Akkor meg vagyok nyugodva. Idén már a második bowdent eszi a gép. Szerencsére Kecsón találtam olcsón belsőt, összesen 220 Ft az anyag és 35 perc a csere. A hátsó féktárcsát én is néztem, de annyira nem zavar, csak nem értem, hogyan lehet ilyen anyagból gyártani.
Szeret gyorsan elkopni! Igazából nem mondanám, hogy a féktárcsa a hibás, inkább a féktárcsa-gyári betét párosítás. Ezt tetézi, hogy a főfékhenger a rendkívül korrózív fékolaj környezetben szeret rozsdásodni, és a dugattyú berohadni. Ilyenkor eleinte nem olyan virgoncan jön vissza, kicsit szorul a fék, ráadásul a betét is rendesen gyalulja a tárcsát, és hamar elkopik.
Én asszem kb év elején pucoltam ki a hátsó főfékhengert, megint kezd lassan járni, pedig a hátoldalát zsírral tömtem be. Lesz hangulatom, újrra nekiesem.
Háát nemtudom. Nem vagyok én jogtudor, de ez: "a járműbe szerelt egy vagy több rendszernek, alkatrésznek vagy önálló műszaki egységnek a közúti közlekedés biztonságára, a közegészségre vagy a környezetvédelemre gyakorolt komoly kockázata miatt vissza kell hívnia, "
Értelmezésem szerint egyik esetben sem áll fenn. A kuplungbowden kérdés pedig érdekes, nem tudom, mi a különbség a régi-új között, de nehéz elképzelni, hogy komoly hiba lenne egy ilyen egyszerű alkatrész esetében. INkább csak az ápolás hiánya, nem?
Érdekes lenne tudni a gyár álláspontját a dologról. Mert ugye zeket a költségeket elvileg ők fedezik, kivéve, ha a magyar importőr olyan szerződést kötött velük, - mondjuk egy kedvezményes árért cserébe - hogy átvállalja ezeket. Mindenesetre mindegy mia helyzet, az importőr vélhetően vagy lenyelte az erre kapott keretet, vagy ő viselné a terheket, és szeretne kibújni alóla. De vélhetően ezt hivatalosan nem teheti, így ha valaki kopogtat az jatajukon, elképzelhető, hogy természetesen cserélik. Sőőt, az is, hogy semmi eltusolási szándék nincs mögötte, egyszerűen csak akadozik az ez irányú információ.
Mindenesetre az alkatrészek elég drágák, hogy az ember egy fiatal, keveset futott motor esetében kelljen költsön rá.
(1) Az EK-típusjóváhagyással rendelkező gyártónak - a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény vagy annak végrehajtására kiadott jogszabály rendelkezéseivel összhangban - haladéktalanul értesítenie kell a jármű típusjóváhagyását megadó jóváhagyó hatóságot, ha a már értékesített, nyilvántartásba vett vagy üzembe helyezett járműveket - a járműbe szerelt egy vagy több rendszernek, alkatrésznek vagy önálló műszaki egységnek a közúti közlekedés biztonságára, a közegészségre vagy a környezetvédelemre gyakorolt komoly kockázata miatt vissza kell hívnia, függetlenül attól, hogy azt ezzel a függelékkel összhangban jóváhagyták-e vagy sem.
(2) A gyártó a jóváhagyó hatóságnak az (1) bekezdésben említett kockázat semlegesítésére megfelelő orvoslási lehetőségeket javasol. A jóváhagyó hatóság a javasolt intézkedésekről késedelem nélkül tájékoztatja a többi tagállam hatóságait annak érdekében, hogy az illetékes hatóságok saját területükön biztosíthassák az intézkedések hatékony végrehajtását.
(3) Amennyiben az intézkedéseket az érintett hatóságok elégtelennek ítélik, vagy azok végrehajtása késedelmes, haladéktalanul értesítik azt a jóváhagyó hatóságot, amely az EK jármű-típusjóváhagyást kiadta.
A jóváhagyó hatóság ezt követően tájékoztatja a gyártót. Ha az EK jármű-típusjóváhagyást kiadó hatóság maga sem elégedett a gyártó intézkedéseivel, akkor meghozza a szükséges intézkedéseket, beleértve az EK jármű-típusjóváhagyás visszavonását is, amennyiben a gyártó nem javasol és nem hajt végre hatásos korrekciós intézkedéseket. Az EK jármű-típusjóváhagyás visszavonása esetén az érintett jóváhagyó hatóság 20 munkanapon belül, ajánlott levél vagy azzal egyenértékű elektronikus eszköz útján értesíti a gyártót, a többi tagállam jóváhagyó hatóságait, valamint a Bizottságot.
(4) E cikket azokra az alkatrészekre is alkalmazni kell, amelyekre nem vonatkozik jogi szabályozásban előírt követelmény.
Ha jól értelmezem(nem biztos), akkor a 2006 előtti modellek esetében vissza kellett volna hívni a motorokat a szelepszakadások, és a kuplungbowden szakadások miatt is.
A hátsó féktárcsát már ne is említsem, ez a 2006 utániakra is érvényes.
Én a helyedben egy ráérős délutánon, mondjuk mikor egyedül vagyok a munkahelyemen, felhívnám a SPirróékat. Elmesélném, nekik, hogy van egy ilyen motorom, hallottam erről a szelepproblémáról, és hogy cserélték garanciába, és érdeklődnék, hogy a motor, és vázszám alapján meg tudják-e mondani, hogy cseréltek-e fejeket. (az se árt, ha mindezt írásban teszik)
Ha nem, vagy nem mindkettőt, megérdeklődném, hogy van-e arra lehetőség, hogy ezt pótolják, lehetőleg ingyen, merthogy ugye akkor elmaradt, vagy rendkívúl kedvezményezen. (Mondjuk a munkadíjat kell fizetned, ami így is 1-2 tízezer Ft biztosan, ráadásul adjanak garanciát is a munkára)
Ha valamelyikbe bel hajlandóak menni, akkor el kell gondolkodni a dolgon. Ha nem mennek bele, azért én tovább kérdezősködnék. Egyrészt, hogy mibe kerülne a módosított hengerfej kompletten, illetve mi benn a módosítás, mert amennyiben csupán a szelep, az új szelepek árának is utánakérdeznék. (TT azthiszem a hátsó hengefejébe Kanyarral most csak szelepet akar cseréltetni újfajtára) No ha mindent fizetni kell, akkor hozzájuk vinni nem érdemes, ha úgy döntenél, hogy cseréltetsz fejeket.
Namost, ha nem hajlandóak engedni, akkor szerintem max a szelepcsere, amin esetleg érdemes elgondolkodni, újfajta szelepre, ami még normál költségek között kivitelezhető. A hengerfejek cseréje saját zsebből attól tartok a motor piaci értéke körüli összeg.
Ha teljes az elzárkózás, és túl magas összegeket mondanak, akkor használd! Azt mondják, érdemes hajtani kicsit, mert hogy a kis fordulat a törés okozója, de ugye ez csak olyan szájhagyomány. Ebben az esetben én figyelgetném a hirdetéseket, ha felbukkan valahol egy törött motor, annak megvenni az alkatrészeit.
Pl hirdetik ezt a pályagépet, csak annál se tudni, mikori valójában. Egyébként kereslet esetén 350 e Ft, ami az ára nem is olyan vad, ha az ember elbontja. (Cobra a szelepszakadás után "kedvezményes" 200e Ft-ot hagyott a spirrónál... És nem cseréltek neki mást, mint henger, dugattyú, hengerfej egy hengernél! Nem is problémamentes azóta a gépe sajnos....) Persze az első bekezdéstől már csak hangosan gondolkodtam.
Én vagyok a harmadik tulaj, az elsőtől lefoglalták (kicsit gázos lehetett mert a második tulaj törött jobb visszapillantóval, karcos kipuffal, és repedt idomokkal vette , valamint a szervizkönyv nélkül.) Nemtom így könyv nélkül átb...nának-e?!? Bár a második tulaj 450 kilóméterrel vette és ő biztos nem cseréltette ki a hengerfejeket. Nemtom mit csináljak?
Inkább érdeklődj a Spirrónál ezügyben. PLáne, hogy szerintem nekik minden motoron kellett volna cserélni garanciába, csak elsumákolták... (nem csak ezt, érdekesség, hogy pl a Fiat ajánlott levelet küldött, mikor úgy érezték, a Stilo első McPerson felfüggesztésének rugótányérja rozsdásodhat, ami később veszélyes lehet, így behívták ennek orvoslására. Teszem hozzá, felületi rozsda volt csupán a rugótányéron, és az autó garancia időn túl volt! - no nekem semmiről nem küldtek levelet, vagy hívtak fel. Benzincsapcsere is csak azután volt, hogy elkezdett folyatni...)
