Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ilyen ez, ugyanígy voltam vele, amikor nekem lett motorom, hirtelen mindenkiről kiderült, hogy rendelkezik motoros múlttal, vagy a garázsban ma is ott porosodik valami... Olyan emberek, akikről sose gondoltam volna, beleértve a nagymamámat.
Kösz a linkeket! A tisztítós hasznos. A másik link meg amúgy ugyanarra a tisztítós videóra mutat, de gondolom ezt akartad:
http://ebcbrakes.com/articles/...

EBC amúgy szimpatikus, sok helyen reklámozzák, egyszer lehet kipróbálok majd egy betétet/tárcsát, ha nem váratlanul kell cserélni...
Most Lucas-TRW betét lett amúgy belerakva, elsőre semmi különbséget nem éreztem, persze nem is igazán hajtottam, majd a jó idővel fogom igazán tesztelni, addig úgyis endurózok. Ma is csúsztam egy jót a jégen. :)
Köszi
Nos a nászajándék: A közvetlen környezetem komplett idiótának tart, hogy családalapítás előtt találom ki pont a motorozást. Pedig roppant óvatos duhaj vagyok, pár éve már járok kétkerekűvel (robogó) és azt is marhára élvezem száguldozás nélkül is.
Ami vicces, hogy járunk meghívogatni az embereket és majdnem mindenkinél kiderül a családban, hogy imád/vagy régi vágya motorozni, sőt, előkerül egy-egy régebbi darab a garázsban/pincében. Szóval asszony is kezd megbékélni. (Mást mondjuk nagyon nem is tehetne)
De hogy ajándékba motoros cucc? Nah az kizárt
Amúgy jó kérdés, mennyit kéne elmennie egy tárcsának. Egy EBC-s fékszaki szerint 100.000-et gond nélkül kéne bírnia a gyári tárcsáknak, csak a hülye user-ek miatt kopik el hamar, a fékszakik meg nem árulják el, mire kéne figyelni, nehogy már ne legyen munkájuk... Én a korábban említett tisztántartásra tippelek; az biztos, hogy ezután gyakrabban fogom ellenőrizni/szétszedni/tisztítani, ez a tárcsacsere 24-25e km-nél még mindig idegesít.

Ez az EBC-s is amúgy csak egy tippet mondott a sokból: ha erős igénybevétel után állunk, pl. a szerpentinről lejövet megállunk egy lámpánál, akkor ne az első féket markolva várakozzunk, mert a tárcsa ilyenkor forró, és az összeszorított részen nem tud visszahűlni, míg a tárcsa többi része viszont lehűl, ezért elgörbül, vetemedik, egyenetlenül fog kopni... Sík talajon inkább a lábunkkal támasszunk, egyébként meg a hátsó fékkel, mert az nem melegszik fel annyira.
Már látom is a nászajándékokat: féktárcsa, fékbetét, telóolaj...
Sok boldogságot előre is!
Telóolajból nincs összehasonlítási alapom, én csak a Fuchs-ot próbáltam, de az nagyon jó, nincs vele semmi gondom, tudom ajánlani.
Hát az alak, cakkosság stb. nagyjából tényleg mindegy utcán. Annyi, hogy elvileg a csipkés szélű tárcsáknak nagyobb a felülete, jobban hűlnek, ezért jobban bírják az extrém nagy terhelést. A belefúrt lyukaknak is van ilyen hatása, meg azok a súlycsökkentés miatt is vannak benne, minél könnyebb a tárcsa, annál kisebb a forgó tehetetlensége a keréknek, tehát annál könnyebb irányítani, könnyebb gyorsulni, lassulni... Ezenkívül még vannak kifejezetten teli tárcsák terepezéshez, amikbe nem ragad bele a sár.

De az előbbiekből (lyukak, csipkék) normál utcai, városi, túrázgatós felhasználásnál szerintem nem sokat veszel észre, ezek inkább pályázásnál, versenynél számítanak, hogy milyen könnyű a tárcsa, meg hogy tud lehűlni. A kopásnál meg leginkább az anyagminőség a meghatározó szerintem.
Hát ránézésre ugyanazt,amit belinkeltem. Ettől függetlenül valószínűleg ugyanolyan jó/megbízható.
Nem mondom, hogy a Goldfren is húú de csúcs minőség. De nem kínai, hanem cseh, a másik meg az hogy jó pár éve fent tudtak maradni itt Európában is, ha annyira szart gyártanának mint ahogy sok ember állítja, akkor nem lenne már sehol ez a cég, hiába a legolcsóbbak sokszor.
A másik meg az ha repülőgépekbe stb. is gyártanak féktárcsát meg betétet, akkor csak tudnak valamit?!?
Én inkább a Goldfrenre szavazok, kérdés akkor mi a pék faxát adtak el HajduJannak anno?
Ja és köszönöm a képet
Ugyanezt láttam tegnap az ebayen. kb 22 ezer pénz. Kínában gyártják, de egész korrektnek tűnik a cég honlapja és a vásárlók kommentjei.
Mindegy, egyenlőre vár a dolog anyagi okokból, de a Goldfren meggyőzőbbnek tűnik, ugyanis pl. ennél a cégnél mindenféle kínai tanúsító szervezetek tanúsítványait sorolják, ami nekem semmit nem mond. Ebből a szempontból a cseh termék megbízhatóbbnak tűnik.
Jah, hogy 50 ezret is kibírhat egy tárcsa? Akkor az enyémen tuti, hogy a gyári kopott 3,5 mm-re 78 ezer alatt.
Nekem csak úgy tűnik. Azért mondtam mérj rá tolómérővel!
kb. 20 ezret. Annak nagy válla van?! szerintem nem vészes. Még ugyanennyi simán benne van.
Látnád a kocsimon mekkora válla van a tárcsának! Pont az egyik nap nézegettem.
Köszi Jani! Mennyi km- et mentél el vele? Ott a belső gyűrűnél elég nagynak tünik a válla! Nem mérted meg toló mérővel mennyire vastag?
A Goldfren 11- 12 ezer km alatt kopott kb 1 tizedet tehát olyan 40- 50 ezret el megy ahogy saccoltam mire cserés lesz. Kíváncsi lennék erre is!
Itt a kép:)

Nem rossz kombó. van egy kis hangja de nem zavaró. Nem ráz, ennyit megért én kb 22 ezért vettem a tárcsát, a gyári 80 körül van.
Egészségedre
Köszönöm a biztatást. Most már tudom, hogy ez a gép szerelem volt első látásra és imádok vele "foglalkozni". Mivel májusban lesz az esküvőm, így sajnos most minden fillér számít, ezért sok minden csak utána lesz meg, de meglesz az tuti. Addig próbálom megcsinálni, ami most belefér, meg tanulni amit csak lehet.
Nem Zsolti!?
Én anti vagyok!
Teljesen! :) Ettől még bemákolunk!
Mert jól mondtam nem? Tavasszal is elmondom simánezt
Titta alkesz vagy Laci!
Majd tavasszal melléd isszuk eryket is Kécskén!
Ez a hozzáállás tetszik! Használt motor általában nem makulátlan, de attól lesz lelke, hogy minél többet foglalkozol vele! Aztán ha kész lesz tényleg az lesz az igazi élmény amikor úgy indulsz útnak hogy ismetred minden rezdülését. Soha ne volt új motorom de mindig mellé mertem állni akáre melyiknek. Kicsit besöröztem de ez akkor is igaz, valahogy ilyenkor ősdzintébb az ember. Szóval jóúton haladsz nekem elhiheted