Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Köszi az infót! Akkor csak ezért 6 €.
A güssingi várba belehet menni,úgy mint a lékai várba,csak a múzeum rész fizetős.Legalábbis két éve így volt.
Azt majd eldöntjük, hogy mindkét várba befizetünk-e. Riegersburg a drágább, meg a legnagobb, Güssing meg festői, és olcsóbb.
50 €-t váltson mindenki, az a biztos.
Remélem jó időt fogunk ki és máris lesz egy orbitális bulink!
TKB fő túra és találkozó: 2015.07.16-19. között.
A fő program 05.18-án, szombaton, egy ausztriai túra lesz Szlovénia érintésével (az elején).
Helyszín és bázis: Vadása Camping, 9934 Hegyhátszentjakab, Vadása út 21.
A camping web-oldala: www.vadasacamping.hu
A szállást érkezés napján 15 órától lehet elfoglalni és távozás napján 10 óráig kell elhagyni.
Csütörtöktől lesz gyülekező, pénteken jó lenne, ha mindenki befutna, mert szombaton reggel indulunk a túrára.
{A Zimi-Kata-Ural szerelvény pénteken megy :D}
Kérek mindenkit, hogy nézze meg, találja ki, hogy faházban szeretne-e aludni!
Sátorhely korlátlanul van, de aki faházban szeretne, annak foglalni kell. Ehhez minden információt megtalál a weboldalon. A faházak 4 személyesek, de 6-an is elférnek. Szerencsénk van, a mi hétvégénken még vannak faházak, rá egy hétre már foglaltak.
Aki faházban szeretne, legyen szíves és foglaljon magának faházat!
Szállásfoglalás: (92) 328 959 vagy (30) 376 54 44. vagy email: info@vadasacamping.hu
A foglaláshoz előre kell utalni egy éjszaka árát, 13 ezer Ft-ot erre a számla számra:
CIB 10700110-42587107-51100005
Vadása Camping Kft.
A túra:
A campingből indulunk és Bajánsenyénél lépünk át Szlovéniába.
1. szakasz: Bad Gleichenberg, kb. 72 km. Itt van egy dinó park 5 hektáros területen. Ez inkább családoknak, iskolai csoportoknak ideális kirándulóhely, mi csak megállunk egy rövid időre.
2. szakasz: Bad Gleichenberg-Körnberg kastély. kb. 16 km. Ez a 66-os főút mellett az erdőben van. 13. században épült, 17. században átépítették. Állandó kiállítás van, kézműves vásárokat is szoktak tartani. Belépjegy információt nem találtam. Szerintem csak megállunk megnézni.
3. szakasz, Körnberg-Riegersburg kb. 9 km.
Ausztria legnagyobb és legszebb épen maradt várkastélya. Úgy gondolom, hogy ez legyen a fő úticél és látnivaló a túrán. Nyitva 9-18 óra között. Felnőtt belépő 12€, gyalogút 2€ (nem tudom, mit jelent) Lift felfelé 4€, lefelé 2€ (aki nem akar gyalogolni)
A várkastélyban boszorkánymúzeumnak berendezett 12 terem őrzi a középkori boszorkányüldözés kínzóeszközeit és tárgyi emlékeket.
4. szakasz. Riegersburg-Fürstenfeld (Fölöstöm) kb. 22. km.
Szép kis városka, itt városnézés a tervezett program, van pár látnivaló.
5. szakasz: Fölöstöm-Güssing (Németújvár) kb. 50 km.
Dél-Burgenland gyöngyszeme a 4000 lakosú városka. A Strém-völgy szelíd tájából emelkedik ki a vulkáni hegykúpra épített güssingi vár. Batthyány-család nevével összefonódik. 10-17 óra között van nyitva, itt olcsóbb, 6€ a felnőtt belépőjegy. Ezt is érdemes megnézni.
6. szakasz: Güssing-Heiligenbrunn (Szentkút) kb. 12 km.
Kápolna 1198-ból és gyógyító forrás, amiből vihetünk vizet. Másik látványosság itt a pincesor, ahol meg is lehet kóstolni a borokat.
Innen már 3 útvonalon is visszatérhetünk Hegyhátszentjakabra, én talán Nemesmedves felé mennék, így hazafelé útba esik az Őrségi Nemzeti Park.
