Lehet velem dumálni, de Csepel 125, 250, Danuvia, Pannónia T5 -(P10)-ig juttottam a restaruálásokoban...és nem tekintem magam nagyon tájékozottnak témában. Bevallom nem igen tud meghatni, hogy majd 20éven keresztül szinte azonos müszaki tartalommal gyártottak valami, csak cserélgették körülötte a "képkeret". Meg 15-18-éve foglalkoztam vele aktívan...
Ettöl függetlenül, kérdezz bátran, max passzolom a kérdést...
Kanyargászás közben csak a hátsó? Na ezt nem értem.
Pl. mész le a hegyi szerpentinen, viszonylag nagy sebességgel. A kontroll miatt eleve előre terhelsz, a lejtő miatt meg az egész motor gravitációs erővektora amúgy is közelebb van az első kerékhez, tehát hátul alapból nincs sok terhelés. Ha ekkor akarsz venni egy rövidebb féktávot, vagy netán vészfékeznél, és belelépsz a fékbe, az egész motor előre billen (még jobban), és a hátsón gyakorlatilag semmi súly nem lesz, akár el is emelheted a földről. Így nem csak megállni (/jelentősen lassítani) nem fogsz, de a kerék így nagyon könnyen blokkolható, és kanyarban emiatt ki is fog csúszni oldalra.
Szóval lehet/kell használni a hátsót szerpentinezéskor, de hogy csak azt kéne, az erős túlzás. Ha valamivel meg tudod fogni a motort szerpentinen, az pont az első fék. A hátsó akkor jut nagyobb szerephez, ha nagyobb a terhelés hátul, pl. emelkedő, utas, csomagok... De ott sem merném kijelenteni, hogy csak a hátsó.
Lassú manőverezésnél, ott igen, ott lehet csak a hátsóra támaszkodni.
Régi (és balfasz) motoros az én vagyok.Még olyan motorokon nőttem fel amiken elöl is dob fék volt.Máig jobban bízok a hátsó fékben (Tévesen)De eddig még negáltam ahol kellett.Egy dupla első tárcsával azért megpróbálnám átértékelni.Kilépek mert reggel van egy osztrák 500-as köröm(Vagy több))
Segítettél persze, csak hirtelen nem értettem, miért írod, hogy csak a balfasz motorok használják. (motorosokat akartál írni? )
Én most tanulom ezeket, de valahogy már az első vezetésen alap volt, hogy a hátsót is használjam. És eleinte alig vettem észre, hogy épp, hogy blokkol a hátsókerék. Viszont mindenhol azt látom/olvasom ,hogy nem sokkal ugyan, de rövidebb a fékút, szóval semmiképp nem fogom hanyagolni a gyakorlásból.
Nem kell ahhoz szélesnek lenni.Agár kegóriában motorozok:51/72/172 és sosem láttam a tükörben a váálaimon kívül semmit.Ha kíváncsi vagyok akkor hajladozok.
A hátsót mindképpen kell használni vészfékezésnél.De csak az első szakaszban. Kanyargászás közben viszont csak a hátsó.Remélem segítettem.A hátsó fékkel befordulni az nekem nehéz dió volt.Már nem.
Üdv,Veled lehet dumálni régi motorokról?Messze a legjobb a hozzáállásod.
Nekem a P20 volt az első "nagy "motorom.Volt nekem e típusból három.A második még a nulla szériából..Tudod a különbségeket.
Nagyon szépek a gyári tükrök.Kár,hogy nem tudom úgy beállítani,hogy a funkcióját is betöltse.Erősen hajlok a cserére.A Rigán is használhatóbb volt.Pedig az tényleg eccerű holmi.
Lehet velem dumálni, de Csepel 125, 250, Danuvia, Pannónia T5 -(P10)-ig juttottam a restaruálásokoban...és nem tekintem magam nagyon tájékozottnak témában. Bevallom nem igen tud meghatni, hogy majd 20éven keresztül szinte azonos müszaki tartalommal gyártottak valami, csak cserélgették körülötte a "képkeret". Meg 15-18-éve foglalkoztam vele aktívan...
Ettöl függetlenül, kérdezz bátran, max passzolom a kérdést...