Megoldható! H3-as izzó kell bele, (bár én H1-re emlékeztem, szegény Zoleet multkor félre is vezettem, felhívott, megvette a H1-et, majd cserélhette ki)
Kicserélni nem mondom, hogy olyan egyszerű, de megoldható! Én is cseréltem, bár azért, mert addig piszkáltaka fórumtársak, hogy kell izzókészlet, míg kiszedtem, megnézni milyen van benn, erre kiszedés közbe elszakadt a szála :)
Szóval semmi szerszám semmi nem kell, alulról benyúkálva-kitapogatva ki lehet cserélni. Sokra nem emlékszem, a gumi burkolat alatt volt valami stabilizáló rugó, mint az autókban, azt kicsit benyomva, oldalra elnyomva valamelyik irányba kiakad, és ki is lehet venni az izzót. Vissza ugyan így!
Hja, az új izzó búráját nem tapogasd, ha mégis, alkohollal mosd le! És semmi kosz ne kerüljön a lámpába!
Szia. Szerintem nem olyan nagy ördöngősség kicserélni. Én már cseréltem izzót, kb 10 perc volt, ebből a legtovább a támasztó rugó kiakasztása tartott. A hengerfejen én nem láttam semmi különbséget, általában 10-12 ezer km körül jön ki...
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem, 2005-ös GT 650-r em van és kiégett a tompított világításom.
Kérdezném hogy érdemes-e házilag nekifogni, vagy vigyem el szerelőhöz inkább (egy két jó tanács jól jönne) . Előre is köszönöm a választ.
Igen ezt a motort néztem én is ki:
http://www.hasznaltauto.hu/3231288_hyosung_gt_2007
Ez az ami árban is meg kilométerben, na meg színben is megfelelne.
A vásárlással kivárok még hátha lejjebb esik az ára tavaszig, hisz most nem kell a kutyának se motor. :)
Egy van a használtautón ezeknek a kívánalmaknak: http://www.hasznaltauto.hu/3231288_hyosung_gt_2007
feke
tevázas, sárga színben! Valóban nagyon jól néz ki! És ezzel a 11 e km-errel nagyon rendben is lehet!
2006 utáni Naked csak fekete, sárga, piros színben van.
Esetleg még sötétkékben.
Amikor én vettem, akkor kérdezték, hogy fekete, sárga vagy piros kell-e.
Pirosat mondtam, de ha nem lett volna, akkor a sárga lett volna.
A fekete nagyon sötét, mert az teljesen fekete. Mindene.
Hellósztok! Ááá dehogy is ijesztetettek el. Ilyet szeretnék venni csak előtte szeretném megismerni minden hibáját a motornak. Hisz minden motornak vannak hibái de jó róla tudomást venni. Kezd letisztázódni hogy analóg műszerfalasat szeretnék és ahogy ti mondtátok 2006-os gyártás utánit. Szinekben vacillálok még. Sajna a piros nem jön be. A sárga, narancssárga, szürke és fekete ami úgy igazán bejön. Na meg figyelek ha netalán valaki valami okosságot ír ide. Tuti elolvasom. :)
Egyébként ez vicces. Mikor az ember fia jótakar, és ajánl motorokat is, beijednek.
Nem értem. Lehet nem kéne semmit mondanunk, csak hogy remek motor! Állat nincsenek típushibák, vedd csak meg, nefigyelj semmire, és felértékelődnének a Hyosungok :D
Ha érdekel valakit eladnám..nagyon szeretem,de sajna melóm miatt nincs időm használni..teljes nagyszervíz után van..olajcsere,olajszűrö,fékbetétek,lánc,lánckeré
k,gyertyák,gumik,szinkronbeállítás..
Én asszem kb év elején pucoltam ki a hátsó főfékhengert, megint kezd lassan járni, pedig a hátoldalát zsírral tömtem be. Lesz hangulatom, újrra nekiesem.
A féktárcsa meg csúnyán barázdás lesz.
Nekem már az első 3000km-en olyan lett.
