El is sírtam volna magam ha koptt lett volna- egy század kopást nem mértem rajta! Ütött mint a bolondóra- illetve érezni meg épp hogy lehetett csak. Összességében cserés lett- örültem is ennek a potom 100 ezres tételnek elhiheted!
Visszaolvastam amit korábban írtál, miszerint 2001 felett az újabb fajta féktárcsák gyengébb anyagból vannak mint az az előtti régebbi szériáknál... 35-45 ezer és csere?
Ez viszont elég gáz ha igaz.
A Zét- hogy tenné teherbe az anyját a fakezű sündisznaja 13 ezer km- s tárcsákkal tették tönkre!
Lehet ebben az életben nálam nem kellett volna cserélni azt a tárcsát, ha nem tolja rá a tárcsa zárat az idióta faxkalap!
Na meg a sok 30ezret futott motor a használtpiacon amiben valójában 80ezer van... itt most honnan számoljuk a tárcsa élettartamát?
Azt szoktam legelőször megnézni ha motort veszek, vagy ha segítek ebben valakinek.
Egyetértek veled. Érdekes viszont, hogy a karbantartás hiánya mint kiváltó ok fel se merül sok emberben, ellenben előszeretettel használják a nagynyomású mosót, vagy van a másik aki a "minek takarítani hiszen értem van" elvet vallja. Simán hihető a 100ezer feletti tárcsa élettartam, sőt attól jóval több is, a 30 ezer viszont elég meredek, főleg ha nem egyedi esetről van szó. A nagyobb duplatárcsás motoroknál is van igénybevétel, nyilván a súly is szempont és a forszírozottabb tempó amihez ugyanúgy méretezve vannak a tárcsák mint a kisebbeknél a szimpla tárcsa. Szezonkezdéskor érdemes átkezelni a fékdugattyúkat és a csúszócsapokat, nem nagy meló de mivel drága alktrészekről beszélünk előbb-utóbb megtérül.
Hogy gyorsan tisztázzam magam: egyáltalán nem az ER-5 lejáratása volt a célom (eh, furcsa is lenne, nálunk is van egy), és nem is a típusra volt kihegyezve a kérdés.
Meg mint írtam, nem csak az ER-5-nél hallottam ilyeneket. Most nemrég beszéltem pl. egy ipsével, 40e km-nél már harmadjára cserél tárcsát, az első kettő gyári volt, 20e-t sem bírtak, pedig (szerinte) nem bánik durván a fékkel, sőt. Na és ez pl. még csak nem is japán motor volt, de hadd ne írjak márkát, nem a márkaháború kirobbantása a célom.
Csupán az érdekel, típustól és márkától teljesen függetlenül, hogy valóban elvárható-e a 100e-res futás, vagy ez csak kamu, irreálisan nagy elvárás, és az általános az inkább a fele-harmada. Eddig Dipshit igazolta a +100e-t, és örülök, hogy másoknak is jól bírja.
És hogy jó példával járjak elöl, gyorsan meg is mértem a mi ER-5-ünkön a féktárcsát, 4,9 mm, ez kb. 38e km-nél még kvázi gyári érték, válla nincs, szóval minden esélye megvan a 100e feletti futásra.
Ezért furcsa, hogy más ugyanennyi km-nél már cseréli.
Jó persze, írtuk is hogy használat függő. Én sosem vártam meg, míg vasig kopik a betét, de tény hogy a Ferodo betét úgy fogott hogy megkekult a tárcsa!
És meg is ette cserébe a cuccot.
Nem estem hanyatt amúgy a gyári fekbetettol sem, az sem kimelte különösen amúgy. Szal biza, meg a vezetési stilusom mellett elkopott 30 valahány ezernel már nem tudom pontosan mikor 33-35-38!? De nem is lényeges. Aztán mint látható még sok mindenkinek. Tkb talikon láttam hogy az újabb szériáknál a tárcsa mind hanglemez szerure van kopás, ezért is írtam amit írtam. És tartom is. Úgy Néz ki a Győr környékiek viszont alig fekeznek!
Valamit tudtok.
Japu Te főleg!
Én a tárcsa kopasaig majdnem 3x cseréltem betetet! Igaz, tartottam magam ahhoz amit én akkoriban szakvéleménynek tartottam hogy ekkora motoron a hátsó féket nem nagyon használjuk!
Gondolom, ezért is lett kettonk fektarcsa élettartama közt ekkora különbség.
Jó reklám az ER-nek ez a 30000 kilóméterenként féktárcsa csere,még valaki be is dől neki.
Szar ügy lenne ha gyenge minőségű tárcsával szerelnék azért mert csak 500-as.
Nekem is 100ezer körül km mondtak a szervizbe a tárcsára.De van aki lehajtsa a fékpofákat vasig azt lehet cserélni 30ezernél.
Nekem 40ezer van 2milisek még a fékpofák,de én mindkétféket használom.
Lehet félreérthetően írtam, de nem azt gondoltam, hogy nem mehet el 100e fölött, sőt... Egy fékszakitól olvastam, hogy a motorokon általában úgy vannak méretezve a gyári tárcsák, hogy normál használat mellett 100e-t gond nélkül el kell menjenek. Ha nem mennek, az általában user hiba miatt van.
Úgyhogy nálam ez az alaptétel, hogy a gyári tárcsának 100e körül bírnia kéne. Ehhez képest mostanában sorozatban olyanokkal találkozok, hogy 30-40e körül tárcsát cserélnek (nem csak ER-5-ön, csak a tisztázás végett :)). Ezért vagyok meglepve, mert azt gondolnám, hogy az a normális, mint Neked, hogy a 130-at is még bírhatja a gyári tárcsa.
Akkor most vagy az én 100e-s alaptételem hibás, vagy a legtöbb user rosszul használja a féket... Vagy véletlen pont csak azokkal a kivételes esetekkel találkoztam, akik nem a többséget képviselik.
(Egyébként weasel is azt írta, hogy már 1 mm-rel a cserehatár alatt van, tehát neki is 30e körül lett volna cserés, ha betartja az előírást...)
A szaki meg gondolom nem úgy értette a 100e-t, hogy úgy megy el annyit, hogy a minimális 4,5mm helyett már csak 0,5 mm marad a tárcsából...
Amúgy jobban belegondolva lehet a 2 tárcsás nagymotorokra gondolt, és azok ennyivel jobban kímélik a tárcsát az 1 tárcsásokhoz képest... Végülis ugyanakkora fékhatáshoz kevésbé kell szorítani egy tárcsát, és sok kicsi szorítás lehet hosszabb élettartamot eredményez, mint kevesebb nagyobb...
Ha jobban oda figyelsz akkor láthatod hogy írtam hogy el is mehet annyit. Nyilván egy 900- as motor tarcsaiba több illetve jobb anyagot raknak mint egy 500-as motoreba. Látod el lehet menni 78 ezret is gyári tarcsaval mint weasel de általában nem ez a jellemzőbb. Én pl vadul szoktam fékezni is persze csak ha kell.
Miért ne mehetne el egy tárcsa 100k fölött? A divimben már 130 körül van.. látszik és mérhető is hogy nem leánykorukat élik már az első féktárcsái, de még limiten belül vannak és a műszakin se volt gond velük.
A GS-sel meg ugye mentem csak én 65-öt.. ki tudja előttem mennyit mentek azokkal a féktárcsákkal (törött olasz gépből volt a duplatárcsás eleje neki...mert nem minden piacra volt rajta ekkora fék)
Persze aki feszt nyomja-húzza a féket annak hamarabb elfogyhat, mint nekem a hátsó..mert én meg azt preferálom
Az én motoromon elég kényelmetlen volt a hátsó fék, mert magasan volt a pedál. Begörcsölt a lábam, mert tartani kellett felfelé. Lehet, hogy ő nem tartotta és kicsit fékezett álladóan.
Én lejjebb állítottam kb. egy centit és most fain. Van erre valami gyári érték, de most nem ugrik be. Talán 2 centi a lábtartó tetejétől.
Ez viszont elég gáz ha igaz.
Lehet ebben az életben nálam nem kellett volna cserélni azt a tárcsát, ha nem tolja rá a tárcsa zárat az idióta faxkalap!
Azt szoktam legelőször megnézni ha motort veszek, vagy ha segítek ebben valakinek.
