Sziasztok!
Ott kezdeném a történetet hogy már elég régóta szenvedek a hátsó lengéscsillapítóimmal. Nekem még a régi szériás (98-as) Ernőm van. Sokat motorozunk az Oldalbordámmal, de amióta megvan a gép egyre rosszabb és rosszabb lett a csillapítása. Fisi segítségével rendeltem a Louistól egy pár univerzális lengéscsillapítót. https://www.louis.de/artikel/s... Ha valakinek ilyen problémája van merem ajánlani ezt a terméket, egy az egyben illik a régi helyére. A szett tartalmaz perselyeket amikkel beépíthető a cucc (a gyáriban is van alul egy persely akár az is átrakható bele).
Ráültünk ketten a garázsban és érezhetően keményebb a hátulja a mocinak, nem ül le a földre mint eddig. Kipróbáltam, igaz csak 3-4 kilométert mentem vele mert szakadt az eső. Teljesen más lett az úttartása, igaz érzésre ez sokkal keményebb mint a gyári, nem annyira popóbarát . Pattogósabb lett rossz úton (alap álláson van) de sokkal jobban tart! És ha sikerül be is rakok néhány képet:
Akit a régészet érdekel keressen rá a saller folt keresőszóra!Felesleges tudással bővül az adattára.De attól még sokáig ez volt a mód defekt esetén.A gumiszervizek még ugye nem voltak mindenhol.
Tesókám szerinted mikor nézek monnyuk én service manualt?Vagy megy a régi anyagból vagy viszem szerelőhöz.(Szerelőnél kétszer járt:hűtő és félfolyadék cs+a vicces gyújtáskapcsoló.)Mivel Rigán,Pannonián,Jawán,Warjún,Skodán nevelkedtem ez nem érdekes.
A mostani autóimnak nem is nézek a gépházfedél alá.Mert úgyse tudnék vele semmit csinálni.Max ha kifogy az ablakmosó lötyi.De az éves szervizen azt is nyakig töltik Q drágán.
Ne csináld!Ártani tudsz az ok nélküli megnézésekkel. Pölö a tömítéseket egyszeri alkalomra tervezik.(Bevallom a leeresztő réz tömítését köbö harmadik cserénél váltom le.Spórolok minimum egy százast ciklusonként )Vicc nélkül azt a gyűrűt visszarakhatod ha nincs otthon új.De tapasztalatból mondom a három ciklust szolgáló tömítés se engedett át semmit.
Háát? Inkább röhejes.Volt még olyan motor alattam aminek a váznyakon alapból ott figyelt a sallerszorító.Meggyújtani,Rászorítani és mindenestül pörgetni,hogy legyen huzata.Ez kábé hegesztés de nem értek hozzá.
A képeden nem egyértelmű melyik csavar.Ha leeresztő csavar amiben a mágnes van az csak nem lehet ilyen drága.Ha igen akkor mást kell keresni.A mágnes nem fontos.Az akkor fog valamit ha már nagy a baj.Ha nem a leeresztő akkor meg minek piszkálod?A betöltőn és a leeresztőn kívül nem nyútam a többihez.
Láttál már sallerozást?Nem semmi játék.Hajlott korom miatt volt szerencsém élőben látni a produkciót.Saját kerekeimen már nem kellett mert mert már volt Palmatex.
Ott kezdeném a történetet hogy már elég régóta szenvedek a hátsó lengéscsillapítóimmal. Nekem még a régi szériás (98-as) Ernőm van. Sokat motorozunk az Oldalbordámmal, de amióta megvan a gép egyre rosszabb és rosszabb lett a csillapítása. Fisi segítségével rendeltem a Louistól egy pár univerzális lengéscsillapítót. https://www.louis.de/artikel/s... Ha valakinek ilyen problémája van merem ajánlani ezt a terméket, egy az egyben illik a régi helyére. A szett tartalmaz perselyeket amikkel beépíthető a cucc (a gyáriban is van alul egy persely akár az is átrakható bele).
Ráültünk ketten a garázsban és érezhetően keményebb a hátulja a mocinak, nem ül le a földre mint eddig. Kipróbáltam, igaz csak 3-4 kilométert mentem vele mert szakadt az eső. Teljesen más lett az úttartása, igaz érzésre ez sokkal keményebb mint a gyári, nem annyira popóbarát . Pattogósabb lett rossz úton (alap álláson van) de sokkal jobban tart! És ha sikerül be is rakok néhány képet: