérhető hézag, sőt a himba még le is nyomja egy pindurit a kipuf szelepeket. Gyakorlatilag ahhoz, hogy ott hézag legyen, majdnem tökig ki kéne tekerni az állítócsavart, úgyhogy nem bántottam. Aztán persze kiderült, hogy az nem is a sűrítési ütem vége, hanem asszem a kipufogásé. (nem jegyeztem meg) Aztán sűrű fejvakarás, mérőpálca a hengerbe és annyit megállapítottam, hogy a "C" jelzés stimmel, de a "T" valahogy nem. Ugyanakkor megfigyeltem, hogy az 1-es hengernél a sűrítési ütem csúcspontján szemre ugyanúgy állnak a bütykök a vezérműtengelyen, mint a 2-es hengernél a "C" jelzésnél. És itt már lehetne hézagot állítani. A lényeg, hogy hagytam a francba, mert nem értem a szitut. Persze több tippet is kaptam már, hogy elment a vezérlés.stb-stb. Nos eddig így ment és megy most is a motor. A másik dolog - gondolo én- hogy az meg nem lehet, hogy az egyik henger jó a másik meg nem, mivel a bütykök fixek a vezérműtengelyeken. Végülis csak arra tudok következtetni, hogy nem jó helyen van a jel a lendkeréken. És ez meg hogy lehet? Egy másik blokk - esetleg régebbi verziójú- lendkereke lenne a motorban? Ha minden stimmelne, pofonegyszerű lenne az egész,de így marhára nem az. Szóval komolyan szükségem lenne az ötleteitekre. Amúgy a tervem az, hogy elviszem márkaszervizbe, úgyis kell állítani a karbikon, mert nem voltak egyformák a gyertyák elektródái. Képet majd teszek fel. Üdv
Ez így nem gyertya lesz.Az nem km-ek múlva ébred fel.Gyertya esetleg kihagy pár ütemet ha halódik.De néhány km az egyik hengerben gyújtás nélkül látható és érezhető jelzést ad.
A P-20 igen gyakran egyhengerezett.
Ez így nem gyertya lesz.Az nem km-ek múlva ébred fel.Gyertya esetleg kihagy pár ütemet ha halódik.De néhány km az egyik hengerben gyújtás nélkül látható és érezhető jelzést ad.
A P-20 igen gyakran egyhengerezett.
Mivel nem tudtam hogy mikor lettek cserélve a gyertyák, most kicseréltem, és azt láttam, hogy NGK DPR8EA gyertyák voltak benne, holott a manual-ban, meg a boltok keresői is DR9EA-t írnak erre a motorra, és azt is vettem bele.
Szóval megy a motor az új gyertyákkal, viszont ez az időnkénti lökdösős dolog megmaradt, és az alapjárat is továbbra is ingadozik +/- 100-at, ráadásul ezt 1000 rpm környékén teszi.
Elkezdtem csavargatni az alapjárat tekerőjét, de akár negyed fordulaton belül is két véglet jött ki: vagy 2500-ra áll az alapjárat, vagy 1000-re áll, de ha meghúzom a gázt 4000-re akkor kb 3 másodperc kell mire viszonylag lassan visszaesik 1000-re.
(néha egy-egy ciccenést is hallok a motor felől, bár ugyan ilyen hangokat ad a kihülő kipufogócső is, ha leállítom a motort, úgyhogy lehet hogy ez is az csak fordítva, mert melegszik. Majd megfigyelem állandóra melegedett motornál is, mert eddig csak az udvaron indítottam be pár percre az új gyertyákkal).
Biztos nem ártana egy karbiszinkron, de azért jó lenne tudni hogy ennyi a hiba, vagy valami komolyabb gondot is jelezhet ez.
Vagy csak be kell járatni a gyertyákat? :)
A karbinál a csavar kifele tekerésével dúsítod a keveréket.
A csatolt kép a kérdéses lendkerék. Csak egyszer vannak rajta a jelzések.
Vagy úgy értetted, hogy akár több fordulat is lehet, mire pont a jelzéshez fog esni az bizonyos megfelelő pozíció a vez tengelyen? No látod ezt nem néztem, ciki ha így van. . Mondjuk a "C"- nél mindig ugyanúgy állt a 2-es vezérlése.
Egyébként ezt ellenőriztem a érőpálcával. Szépen bedugtam a hengerbe, forgattam a főtengelyt a generátornál és néztem a szelepek mozgását. A sűrítés alatt természetesen minden zárva volt és akkor kezdett nyitni a kipuf szelep, mikor elindul megint felfelé a dugattyú. És mindkét hengernél szemre ugyanúgy állt a vezérlés a felső holtponton.
No még keresgetek a neten is.
Nos a gyertyaképek: Az 1-es középen fehéres, körülötte feketésebb, a 2-es fekete (nem olajos) azaz dús a keverék, ha jól tévedek. Ami feltűnt még régebben mikor takarítottam a karbit, hogy a 2-es kb 1 fordulattal bejjebb volt tekerve mint az 1 -es ( a keverék állító csavar) és már akkor gyanus volt (ez még az előző tulaj műve lehet). Most hirtelen azt nem tudom, hogy befelé tekrve dúsít vagy szegényít, de utánanézek.
A vezérlés tuti nincs elrakva, mivel működik a motor. Ha 1 foggal is arrébb lenne valamelyik, akkor be se indulna, vagy nagyon egyenletlenül járna.
Szerintem az 1-es hengert is jól akartad, beállíthattad volna, mert ugye kétszer van T és C jelzés is, egyszer tudsz állítani hézagot, egyszer nem. Egyébként gyertya ki- leellenőrzöd, hogy az állítani kívánt hengernél dugattyú felső holtpontban van-e és megnézed hozzá a bütyköket hogy állnak. A vezérműtengelyeken vannak feliratok/jelzések is, azok is segítik a munkádat, a manualban is le vannak fotózva hogyan kell állniuk. Hézagállítás után nézz majd gyertyaképet mielőtt a szervizt gazdagítod
Végre összeállt a motor és sikeresen teljesítettem is az első 300 km-t.
Viszont: Egy számomra eddig érthetetlen dolgot tapasztaltam és kíváncsi lennék az ötletekre, tapasztalatokra. Mivel alaposan szét volt szedve a gép, gondoltam ellenőrzöm a szelephézagot. A műveletet a service manual szépen leírja, mi baj lehet. Nos aszerint a sűrítési ütem végén a felső csúcspontban(TDC) kell hengerenként ellenőrizni mind a 4 szelephézagot. Ez a 2-es hengernél (ha jól értem akkor az a menetirány szerinti jobb oldalon van) úgy néz ki, hogy a generátor felőli oldalon a felső "nézőkében" a jelöléssel egy vonalba kell állítani a lendkeréken lévő "C" jelű rovátkát. Eddig stimmelt is, bár a kipuf szelepeknél meglehetősen kicsi 10-15 tized közötti hézagot mértem. (18-23 a jó). Eztán következett az 1 -es henger. Itt a "T" jelzést kell összelőni a jellel. Nos ekkor gyakorlatilag nem mérhető hézag, sőt a himba még le is nyomja egy pindurit a kipuf szelepeket. Gyakorlatilag ahhoz, hogy ott hézag legyen, majdnem tökig ki kéne tekerni az állítócsavart, úgyhogy nem bántottam. Aztán persze kiderült, hogy az nem is a sűrítési ütem vége, hanem asszem a kipufogásé. (nem jegyeztem meg) Aztán sűrű fejvakarás, mérőpálca a hengerbe és annyit megállapítottam, hogy a "C" jelzés stimmel, de a "T" valahogy nem. Ugyanakkor megfigyeltem, hogy az 1-es hengernél a sűrítési ütem csúcspontján szemre ugyanúgy állnak a bütykök a vezérműtengelyen, mint a 2-es hengernél a "C" jelzésnél. És itt már lehetne hézagot állítani. A lényeg, hogy hagytam a francba, mert nem értem a szitut. Persze több tippet is kaptam már, hogy elment a vezérlés.stb-stb. Nos eddig így ment és megy most is a motor. A másik dolog - gondolo én- hogy az meg nem lehet, hogy az egyik henger jó a másik meg nem, mivel a bütykök fixek a vezérműtengelyeken. Végülis csak arra tudok következtetni, hogy nem jó helyen van a jel a lendkeréken. És ez meg hogy lehet? Egy másik blokk - esetleg régebbi verziójú- lendkereke lenne a motorban? Ha minden stimmelne, pofonegyszerű lenne az egész,de így marhára nem az. Szóval komolyan szükségem lenne az ötleteitekre. Amúgy a tervem az, hogy elviszem márkaszervizbe, úgyis kell állítani a karbikon, mert nem voltak egyformák a gyertyák elektródái. Képet majd teszek fel. Üdv
A P-20 igen gyakran egyhengerezett.
A P-20 igen gyakran egyhengerezett.