Remek, örülök. Most tiplizek a patikába alkoholér. Más ötletem hirtelen nincs hogy honnan lehetne szerezni. Neten láttam, de nem kell egy lityi 2200+postáért.
Üdv Srácok! Most jutott eszembe, hogy két hete mielőtt szétkaptam a gépet még megjárattam a motort és kipróbáltam azt kipufogobefogós trükköt . Szóval mit is kellett volna hallanom, ha nem kerek valami a szelepeknél? Nekem tökre elhalkult-tompult (milyen meglepő) a motor és nem hallottam semmi rendelleneset. (vagy nem ismertem fel). Halk ketyegés jött a blokkból kb. ennyi. De semmi durva csattogás vagy ilyesmi.
Én pont a karcolás miatt gondoltam a mosást, vattás törölgetés nélkül. Egyébként a foltos száradást az okozza elvileg, hogy a vízben oldott anyagok ott maradnak, miután a víz elpárolog. Ha deszt. vízzel, vagy tényleg alkohollal mosod, akkor szerintem nem lesz foltos.
De elfelejtettem, hogy van egy fölös régi lámpád, az jó, ki tudod rajta kísérletezni, hogy hogy a legjobb.
Egy kis adalék a témához, hogy először én is profi műhelyre gondoltam, csak az a legjobb, de igen, mindenhol úgy kezdték, hogy hagyjam itt 1-2 hétre... Hát egyrészt a kocsi a feleségemnek mindennap kell, másrészt elvileg 6 hét múlva fog szülni, szóval állandó készültségben vagyunk, most még kicsi az esély persze, de akár holnap is megindulhat a szülés... Tudom, taxi is van, de magamat ismerve pont akkor fog lemerülni a telefon, vagy közlekedési sztrájk lesz vagy akármi... Szóval nyugodtabb vagyok, ha itt a kocsi kéznél, most nem akarom 1-2 hétig mellőzni.
Szülés után meg pont a kicsi érkezése miatt nem lesz egy szabad percem, úgyhogy kisebb gondom is nagyobb lesz annál, hogy fényezőműhelybe vigyem a kocsit. Nem először csinálom, kell egy fél év, míg rendeződnek a viszonyok nagyjából. Szóval legközelebb nyár végén - ősszel esélyes, hogy tudok ezzel foglalkozni (ami nem is rossz, az az év legszárazabb része), csak addigra nem akarom, hogy szétrohadjon a rozsdától, hogy már csak a csere segítsen, mint weasel-nél. :)
Gondoltam leszedem a küszöböt és elviszem csak azt, festegessék ameddig akarják, de nem ilyen egyszerű, nem lehet csak úgy leszedni, össze van építve mindennel.
Ja, amúgy már nem Swift-em van, SX4 Sedan. De akármilyen járművem van, szeretnék vigyázni rá, nem bírom nézni, hogy a szemem láttara eszi meg a rozsda. :(
Fisi, nagyon köszi a linkeket, megint tanultam valamit én is. :) Van egy RO55 nevű cuccom, akkor ez gyakorlatilag ugyanarra szolgál - az is ilyen rozsdaátalakító: http://www.piktorfestek.hu/ro-...
Egyébként írtam az Ezermesternek is, ott azt a választ kaptam, hogy kenjem le ilyen rozsdaátalakító alapozóval, az könnyen kivitelezhető, viszonylag gyorsan megszárad, megvédi a sérült részt a további rozsdásodástól, aztán ráérek később (nyáron) foglalkozni vele, arra később is lehet festeni. Úgyhogy valószínűleg ezt fogom tenni, most lecsiszolom, lekenem, aztán nyáron meg majd valószínű elviszem profi fényezőhöz.
Nagyobb mennyiséget rakj hadd follyon. Így is maszatos lesz sokáig. De annyira lassú türelmes munkával eljutsz majd oda ami talán már jó lesz. Azért persze előbb a régin mint írtam gyakorolj.