Este főzünk, vagy étterem. A közelben van a Sabaria Vadása Panzió (www.vadasapanzio.hu) itt van étterem és persze szállás is. Csoportos étkeztetést is vállalnak. Az apartman árai már versenyképesek a camping faház áraival, de ezt ki-ki döntse el maga. (mi sátorozunk Katával)
Üdv mindenkinek és jó készülődést! smile hangulatjel
Talán azért ez nem akkora gond egy karbis motornál hogy 2000 méter felett már nem úgy muzsikál mint tengerszinten- nem?
Nem akartam eltekergetni.Olyan gyakran azért nem járok 2000 körüli dombokon.Majd idén azért kipróbálom.
Alapjárat állító csavarral nem lehetett beállítani?
Nem maradt le...ti tudjátok a telotok hosszát...szabadon behelyettesíthető.
Az én titkos, minden telo átmérőhöz passzoló csúszócsapágy, és telo szimmering beütő "szerszámom". Talán magyarázat nélkül is ki lehet találni hogy működik.
Na itt a tuti
Azért tudd,hogy nagy magasságon (Glock vagy Furka)nem jól viselkedik a lovacska. Szivatoval és gázzal van alapjárat.
Nem is kell megbánni.Jó ez a bicaj.Én csak próbaként vettem ilyet de rájöttem,hogy jó lesz ez.Elsőre ezres vasat akartam.
Hát ma sem bántam meg, hogy ilyet vettem. :)
Hát ma sem bántam meg, hogy ilyet vettem. :)
Köszi István!
A szár hossza lemaradt
Megtaláltam a legolcsóbb megoldást a tank horpadás eltüntetésére
Ok!
Na ettől azért majd pontosabb leírást adj!
Szívesen Nagyvezér! A szerszámot elfelejtettem lemérni, de végülis nem nagy kunszt: olyan hosszú hajtószár kell rá, hogy beérjen a perselyig, a kúp pedig nagyjából a felénél legyen 14,5 mm, hogy megszoruljon a perselyben. Szerintem egy alul 11 felül 17 mm már tökéletes.
Tekurvaélet, van ám biblia
Köszönjük, hogy megosztottad a tapasztalataidat tesó!
Sziasztok! Nos, a hétvégén cseréltem a telószimeringeket, meg a villaolajat. Erről írnék pár tapasztalatot, hátha valakinek hasznára válik a későbbiekben, vagy eddig nem mert nekiállni.
Ahogy már korábban csatoltam pár képet, az enyém 78.000 km és 10 év után szemmel láthatóan is megérett a részleges felújításra (főleg annak ismeretében, hogy a service manual 2 évente írja az olajcserét), mivel erősen szürkés trutyi jött ki belőlük és az egyik szimering már kente az olajat a belső csőre. (a fényes :) ) Maga a szétszerelés mostmár gyerekjátéknak tűnik. A felső záródugót a rugó ellenében le kell nyomni és a rögzítőgyűrűt ki kell venni. Ezt mos tmár a teleszkóp beszerelt állapotában csinálnám, de így is megoldottam satu segítségével. Itt arra kell odafigyelni, hogy célszerű egy nagyobb és nehezebb vassal (pl. reszelő) lenyomni a dugót ha nincs segítség, mert el lehet szórakozni a rögzítő gyűrű kipiszkálásával és addig ugye lent kell tartani. Én egy "ár"-al nyúltam gyűrű alá és simán kipattintottam. Ekkor azonban még tartani kell a dugót és lassan felengedni, különben kilöki a rugó és az lehet nagyon kellemetlen is. Ezután szépen ki lehet venni a távtartót, alátétet, rugót. Ha ez megvan szépen ki kell önteni belőle az olajat. Szimpla olajcseréhez már ennyi is elég lenne, de én teljesen szétszedtem, mivel ki akartam mosni és szimeringet is cseréltem. Ahhoz, hogy teljesen szétszedjük, kell egy spéci szerszám, amivel ellentartunk a belső csőben lévő hüvelynek. Ehhez apósom kreált egy szerszámot 32-es csavarból, és ahhoz csinált egy hajtószárat. Bagatel. A képeken látszik. A belső persely átmérője 14,5 mm, ebbe kell egy 4szögletű kúpos fejet beszorítani és már