Tutis:Szerintem szélmalom harcot vívsz, meg is mondom hogy miért:
Az új magyar Pannónia motorról amikor olvastam, feltettem magamnak a kérdést, mitől magyar?
Öhlins rugók,sherco blokk, magura kormány, ilyen-olyan excel felni, még csak az ügyvezető sem magyar....
Lassan már ott tartunk hogy egy gyár legyártja a blokkot(jó esetben), a vázat meg a tankot...a többi mind külső beszállító.
Ha ezt az analógiát nézed, akkor nézd meg a GSXR-eden mi suzuki feliratos, így máris árnyaltabb a kérdés.
Túl digitálisan nézel a motorgyártásra (értsd igen/nem)
Egyébként ez a használtan alacsony ár olyannak, aki venni szeretne egy fiatal, keveset futott, rendben lévő motort csak jó lehet. Meg is említem néha ismerősöknek, hogy mgése 10-15 éves 4× rommátört, elhanyagolt, agyongyepált romot vegyenek, hanem egy ilyet... De hát ő majd megváltja a világot! :)
Csak aztán sajnos hozzám jönnek a rommal, hogy baj van... (persze ez alapvetően nem a motorok hibája, hanem a tulajoké) Multkor tankot hegesztettem.. A rozsda, és a csiszolások megtették hatásukat, eresztett...
Tökéletesen igazad van !
Egy két szösszenet, és befejeztem.
Vettem a fáradságot, és pár oldalnyit visszaolvastam.
Szó nem esett 80%-os beszállításról!
Legalábis addíg, míg visszaolvastam, de lehet, hogy egy régebbi hozzászólásban volt!
Viszont azt nem értem, miért kell ezen ugrálni már!
Nekem nem azzal van bajom, amit pár emberke itt leír, hanem azzal, ahogyan leírja!
Mert ugye szó nincs a hozzászólásaimba Suzukiról semmi, de mégis le lettem tudatlan bunkózva:)))))))
Azért remélem összefúj majd ezekkel az emberekkel a szél, mert azért szóban egyszerübb letisztázni a konfliktusokat!
Azon szomorodtam el a múltkori vita után a használt árakat nézve, hogy pár éves gixxert, fele áron, vagy alatta lehet kukázni a használt piacon, de már az első évben is tetemes az anyagi veszteség. Külföldiába (pl Németország, stb) ahol más szemmel nézik a motor világot, a hyosung használtan is az értékesebb motorok közé tartozik. Nem vagyunk elájulva magunktól, szeretnénk motorosként élni a kis magyar hazánkban. Csak azt nem értjük némelyek mire vágnak fel, mire ez a lenéző nagy mellény.
Imi, ne feszegessük. Egyébként ez, hogy a program suzukinak minősít az alvázszám alapján, valószínűleg azért van, mert - mint jó diák - a karakterkódozást a suzukitól vették át.
Az egyező alkatrészek esetében pedig én is azt feltételezem, hogy - a gyártás költségeit csökkentetndő - vélhetően átvettek régi suzuki gyártósorokat. Pl elképzelhető, hogy a 250-es kuplungját valaha valami suziba tervezték.
Persze az is valószínű, hogy ezért cserébe visszafele is dolgoznak, ha nem is 80%, de könmnyen lehet, hogy van, amit kóreából szállítanak be a suzinak. Más kérdés, hogy ott valószínűleg a Suzuki minőségbiztosítása nagyon nagyon szigorú.
Pl nyersanyagokat valószínűleg nagyon is megéri a Japánoknak ázsiából venni, egyrészt mert nincs nekik, másrészt ha már megmunkálva olcsó munkaerővel, olcsó energiával kapják meg, úgy két legyet egy csapásra.
De srácok, (és ez most Tutisra, és a márkatársakra is vonatkozó kérés) tényleg fejezzük be. Nem kell a Hyosungnak a nagytestvér védelme, ki tud magáért állni.
Na megpróbálok tiszta vizet önteni a pohárba!
Ezt a 80%-os alkatrészbeszállítás valóban téves, bár én nem olvastam itt ijet, de hozzátartozik, hogy nem is olvasom rendszeresen a fórumot.
Sőőőőt, a két gyár között sincs kapcsolat.
Volt 1999-íg, de mára már nincs.
Előfordúl, hogy emberek nem jól vannak tájékoztatva, ettől függetlenűl meg kellene ütni egy normális hangvételt.
Ha nagyon utánnanézek, valószínűleg a te hozzászólásaidban is találok téves infót.
És akkor egy kis történelem:))))
Történet és a sajtóban megjelent egyéb cikkek a Hyosungról!
Ki az a "Hyosung"?
A Hyosung cég egy koreai óriásvállalat, és sorsa hasonlóképpen alakult, mint a nagy japán motorgyáraké. (http://www.hyosung.co.kr) Az alapításkor textiliparral kezdõ gyár (ahogyan a japán motorgyárak is) a sorozatos fejlesztéseknek köszönhetõen vegyipari termékeket, majd magasabb ipari színvonalú gyártmányokat alkotott meg, és ma már világszerte elismert szállítója olyan termékeknek, mint a magasfeszültségû elektromos ipari berendezések, ill. a nagyteljesítményû, olajkitermeléshez szükséges komplett szivattyúrendszerek, de az információs szektorban is közismert a banki hálózati szoftverektõl kezdve a teljes vállalatirányítási rendszereken át a hardverelemekig. Másrészrõl a világ egyik legnagyobb gyártója annak a speciális gumiszövetnek, amelybõl az autógumik készülnek.
Miért és hogyan kezdett el motorokat gyártani a Hyosung ?
Fölösleges számunkra, a motorimádók számára tovább taglalni az anyavállalat bõséges tevékenységi körét. Nézzük meg közelebbrõl, hogyan került a cég a motorkerékpár gyártás közelébe. A 80-as évek elején a Hyosung már egy óriási anyagi háttérrel rendelkezõ gyár volt. A cég tulajdonosai szerencsére azokat a merész, alkotó és újító szándékú vezetõket helyezték elõtérbe, akik "mertek nagyot álmodni", és aztán ezt kitartó munkával megvalósítani. A cég tehát nem ült a babérjain, és figyelembe véve a japán motorkerékpárok világsikerét, megérezve a feladat nagyszerûségét, és természetesen az ebben rejlõ presztízsépítési és üzleti lehetõségeket, illetve ismervén a cég saját ipari-mérnöki képességeit, határozott lépéssel megalapította a motorkerékpár-gyártó és fejlesztõ divíziót. A cég saját anyagi háttere lehetõvé tette volna a teljesen saját kútfõbõl történõ modellfejlesztést, de nem így tettek: 1979-tõl kezdõdõen rendkívül szoros együttmûködést kezdtek a japán Suzukival. A Suzuki 1999-ben kiszállt a közös munkából, mert addigra nyilvánvalóvá vált, hogy a a tanítvány túl jól tanult. De ez a szakítás már nem akadályozta meg az addigra kizárólag a "Total Quality Control" japán gyártásrendszerrel mûködtetett Hyosung motorkerékpár-gyártó csapatot abban, hogy folyamatosan fejlesztve termékeit odáig jusson el, ahol ma tart.
Akkor most ez Suzuki? Vagy licensz? A GT650 egy SV650 másolat?
Egyik sem. A Hyosung modellek mûszaki tartalma a cég saját mérnökeinek munkája. Természetesen nagyon hasonlít a Suzuki SV650-re, mert koreai mérnökök generációi tanultak know-how-t a Suzuki együttmûködés évei alatt. A 650-es V2-es fejlesztése azért kezdõdött el, mert a világpiac ma már a V2-eseket preferálja a soros 4-hengeresekkel szemben. Ez a hasonlóság felfedezhetõ a Suzuki és a Hyosung 250ccm-es choppere között is, vagy akár az 50 ccm-es robogók között is. De ha valaki mégis ragaszkodik ahhoz, hogy a Hyosung "csak" Suzuki másolat, mi azért még erre is nagyon büszkék vagyunk, a Suzukit jól másolni és 20%-kal olcsóbban piacra dobni nem is olyan kis dolog! Összehasonlításképpen kb. a Suzuki GS500E kerül annyiba, mint a Hyosung GT650. A különbséget mûszakilag és esztétikailag zongorázni lehet. Ugyanakkor a szkeptikusokat szeretnénk megkérni, hogy tekintsék meg a GV650 Aquila choppert, a maga gyönyörû formájával, meglehetõsen hosszú felépítésével, a sportszériából származó V2-es blokkjával, a karbonszálas anyagból készült - gondozásmentes - szíjhajtásával. Ha kell, végigvisz minket a Route 66-on az USA-ban, és nem kell szégyenkeznünk miatta, sõt...
A japánok nagyon-nagyon jó motorokat gyártanak. Tudja-e ezt a Hyosung is?
Elõször is, ezzel a ténnyel kár vitatkozni, a japánok ipari termékei, legfõképpen az autók és a motorok fantasztikus minõségûek. A Hyosung tulajdonosok messzemenõkig el- és felismerték ezt, ezért adatott meg egyáltalán a lehetõség arra, hogy megszülethessenek a koreai modellek. A japán csoda megismeréséhez egy kicsit vissza kell utazzunk az idõben. A világháború után a japán ipari termékekrõl viccek szóltak, nem elismerések. Az ipar mélyponton volt, és rossz minõséget termelt. Hogyan lehetséges mégis, hogy a 70-es évek végére már az amerikai cégek minõségügyi mérnökei jártak japán cégekhez gyártástechnológiai szemináriumokra? Fõképpen hogyan érhette el egy olyan ország gazdasága ezt az ipari csodát, amely egy vulkanikus szigeten fekszik, és az ipar számára szükséges nyersanyagok 98 %-át importálja? A japán ipari kiugrás okait sok száz oldalas könyvekben elemzik, mi itt csak a legfontosabbakat szeretnénk megemlíteni: A minõségi célok mindenek elé helyezése: a japán gazdaság befektetései nem irányulhattak máshová, mint a minõségi termékek kifejlesztése irányába. A "minõség mindenekfelett" áthatja a japán cégeket, pedig egyszerû eszközökrõl van szó, mint például a munkások joga és kötelessége a futószalag azonnali megállítására hiba észlelése esetén, a munkások minõséget javító ötleteinek anyagi honorálása, az alkatrész beszállítók nagyon alapos revíziója, a minõség javítására irányuló állandó akciók. A rendszer neve a "Total Quality Control", amit talán abszolút minõségirányításnak fordíthatnánk. A következõ kulcs a sikerhez az ázsiai fegyelem, munkamorál, amely gyõzelemre vitte a japán ipart. A dolgozók elkötelezettsége a munkahelyük iránt megingathatatlan, a teljesítményük folyamatos, és rendkívül költséghatékony. A harmadik, és legegyszerûb oka a japán sikernek az az óriási tõkeinjekcó volt, amely a gazdaságba, a cégekbe az 50-es években érkezett. Mindezekkel a paraméterekkel rendelkezik a Hyosung is, immáron húsz éve.
Miért olcsóbb a Hyosung a japánoknál? Annyival rosszabb is?
A világgazdaság mai állapota egy kicsit a japánok ellen fordult. Ennek egyik oka, hogy a japán népesség több,mint 30%-a nyugdíjas, mert a jóléti állam egyszerûen kitolta az átlagéletkort, és ezért a mai japán cégek kénytelenek nagyságrendekkel több pénzt fizetni a társadalombiztosításnak, mint tették ezt 20 éve. Ez megjelenik a mai japán termékek árában is. A másik tényezõ az, hogy a japán ipar az egyébként fantasztikus minõségû termékeit mai is import nyersanyagból, import acélból, stb. állítja elõ. A koreai Hyosung mindkét területen sokkal jobban áll. A koreai gazdaság most abban a helyzetben van, mint a 80-as évek japán gazdasága, a "japán aranykor", de a nyersanyagokat jórészt saját belföldi forrásból meg tudja szerezni. A Hyosung ezen kívül pedig egyébként is egy ipari óriás, saját nyersanyag-gyártó kapacitással, amely a termékek árában is megjelenik. Az árkülönbség jórészt ezekbõl a különbségekbõl eredeztethetõ, mert "csodák nincsenek". Természetesen nem a mi tisztünk, hogy megállapítsuk, mennyivel "rosszabb", ha egyáltalán rosszabb egy Hyosung GT650, mint egy Suzuki SV650. Az összehasonlítás elkerülhetetlen, DE ÁLLUNK ELÉBE. Akár egy másik példát is hozunk, szívesen, jelesül a Hyosung GV250 és a Suzuki VL250 kis chopperek esetében, aki kíváncsi, hasonlítsa össze a technikai részleteket, és meg fog lepõdni. Errõl sok motoros szaklap cikkezett már világszerte, Ausztáliában, Angliában, Németországban. Remélhetõleg sikerül hamarosan valamelyik itthoni szaklap újságírói, tesztelõi általi független cikket olvasniuk a motorosoknak a Hyosungokról. Fontos alkatrészek származnak a koreai motorokon Japánból, pld. a karburátorokat a Mikuni szállítja. Mi inkább azt mondanánk, hogy a Hyosung motorkerékpárok gyári háttere rendelkezik azokkal az elemekkel, amelyek a Japánokat sikerre vitték: az ázsiai fegyelemmel, a minõség iránti elkötelezettséggel, a T.Q.C. japán rendszer teljes adaptálásával, a szükségesen óriási tõkeháttérrel, és a motorkerékpár-gyártásba fektetett mérnöki órák tízezreivel, végül, de nem utolsósorban egy csodálatos japán márka húsz évig tartó kooperációjával. Minden adott tehát a jó minõségû motorok elõállításához, de a koreaiak elkötelezettsége - a legegyszerûbb segédmunkástól kezdve a mérnökökön át a tulajdonosokig - legalább ennyire fontos, mint a kedvezõ lehetõségek: természetesen gazdaság jelenlegi állása szerint fontos területeken elõnyt élveznek a mai japán üzleti környezettel szemben, ami segíti õket a versenyben - és akarnak jó gépeket gyártani. Ezt maguk a modellek mutatják be a legjobban.
Hol vannak a kínaiak?
Hadd szögezzük le a legelején, nagyon távol -minden értelemben - a Hyosungtól. Mûszaki szempontból egyszerû a képlet: akármilyen furcsa, de a gigantikus méretû kínai motorkerékpár ipar, amelynek évi összkapacitása eléri az 50 millió (!) darab kész motort, nem igazán képes 250 cm3-nél nagyobb motorokat gyártani, pláne nem tud DOHC 4-szelepes gépeket kerékre állítani. Miért? A kínai ipar piaca elsõsorban a kínai átlagpolgárok tíz- de inkább százmillióiból áll, akik egyszerûen nem igénylik a high-tech motorokat. Kérünk mindenkit, hogy sohase a kínai termékek árából kiindulva próbálja meg a Hyosungot mérlegre tenni. Ez nem az a jármû, ami a tartós teszteken 10000 km-en belül motortörést szenved, vagy egyszerûen széthullik. A kínai ipari termékek nagyon olcsók, de a motorgyártó tudomány kínai állása szerint ma túl nagy tûréshatárokkal dolgoznak, csak közepes, vagy gyenge minõségû alapanyagokból.
Mit hoz a jövõ ?
A Hyosung jövõbeni modelljei nagyon ígéretesek, várható az 1000-es V2-es érkezése 2006 év végén, de az XRX450-es enduro, (talán SuperMoto is lesz) és a 450-es ATV sem hagyja hidegen a terepezést kedvelõ motorosokat. Természetesen nem minden fejlesztés nyilvános, számíthatunk sok érdekes meglepetésre a jövõben. Mi, a Karácsonyi-Nagy Kft Kft csapata, a magyarországi importõrrel vállvetve elkötelezett és feltétlen hívei vagyunk ennek a nagyszerû és ígéretes motormárkának, és minden lépésünk azt a célt szolgálja, hogy kis országunk motorosai büszkék lehessenek Hyosung motorjukra. Akár újat, akár használtat vásárolnak, itthon, vagy külföldön, mi törõdni fogunk azzal, hogy a legnagyobb biztonságban érezhessék magukat és motorjukat, a vásárlásba való befektetésüket azok, akiknek motorja ezt a nevet viseli a tankon: HYOSUNG.
Az Auto1 2005.08.25-i cikkje
"...essen szó ..., a Hyosung Motorsról, akik véleményem szerint a legjobb ár-érték arányt képviselik. A céget 1978-ban alapították Dél-Koreában, 1979-ben már meg is kötötték együttmûködési megállapodásukat a Suzukival. Saját fejlesztésû motorjaik tervezésénél jól jött a japánok tapasztalata, így 1982-ben el is kezdhették exportálni termékeiket.
A Hyosung is megszerezte az ISO 9001 minõsítést, de igazából nem ez a meggyõzõ, hanem a megmunkálás minõsége, valamint a tény, hogy a Hyosung a koreai rendõrség hivatalos beszállítója.
A kisebb távol keleti gyártók közül egyedül õk azok, akik 250 cm3 feletti erõforrást is alkalmaznak, így például a sportos GT 650 -ben, vagy az extravagáns power cruiser kinézetû GV 650 Aquilában. A Suzukinak ebben is benne van a keze: az új 650-es blokkok 90 fokos, V2 elrendezéssel készülnek és kísértetiesen hasonlítanak az új SV 650-ek aggregátjaira.
Remélem, sikerült egy kicsit eloszlatni a rejtély homályát a számunkra szokatlan nevû motormárkákról. Áraikkal és nem mindennapi külsejükkel könnyen elcsábíthatnak minket, de fontos tudni, hogy mi rejtõzik mögötte..."
Huh gyerekek már kezdek belefáradni ebbe a szélmalomharcba..kicsit segítsetek már azért, csak hogy velem van-e a hiba, vagy nem.
Szóval összefoglalom a mondandóm: SOHA, SEMMILYEN BIZONYÍTÉKOT, SZERZŐDÉST, HIVATALOS ÁLLÁSFOGLALÁST A GYÁRAKTÓL NEM LÁTTAM azzal kapcsolatban hogy a suzuki a hyosungtól veszi az alkatrészei kb 80%-át. (itt hangzott el tőletek az infó, nem én találtam ki)
Tuti hogy kapcsolatban van a két gyár, ez nem vitás.
Többet képeket programokat, cikkszámokat csatoltak, miszerint a hyo alkatrészek suzuki alkatrészek vagy azokkal kompatibilis, szerintetek ez bizonyíték arra hogy a hyo szállít a suzukinak, szerintem akár lehet fordítva is, a suzuki szállít a hyonak. Sőt a legvalószínűbb hogy oda-vissza az alap.
Egyetlen egy dolgot nem kérdeztem még, hogy szerintetek mi is vagy mik azok az alkatrészek amit a hyo gyárt és szállít suzukinak. Tudtok ilyet mondani esetleg? De nem így hasra, hanem ami tényleg az...
Szóval a mondandóm: Ha valamit terjesztettek, tegyétek. Csak ha valki rákérdez a hátére is, tegyetek le valamit az asztalra.
De mondok valami furcsát. Ha megkérdeznétek a suzuki igazgatóját hogy mit szállít neki 1-1 gyár és milyen százalékban, akkor szerintem Ő se tudna pontos választ adni. Erre nekem itt a sportmotor fórumon vannak olyan titánok, akik cikkszámokból, cserealkarsézekből meg tudják mondani, melyik gyár mit vesz kitől, milyen százalékban.. Annyira hihetetlen az egész, de lehet vannak még csodák
Amúgy egyáltalán nem az zavar hogy suzuki meg hyo, mondhattatok volna honda mz kapcsolatot is,akkor abba kötöttem volna bele. Lényeg a valóság tartalom. Én se tudom mi folyik japánban és koreában, de légyszi áruljátok el Ti onnan tudnátok? Mert vettetek egy hyo-t? Azzal elárultak rögtön üzleti titkokat is? Vagy volt szervezve tanulmányi út a gyárba? Nem kötekedésképp, csak engem ez a mesemesemátka sztorizás irritál. Persze én senki vagyok itt a fórumotokon, de az értelmes megnyilvánulás egyik része az hogy a mondandónkat amiket állítunk tudjuk igazolni is...Amíg nem tudjuk az csak feltételezés.. Szóval ha látsz egy egyforma cikkszámot, feltételezzük hogy kapcsolat van a két gyár között. Nem pedig rögtön azt állítjuk hogy a hyo beszállít a suzukinak, ráadásul 80%-ban...
De már unalmas vagyok itt, tényleg lépek, elnézést kérek, csak szerettem volna tudatni hogy nem csak elvakult hyo fanok vannak.. És ráadásul a motor jellemzéséről szó nem esett..
Százalékot nem tudok, csak annyit, amit már írtam. A GV 250 kissast a Motorrad-nál, a Nagykőrösi úton javították, és csereszabatos volt a kuplung. Hogy ki-kitől mit vesz, arról fogalmam sincs. Amit még tudok, vagyis ez rémlik a szürkeállományom tekervényei között, hogy az 1970-es évek végétől kb. 2000-ig volt szoros együttműködés a Suzuki és a Hyosung között. Volt egy Hyo tulaj, aki levelezett a gyárral, megpróbálom előkeríteni, és hiteles infót közölni.
Ebbe a beszállítós témában van egy aranyos történetem:
Évekkel ezelőtt megfogadtam, hogy soha többé sony elektronikai cuccba nem nyúlok javítási célzattal.
Egyszer azonban elém került egy sony fél éves biztonságtechnikai monitor (profi cucc, értsd 24órás működésre tervezett, üzemórás kütyü)
Kibontottam és a következőket láttam: Goldstar (akkor még létezett) alaplap, samsung sorkimenő, egyéb hyundai alkatrészek…és még a képcső sem sony.
Kimértem sorkimenő hiba.
Elmentem anyagbeszerző körútra.
Sony márkabolt.
Faszikám előszedi a sorkimenő katalógust (legalább 1500oldal), én mondom a típusazonosítót, mire ő közli: Ilyen sorkimenő márpedig nincsen.
Óóóó bárgyú én!Persze hogy nincs! Hisz samsung….irány a samsung hungary.
Képviselet megkeres, eladó megkérdez, katalógus elvesz, termékazonosító megnéz:
Márpedig ilyen samsung sorkimenő nincs.
Mire én lógó orral elbattyogtam, és leadtam a monitort selejtezésre.
(és most szándékosan nem motoros témát hoztam fel)
Maradj csak nyugodtan cimbi!
Csak egy dologra kérlek!
Van egy közös barátunk, akit úgy hívnak, hogy google!
Keress rá bizonyos dolgokra, és akkor nem bocsátkozol találgatásokba, és az összeesküvéselmélet képzelgéseid is elmúlnak!
Hidd el, van itt aki jobban képben van, mint te, mégsem ugrik a torkodnak!
Okés, én is elvetettem a sulykot, de ha már századszorra is olvasom a suzuki-hyo összeesküvés elméletet már néha csak beszállok a vitába. Építő jellegű kritikát nem mondok most, mert csak támadásnak vennétek, megmaradok otthon elnyomott embernek
Talán esetleg annyit megjegyeznék de csakis csendben és csakis vitazáróként és nem vitaindítóként, hogy az összes bizonyíték, mint pl a hyo-suzuki típuszsámok egyezése, hyo motorképen suzuki dobozos hátterek, programok amit hyo alkatrészeket suzuki-ként azonosít..Szóval ez a nagy bizonyítékhalmaz ami itt oldalról oldalra újra és újra előtűnik, és magyarázatként az szolgál hogy a hyo ha jól emlékszem 80%-ban a suzuki beszállítója..szóval nem lehet, de tényleg csak kurvacsendben jegyzem meg, félve, hogy bárkit is megbántok, távol áll tőlem, szóval csak suttogva, nem lehet hogy fodítva van az egész? Nem lehet hogy a hyo vesz néhány cuccot a suzukitól? persze ezt a gondolatot gyorsan el is hessegetem, ne is olvassátok el. Szóval lehet nem a hegy megy mohamedhez mégse hanem mohamed megy a helyhez? Na jó, be is fejezem, mivel én az össze hsz-emnek ez lenne a lényege, nem emberek ízlését akarnám megváltoztatni, se elfoglalni egy topikot, szóval húzok is innen, további szép napot..
Gacsoi: másikon beszéltem, bocsi.
Ne haragudj, de ez mostanra már annyira lerágott csont. Igen, sokmindenben igazad van, elfogult tulajok is gyakran megfordulnak itt. Ez igaz, néha megmosolyogtató, de valahol természetes is.
Ellenben mostanra már a hozzászólásaid csak lázítóak, támadóak. Megértettünk. De tudod mit! Lényegtelen is! Hagyjuk ezt, jó? Építő jellegű, normális hangvételű kritikát szívesen fogadunk. Szívesen elbeszélgetünk minden másról, de ebből elég volt.
A stílusomat nem sikerült követni, mivel nem személyedre tettem hátráltató megjegyzést hanem a leírt mondandókra...ami néha elég messze állt a valóságtól...
Mondom, kifejtheted bővebben is hogy egy nyílt fórumon ez a topik miért jobban tiéd mint az enyém vagy bárkié..Mert Te írsz ide többet? Ha telefosom az összes topikot akkor enyém lesz midegyik ezek szerint?
Figyi, ha véleményem van akkor had írjam már le oké, ne kelljen már hozzá engedélyt kérnem oks? Ha nem érdekel, lapozz tovább..
A stílusomról annyit, hogy csak a tiedet próbáltam követni!
Akik ismernek tudják, hogy távol áll tőlem az ilyen dolog, de tudod, nem irkálok olyan topicba, ami nem érdekel, vagy nem értek vele egyet.
Azt meg inkább hagyjuk, hogy ki írkál itt baromságokat...
Mint mondottam, szent meggyőződésem, hogy othon nem érvényesűlsz, ezért próbálod neten keresztűl osztani az eszet.
Leírtam, hogy itt egy baráti társaság beszélget, és ha hülyeséget beszélnek is, az az ő dolguk.
Szépen megkérlek, hogy ne rondíts bele!
Egyébként ha igényed van rá, elküldöm privátban a számomat.
Beszéljük meg.
Az új magyar Pannónia motorról amikor olvastam, feltettem magamnak a kérdést, mitől magyar?
Öhlins rugók,sherco blokk, magura kormány, ilyen-olyan excel felni, még csak az ügyvezető sem magyar....
Lassan már ott tartunk hogy egy gyár legyártja a blokkot(jó esetben), a vázat meg a tankot...a többi mind külső beszállító.
Ha ezt az analógiát nézed, akkor nézd meg a GSXR-eden mi suzuki feliratos, így máris árnyaltabb a kérdés.
Túl digitálisan nézel a motorgyártásra (értsd igen/nem)