Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Neszójjábé mázsamen 1!
Az csak rajtad múlik. Ha az ABS idom belső részére csepentessz 1 csepp acetont, pár másodperc múlva már belenyúlhatsz ecsettel. A legjobb megoldás szerintem, ha csinálsz egy kis vályút a ragasztasnak és azt töltöd fel. Ne aggódj, összeoldódnak. Amúgymeg annyit kísérletezhetsz ABS műanyagokon, amennyit akarsz, mielőtt élesben teszteled. Szinte fillérekért.
Ja hopp látom az utolsó képen kissé látszik. Tehát mivel te látod élőben, akkor teljesen egyenértékű lett a gyárival a szín?
Arra ügyelj amit mondtam!
Nem letakarni, egy hónapig nem mosni, és három hónapig se wax se semmi ne legyen rajta. Egyes waxok úgy lezárják a lakkot hogy nem tudnak távozni az oldószerek utána alóla!
Örülök, hogy segíthettem!
Szép lett, és végre tudjuk hogy csak lehet reprodukálni a gyári színt!
Amit mondtam neked, a matricát ha nem oldószeres, hanem vizes lakkal nyomja le a szaki akkor nem pondorodik fel!
Kérdésem még az lenne, hogy ha fény felé fordítod, akkor ebben is megcsillannak a kék szemcsék?
Nem tunnek gagyi darabnak! A lidlben, Aldiban kapható kulcsok is teljesen így néznek ki!
Ez a módszer nagyon jól fog jönni a későbbiekben!
Ugyanis ahol az oldaldekli a tank mögött, az ülés alatt a vázhoz csatlakozik, ott nekem a rezgésektől szinte minden évben elrepedt vékonyan. A műanyagos meg folyton csak trancsirozza deformálja!
Evvel a módszerrel viszonylag kíméletesen fel lehet tölteni a repedéseket, kérdés hogy van e benne annyi oldószer hogy az eredeti repedés falát is megtámadja annyira hogy hozzá forrjon az új kitöltő massza!?!?
Ejj, hát nem hiába mondtam hogy Te vagy Menyus!
Akár a rajzfilmet látnám!
És végül:
Többször volt szó itt a fórumon a nyomatékkulcs-ről, hogy kell, vagy nem? Nos én a kell mellett döntöttem és mivel most tényleg kell (főtengelycsapágyat cserélek a robogón és blokkot "jól" szeretném összerakni). Aki gondolkodik rajta, annak szánnám ezt a pár sort. Ezeket a vaterán találtam, a 1/2" -os 7690 Ft, a 1/4" -os 7210 Ft. A kicsi 5-25, a nagy 28-240 Nm -ig használható. Így a 0-5 és a 25-28 -ig tartomány kimarad, de a service manual szerint csak egy csavartípus van 27 Nm-re jelölve, illetve akad néhány 5 alatt, de szerintem ezzel már így is elleszek.
Szóval nem volt egy horror bruházás, tartós darabnak tűnnek ez a súlyukon is érezhető. TÜV GS minősítés, szerintem ennyit megért. Azért majd egy tesztet végzek kíváncsiságból, hogy mennyire pontosak.
A következő "műveletem" a bal oldali farokidom ragasztása volt, ugyanis a rögzítőszem letört (persze nem magától ) Ilyen esetekben műanyagost javasolnak általában, de rémlett, hogy bizonyos anyagokat a saját anyagukkal is lehet ragasztani. Kis utánanézés és ahogy az idom belsején is fel van tüntetve: ABS (akrilnitril-butadién-sztirol) -ból készült. Ennek van egy olyan tulajdonsága, hogy pl. az aceton oldja. Honnan szerezzünk acetont? A neten nézelődve ez egyeseknek komoly kihívást jelentett. Nos, nem az. A helyi Eurós boltban 259 Ft- ért tudtam venni acetonos körömlakklemosót és az eladó rám szólt, hogy kettő darabot kell vennem, mert arra vonatkozik az ár . Innen már gyerekjáték: Kerestem itthon valami műanyagot,a mi szintén ABS és lehetőleg fekete. (Egy régi walkman elemtartó fedelét áldoztam fel). Erőspistás üvegbe beleraktam, körömlakklemosót rá és vártam, hogy szépen feloldja az egészet, még sűrű palacsintatészta állagú nem lett. Ezalatt a letört fület és az idomot a törés mentén megkentem acetonnal, majd fél perc múlva szépen összeillesztettem. Pár perc kötés után a gravírozó (kézifúró, stb) masinával és egy alkalmas fejjel a ragasztás mentén szép kis vájút martam bele a belső oldalon, majd apránként feltöltöttem a masszával (pici festőecsettel). Azért apránként, mert ha egyszerre túl vastag a réteg, szerintem szivacsosan köt, ahogy párolog az oldószer. Ahogy kész lett, és az oldószer is elpárolgott, szépen kifeketedett. A nem tetsző, részeket a körömlaklemosóba mártott ecsettel simán el lehet kenni.
Tapsztalatom: Nézegettem ragasztókat, amik ragasztják az ABS-t, de szerintem drágák és csak egy pici kellett volna. Volt itthon is megfelelő ragasztóm (pattex repair), ami jó lett volna, de csináltam próbaragsztást a kísérleti műanyagon és erősebbnek bizonyult az acetonos verzió.
Ezt az eljárást egyébként kémiai hegesztésnek is hívják, szóval mindenképpen szerkezeti szinten köt. Nem mondom, hogy erősebb lett mint a gyári, de bőven kielégítőnek tűnik.
Pedig tuti bele fog kötni! Nem is Ő lenne! :)
És néhány "előtte" kép:
Üdv!
Lassan épül-szépül a paripa és az utóbbi időben történt pár előrelépés szerszám, illetve alkatrész ügyben.
Fisi hathatós sugallatára szeretném veletek megosztani az üzemanyagtank fényeztetésével kapcsolatos tapasztalatokat, hátha sajnos valaki kerül ilyen helyzetbe:

Előéletként annyi, hogy egyszer csúszott, egyszer koppant a szerkezet, ami látható, de nem végzetes nyomokat hagyott a tankon. Aztán eljött az idő és próbáltam nagyon okos lenni- annak ellenére, hogy voltak nálam okosabbak. Szóval ki ha én nem, a karcokat eltüntetjük menő szerrel (T-cut) a horpadást meg simán kippatintjuk ebay-es Pop-a - Dent tappancsos- ragasztós szarral. Anyagilag bagatel, úgyhogy egy próbát megért.
Rövid idő alatt beláttam, hogy ez nem az én asztalom, úgyhogy felkutattam helyben egy jónak mondott fényezőt és nyomban elballagtam hozzá a tankkal, hogy szemrevételezze.
Hát ez bizony lakatosmunka, és aztán a fényezés a 0-ról. Megbeszéltük, hogy kb mibe fog fájni, aztán ott is hagytam a tankot.
Következő feladat a matricák beszerzése volt. Két magyar oldalt találtam. Az egyik a motormatrica a másik pedig az onlinedekor. Én az utóbbit választottam, mert az első az árajánlat kérésemre sem válaszolt és az oldalon lévő mintájuk szerintem a kék ER5-re való.
Következő feladat a matrica színkombináció kiválasztása. A feliratnál a metál ezüst, a pipánál a metál barna passzol a gyári kombinációhoz. Az egyetlen gixer, hogy eredetileg íve van a feliratnak, de ezzel már nem foglalkoztam.
Gyakorlatilag minden rendelkezésre állt, kivéve a színkód, amit - hála Fisi hathatós közreműködésének - sikerült is beszerezni. Pearl Mystic Black KHI 218, ez lenne az.
Ezt elküldtem a fényezőnek és gond nélkül megcsinálták , ahogy kell.
Jah, még valami: A matricához adtak egy nagyon fasza leírást. Abban volt, hogy ha lakk alá kerül, akkor megtámadhatja a fóliát. Hát ez pont összejött, így itt- ott picit meghúzta a lakk a szélét, de egyáltalán nem vészes. Mondjuk ezt a hiányosságot a matrica gyártójának tudnám be, mert lakk fölött meg ratyi. Én meg direkt matt verzióban rendeltem, mondván, hogy úgyis fölé megy a lakk, szóval jó ez így, elégedett vagyok.
Nos a költségek:
matrica szett postával: 8500 Ft.
Fényezés+lakatosmunka: 40000 Ft.
Fisi közreműködése: Megfizethetetlen , de azért majd megpróbálom

