Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hogy őszinte legyek én ennél a Vartánál tapasztaltam azt amit eddig még soha, vagyis hogy az utolsó pillanatig semmi gyengélkedés, ugyanúgy tekeri az önindítót és semmi jele a vég közeledtének, aztán indítanál a leállítást követő fél óra múlva de csak a riasztó pittyeg... aztán felrakod töltőre és tök halott az egész. Szóval én is egy olcsó savas akksit vettem hirtelen fele áron mint a Varta, annál legalább jelentkezik hidegebb időben ha a végét járja
Jól írod, rend a lelke mindennek. :) Én rászoktam arra, hogy kis hungarocell tálcákba tűzöm a kiszerelt csavarokat, alkatrészeket. Ha nagyon ráérek még fel is címkézhetem/rajzolhatok a tálcára. Így nem gurulnak el, meg nincs fejvakarás, hogy na ez meg hol is volt...
Ez főleg akkor életmentő, mikor valamit szétszedek, félbehagyom, aztán csak 3 hónap múlva van időm megint összerakni.
Attól függ, mennyire akarod szétszedni. Ha csak tűszelepet akarsz cserélni, az nagyon egyszerű szerintem. Nekem több fejfájást okozott a tank+benzincsap leszedése (szerintem a benzincsövekből már lett vágva, nagyon feszesen állt minden; ha lesz egy jobb napom ki is cserélem a csövezést).
Egyébként meg megfelelő szerelési segédlettel, szerszámokkal szerintem nem okoz gondot semmi, főleg ha bevallottan nem vagytok műszaki analfabéták.
Vartával autóban majdnem pont ugyanígy jártam (ráadásul az standard volt szerintem), nekem még talán 2 évet sem bírt. Pedig a Suzuki Swift-ben sem volt agyonterhelve (se riasztó, se hosszú állás, semmi...). Utána egy nóném vacak lett beletéve költséghatékonyan, na az is sokkal-sokkal tovább bírta, ugyanolyan használat mellett. Úgyhogy nekem nagy csalódás volt a Varta.
Persze mindennel lehet szívni, de a Yuasa/Exide-ben én is jobban bíznék.
Ezt kb. így gondolom én is. A lelki megnyugvásom végett lehet mégis nittelnék, de ha lépten-nyomon leesne a patentszem, akkor azért nem ezzel gyártanák. A nagy erők nem a biztonsági lemezt érik, azt oldalirányba nem feszegeti le kb. semmi.
Az akumlátorok közül a Yuasa már bizonyított itt.
Nekem is 10.éves és jól indít.De örökké semmi sem tart.
Én a beváltat nem cserélném másra.
Helló!
Én csak érdeklődnék arról, hogy a hátsó teleszkópok a legrövidebb állásban milyen hosszúak mármint lyuktól lyukig? Mert nekem is egy 1999-es van csak nem eredeti telók vannak benne hátul és emiatt nagyon fent van a hátulja. Köszi
Péter
Tudod milyen az ember, ha egyszer megcsípi a kigyó utána fél a gilisztától is
A lemezeket vékonyítják el, így ugyanakkora térben nagyobb felülettel nagyobb indítóáramot tudnak kicsikarni. Lehet ha én is egy standard Vartát veszek nem pedig nagyobb indítóáramút, akkor jobban bírta volna.
Nekem épp ellenkező a tapasztaltom eddig autóban a Vartaval. Mindíg azt veszek nálam eddig jól bírták. De haveroknak akiknek savaztam készítettem a motorjába elő akkut Vartat azok is jól bírják
Még egy fél éve bátran mertem volna ajánlani a Vartát, nekem az van és 2008 év elején lett belerakva a motorba, előző tulaj pontosan feldátumozta. Eddig semmi baja, viszont az autóba vettem jó drágán Varta akkut és nem bírt ki két évet, úgy omlott össze, hogy egyik pillantról a másikra ment át tök zárlatba... ráadásul azt olvastam nem egyedi eset. Azt hiszem a Yuasa-t választanám ha vennem kellene, bár arról is hallottam olyat, hogy az se olyan már mint a régi. Hallgass a többiekre akik az újabb akuk közül választottak és elégedettek.
Mégis mire gondoltál?A fórum nem volt gyanús?
Ui:Nem biztos,hogy a karbikhoz hozzá merek piszkálni.Már a P20-asokon se
volt sok örömem ebben a játékban.Azok is Japó karbik voltak(Mikuni)és szerintem több alkatrész volt bennük mint egy MZ-be vagy Rigába összesen a kötszercsomagot is beleszámolva.
Jah, most látom, hogy ER5 -öd van. Szerintem egyszerre csak az egyiket szedd szét, akkor tuti nem keversz el semmit. Először kívülről pucold meg szépen. (mondjuk petróleum, vagy benzin megteszi, a torkokba ne folyasd be), aztán mehet belülről. Semmibe ne dugj semmilyen fém drótot, vagy ilyesmit, hogy azzal piszkáld ki a dzsuvát. Én a motul féle karbitisztító sprayvel csapattam át a fúvókákat, bár igazából semmi kosz nem volt benne, csak épp "nagykarbantartok"
Szétszedni egyáltalán nem bonyolult
Viccet félretéve a youtube-on rengeteg videót találsz CVK karbikról, nagyjából ugyanazokat az alkatrészeket találod bennük. Attól függ mennyire vagy műszaki analfabéta - ahogy írtad - simán kivitelezhető házilag. Én is most pucoltam. Szerintem a lényeg, hogy rend legyen körülötted, szépen sorba rakd le az alkatrészeket és türelemmel állj neki. A karbikat összekötő szerelvényeket ne buzeráld, ne állítgasd. A szívató csúszkáját zsírozd picit. Ja, talán a legfontosabb (szerintem) : Találd meg a keverék állító csavart és ki ne tekerd, vagy ha igen, akkor írd fel , hogy hogy állt (betekered szorulásig és számolod a fordulatot). Az alkatrészekre nagyon vigyázz és semmit nem kell izomból megtépni. Röviden ennyi a részemről, de vannak itt tapasztaltabbak is, akik sokkal okosabbak nálam.
Értem, akkor a csapot kipucolom, a karbihoz meg még várok valami infót
Karbit még nem bántottam így nem tudom.A csapot simán kipucoltam és utána már jól működött.Nekem nem foly a motorba a benya mert a tűszelepek jól működtek.Tank leszereléskor derült ki,hogy átereszt a csap.
Karbit szétszedni-összerakni menynire bonyolult? Otthon 2 nem műszaki analfabéta meg tudja oldani? Vagy ne kezdjük bele?
Viszont akkor nálad a membránnal lesz gond.Lehet,hogy csak beszorult valami kosztól.Pluszban a karbi tűszelepje se zár el.A kettő együtt rossz kombináció.
Mert nincs zárt állása a piszoknak sajnos.Én azt hiányolom belőle.
Van ezen benzincsap, de tekergethettem én bármerre folyt a benzin...
Ez a benzinbe fulladós jelenség elég aggasztó.Ahogy látom nem egyedi eset.Valahogy nem szeretném én is kipróbálni.Azért a régi benzincsapoknak is megvolt az előnyük.
Elővettem drága motoromat, hogy olajat cseréljek benne, beindítottam, 3-ra indult, nem is volt baj, aztán nézem hogy folyik a benzin mint az állat, a porlasztó alján. Na le is engedtem a benzint, levettem a tankot. (kicseréltem az olajat..) és egyenlőre úgyhagytam..
Tűszelep lehet problémás? ahogy visszaolvasgattam azt láttam.
Illetve észrevettem egy csövet ami a tankból jön és az akksi előtt van "feltekerve" és ott a vége, az mi lehet? túlfolyó?
Szinte lehetett volna másodikkal indulni, annyira elment az áttétel. Az én gumimnak semmi baja, hála az égnek, remélem Sebinek is megoldódik a problémája.
"hogy csak pörgött a motor, de nem haladtam sehova."
Ez jó volt!
Tesókám- mindegy meylik mert az EXIDE és a Yuasa egy cég volt anno, csak ketté váltak. Mindkettő egy szuper akku.
Zébe nekem Bosch van ugyanúgy kezelem mint a régi Ernős Yuasat- ez most kb 3 éves akku az előző tulaj elmondása szerint. Semmi baja, kíváncsi leszek meddig bírja. Amúgy a kezelés sokat számít.. Anno az MZ -be vettem egy BATTERY nevű akkut- egy kiterített földgömb képe volt a felirat megett.
No igaz a Tz- nél nem sokat csinál az akku, de ez az akku helyesen kezelve tehát felsavazás után 3 napig legkisebb áramerősséggel töltöttem- hol volt még intelligens csepptöltő... így adtam el 9 éves akkuval a gépet igaz akkor már érezhetően gyengélkedett kissé.