Meg mint írtam, nem csak az ER-5-nél hallottam ilyeneket. Most nemrég beszéltem pl. egy ipsével, 40e km-nél már harmadjára cserél tárcsát, az első kettő gyári volt, 20e-t sem bírtak, pedig (szerinte) nem bánik durván a fékkel, sőt. Na és ez pl. még csak nem is japán motor volt, de hadd ne írjak márkát, nem a márkaháború kirobbantása a célom.
Csupán az érdekel, típustól és márkától teljesen függetlenül, hogy valóban elvárható-e a 100e-res futás, vagy ez csak kamu, irreálisan nagy elvárás, és az általános az inkább a fele-harmada. Eddig Dipshit igazolta a +100e-t, és örülök, hogy másoknak is jól bírja.
És hogy jó példával járjak elöl, gyorsan meg is mértem a mi ER-5-ünkön a féktárcsát, 4,9 mm, ez kb. 38e km-nél még kvázi gyári érték, válla nincs, szóval minden esélye megvan a 100e feletti futásra.
Ezért furcsa, hogy más ugyanennyi km-nél már cseréli.
Ernyőkében már 65 ezer körül van km!
És meg is ette cserébe a cuccot.
Nem estem hanyatt amúgy a gyári fekbetettol sem, az sem kimelte különösen amúgy. Szal biza, meg a vezetési stilusom mellett elkopott 30 valahány ezernel már nem tudom pontosan mikor 33-35-38!? De nem is lényeges. Aztán mint látható még sok mindenkinek. Tkb talikon láttam hogy az újabb szériáknál a tárcsa mind hanglemez szerure van kopás, ezért is írtam amit írtam. És tartom is. Úgy Néz ki a Győr környékiek viszont alig fekeznek!
Valamit tudtok.
Japu Te főleg!
Én a tárcsa kopasaig majdnem 3x cseréltem betetet! Igaz, tartottam magam ahhoz amit én akkoriban szakvéleménynek tartottam hogy ekkora motoron a hátsó féket nem nagyon használjuk!
Gondolom, ezért is lett kettonk fektarcsa élettartama közt ekkora különbség.
Szar ügy lenne ha gyenge minőségű tárcsával szerelnék azért mert csak 500-as.
Nekem is 100ezer körül km mondtak a szervizbe a tárcsára.De van aki lehajtsa a fékpofákat vasig azt lehet cserélni 30ezernél.
Nekem 40ezer van 2milisek még a fékpofák,de én mindkétféket használom.
Úgyhogy nálam ez az alaptétel, hogy a gyári tárcsának 100e körül bírnia kéne. Ehhez képest mostanában sorozatban olyanokkal találkozok, hogy 30-40e körül tárcsát cserélnek (nem csak ER-5-ön, csak a tisztázás végett :)). Ezért vagyok meglepve, mert azt gondolnám, hogy az a normális, mint Neked, hogy a 130-at is még bírhatja a gyári tárcsa.
Akkor most vagy az én 100e-s alaptételem hibás, vagy a legtöbb user rosszul használja a féket... Vagy véletlen pont csak azokkal a kivételes esetekkel találkoztam, akik nem a többséget képviselik.
(Egyébként weasel is azt írta, hogy már 1 mm-rel a cserehatár alatt van, tehát neki is 30e körül lett volna cserés, ha betartja az előírást...)
A szaki meg gondolom nem úgy értette a 100e-t, hogy úgy megy el annyit, hogy a minimális 4,5mm helyett már csak 0,5 mm marad a tárcsából...
Amúgy jobban belegondolva lehet a 2 tárcsás nagymotorokra gondolt, és azok ennyivel jobban kímélik a tárcsát az 1 tárcsásokhoz képest... Végülis ugyanakkora fékhatáshoz kevésbé kell szorítani egy tárcsát, és sok kicsi szorítás lehet hosszabb élettartamot eredményez, mint kevesebb nagyobb...
A GS-sel meg ugye mentem csak én 65-öt.. ki tudja előttem mennyit mentek azokkal a féktárcsákkal (törött olasz gépből volt a duplatárcsás eleje neki...mert nem minden piacra volt rajta ekkora fék)
Persze aki feszt nyomja-húzza a féket annak hamarabb elfogyhat, mint nekem a hátsó..mert én meg azt preferálom
Én lejjebb állítottam kb. egy centit és most fain. Van erre valami gyári érték, de most nem ugrik be. Talán 2 centi a lábtartó tetejétől.