Az Enuma újítása volt ez. Többször leírtam hogy nem azt jelenti a csavaros patentszem hogy csavarozva van!
Hanem hogy nittelo szerszám nélkül a csavar segítségével ugyanúgy nitteled a patent szemet!
Tehát nem oldható, azaz ugyanolyan kötést csinálsz vele mint a nittelessel!
Amúgy a gyári lánc is Enuma....
Igen, DID lánc, de nittelőszem volt hozzá, nem patentszem. És miért is foglalkoznék csavarozható szem beszerzésével, ha ott a nittelős ? Én jobban bizok a nittelésben, mint a csavarozható megoldásban, de ezt szive-joga eldönteni mindenkinek. De lehet, hogy csak szerintem....
Azért cseréltettem, mert nincs nittelő szerszámom a lánchoz, ahoz meg elég drága, hogy vegyek egyet egy ritka lánccsere miatt. 35000 km van a gépben a km óra szerint.
A szerelőm az alacsony gazrol torteno hirtelen gazadasra adott reakciot ellenorizte,o szerinte ha kb 13 os tartos gazallasrol hirtelen nagyobb gazt adunk,akkor a motor "megtorpan" mielott gyorsulni kezdene,ha nincs jol beallitva.Ez jelzi,hogy utana kell allitani vagy nem.
Értem. Közben figyelmesebben elolvastam fisi írását is. Tehát végsősoron az üveggyertya elégséges megoldás, hogy az égés színe alapján állíts a karbin. Persze azt olvastam, hogy komolyabb és precízebb környezetben a kipuba is szenzorokat dugdosnak és a gáz összetétel méréséből precízebb beállítást lehet megvalósítani. NAh, annyit tanultam, hogy abszolút nem elhanyagolható téma
Nos,egy ilyen üveggyertyát beszereztem potom 15 ezer pénzér, fransziaörszágből. Gunson termék, és nem a reklám miatt, de más gyártmányt nem is találtam. Viszont ami további kérdéseket vet fel: A múltkor alaposan szemrevételeztem az ernő karbiját és többek között arra jutottam, hogy a karbiszinkronnal gyakorlatilag a pillangószelep nyitásán állítgatunk, hogy egymáshoz képest a megengedett határon belül legyen a vákuum. Ez olyan, mintha - persze csak elvben- , külön húznád a gázt a két karbin, úgy hogy ugyanazt a vákuumot szívja. Persze nyilván szinkronizált karbik után érdemes nekiállni keverék állítgatásnak. Viszont amikor keverék bekerül az égéstérbe, a szívó szelepek vannak nyitva, és amikor maga az égés történik, gyakorlatilag minden szelep zárva van. Tehát ha kipu sem lenne a blokkon, akkor sem változna a keverék összetétele, illetve mitől szegényedne el a keverék, ha nyitott lesz a dob? Egyébként ezt gyönyörűen be lehet állítani az üveggyertyával. És akkor végülis a problémám, hogy a kipufogó hogyan hat vissza a karburálásra?. Bocsánat, ha marhaságokat beszélek, ezek csak a saját következtetéseim. Nem nagyon találtam még megfelelő írást erről, de rajta vagyok.
"A Colortest üveggyertya a karburálás milyenségét hivatott vizsgálni, azáltal, hogy látjuk, hogy az égéstérben milyen színű égéssel történik az égés. Ebből lehet következtetni a keverék dússágára, vagy szegénységére. A jó beállításnál bunzen-kék a láng színe. Enyhén dúsnál narancsos a színe. Míg szegény keveréknél halvány sárga vagy fehér a szín.
Látszik, hogy alapjáraton enyhén dús a keverék, de gázra szép kékre vált a lángszíne, így a beállítás jónak mondható."
Erre írtam a fenti írást! Szerelőd megnézte az égést üveggyertyával? Megbizonyosodtatok róla hogy eleget kap e a gép? Hozzá lett lőve fordulaton a végdob a motorhoz? Én sem tettem meg, bajom úgy néz ki nem lett a dologból de nálam jelentkezett az hogy 1000- 1500 km múlva kiszedve a gyertyát az addigi szürkésbarnából totál fehérre váltott a középelektróda színe!
Ha nem tervezed hosszú távra a masinát akkor hagyd így de ha meg akarod tartani és fontos az élettartam, akkor ne sajnáld az evvel foglalkozó cégek szolgáltatásának az igénybevételét! Hosszú távon visszajön a befektetés ára!
Egyik Z 750 S ismerős tulaj is meg van bolondulva most a sportdobért. Á jó lesz az nem kell csak lecserélni aztán az injektor utána állít..
Ez gyakorlatilag NEM így van!
Az injektoros gépeken is végdob csere után át kell írni az injektor térképet! Akkor szerinted egy karburátoros gépnél?
Gyakorlatilag ez az a téma, ami mindenkit érdekel- sokakat érint, és a legtöbben meg szarnak rá.
Mivel kinyitod a rendszert ezáltal kiveszed a kipufogó felőli vissza fojtást, ezáltal teljesen megváltoztatod a gázlengéseket stb.
Általában, legalább is ez az elfogadott része a dolognak a 4 ütemű motorok nem igazán, vagy nem annyira érzékenyek a nyitásra, ugye itt nincs annyi dolga a kipunak mint egy 2 üteműnél, hisz ott a kipufogóval "vezérled" a motor karakterisztikáját.
Persze azért nem egyszerű a 4 ütem sem.
A nyitott dobnál sokszor előjön a hangos durrogás. ami elszegényedett keverékre utal, meg arra hogy a nyitottabb dob miatt kerül a csőbe is el nem égett keverék- majd a nyitott dobban a kipufogó hőjétől meggyullad a benne maradt keverék, ami egy ellenrobbanást indít el a csőben, szépen odabaxva a kipufogó szelepnek. Evvel gond nem is lenne csak szerencsétlen kipu szelep épp a hengertér felől erősített, arra nincs felkészítve hogy hátba baxxák erőteljesen.
Ez biza hosszú távon, vagy extrém esetekben a szelep beégését illetve rosszabb esetben szeleptányér leszakadást is előidézhet.
Gyakorlatilag, azonban kurvára leszarja mindenki a durrogást, és a finomhangolást.
A művelet egy igazi, jól felszerelt szerelőnek, illetve szakműhelynek, vagy jobban felszerelt HOZZÁÉRTŐ otthoni tulajnak nem túl bonyolult feladat, én sajna nem voltam, vagyok az- ezért szerelőhöz vittem.
Általánosságban elmondható, hogy a művelet egy karbiszinronból, illetve az alapjárati keverék csavar dúsabbra állításából áll, de ettől természetesen sokkal jobban is bele lehet- kellene mászni.
Egyik jó gyakorlat az üveggyertyás beállítás. Itt gyakorlatilag bele tekernek egy üveg testű gyertyát- illetve a szigetelés környéke (nem tudom már teljesen pontosan rég néztem ennek utána) üveg a gyertyád helyére, ami gyakorlatilag a motor indításakor mutatja neked az égés színéből azt, hogy jó e az égés az adott hengerben.
Én úgy tudom- ez a jelenlegi legbiztosabb módszer a karburálás belövéséhez.
Ennyire anno én sem másztam bele, pedig kellett volna, amit viszont megtetettem az az- hogy ha jól emlékszem fél fordulattal kijjebb, azaz dúsabbra tekertettem az alapjárati csavart, és ehhez lőttek egy karbi szinkront. Kissé vissza vett a durrogásból, de nem szűnt meg teljesen.
Összességében elmondható, hogy a legjobb módszer az lenne ha egy tuning céghez, mint pl az AGO motor (nem reklám, csak őket hallottam jobban) elvinné az ember a gépet, ahol teljesen össze bírják lőni a kipufogót a motorral. Ez lehet egyszerű karburátor állítás, és eljuthatsz akár egy komplett Dyno- Jet kit beépítéséig, vagy fúvóka cseréig.
Jelen esetben egy 50 lovas motornál teljesen felesleges a történet, mert max kapsz 2-3 ló többletet amit úgysem fogsz észre venni, ellenben a fogyi kicsit nő- ez 2-3 deci gyakorlatilag, az ettől több fogyi különbség a hang meg a jampizásra sarkallás miatt keletkezik.
Én- ha az az átkozott kipufogó nem lenne hajlamos a szétesésre- de sajnos ez az egyetlen főbb hibája az Ernőnek, akkor soha nem cseréltem volna le a végdobot!
Másnak is leginkább ebben az esetben javaslom csak! Igazából lófaxt nem rak a motorhoz, max. hangosabb lesz meg persze sokkal komolyabb hangú- ettől azonban nem lesz puncimágnes az 500- as motorokból.
Viszont cserébe ki lehet dobni az ablakon 30- 70 ezer ft- ot meg egy csomó utánajárkálást is magával vonz. Nekem mint írtam, szétesett a végdob, mint itt mindenkinek aki régebb óta használta a vasat, jó kis hangja lett főleg kivett killerrel, de nem ment jobban evett 0,1-0,3 literrel többet átlag, és az esetek 99 %- ban betett kilerrel mentem, mert bár jó érzés volt végig mennydörögni a városon, de hosszú távon úgy megfájdult a fejem a folyamatos bőgéstől hogy hosszú távra nem is vettem ki többet a killert.
Persze embere válogatja. Én nem vagyok egy sportdob párti! Véleményem szerint jól mutat , hangzik egy találkozón, egy felvonuláson, de a mindennapi életben semmi nagy előnye nincs.
Lesz sportdobod avval is csak tartósan 120- 150- el érdemes hajtani a z Ernőt, meg a sima gyári dobbal is.
De- ki hogy gondolja!
Leírásom nem teljesen pontos, csak azokat a dolgokat írtam le ami halványan még az emlékezetemben él- ha ettől több kell akkor a gugli a barátod, meg az itteni kereső!
Ez a téma érdekel engem is,pont most rakattam fel az enyémre sportdobot,és vittem a szerelőmhöz,hogy beállítsa,viszont nem kellett semmihez nyúlni,azt mondta tökéletesen üzemel..
Szerinte érdekes,hogy nem igényel utánaállítást,általában kell..
Szóval akkor mitől is függ,hogy kell-e vagy sem?
Ha már szóba került: Pontosan mit is foglal magában a karburálás beállítása, pl kipu csere vagy átalakítás után? Arra gondolok, hogy három lehetséges verzió van nem? Szegény, dús, és optimális keverék. Ha egyszer ez be van állítva, akkor miért változna, ha mondjuk módosítassz a kipufogón? Vagy pl., mint az enyémen is ki van belezve a gyári kipu, akkor kicsit dúsabb/szegényebb keverék kell neki?
Az jó lesz mert szerencsétlen motor így se jár rendesen, aztán még ki is nyitod rá a kipufogó oldalt...
Javaslom inkább a dob árának egy részét a karburálás rendbetételére fordítani! Többet fog érni mint a sportdob!
Akkor majd lejjebb tekerem bár a problémát nemfogja megoldani.. tervezek majd venni rá új dobot. akkor úgyis kell állítani a karbin.. szerintem majd akkor rá lesz nézve mi okozza.
Mindenki azt csinál amit akar.
Engem általában a segítség nyújtás vezérel. Meg amiket tapasztaltam. Ezért ajánlok bevált dolgokat...