Még most is úgy van, nem foglalkozok vele, ebből nem lehet baleset.
Értelmezésem szerint egyik esetben sem áll fenn. A kuplungbowden kérdés pedig érdekes, nem tudom, mi a különbség a régi-új között, de nehéz elképzelni, hogy komoly hiba lenne egy ilyen egyszerű alkatrész esetében. INkább csak az ápolás hiánya, nem?
Érdekes lenne tudni a gyár álláspontját a dologról. Mert ugye zeket a költségeket elvileg ők fedezik, kivéve, ha a magyar importőr olyan szerződést kötött velük, - mondjuk egy kedvezményes árért cserébe - hogy átvállalja ezeket. Mindenesetre mindegy mia helyzet, az importőr vélhetően vagy lenyelte az erre kapott keretet, vagy ő viselné a terheket, és szeretne kibújni alóla. De vélhetően ezt hivatalosan nem teheti, így ha valaki kopogtat az jatajukon, elképzelhető, hogy természetesen cserélik. Sőőt, az is, hogy semmi eltusolási szándék nincs mögötte, egyszerűen csak akadozik az ez irányú információ.
Mindenesetre az alkatrészek elég drágák, hogy az ember egy fiatal, keveset futott motor esetében kelljen költsön rá.
32. cikk
Járművek visszahívása
(1) Az EK-típusjóváhagyással rendelkező gyártónak - a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény vagy annak végrehajtására kiadott jogszabály rendelkezéseivel összhangban - haladéktalanul értesítenie kell a jármű típusjóváhagyását megadó jóváhagyó hatóságot, ha a már értékesített, nyilvántartásba vett vagy üzembe helyezett járműveket - a járműbe szerelt egy vagy több rendszernek, alkatrésznek vagy önálló műszaki egységnek a közúti közlekedés biztonságára, a közegészségre vagy a környezetvédelemre gyakorolt komoly kockázata miatt vissza kell hívnia, függetlenül attól, hogy azt ezzel a függelékkel összhangban jóváhagyták-e vagy sem.
(2) A gyártó a jóváhagyó hatóságnak az (1) bekezdésben említett kockázat semlegesítésére megfelelő orvoslási lehetőségeket javasol. A jóváhagyó hatóság a javasolt intézkedésekről késedelem nélkül tájékoztatja a többi tagállam hatóságait annak érdekében, hogy az illetékes hatóságok saját területükön biztosíthassák az intézkedések hatékony végrehajtását.
(3) Amennyiben az intézkedéseket az érintett hatóságok elégtelennek ítélik, vagy azok végrehajtása késedelmes, haladéktalanul értesítik azt a jóváhagyó hatóságot, amely az EK jármű-típusjóváhagyást kiadta.
A jóváhagyó hatóság ezt követően tájékoztatja a gyártót. Ha az EK jármű-típusjóváhagyást kiadó hatóság maga sem elégedett a gyártó intézkedéseivel, akkor meghozza a szükséges intézkedéseket, beleértve az EK jármű-típusjóváhagyás visszavonását is, amennyiben a gyártó nem javasol és nem hajt végre hatásos korrekciós intézkedéseket. Az EK jármű-típusjóváhagyás visszavonása esetén az érintett jóváhagyó hatóság 20 munkanapon belül, ajánlott levél vagy azzal egyenértékű elektronikus eszköz útján értesíti a gyártót, a többi tagállam jóváhagyó hatóságait, valamint a Bizottságot.
(4) E cikket azokra az alkatrészekre is alkalmazni kell, amelyekre nem vonatkozik jogi szabályozásban előírt követelmény.
**************************************
************
Ha jól értelmezem(nem biztos), akkor a 2006 előtti modellek esetében vissza kellett volna hívni a motorokat a szelepszakadások, és a kuplungbowden szakadások miatt is.
A hátsó féktárcsát már ne is említsem, ez a 2006 utániakra is érvényes.
Ha nem, vagy nem mindkettőt, megérdeklődném, hogy van-e arra lehetőség, hogy ezt pótolják, lehetőleg ingyen, merthogy ugye akkor elmaradt, vagy rendkívúl kedvezményezen. (Mondjuk a munkadíjat kell fizetned, ami így is 1-2 tízezer Ft biztosan, ráadásul adjanak garanciát is a munkára)
Ha valamelyikbe bel hajlandóak menni, akkor el kell gondolkodni a dolgon. Ha nem mennek bele, azért én tovább kérdezősködnék. Egyrészt, hogy mibe kerülne a módosított hengerfej kompletten, illetve mi benn a módosítás, mert amennyiben csupán a szelep, az új szelepek árának is utánakérdeznék. (TT azthiszem a hátsó hengefejébe Kanyarral most csak szelepet akar cseréltetni újfajtára) No ha mindent fizetni kell, akkor hozzájuk vinni nem érdemes, ha úgy döntenél, hogy cseréltetsz fejeket.
Namost, ha nem hajlandóak engedni, akkor szerintem max a szelepcsere, amin esetleg érdemes elgondolkodni, újfajta szelepre, ami még normál költségek között kivitelezhető. A hengerfejek cseréje saját zsebből attól tartok a motor piaci értéke körüli összeg.
Ha teljes az elzárkózás, és túl magas összegeket mondanak, akkor használd! Azt mondják, érdemes hajtani kicsit, mert hogy a kis fordulat a törés okozója, de ugye ez csak olyan szájhagyomány. Ebben az esetben én figyelgetném a hirdetéseket, ha felbukkan valahol egy törött motor, annak megvenni az alkatrészeit.
Pl hirdetik ezt a pályagépet, csak annál se tudni, mikori valójában. Egyébként kereslet esetén 350 e Ft, ami az ára nem is olyan vad, ha az ember elbontja. (Cobra a szelepszakadás után "kedvezményes" 200e Ft-ot hagyott a spirrónál... És nem cseréltek neki mást, mint henger, dugattyú, hengerfej egy hengernél! Nem is problémamentes azóta a gépe sajnos....) Persze az első bekezdéstől már csak hangosan gondolkodtam.
Hazaérek a melóból neki is esek, bár az este a gumieltávolításig és a tapogatásig eljutottam, majd ma kiderül sikerül-e.
Kicserélni nem mondom, hogy olyan egyszerű, de megoldható! Én is cseréltem, bár azért, mert addig piszkáltaka fórumtársak, hogy kell izzókészlet, míg kiszedtem, megnézni milyen van benn, erre kiszedés közbe elszakadt a szála :)
Szóval semmi szerszám semmi nem kell, alulról benyúkálva-kitapogatva ki lehet cserélni. Sokra nem emlékszem, a gumi burkolat alatt volt valami stabilizáló rugó, mint az autókban, azt kicsit benyomva, oldalra elnyomva valamelyik irányba kiakad, és ki is lehet venni az izzót. Vissza ugyan így!
Hja, az új izzó búráját nem tapogasd, ha mégis, alkohollal mosd le! És semmi kosz ne kerüljön a lámpába!
Akkor nekiesek.
9184 km van benne, akkor lassan készüljek a halálra?
Illetve 1x útközben.
Segítségre lenne szükségem, 2005-ös GT 650-r em van és kiégett a tompított világításom.
Kérdezném hogy érdemes-e házilag nekifogni, vagy vigyem el szerelőhöz inkább (egy két jó tanács jól jönne) . Előre is köszönöm a választ.
http://www.hasznaltauto.hu/3231288_hyosung_gt_2007
Ez az ami árban is meg kilométerben, na meg színben is megfelelne.
A vásárlással kivárok még hátha lejjebb esik az ára tavaszig, hisz most nem kell a kutyának se motor. :)
feke
tevázas, sárga színben! Valóban nagyon jól néz ki! És ezzel a 11 e km-errel nagyon rendben is lehet!
Esetleg még sötétkékben.
Amikor én vettem, akkor kérdezték, hogy fekete, sárga vagy piros kell-e.
Pirosat mondtam, de ha nem lett volna, akkor a sárga lett volna.
A fekete nagyon sötét, mert az teljesen fekete. Mindene.
Ilyen.
Egyébként én azt javaslom, ha találsz egy hirdetést, tedd fel ide, elmondjuk a véleményünket, és mehetsz megnézni élőben!
Szóval találtál már?
Nem értem. Lehet nem kéne semmit mondanunk, csak hogy remek motor! Állat nincsenek típushibák, vedd csak meg, nefigyelj semmire, és felértékelődnének a Hyosungok :D
k,gyertyák,gumik,szinkronbeállítás..