Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

az alapjáratom 1500 és 1800 körül ingadozik... nem hiszem hogy ettől nagyobb alapjáratot kellene állítanom. de lehet rosszul tudom.
A karbik tavaly októberben lettek beállítva mivel akkor lett cserélve a tűszelep. A motor hangján is hallatszik.. kicsit zavaró is. Amikor viszont nagyobb fordulaton megy nem észlelhető ez a probléma. A légszűrő házat majd megnézem. De nem gondolom hogy piszkos lehet mivel nem is nagyon volt hajtva azóta. Köszi a választ
Jah, igen. Pontosan mit jelent ez az ingadozás? Rendesen hallható is, vagy csak fordulatszám mérő apró kis mozgása látható?
Üdv. Hát csak tippeim vannak és nem vinnélek el rossz irányba, mert ezt én sem vágom annyira és számtalan dolog lehet.
Ami info még segítene, akár a többieknek is: Csak alapjáraton csinálja? Ha gázt húzol, akkor mintha mi sem történt volna? Buzerálta valaki a karbit? Eleve alacsony az alapjáratod? Ha igen állítottál rajta? Benzinszint jó az úszóházban? Nem szív falsot valahol? Légszűrőd tiszta? és még egy csomó dolog lehet.
Bocs, hogy ettől nem lettél okosabb, de tapasztalatszerzés céljából tényleg jó lenne, ha leírnád, hogy eddig mivel próbálkoztál.
Az alapjarat ingadozik egy bizinyos tartomanyban fel-le. Akkor is amikor mar bemelegszik a motor. Szoval nem csak hidegen van ez.
Huhh. Hát ez így igen képlékeny. Pontosa mi a probléma?
Sziasztok az alapjaratnak az ingadozasat mi okozza? Valami hibara utal vagy ez normalisnak mondhato? Koszi a valaszt
Hány km-nél?És mi az,hogy cseréltettem?Sk meg lehet csinálni és akkor tutti.Nem nagy ügy.
Pedig nekem oldal irányban is volt egy kis elmozdulása, ha kézzel erősen mozgattam, gondold el, hogy a lánc mekkorát tud húzni rajta. A csapágyak jók, a távtartók benne vannak. Mióta kihézagoltuk a menesztőt és nem tud "kotyogni" a hátsókerék, sokkal komfortosabb a motor. Simább a váltás, alacsonyabb fordulatról kihúzatva sem rángat be a lánc, összességében jobban motorozható. Hogy mennyire lesz tartós ez a megoldás, az meg majd idővel kiderül.
Nézd az ábrát- haladjunk sorba..
Első egy fény vastagabb alátét szerű izé, ez megy a porvédő belsjébe- ez neki feszül a csapágynak- utána lánckerék csapágy- majd innen belülről neki fekszik az a kettős közdarab, aminek a külső fogaskerék felöli része a csapágyba megy bele, ha jól emlékszem még. a másik fele a kerékcsapágynak fekszik vagy megy bele- innen a bal oldali kerékcsapágy, közdarab a kerékagyban- jobb oldali kerékcsapágy- féktányér- majd a jobb oldali közdarab, távtartó, ami a villa és a féktányér közé megy be.. Ezekbe belülről a tengely fut- tartja össze. Utána a tengelyvég anyával össze húzod az egészet.
Tehát oldalra nincs az az ISten hogy mozogjon!
Esetleg a gumi csillag rugózása miatt lehet kis tehetetlensége, de ez minimális.
Nem űrhajó ez, nem bonyolult...
Szia!

Hát én ilyen rángatást sem éreztem soha a menesztő gumi maitt. Gondolj bele ha mozog is 5 mm- t az egy századmásodperc tört része, nem mellesleg ha forog a kerék neki feszíti a gumit a kerék falának. Szóval szerintem ez amolyan érzéki csalódás csak. A hézagolás meg úgy van ahogy írtam, de nézz utána.
Lehet, hogy igazad van Fisi, de nekem még oldalirányban is mozgott a lánckerék, a szerelő szerint a kopott menesztőgumi miatt. A nála lévő ( igaz, más tipusu motoron is mutatta, azon nem volt mozgás semmilyen irányban.) Mióta kihézagolta, nem mozog egyik irányban sem, végre tudok rángatás mentesen váltani. Én is elég gagyi dolognak tartanám ha a menesztőgumi miatt tudna mozogni a lánckerék, úgyhogy én is jobban utána nézek a dolognak, lehet hogy nem is szabadott volna mozognia, csak most a kihézagolt menesztőgumi a helyén tartja.
Illetve gumi csillagilag.
Szimpatikus- szerintem nézz rá a fogaskerékben lévő csapágyra mert inkább az lehet elkopva. Alant leírtam miért nem mozoghat oldalra semmi. Jól be is baxna forog ezerrel a fogaskerék és a kerék hátul azt menet közben meg oldalra mozog ott vmi. Lenne is akkor értelme síkba állítani a fogaskerekeket...
Egyébként épp ezért lenne többek köz értelme eljárni a Tkb talikra, mert ott még van egy két Er 5. Aztán lehetne látni hogy kivétel nélkül mind lötyög kissé távtartóilag..
Itt az tegnapi ábra. Látható hogy a fogaskerék rész kívülről és belülről is meg van támasztva egy egy távtartóval. Aztán a két kerék csapágy között is van egy plusz a féktányér és a villa közt is egy. No most ha ezt össze huzod 98 newtonnal ahogy Kobeban meghatározták, akkor mi mozoghat oldalra!?
Hmmm?
Tegnap belinkelt ábrán látható hogy a fogaskerék belsejében is van egy távtartó. No most kérdem én mi, és hogyan lotyoghet amikor ennek van egy válla ami pozícióba tartja az egészet!
A fogaskerék ontvenyet meg egh csapágy tartja a tengelyen középen. Ezt hogy bírod úgy mozgatni hogy mozogjon? Sehogy. Oldalra épp a távtartók miatt nem mozoghat le fel a csapágy miatt.
Előre hátra és kicsit a gumi részek rugalmassaga miatt tud kissé mozogni. Ennyi és semmi több. Fekbeteteidet a fektanyer tartja azt meg pozícióban a rajta lévő furat. Jól el kell legyen kopva ott vmi hogy lötyögés egyenetlen kopás lépjen fel.
Szokás patkolni a csillagot igen ha idegesít nagyon akkor hajrá. De mint mondtam semmiféle hátrány nem származhat belőle ha lötyög. Ha átlag évente 5-6 ezret mész kétévente, másfél úgyis gumat cserél az ember, ekkor rá lehet nézni a csillagra. Tehát folyamatosan nyomon követhető a kopása.
Kezdem véresre vakarni magam de komolyan. Menesztő gumi miatt lehet forgás irányban lötyögés, de ez miatt nem fog a fekbetet egyenetlenül kopni. Botorsagokat ne beszéljünk már!
Ugyan mi köze lenne a Menesztő guminak a fekdob betétihez?
Új csillag egy két motorozás és lotyogni fog. Régen volt itt egy két ember aki vett épp emiatt újat semmire nem ment vele. Mert sokadjára leirom az is kilotyogosodik!
Én 55 ezer km-et vel adtam el a motort gyári csillaggal illetve már nem is tudom hogy az újat, amit csak úgy rendeltem bele a tisztesség kedvéért bele raktam e vagy csak oda adtam Bitunak..
A fogaskerék csapagyazott ezt a tengely tartja pozícióban nem egy szaros O gyűrű. Nyilván jó dolog ezt néha kicserélni egy újra én ezt az 55 ezer alatt tettem meg kurtara semmi nem lötyögött jobban mint kellett volna. Lánc irányba volt előre hátra fél centi kotyogas jó nagy ívben le kell szarni. Ezek a motorok ilyenek.
A fekbetet oválisra kopása az a nem jól központosított betétek miatt van. Ezt anno úgy oldottam meg az Etz - n hogy nagyobbra ragasztattam a betetet amit utána a dobhoz szabályozott egy esztergalyos...
Ennyi
Nem rögzítettük semmivel, a menesztő gumi a helyére szorítja, és nem tud elmozdulni, arra nincs helye.
Mivel rögzítetted oda a lemezeket?
3,5mm a vastagsagra értendő.
De a 3mm-es kell bele.
Oké, meglep, de elhiszem. Ha összeraktam az enyémet én is beszámolok.
Én is most cseréltettem láncszettet. A menesztőgumi miatt a lánckerék igenis mozgott , még oldal irányban is, még a fékbetétem is egy ponton nagyon elkopott miatta. Vettem egy használtat, sajnos az is ugyanolyan volt, mint a benne lévő. A szerelőm szerint a lánckeréknek feszesen kell a menesztőgumiban "ülnie". nem mozoghat. Mivel az új menesztőgumi 20 ezer ft-ot kóstál, így a felniben lévő merevítők mellé lemezeket tettünk, így kihézagoltuk a lötyögést. Most tökéletes a lánckerék, nem mozog semmit.

Remélem tudtam segíteni a tapasztalatommal.
3,5mm? nem 35?
Üdv! Szuper, hogy megoldódott, de megnézted a csapágyakat is? Márminthogy a tengely kotyogását. Meg vajon miért tűnt el az előző O gyűrűd? Nem-e azért, mert elve rendellenes mozgása volt a lánckeréknek és szépen megette? Én még mindig azt gondolom, hogy a csapágyak és a tengely tartja központosan a lánckereket, és csak előre-hátra szabadna forognia.
Igen,finoman bezsiroztam,a menesztogumit pedig szilikonnal fujtam.
Persze mindent kitisztitottam,ha mar ott voltam.
A kotyogas pedig kb fel centi volt (hatulrol nezve balra jobbra mindket iranyba),es ebbol az O gyuru visszarakasa utan kb 2-2 mm lett,ami azert nem mindegy.