Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Én az NKH-hoz viszem mindig. 4900 Ft volt legutóbb.
Ismer valaki valami korrekt helyet moci műszaki vizsgáztatásra Budapesten vagy környékén?

Így a gugliban az összes kamu helyet kilőttem kb, már csak olyanok maradtak ahol 11-14k-t kérnek érte amit rablásnak érzek. Magához a vizsgálathoz nem ragaszkodnék, hiszen semmire sem jó, elég a "papír" :D
Pofás kis szerkezet. Nem foglal ez se nagy helyet. Az ára viszont elég húzós. Minden defekt javítónak meg van a maga előnye és hátránya, a felhasználó szempontjából viszont egy szempont a fontos, hogy ne kelljen az út szélén segítségre várni. Én 2007 óta motorozok a CB-vel és (szerencsére) még nem volt defektem útközben. Itthon már eresztett le, de azt tudtam kezelni.
Jó, hogy írod, egy dolgot elfelejtettem, a méretet: a kukacossal elvileg nagyobb lyukak is betömhetők. A spray-t ha jól emlékszem legfeljebb 3 mm-es méretig ajánlják, persze szerintem ezt lazán kell kezelni, az ember defekt esetén úgysem áll neki leméregetni a lyuk összes dimenzióját szazadmilliméter pontossággal... :) Meg szerintem nagobb lyuknál is max. annyi történik, hogy nem szárad bele teljesen mindenhol, lesz egy kis lassú szivárgás, de a gumisig azért eljutsz.

A kukacos nagyobb lyukakra is jó, de ahogy Laci írta, ott van egy minimum mérethatár, egy szerszámmal ki kell fúrkálni-reszelgetni a lyukat, szóval ha kis lyuk van rajta, akkor is csinálsz egy nagyot. :) Ez mondjuk szerintem nem csak a méret miatt kell, hanem hogy a lyuk széle egyenletes és érdes legyen, gondolom akkor jobb a hidegvulkanizálás hatásfoka. Kicsit macerásabb emiatt a kukacos szett, mint a spray. A kukac viszont elvileg biztosabb, tartósabb megoldás.

Ez is szempont lehet vásárlásnál.
Amúgy ja, kompresszor vs. patron - mindkettőnek megvan az előnye-hátránya, de mindkettő élhető. A kompresszor széleskörűbben használható, a patron egyszerűbb. Kompresszorral pl. lehet mást is fújni, matracot, biciklit stb., és pont annyit fújsz bele amennyit akarsz. Ha viszont a nagymotor mellett van egy Simsonod, és egyszer pont azzal kapsz defektet, akkor a kompresszort pl. nem tudod használni (mert ugye a Simson 6V-os), le kell stoppolni egy autóst. Szóval nem áthidalhatatlan problémák, lényeg, hogy mindkettő működik.
Nekem pl. ilyen van, ez is elég pici, tényleg tenyérnyi:

http://slime.lapunk.hu/?modul=...
Értem. Ilyen kicsit még nem láttam. Motorba tökéletes.
Egyébként én is a patronos, kukacos szettre vetettem szemet, de amikor venni akartam nem volt.
Félig bolti, félig home made
Tavaly kaptam a Józsitól Badacsonyban, az volt a baja hogy szar volt az akksija és egy gumit se bírt felfújni. Levágtam róla az akksit a tartójával együtt, kapott két méter tyúkbelet és egy szivargyújtó csatit, azóta mindig benne van a motorban.
Helló Laci!
Milyen kompresszor ez? Bolti, vagy home made? Már ha publikus.
A negatívumáról írtam, de az lehetett az én hibám is mert nem figyeltem kellően a tárolására, használat közben nem spriccel szét, szerintem könnyen lehet vele boldogulni.
A gumisok utálata igazából nem érdekel, én is van amikor 50méter magasan dolgozok, ha kényeskednék más is megcsinálná én meg nézhetnék másik munkát...
A kukacosnál meg kell tágítani a lukat ha jól tudom, és belül se tudod rendesen feltisztítani, igazából azzal is érdemes később elmenni a gumishoz... a spray nem roncsol csak tömít, de kitakarítható és ugyanúgy szakszerűen javítható a defekt... persze nem minden defekt.
A CO patron jó ötlet, mondjuk a kompresszorom alig nagyobb mint a fényképező gépem és van szivargyujtó aljzat is a motoron, szóval én elvagyok ezzel a módszerrel és ha esetleg megállok segíteni másnak is nem hiszem hogy elzavarnának
A spray egyik neativuma a szetspricceles,a masik hogy lejarhat a szavatossaga.
Gumisok utaljak ha a szerelogepet osszedzsuvazza a kifolyo szmotyi.
Ezert attertem kukacra.
Es konpresszor helyett kisebb a CO patron.2-3 felfuj egy gumit negyedennyi helyen elfer villany se kell neki.
Ahhoz aztán tényleg nem értesz.
Kösz a választ.Akkor beszerzek egy ilyet.Autós mini kompresszorom az van is.Bár motorra talán nem elég mini.Még ki se bontottam a dobozából.Kaptam valakitől aki szintén soha sem használta.Azért kipróbálom működik e?
Aham.. Hát ok. Nem árulkodom, nem értek az Er- 5 - höz sem. Üdv
Jó dolog a spray de néha lehetnek mellékhatásai...
Kezdem azzal hogy engem már húzott ki a bajból, igaz a hajtógáz kevés volt az üzemi nyomáshoz de az első benzinkútig kibírta, ott felnyomtam rendesen a gumit aztán kibírta a teljes túrát, sőt tovább is bírta volna de inkább elvittem a gumishoz. Ott persze a jómunkásember kicsit húzgálta a száját mert olyan volt a gumi belül mint a takony... persze kapott egy kis borravalót aztán barátságban váltunk el
Másik alkalommal egyik haverom CBR900-as motorja lett defektes, ráadásul elől, ott is jól vizsgázott a spray, indulás előtt derült ki a defekt de ott is még rá kellett pumpálni a spray-re, azóta a spray mellett hordok egy mini kompresszort is.
Néhány éve viszont egy csúnya dolog is történt, egy meleg májusi napon az ülés alatti tároló rekeszben minden előjel nélkül elfosta magát a spray, a faridom minden nyílásán ömlött a hab, aki látott minket nem tudom mire gondolhatott, mindenesetre szépen nézhettünk ki. Észre se vettem csak miután megálltam...
Szerencsére nem tett kárt a fényezésben, de szét kellett rámolni a motort ahhoz hogy kitakarítsam. Egyébként miután megszáradt gumi szerű hártya lett belőle amit le lehetett húzni viszonylag egyben. Fogalmam sincs hogy mitől durrant el az egyébként bontatlan doboz, azóta viszont erre jobban figyelek és külön még becsomagolom. Nemrég vettem egy újat mielőtt Erdélybe mentünk, 2600Ft volt az Unixnál a Wynn`s, de nem ez a típus durrant el hanem a Prevent, persze az is lehet hogy egyedi eset volt mert korábban azzal se volt gond.
Szóval a tárolásnál nem árt óvatosnak lenni, viszont arra amire való tökéletes, nálam mindig van egy mini kompresszorral együtt.
És akkor mivan? Így van, de nem szeretném egyik fórumon sem azt az érzést kelteni, hogy hezitalok, mindkét helyen a független válaszokat szeretném kapni. Most ha jó érzés, arulkodj, :), de szívesen várom a te véleményedet is. Köszönöm !
Vigyél magaddal sallert. :)

De amúgy én már használtam ilyen javító cuccot, nekem működött, igaz, nem pont spray, hanem csak sima folyadékot kellet betölteni a szelepen keresztül, aztán eltömítette a lyukat. Slime a márkája.
De ismerős defektspray-t is használt, és utána még kopásig lemotorozta gumit, szóval tartósan tömített. Vannak még kukacos szettek, azok is működnek.

Szóval jó cuccok ezek, ameddig eljutsz egy gumijavító műhelyig, addig mindenképp tartanak, utána meg már Rajtad múlik, akarod-e tartós megoldásként használni (egyik gyártó sem ajánlja) vagy megjavíttatod normálisan, esetleg veszel másik gumit. A spray/patronos szettek annyival tudnak többet a sima folyadéknál, hogy valamennyire fel is fújják a gumit, de tapasztalat szerint messze nem teljesen, szóval első benzinkútnál azonnal után kell fújni. Vagy kézi pumpával a helyszínen, ha nagyon felkészült vagy.

Én nagyobb túrákra mindig viszek magammal ilyen defektjavító cuccot.
Előbb el kellene dönteni, Cb 500, vagy Kawa Er5 kell egy. Ugyanez a szöveg fent van a Cb fórumon is csak Cb 500 al...
Szia. Kizárólag a saját tapasztalataim alapján:

A szokásos biztonsági ellenőrzésekkel kezd. (gumik, fékek, stb.)
A féktárcsa vastagságot mindenképp mérd meg, mert nem olcsó ha egyből cserélni kell. Teleszkópot ellenőrizd, nem keni e az olajat.
Nincs még nagy tapasztalatom a típussal, de épp rakok össze egyet magamnak és beleláttam ebbe-abba.
Ahogy nekem is mondták itt a többiek anno, nem egy kehés valami és különösebb tipushibája sincs. Igazából az általános állapotra figyelj oda. Ha most nekem kéne egyet vennem akkor kerülném azt amelyiket szemmel láthatóan nem tartottak karban rendszeresen, (attól fügegtlenül, hogy mennyire szaré hugyé adják) illetve mindenféle csilicsálé tuningokkal próbálkoztak rajta. Inkább szánd rá a pénzt egy drágábbra, mint egy olcsóbbra, amire szemmel láthatóan költeni kell.
Sok sikert, és várj még egy kicsit míg a többiek is írnak valami okosat.
Sziasztok! Első motoromnak vennék er5-t. Mi az amire oda kell figyelni vásárláskor ennél a típusnál, illetve gyermekbetegsegek, gyakoribb meghibasodasokról kérnek tapasztalatokat? Sok cikket olvastam altalanossagokban a vásárlásról, de sikerült leszukitenem az érdeklődésem erre a típusra, és úgy remélem, hogy itt kapok választ. Köszönöm a segitsegeket előre is!
Kinek van defekt spéjjjje?Jó az valamire?Motorral eddig egyszer kaptam defektet de akkor még Bem apó fiatal volt.Fingom nincs mit csinálnék ha külföldön szökne el az ájer.Ha ez a spricni ér valamit akkor szorítok neki helyet.
Ennyiért ingyen van.Sajnos nekem is sok lenne a 172-höz. Ezért favorizálom a kétrészes rucit.Az sokat megenged.Munkaruházatként veszem.Pár szezont kibir de az se olcsóbb ennél.De cserébe elég szarul néz ki(Kit érdekel?)
Méret pontatlanság miatt eladó esőruha.
L-es, de nekem leülve is hosszú kb 15 centivel, így 185-190 centiseknek ajánlom.
Fenekén csúszásgátló, karján és a bokánál tépőzárral szűkíthető.
Egyszer volt rajtam.
Ára 6000.-