Nem volt olcsó, de szép munka, semmi különbséget nem látok a gyárihoz képest.
Tanulság a részemre: Ami szakira tartozik, azt csinálja a szaki.

És a végére néhány fénykép:
Sziasztok!

Sok mendemonda kering a lánc mosásával kapcsolatban, valaki volt olyan kedves és kipróbált egy pár dolgot (nem kicsit fanatikus): http://www.advrider.com/forums...
Csak észre vennék, hogy nem 40 centis a kémény...
basi!

Felhívták egy mérési hibára a figyelmemet! Tehát a rajzon a 380 mm nem az átmérő hanem a kipu kerülete- bocs!
Természetesen lehet :D
Amíg te evvel foglalatoskodtál, addig kicseréltem a Schwalbeban a kuplung lamellákat. Kicsit nekem is új volt, egy pici izgalommal. De mivel megvettem hozzá a szerelési könyvet az Ostoaseról így meg bírtam csináltatni hozzá a rugó kinyomó szerszámot!
A történet tanulságokkal is járt!
A szerelő mondta itt helyben hogy kopottak a lamellák, én balfasz el is hittem neki de én akartam kicserélni egyrészt jobban bíztam ebben másrészt meg tartottam egy kis kurvaságtól a sztoriban.
Végülis kiderült hogy a végeredmény :

Simson Schwalbe 1972- es évjáratú gép 55.500 km - vel most lett a gyári kuplung megbontva először.
Surlodó betétek kopása 0-0.1 mm!
Acél lamellák kopása 0.1 mm!
Hiába akkor még tudtak anyagot gyártani!
Valszeg a kinyomó rugók mentek össze ennyi idő alatt kb jó fél mm - t ettől csúszkált.
Beszereltem az új szettet ha már elküldte a német Zwikauból de nem kellett volna. El is raktam a régi szettet tartalékba.
Kuplung jó lett így utólag azt mondom hogy csak a durva állító csavaron kellett volna állítani lent. A berugó karnál könnyezett a szimmering ezt csak belülről lehet cserélni, ez megtörtént.
Konklúzió, óvatosan némely szakival mert rohadtul át tudják baszni az ember fejét.
Lehet állított volna a kuplungon lent aztán elhiteti velem hogy új szett van benne. Ki tudja mibe került volna a dolog...
Á, már ott figyelnek az új Pilot Street papucsok!
Már ha lehet persze...
Tegyük azért hozzá azt is hogy a művelet cakipakli postával tokkal vonóval cirka 45 ropiba fájt. Nem kevés összeg, ebből maga a teló 40 ezer Ft. A Kárászy felújítása is bele kerül uszkve 30-32 ezer ropiba, de ezért a plusz 8-10 ezer forintért csak új telokat kaptál!
Egyébként remélem jól fog teljesíteni, és csak az elfáradt régi rugók miatt érzed keménynek a futóművet!
Mivel két személlyel fogod használni nem hinném hogy hátrány lesz ebből. De majd ha ráteszem a seggem a gépre egy próbakörre akkor majd megmondom milyen lett!
Legközelebb ezért tényleg féltéglát kapsz csomagolva!
No szép kis köszönet a sok segítségért!
Még annyit hozzátennék a Louisos linkhez hogy 3 fajta hosszúságban van, nekem mint próbababának ez lett jó: Stoßdämpfer Typ 1 (Best.Nr. 10046018): Länge(ausgefedert): 305mm; Federweg: ca. 61mm
Fisi! Kinyomom az egyik szemed ha itt is belekötsz a karcos oldaldeknimbe!
Még egy pár kép: