Nekem nem kellett vagyonszerzési illetéket fizetnem. Amennyiben az adásvételi szerződés köztem és az uniós országbeli eladó nevén van, akkor nem kell fizetni vagyonszerzési illetéket. Ha viszont már egy köztes magyar (magyarországon élő embertől veszem) akkor már nekem ki kell fizetni.
Figyelmesen elolvasva:
" Pénzügyileg fontos hogy a szerződést te vevő kösd a kinti tulajjal hogy hogyan azt mindenki
oldja meg ahogy tudja!Ez azért lényeges mert ha magyarországon te vagy az első tulajdonos akkor nem kell vagyonszerzési illetéket fizetned a moci után." http://www.sportmotor.hu/motor...
2009-ben vettem meg a vfr-t.
Akkor már kevertek a vagyonszerzési szarral.
asszem 350.000 forint felett kell fizetni. én meg 330ért vettem a motort... de ez nem biztos, az viszont igen, hogy kell fizetni, mivel már akkor is kellett.
Vagy bejelentési kötelezettség van az apeh fele? valami ilyen is rémlik.
Ez hála az istennek nem így van.
Alapvetően úgy működik a dolog hogy ha valaki vesz egy járművet magyar állampolgárként és ő helyezi forgalomba a saját neve alatt vagy megbízás által de a saját neve alatt akkor nem kell vagyonszerzési illeték.
Csak regadó.
Akkor van gond mint nálad ha egy angol-magyar adásvételivel valaki megveszi majd te azt tőle veszed meg egy másik adásvételivel.
Tudom mert mindkét motorom így vettem.Sosem kellett vagyonszerzési illeték.
Gondolom a behozó sráccal csináltatok egy adás-vételit és úgy mentél fizetni a regadót amit megfejeltek egy vagyonszerzési illtékkel.
Nem logikus de sajnos így van.
Rengeteg kintről behozott motor keröing 3-4-tulajos multal a háta mögött.
Vagy írni kell egy eredeti (angol,német,olasz satöbbi tulajdonos) és közted lévő közti adás-vételit vagy minden lépcső (ahány itteni tulaj volt ) közt meg kell az illetéket fizetni.
Nem véletlen hogy a kintről behozott gépeket nagyon szivesen vállalják papírozását a behozó vállalkozások.
Nincs kitöltve az adásvételin a név és a cím a vevőnél.
Elkérik a személyi másolatot és hipp-hopp neveden a járgány.
Szerintem semmi köze az állampolgárságnak ehhez. Ő kint vette Angliában a gépet, majd hazajött és eladta. Angol motor, nem hiszem, hogy a tulajdonos nemzetisége bármit is számítana. A vagyonszerzési illetéket azért kell fizetni, mert a saját tárgyi vagyonod megnő és ezután mindenképpen fizetsz állambácsinak. Ugyanúgy, ahogyan ingatlan adásvételnél is becsengeted.
Ha a kinti magyar srac veletlenul magyar allampolgar es tole vetted adas-vetelivel akkor igy tenyleg kell illetek.
Mivel csak a kulfoldi-magyar ugylet minosul elso vetelnek.
Jáááááj de aktuális ez a téma nekem, pont ma nézek meg egy behozottat:) És akkor mi van szerintetek, ha kereskedéstől veszem (értelemszerűen mint közvetítőtől), és átírást, forgalombahelyezést, regadót...minden szirszart vállal a vételár keretében? Akkor lehet meglepetés utólag?
Bár igen messziről kanyarodtunk idáig, szerintem a legjobb, ha valaki kinti motort akar venni, hogy előtte itthon szépen végigtelefonálja az illetékes hivatalokat és a kideríti, hogy milyen iratokra van szüksége és mi mennyibe fog kerülni. Akkor nincsen utólagos anyázás és tudja, mennyi a gép teljes ára :) Nem egy hosszú utánajárás. Én 1 hét alatt lezongoráztam a teljes forgalomba helyezést, amiből 5 nap volt a regadónál a várakozási idő.
Scheiß egal, gőzöm sincs, hogy hogyan kell hivatalosan behozni egy motort, vagy kavicsot, vagy fogkefét, nem ezzel keresem a kenyerem. A kinti tulaja (amúgy magyar srác) hazamotorozott vele és itt megvettem tőle. Még volt rajta érvényes műszaki és miegymás. Gondolom, miután visszament, az adásvételivel kivonatta, de én pont nem foglalkoztam vele egy vak percet sem. Amúgy utána kell kérdezni minden hivatalnál, hogy mi a pontos menete, minek mennyi a költsége és akkor nem éri meglepetés az embert. Max pozitív, miszerint uniós országból származó motornál, ha újfajta a papírja, akkor nem kell származás igazolást csináltatni.
Akkor igazán nem tudom....
Mondjuk ...nem kekeckedni akarok....De ha kintről behozol egy járművet ..akkor azt a származási országban először ki kell vonni a forgalomból......( ha jól tudom)
Én a kinti forgalmira értem hogy lejárt-e vagy sem...és hogy mennyi idő telt el azóta.!
Én a kini tulajtól vettem a motoromat. Kellett vagyonszerzési illetéket fizetnem, ccm-ként asszem 74 froncsi volt, hiába én vagyok az első magyar tulajdonos. Mindez volt tavaly tavasszal.
De nem érdekes, mert 100-ból megvan a papírozás egy friss műszakival. Itthon átírás és mőszaki együtt simán 80.000, akkorinkább a plusz huszat rárakomés lhet, hogy egy kevésbé taknyolt motort veszek.
Nekem 2011-ben amit az okmányirodában fizetnem kellett az a forgalmi 6000Ft törzskönyv 6000Ft Rendszám ...( nem emlékszek ) valami 5000Ft és rá a matrica 450-500ft körül....ÉS ennyi ...Nem fizettem 20ezret sem.....Lehet én kivételes vagyok....Na de ezen kívül van a reg. adó ami majdnem annyiba kerül mint az átírási illeték, Ez most is így van ....
A lónak a f....szát... Mint a sicc, úgy be kell fizetni kinti motor esetében is a vagyonszerzési (vagy mások által átírási) illetéket, ha forgalomba helyezed! Én fizettem tavaly és erős kétségem van, hogy azóta eltörölték volna.
Én is így vagyok a vagyonszerzési illeték nevű HADISARC-cal...
De ha uniós országból behozott motort állítsz forgalomba ...akkor nem kell ezt a "dézsmát" megfizetned...
Jobban tetszik a Vtec formája....Nem sok különbség van árban egy Fi és egy Vtec között....Meg a visítás...Na az ami nekem még mindig zavaró...
Bár az én gépemnek nagyon jó a fogyasztása...és rendkívül meg vagyok elégedve vele( futómű , megbízhatóság stb)
Mint írtam is .....nem vagyok benne biztos, hogy jó "cserét " csinálok....de hajt a kíváncsiság...
A legfőbb dolog ami visszatart a cserétől /azt leszámítva, hogy imádom a paripám és el nem adnám semmiért/ az átírási költség.......(vagyonszerzési illeték). Szóval a qvaanyjukat! (bocs de ez most kikívánkozott belőlem) Még csak most vetted Sanyi és már is eladnád? De miért?
Ha az "égiek" is úgy akarják...!Bár nagyon sajnálom eladni....mert meg vagyok elégedve nagyon vele... Igazából az lenne a jó...ha meg tudnék venni egy Vtec-et is .....és amelyik szimpatikusabb lenne az maradna...De hát kis hazánkban nem sokan tudják azt megtenni , hogy 2 motorja is legyen egyszerre...Én biztos nem..!
Lehet rossz váltás lesz...nem tudom...
szerintem még így is sokkal jobb mint a többi motoron a kilógó izé... bár legjobb az idomba beépített, nem kilógó index, ez tény.
mondjuk nekem a sárga géphez passzol ez az index :)
" Pénzügyileg fontos hogy a szerződést te vevő kösd a kinti tulajjal hogy hogyan azt mindenki
oldja meg ahogy tudja!Ez azért lényeges mert ha magyarországon te vagy az első tulajdonos akkor nem kell vagyonszerzési illetéket fizetned a moci után."
http://www.sportmotor.hu/motor...
Akkor már kevertek a vagyonszerzési szarral.
asszem 350.000 forint felett kell fizetni. én meg 330ért vettem a motort... de ez nem biztos, az viszont igen, hogy kell fizetni, mivel már akkor is kellett.
Vagy bejelentési kötelezettség van az apeh fele? valami ilyen is rémlik.
Alapvetően úgy működik a dolog hogy ha valaki vesz egy járművet magyar állampolgárként és ő helyezi forgalomba a saját neve alatt vagy megbízás által de a saját neve alatt akkor nem kell vagyonszerzési illeték.
Csak regadó.
Akkor van gond mint nálad ha egy angol-magyar adásvételivel valaki megveszi majd te azt tőle veszed meg egy másik adásvételivel.
Tudom mert mindkét motorom így vettem.Sosem kellett vagyonszerzési illeték.
Gondolom a behozó sráccal csináltatok egy adás-vételit és úgy mentél fizetni a regadót amit megfejeltek egy vagyonszerzési illtékkel.
Nem logikus de sajnos így van.
Rengeteg kintről behozott motor keröing 3-4-tulajos multal a háta mögött.
Vagy írni kell egy eredeti (angol,német,olasz satöbbi tulajdonos) és közted lévő közti adás-vételit vagy minden lépcső (ahány itteni tulaj volt ) közt meg kell az illetéket fizetni.
Nem véletlen hogy a kintről behozott gépeket nagyon szivesen vállalják papírozását a behozó vállalkozások.
Nincs kitöltve az adásvételin a név és a cím a vevőnél.
Elkérik a személyi másolatot és hipp-hopp neveden a járgány.
Mivel csak a kulfoldi-magyar ugylet minosul elso vetelnek.
Mondjuk ...nem kekeckedni akarok....De ha kintről behozol egy járművet ..akkor azt a származási országban először ki kell vonni a forgalomból......( ha jól tudom)
Én a kinti forgalmira értem hogy lejárt-e vagy sem...és hogy mennyi idő telt el azóta.!
Érvényes volt még a kinti papírja....?
De nem érdekes, mert 100-ból megvan a papírozás egy friss műszakival. Itthon átírás és mőszaki együtt simán 80.000, akkorinkább a plusz huszat rárakomés lhet, hogy egy kevésbé taknyolt motort veszek.
Abban az esetbe4n ha te vagy az első magyar tulaj.
Vagyis ha kinti eladóval van adás-vételid.
Ha van másik ember közbeiktatva akkor cumi.
De ha uniós országból behozott motort állítsz forgalomba ...akkor nem kell ezt a "dézsmát" megfizetned...
Jobban tetszik a Vtec formája....Nem sok különbség van árban egy Fi és egy Vtec között....Meg a visítás...Na az ami nekem még mindig zavaró...
Bár az én gépemnek nagyon jó a fogyasztása...és rendkívül meg vagyok elégedve vele( futómű , megbízhatóság stb)
Mint írtam is .....nem vagyok benne biztos, hogy jó "cserét " csinálok....de hajt a kíváncsiság...
Lehet rossz váltás lesz...nem tudom...
Ha esetleg valaki érdeklődik 800Fi után .....az enyém eladó. Elérhetőségek és képek az adatlapomon..!
mondjuk nekem a sárga géphez passzol ez az index :)