Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Mélyebb karcokat (ami a lakkrétegnél mélyebbre megy) szerintem nem távolítja el semmi, újra kell festeni. Én most autó ügyben jártam körbe a témát, ott viszonylag egyszerű, mert a plakettjén fel van tüntetve a színkód, és erre rákeresve (pl. Suzuki Z2S) millió javítófestéket dobott ki, ami megegyezik az eredeti gyári színnel elvileg. Gyári javítókészlet is van. Az szerintem teljesen jó kisebb karcokhoz. Az egész újrafényezése nem tudom, de pont Zoli32 írta itt nemrég, hogy egy egész lökhárító fényezése volt 20.000 Ft, szóval nem lehet olyan sok.
Bocs az előzményeket nem néztem végig , viszont ma kértem ajánlatot tőlük km óra burkolat krómozásra.
Pont ez a megoldás. 5500 -os árajánlatot küldtek a Er5 pilács újrafoncsorozására. Viszont az üveget levarázsolni nem egyszerű (szinte lehetetlen), úgy hogy minden használható maradjon. Ha van két rossz lámpád, abból a legkönnyebb csinálni egy újat.
Biztos meséltem már, én akkor jártam így, mikor megláttam a parkolóban az akkor új BMW S1000RR-t, meg mellette egy 50 köbcentis Derbi GPR-t, és a kettő közül a GPR nézett ki komolyabbnak. Elsőre fel se tűnt, hogy ez egy nagy motor, csak hogy "ki rak egy 50-esre 200-as hátsó gumit?" - "Meg ez a bazi nagy kipufogó..." - "Jé, sor4 blokk?!" - "Ja, ez egy 1000-es! Csak a térdemig ér."

Sportmotoroknál mondjuk még érthető persze, faragni kell a súlyból, és ezen sokat segít, ha max. 150 centis pilótákra méretezik az egészet. Hol van már a GPz900R... (Most nemrég láttam egy gyönyörű példányt az uszodánál, na az kinézetre is komoly.) De a nép úgy rákattant erre a súly dologra, hogy a gyártóknak muszáj utánuk mennie. Mint régebben a LE hajsza. Ha egy motor 1 LE-vel erősebb volt, mint a többi, akkor az volt a menő, mindegy, hogy a gyakorlatban semmit nem számított. Most ha 1 dekával könnyebb, már kitűzik a zászlajukra az emberek és körbehordozzák, mint a véres rongyot...
Aztán csodálkoznak, hogy a Versys, TDM, NC700X, 1200GS stb. szerű crossoverek és túraendurók fogynak a legjobban. Persze, mert azokon lehet normálisan elférni, ha valakit nem a sportos motorozás érdekel...
Esetleg ez lehet megoldás? http://www.chromedesign.hu/#id...
Hát annyi. de várd meg mit mondanak a többiek, itthon szét sem néztem új lámpa ügyben. Vagy marad a jó állapotú bontott 25- ért, ha kifogsz egyet.
Na ennek örülök. Persze 2 flaska szeszt vettem, hátha nem lesz elég .

Újabb kérdés: Következik a üzemanyagtank. Vannak rajta árokparti kerülőből és egyéb használatból eredő karcok. Van tapasztalatotok róla, hogyha menthetetlen mennyiért mérnek manapság egy fényezést (úgyértem újrafestést) ?Azért, ha lehet próbálom megmenteni, mert ezt a metálfeketét nem hiszem, hogy reprodukálni tudják + a matricák sem olcsók. Vagy esetleg használtatok már frankó karceltávolítót?
Bő negyvenezer?Akkor kendácsolok rá más lámpát.Ez úgyse tetszik.
Attól függ milyen állapotban van a foncsorod. Ha a hőtől már eleve hibádzik a szerkezete, akkor nagy eséllyel rontassz rajta. A sima háztartási vatta (amivel én próbáltam) szöszöl (amik gondolom ha bentmaradnak, még bele is égnek), és szép hajszálvékony hullámokat rajzol bele.Vicces, de tényleg az tűnik a legjobbnak, hogy vízzel felngeded és valahogy kiszárítod. Vegyszert semmiképp nem ajánlok, mert az alkohol és a denszesz is kinyírja. Az üveget belülről meg tudod tisztogatni. Én biztos nem szarakodok vele többet. Egy új lámpabetét 130 EUR, (tehát a foncsor az üveggel). Itthon nem tudom mennyi, de nem hinném, hogy sokkal olcsóbb.
Vigasztaljon a tény, hogy hála Neked itt sokan tanulhattunk az esetedből.
Meg az, hogy most már van egy csomó alkoholod.
Ne csüggedj!Tele vagy hibákkal.Megint T9?
Akkor én meg se próbálom.Még a vattával is tönkreteszi?Mennyi lehet egy új lámpa?
Addig jó míg nem kell sokat tologatni meg emelgetni. Egyébként maximálisan egyetértek Veled és én se szeretem ezt a a folyamatos méretcsökkentős irányt. De egyszer csak vége lesz, mégse akarnak tán pocket bike-okat rakni mindenki alá.
Engem mindíg hülyének néznek mikor azt mondom, hogy egy nagy gép legyen fizikailag is nagy. Gyakorlatilag az újabb motorok akkorák mint egy 125- ös Ez, egy bivaly blokkol. Lásd új Z1000. Kunmadáron meglepődtem, akkora a motor érzésre mint egy Simon. Ilyen volt anno a sima Er6 is. Gyakorlatilag egy blokk meg előtte utána egy egy kerék.
Aztán rá ülök, utas nélkül, és mint majom a koszoru kövön úgy nézek ki. Pakolni sehová semmit. Ezért mondtam hogy a régi GPZ 900 stb, na azoknak még volt méretük..

A Z1000 SX, Er6 F, Gtr, Zxr is ezért jönnek be nekem jobban. A Zé 224 kg, bánja kánya, nem a hátamon kell vinnem..
Pedig most pont az a tendencia, hogy minél kisebb és könnyebb legyen a motor. Bár azért van néhány kivétel, pl. ZZR 1400, Hayabusa. De mondjuk egy Triumph Triple eszméletlen rövid és könnyű. Nekem furcsa volt látni annak idején az új CB 1000r-t. Az is nagyon rövid. Kimondottan kicsinek tűnik. Pedig ez utóbbi Honda.
Jól működött az olajzó, igen, csak ez zavart, hogy folyton elpofozta za ecset végét, így gondoltam evvel kipróbálom. Ha nem jön be vissza rakok egy gyárit, de szerintem működnie kell.

Hát ige, ebben igazad van, bár az Ernő után a Zé nem épp a hú de könnyed benyomást hozta( szerencsére) inkább ugyan olyan, bár tény hogy a futóműve( bár legagyizzák sokan) nekem - főleg a Wilbers progresszívekkel, előre lépés volt. Én úgy vok vele, szerintem épp a CBX , meg a régi Kawák váza az igazi méret, egy nagy motor legyen nagy és nehezebb mint pl. egy 500- as.
Nekem kell a súly, hogy nyomja le vmi a lóerőket az asztfaltra..
Helló Fisi!
Azt hittem a múltkor már kész lett az olajozó. De akkor még tart a tökéletesítés. Most úgyse lehet motorozni, viszont az ilyen fejlesztésekkel lehet foglalkozni. Nagyon kíváncsi vagyok hogy fog majd működni és mennyire leszel elégedett vele.
Természetesen én se kötözködésből, vagy vitaindításként írtam a múltkori videóra, csak hát van egy-két generációnyi különbség a két motor között. Erre nagyon markáns példa az én öreg (84-es) Kawám és a nem fiatal Hondám közötti különbség vezethetőség terén. A Cb olyan mintha biciklin ülnék a Kawához képest, pedig dupla ccm. háromszoros teljesítmény. Csak ott is van kb. 15 év a konstrukciók között. Akkor képzelheted hogy érezné magát az öreg CBX tulaja mondjuk pont a Wersys nyergében. 240kg terelgetése után milyen lehet emezzel gurulni. De valószínű Neked is hasonló érzés lehetett átülni a nagy Z-re az ER-ről.
Ezért kentem még kívülről körbe, meg a zsugor cső is szorítja, remélem. Reményeim szerint bírni fogja a mechanikus igénybevételt, ha nem akkor még van két eredeti wick a tarsolyomban..
Nekem tetszik, nagyon ötletes, és jól néz ki!

A pillanatragasztó nem tudom mennyire fogja bírni, szerintem az olajjal nem lesz baja, nem oldja, nem reagál vele... Inkább attól tartanék, hogy a mechanikai terhelést nem bírja, amikor a lánc odacsap, leszakadhatnak a szálak. Én inkább valami rugalmasabb ragasztót használtam volna. A kétkomponensű ragasztó - gondolom ez valami epoxi-műgyanta - az már erősebb, tartósabb, szerintem így, hogy ennyire körberagasztgattad bírni fogja. Remélem. :)

Szerintem biztos, hogy hamarabb kijőn belőle az olaj, messze nem fogja úgy magába szívni. Gondolom ezért feljebb kell állítani, hogy pótolva is legyen (illetve Neked nem kell, mert alapból fent van, de az enyémhez képest).

Amúgy én pont ezért valami szivacsosabb anyagra gondoltam a sajátomba, mert nekem elgendő, ahogy kiengedi az olajat; az én ötletem annyi, hogy egy kis festőhengert kéne valahogy a láncra szerelni, mint egy láncfeszítő görgőt, azt telenyomom olajjal, aztán az olajzó majd valahogy bele lesz vezetve, hogy pótolja az olajat. Csak időm nincs ezt összeszerelni.
* több soron réz drótot tekertem...
Csodálatos Android technikával sikerült kétszer, egy kattintásra elküldeni a hszt...
Szia Miki!

Elkészült az olajzo ecset prototípusa!
Az ecset szőrzet egy tescos műszálas ecset szőrei adják. Levágva és Loctite 402 - vel az olajzo műanyag csövére ragasztva. Ez több soron, majd kívülről még körbe kenve kétkomponensű ragasztóval. A cső köré finoman több soron réz drótot felettem, majd az egészet zsugorcső borítja ramelegitve.
Szerinted a Loctite pillaragaszto mennyire fogja állni az olajat!? Mert ez az egész alapja.
Ja, azért lett ez, mert a sima gyári borítás szőre folyton elhajlott ahogy a lánc okoztak. Meg szerintem ez a műanyag szőrű ecset talán kicsit hamarabb kiadja majd magából az olajat. Remélem működik majd...

Íme a képek :
Szia Miki!

Elkészült az olajzo ecset prototípusa!
Az ecset szőrzet egy tescos műszálas ecset szőrei adják. Levágva és Loctite 402 - vel az olajzo műanyag csövére ragasztva. Ez több soron, majd kívülről még körbe kenve kétkomponensű ragasztóval. A cső köré finoman több soron réz drótot felettem, majd az egészet zsugorcső borítja ramelegitve.
Szerinted a Loctite pillaragaszto mennyire fogja állni az olajat!? Mert ez az egész alapja.
Ja, azért lett ez, mert a sima gyári borítás szőre folyton elhajlott ahogy a lánc okoztak. Meg szerintem ez a műanyag szőrű ecset talán kicsit hamarabb kiadja majd magából az olajat. Remélem működik majd...

Íme a képek :
Kössz a biztatást Ó neem, nem csüggedek. Szép lassan épül-újul a Drágaszág és ez valami roppant jó érzés Csak már mehetnék, de basszus még 4 hónap legalább.

Tapasztalat: A ragasztó sokkal könnyebben leválik egyben a fémről, mint az üvegről, ezért ha egyébként kukás lenne valamiért a fényszóró és nem kár, ha törik esetleg az üveg, akkor megér egy próbát. Jóval olcsóbb a foncsoroztatás, mint egy komplett fényszóró betét.
No fel a fejjel- de látod, csak megoldottad ezt is! Így gyűlnek a tapasztalatok- legközelebb, már te tudsz tanácsott adni, erről szól a csapat, és topicszellem!