Hát igen. Talán az ecsetet is hagyd ki, óvatosan az alkoholt próbáld! Nem kell a legvadabb töménységű, a foncsor az tényleg eléggé érzékeny egy ribanc!
Persze, hogy sikerülni fog, mert Ééééééén vagyok Menyus! (Francba lebuktam )
Ma is tanultam valamit. Egyébként durván ragasztva van. Melegítettem a régit mint állat, de a szilánkokat sem tudom kifeszegetni belőle.
A vattával meg óvatosan nem kell nyomni mint a süket a csengőt, mint láthattad is! Nagy türelem játék ez, de a szerelem sötét verem- köcsögnek ott fű nem terem- by Blöró!
Üveg levétel felejtős ragasztva van. Anno Mz foncsorral csináltam ilyet a lényeg!
Botra hurka pálcikára nagyon puha rongy vagy inkább nem szálasódó vatta!
Aaakohóóóóba márccsad osztán szépen pucógassad!
Az üveg mehet abalak tisztítóval is belül! A nagyját fujasd ki vagy puha ecsettel seperd le. A foncsoron a régin! kezd el próbálgatni óvatosan az ujjadra stb tekert vattával a pucolgatást!
Ha jó akkor sűrű Miatyánkozás, és lélegzet visszatartás mellett mehetsz az új foncsorra is!
Hát az ezermesteres cikk eléggé alapos, és azt kell mondjam sajnos, ha jó eredményt akarsz, akkor bizony így kell eljárnod ahogy a cikkben van. Vagy várd meg a tavaszt, és akkor két komponensű anyagok használatával egy hétvége alatt megvan a dolog, ha nem esik az eső stb akkor meg is bír száradni rendesen. Kell neki az egy hónap!- mire egy lakk stb rendesen kiszellőzik! Nem hiába nem lehet mosni, pasztázni, polírozni, mosni jó ideig a lakkot.
Szóval inkább vidd festőhöz, ha kint van jó szakműhely és van infra szárítójuk akkor sokkal gyorsabban szárad egy alapozó, lakk stb.
Az időt viszont meg kell adni neki. Pl, mikor Zé egyik oldal idomát festetteék utána egy hónapig nem szabadott fóliázni, mert lezárta volna a felületete a kipárolgástól. Ez egy ilyen bicikli!
Vannak 2 órás gyors lakkok is, ami 2 óra alatt kiszárad szaga alig, de annak is kell 24 óra a teljes száradáshoz, és az egy hónap a kigőzölgéshez.
Az a ferro izé egy passzíváló, vagyis inkább rozsda átalakító. A lényege hogy nem paszsívál, hanem fém mittominmivé alakítja a rozsdát, ehhez te mint vegyész jobban értesz. Ezek után már tudod festeni stb. Supralux a legolcsóbb de az igazán profi szerek literje 8- 10 ezer ft.
SSzal ezért kéne jobb műhelybe vinni, mert ott ezek a profi szerek- már ha nem basznak át megvannak és neked csak azt a pár devit fogják elszámolni- ha nem basznak át- ami kell rá.
A nem basznak átot hangsúlyosan mondtam..
Ha csak a Szutyuki Swift az, arra ne költs- amíg megy hajtsad ha kilóg a lábad belőle vegyél itthon szaré hugyé egy újabbat ami jó.
Szerintem az üveg levétele necces és felesleges is. Talán le lehetne melegíteni, de ha eltöröm kidobtam 20ezret. A nagyobb gondom a foncsor portalanítása. A törött régi lámpán teszteltem a vattát ablaktisztítóval és szépen össze is karcoltam a foncsort. A vízzel elméletileg az a bajom, hogy foltosan fog száradni és nem is biztos, hogy segít. Fogós kérdés, nem sok videót találtam róla.
Viszont a te problémád nálam is megvolt a kocsinál. Kicserélték a küszöböt (mert már rohadt a rozsdától) és szép fekete csíkban lefújták. Így is jó és nem rozsdásodik.
Par hazi fenyezes utan a legjobb tanacsom hogy vidd el fenyezohoz.
Szebb es tartosabb eredmeny joval kisebb munka es penz raforditasa mellett.
Egy komplett lokharitot festettek a heten nekem le egy huszasert.
Kuszobon csodalkoznek ha 8-10 nel tobb.
Hetfon vittem csutortokon kesz volt.
Szóval igazából nem motorról van szó, csak gondoltam hátha itt csinált már valaki ilyet. Az autóm küszöbe lett meghúzva, nem nagy felület, egy keskeny csík, de ott lejött a festék a fémig, ami persze hála a folyton nedves időjárásnak már rozsdásodik. Én meg nem bírom nézni. Valamivel meg akarom védeni, még ha a cikkben szereplő teljes helyreállítást nem is tudom végigjátszani.
Nem lehet levenni az üveget? Amúgy én akkor már inkább kimosnám, a víz összeszedi a koszt, kifolyik, a maradék felszárad, szóval nem okoz problémát... De ez csak elmélet, még nem csináltam ilyet.
Üdv. Ma megjött a bontóból vett első lámpám
Úgy tűnik, hogy belülről is poros az üveg, meg a foncsor is. Próbálkoztatok már efféle tisztítással, vagy csak nagyobb kárt okozok, ha az izzó helyén benyúlva próbálkozom? (mint a nőgyógyászok ) Vagy hagyjam inkább a fenébe?
A gondom ezzel elsősorban az, hogy bazi sok réteget kell felvinni, és annyi száradási idő kéne, amennyi a világon nincs. Ugye csiszolás után Ferropasztit (ez amúgy mi? még nem találkoztam ezzel), aztán cinkvédelem, alapozó, esetleg gitt, aztán fedőfesték, lakk... Egy-egy komponens (pl. alapozó) felvitele is több rétegben kell történjen, és a végső száradáshoz 24 óra kell... Mire a végére érek, az akár egy hét is lehet vagy több. Ja, meg ilyeneket is ír, pl. az utolsó rétegnél: "néhány napig hagyjuk száradni és másfél hétig ne mossuk le." Hát ezt hogy? Itt gyakran egy nap nem telik el eső nélkül, nemhogy másfél hét... Garázsom meg ugye nincs. Szóval a leírás alapján akkor tudnék mindent megcsinálni, ha lenne egy külön festőműhelyem, ahol nyugodtan állhat a kocsi heteket is, meg egy csereautóm, amit tudunk addig helyette használni...
De nincs.
Kérdés, hogy lehet-e ezt egyszerűbben megoldani?
Pl. ilyen javítófestékszetteket árulnak, mint ez a ScratchDoctor: http://www.befr.ebay.be/itm/SU...
Itt nincs alapozás meg rozsdamaró meg egyebek, csiszolás után fel kell kenni a festéket közvetlen, majd másnap mehet a lakk, és kész, egy hétvége alatt el lehet készülni elvileg (használati útmutató: https://store-68c8d.mybigcomme...). Ha jól nézem, a Suzuki gyári javítókészlete is ilyen, nincs alapozó, csak 2 komponens: festék meg lakk: http://www.suzuki-alkatreszek....
Valaki próbált már ilyen javítókészletet? Nem gond, ha nincs előtte alapozás meg Ferropasztit, így is jó és tartós eredményt ad?
Ja meg találtam ilyen "4 in 1" cuccot, ami elvileg alapozó meg rozsdagátló is egyben: http://www.motipdupli.de/en/pr... Gondolom akkor nem kéne külön Ferropasztit, egy lépést megspórolnék; erről van valakinek véleménye, tapasztalata?
Pucolgathatod a lampinyont!
De elfelejtettem, hogy van egy fölös régi lámpád, az jó, ki tudod rajta kísérletezni, hogy hogy a legjobb.
Egy kis adalék a témához, hogy először én is profi műhelyre gondoltam, csak az a legjobb, de igen, mindenhol úgy kezdték, hogy hagyjam itt 1-2 hétre... Hát egyrészt a kocsi a feleségemnek mindennap kell, másrészt elvileg 6 hét múlva fog szülni, szóval állandó készültségben vagyunk, most még kicsi az esély persze, de akár holnap is megindulhat a szülés... Tudom, taxi is van, de magamat ismerve pont akkor fog lemerülni a telefon, vagy közlekedési sztrájk lesz vagy akármi... Szóval nyugodtabb vagyok, ha itt a kocsi kéznél, most nem akarom 1-2 hétig mellőzni.
Szülés után meg pont a kicsi érkezése miatt nem lesz egy szabad percem, úgyhogy kisebb gondom is nagyobb lesz annál, hogy fényezőműhelybe vigyem a kocsit. Nem először csinálom, kell egy fél év, míg rendeződnek a viszonyok nagyjából. Szóval legközelebb nyár végén - ősszel esélyes, hogy tudok ezzel foglalkozni (ami nem is rossz, az az év legszárazabb része), csak addigra nem akarom, hogy szétrohadjon a rozsdától, hogy már csak a csere segítsen, mint weasel-nél. :)
Gondoltam leszedem a küszöböt és elviszem csak azt, festegessék ameddig akarják, de nem ilyen egyszerű, nem lehet csak úgy leszedni, össze van építve mindennel.
Ja, amúgy már nem Swift-em van, SX4 Sedan. De akármilyen járművem van, szeretnék vigyázni rá, nem bírom nézni, hogy a szemem láttara eszi meg a rozsda. :(
Fisi, nagyon köszi a linkeket, megint tanultam valamit én is. :) Van egy RO55 nevű cuccom, akkor ez gyakorlatilag ugyanarra szolgál - az is ilyen rozsdaátalakító: http://www.piktorfestek.hu/ro-...
Egyébként írtam az Ezermesternek is, ott azt a választ kaptam, hogy kenjem le ilyen rozsdaátalakító alapozóval, az könnyen kivitelezhető, viszonylag gyorsan megszárad, megvédi a sérült részt a további rozsdásodástól, aztán ráérek később (nyáron) foglalkozni vele, arra később is lehet festeni. Úgyhogy valószínűleg ezt fogom tenni, most lecsiszolom, lekenem, aztán nyáron meg majd valószínű elviszem profi fényezőhöz.
Mindenkinek nagyon köszönöm mégegyszer!
Ma is tanultam valamit. Egyébként durván ragasztva van. Melegítettem a régit mint állat, de a szilánkokat sem tudom kifeszegetni belőle.
Üveg levétel felejtős ragasztva van. Anno Mz foncsorral csináltam ilyet a lényeg!
Botra hurka pálcikára nagyon puha rongy vagy inkább nem szálasódó vatta!
Aaakohóóóóba márccsad osztán szépen pucógassad!
Az üveg mehet abalak tisztítóval is belül! A nagyját fujasd ki vagy puha ecsettel seperd le. A foncsoron a régin! kezd el próbálgatni óvatosan az ujjadra stb tekert vattával a pucolgatást!
Ha jó akkor sűrű Miatyánkozás, és lélegzet visszatartás mellett mehetsz az új foncsorra is!
Szerintem sikerülni fog!
Korant
Szóval inkább vidd festőhöz, ha kint van jó szakműhely és van infra szárítójuk akkor sokkal gyorsabban szárad egy alapozó, lakk stb.
Az időt viszont meg kell adni neki. Pl, mikor Zé egyik oldal idomát festetteék utána egy hónapig nem szabadott fóliázni, mert lezárta volna a felületete a kipárolgástól. Ez egy ilyen bicikli!
Vannak 2 órás gyors lakkok is, ami 2 óra alatt kiszárad szaga alig, de annak is kell 24 óra a teljes száradáshoz, és az egy hónap a kigőzölgéshez.
Az a ferro izé egy passzíváló, vagyis inkább rozsda átalakító. A lényege hogy nem paszsívál, hanem fém mittominmivé alakítja a rozsdát, ehhez te mint vegyész jobban értesz. Ezek után már tudod festeni stb. Supralux a legolcsóbb de az igazán profi szerek literje 8- 10 ezer ft.
SSzal ezért kéne jobb műhelybe vinni, mert ott ezek a profi szerek- már ha nem basznak át megvannak és neked csak azt a pár devit fogják elszámolni- ha nem basznak át- ami kell rá.
A nem basznak átot hangsúlyosan mondtam..
Ha csak a Szutyuki Swift az, arra ne költs- amíg megy hajtsad ha kilóg a lábad belőle vegyél itthon szaré hugyé egy újabbat ami jó.
Viszont a te problémád nálam is megvolt a kocsinál. Kicserélték a küszöböt (mert már rohadt a rozsdától) és szép fekete csíkban lefújták. Így is jó és nem rozsdásodik.
Szebb es tartosabb eredmeny joval kisebb munka es penz raforditasa mellett.
Egy komplett lokharitot festettek a heten nekem le egy huszasert.
Kuszobon csodalkoznek ha 8-10 nel tobb.
Hetfon vittem csutortokon kesz volt.
Szóval igazából nem motorról van szó, csak gondoltam hátha itt csinált már valaki ilyet. Az autóm küszöbe lett meghúzva, nem nagy felület, egy keskeny csík, de ott lejött a festék a fémig, ami persze hála a folyton nedves időjárásnak már rozsdásodik. Én meg nem bírom nézni. Valamivel meg akarom védeni, még ha a cikkben szereplő teljes helyreállítást nem is tudom végigjátszani.
Úgy tűnik, hogy belülről is poros az üveg, meg a foncsor is. Próbálkoztatok már efféle tisztítással, vagy csak nagyobb kárt okozok, ha az izzó helyén benyúlva próbálkozom? (mint a nőgyógyászok ) Vagy hagyjam inkább a fenébe?
Igazából találtam róla egy egész korrekt leírást:
http://ezermester.hu/cikk-240/...
A gondom ezzel elsősorban az, hogy bazi sok réteget kell felvinni, és annyi száradási idő kéne, amennyi a világon nincs. Ugye csiszolás után Ferropasztit (ez amúgy mi? még nem találkoztam ezzel), aztán cinkvédelem, alapozó, esetleg gitt, aztán fedőfesték, lakk... Egy-egy komponens (pl. alapozó) felvitele is több rétegben kell történjen, és a végső száradáshoz 24 óra kell... Mire a végére érek, az akár egy hét is lehet vagy több. Ja, meg ilyeneket is ír, pl. az utolsó rétegnél: "néhány napig hagyjuk száradni és másfél hétig ne mossuk le." Hát ezt hogy? Itt gyakran egy nap nem telik el eső nélkül, nemhogy másfél hét... Garázsom meg ugye nincs. Szóval a leírás alapján akkor tudnék mindent megcsinálni, ha lenne egy külön festőműhelyem, ahol nyugodtan állhat a kocsi heteket is, meg egy csereautóm, amit tudunk addig helyette használni...
De nincs.
Kérdés, hogy lehet-e ezt egyszerűbben megoldani?
Pl. ilyen javítófestékszetteket árulnak, mint ez a ScratchDoctor: http://www.befr.ebay.be/itm/SU...
Itt nincs alapozás meg rozsdamaró meg egyebek, csiszolás után fel kell kenni a festéket közvetlen, majd másnap mehet a lakk, és kész, egy hétvége alatt el lehet készülni elvileg (használati útmutató: https://store-68c8d.mybigcomme...). Ha jól nézem, a Suzuki gyári javítókészlete is ilyen, nincs alapozó, csak 2 komponens: festék meg lakk: http://www.suzuki-alkatreszek....
Valaki próbált már ilyen javítókészletet? Nem gond, ha nincs előtte alapozás meg Ferropasztit, így is jó és tartós eredményt ad?
Ja meg találtam ilyen "4 in 1" cuccot, ami elvileg alapozó meg rozsdagátló is egyben: http://www.motipdupli.de/en/pr... Gondolom akkor nem kéne külön Ferropasztit, egy lépést megspórolnék; erről van valakinek véleménye, tapasztalata?