Igaz Kawán még nem bowdeneztem, de a Derbin már zsíroztam, simán kihúztam a tokból a szálat, zsírral bekentem és vissza. Nem a külső tokozást próbáltam meg feltölteni.
Neten kerestek rá, pl emlékeim szerint a Louis-nál van külön bovdenhez kenöanyag...az valószinüleg kompatibilis kell legyen a belsö bevonattal...pl gerecsemotornál van bovden jav készlet...
Köszi, ép most délután készül haza motorral a hétvégére...A magyar frsz.os 1400 itt van kint, a német frsz 1100 meg otthon már egy éve...vissza kell cserélnem öket, mert augusztusban mindegyik müszakija lejár...Szép esös idön van , ideális a motorzáshoz...nincsek bogarak, meg menetes a tavaszi megkergült motorosoktól a ca. 630km -es út!
Hát azt ugyan nem tudom hogy zsírzod, mikor úgy le van tokozva hogy a Zén kellett egy nap tölcséres áztatás mire végig folyt az olaj rajta. Van ilyen befogo kütyü hogy ra birsz csatlakozni egy sprevel azt nyomod neki. Hát nem tudom
Lehet tévedek, de a gáz, es talán a kuplungbovden tokja belülröl egy teflonos csövel van behúzva, ez adja neki a jóval hosszabb élettartamot, és kiszálkásodni is ott szokott, ahol a tokból kilép, és esetleg a az acélspirál tokkal dörzsölözik...
Viszont pont a teflonos vagy a jo silási tulajdonságokkal rendelkezö müanyag belsö miatt vigyázni kell a kenöanyagokkal, mert azok megdagaszthatják a müanyagok, és még jobban fog szorulni...
Valószinüleg a szivató bovden a pont a kisebb igénybevétel miatt nem rendelkezik ilyen extra müanyag belsövel, így könnyebben össze vagy berohad, és szakad...meg a keresztmetszete is kisebb...
#A bajbajutottnak:
Szerintem egy jól felszerelt bringaboltban kapsz profi teflonos tokot, meg bovdent... a váltókhoz való boztos jó lesz... Univer javítószem...
Ráadásul olyan nevetséges árakon, egy pályanap 2000 Ft... Szerintem Európa szerte nincs még egy ilyen közösségépítő jó fej importőr, mint a magyar. Miért vagytok olyan kiszabott messze?
Én amúgy úgy tudom, hogy a bowdeneket nem is olajozni, hanem zsírozni kell. Egy híg olaj, mint pl. a WD-40 nem marad meg rajta hosszú távon, nem nyújt elég kenést.
Amúgy ja, furcsa, hogy a szívató hamarabb szakad el, mint mondjuk a gázbowden, holott utóbbi sokkal többet van húzgálva, vagy egyáltalán terhelés alatt...
Hát fene tudja. Én régi Ernőm 70 ezer környékén jár most de az olajt szerintem még bowdenileg nem látott..
Ellenben a Zén mocskos kemény volt már a kuplung az szívesen fogadta az áldást, mást nem olajoztam rajta..
Hát, jó lenne , ha így működne..de mivel elszakadt kb 40cm-nél(legalábbis nálam), ezért ki is húztam felül a bowden felső részét,de úgy nem érek el a csövön keresztül a bowden még ép részéhez, ezért most amíg nem szerzek hozzá másik bowdent a jobb oldali idomot levéve, egy csavarhúzóval kézzel nyomom a szivatót(szerencsére pont be lehet érni vele arra a fél percre amíg hidegen indul)... a gázkar húzása nem elég,arra nem indul sajnos,nem véletlenül van rajta a szivató..de szerintem bármely méretben megfelelő bowden jó hozzá,nem hiszem,hogy kell a gyári, mivel azért nem kell olyan nagy terhelést elviselnie,mint mondjuk egy kuplung bowdennek.
De ez csak az én nem szakértői véleményem, kíváncsi vagyok rá, mit mond egy hozzáértő :)
Éjszaka rajta volt a töltőn az akksi, vagy fordítva.
13,79 V-ra töltötte. Levettem róla és 5 mp alatt lement 10 V-ra, így eladtam 400 Ft-ért.
Felhívtam egy kollégámat, aki (amit nem tud szerezni, az nincs is) felhívta a tesóját, aki szalonvezető a szuzukinál és intézett egy "zselés" Vartát a tőlünk 300 m-re lévő akksiboltból 7000 Ft-ért, a régit bevették 400-ért, így ugye 6600-ban van. Az nagyjából a kisker ár fele. Így ez lett. De legalább nem kínai. Remélem nem haragszik meg a Kawa a német akksi miatt...
[url=http://ebcbrakes.hu/motor-modellek/ebc-brakes-motor-kawasaki/ebc-brakes-motor-kawasaki-er-5-er-500-c1-c3-c4-c5p-2001-2007.html]http://ebcbrakes.hu/motor-mode...[/url]