nem is tud elforogni. Így könnyen ki tudtam szedni alul a csavart. Ha ez megvan, kicsúsztatjuk a belső csőből a perselyt és az alsó rugót, majd pár rántással szétjön a két cső is a szimeringel együtt. Ezt követően az összes alkatrészt és a csöveket is elmostam benzinben, szépen kihúztam egy tiszta ronggyal, majd sűrített levegővel is átfújtam. Miután minden szép tiszta és száraz lett, jöhet az összerakás fordított sorrendben. Itt ami talán bonyolultabb az a felső távtartó alátét és a szimering helyreillesztése. Ehhez egy 1. 3/4 collos acélcsövet használtam segítségnek. Tökéletesen illeszkedik a köztes alátét illetve a szimering átmérőjéhez és "húzása" is van. Szóval először a belső csőbe visszatettem a perselyt a rugóval, ez ment bele a külső csőbe az alátéthüvellyel. Ezt követően rácsúsztattam a felső távtartót és ráhelyeztem a köztes alátétet és az acélcsővel szépen a helyére ütögettem. (Persze a teleszkóp belső csövére védőfóliát húztam, nehogy megsértsem az acél csővel.) Ezután a szimeringet megkentem villalolajjal, szépen ráhelyeztem a csőre és ugyanúgy a helyére ütögettem. (a szimering és az acélcső közé tettem egy alátétet, hogy ne közvetlenül az acélcsővel üssem a szimeringet) Aztán mehetett minden a helyére (rögzítő gyűrű, porvédő) Számomra a legizgalmasabb rész az olaj feltöltése volt, mert kíváncsi voltam, hogy mennyire lehet a gyári értéket pontosan belőni. Nos, nagyon is. A teleszkópot teljesen összenyomva, függőlegesen egy satuba fogtam. (persze megfelelő védelemmel). Mivel a service manual szerint 350 +-2 ml kell bele, célszerűbbnek tűnt a gyárilag 500 ml-es flakonból kivenni 150 ml. olajat. Ehhez egy 10 ml-es fecskendőt használtam és szépen kiszippantottam 150 ml-t belőle a maradékot meg beleöntöttem a villába +még 2 ml-t, mert lusta voltam megvárni, míg teljesen kicsöpög a flakon. Ezután rugó nélkül 120 mm mélyen kellett hogy megjelenjen az olaj a villa teljesen összenyomott állapotában. ( a mérés előtt persze vártam kicsit, még kilevegőzik) Ennek méréséhez egy tolómérő tökéletes. Az alját kitolva pontosan 120 mm- nél lett a talpa olajos. ( fontos hogy a villaszár függőleges legyen). Ezt követően visszakerül a rugó, egy alátét a távtartó és a záródugó a rögzítővel. A másik villánál természetesen ugyanez a mutatvány. Kézzel összenyomva is érezhető, hogy sokkal keményebb lett a teleszkóp, mint volt. Még annyit, hogy az egyik villánál a rugó és a távtartó közötti alátétet "elhagytam" (szerintem kiöntöttem az olajjal és egy kétszer olyan vastagot tettem be a helyére mindkettőnél, mert olyat találtam (1,6 mm helyett 3 mm) Ez annyit tesz végeredményben, hogy 1,4 mm-el jobban össze van nyomva a rugóm, de talán ez nem változtat sokat az előfeszítésen, tekintettel arra, hogy a gyári és a csereérett rugó hossza közt is 8 mm van! (438 -430 mm) Hát röviden ennyi lenne a művelet. Amiből újat vettem az a két szimering, a két porvédő és a záródugón lévő két O gyűrű + az olaj. Ez így durván 16 e forintban állt meg. (ebből 8200 volt a két gyári porvédő, de muszáj volt cserélni) maga az olaj (Castrol Fork oil 10W) 2280 Ft. Remélem tudtam használható infókat adni erről, szerintem fölösleges 12 e forintot kifizetni egy olajcseréért, mert igazán nem bonyolult, persze ha van egy műhely otthon. Ja igen, az alsó csavart (ami a perselyt rögzíti) természetesen nyomatékra kell húzni. (20 Nm)
És néhány kép a végére: