egér nem rágott szét semmit, megnéztem. csak albérletben volt... :)
bizony, ez a 3db sárga vezeték jön az _alternátor_-ból a fesszabi felé, ami a Mecseki féle jómagyartermék.
egész addig nem volt probléma ezzel az elmúlt három évben, amíg tavaly át nem lett vágva a vezeték, és nem jön ki több kraft a fesszabiból... legalábbis tavaly tavasszal nem volt még csak nyoma sem annak, hogy ilyen dolog van kialakulóban. Akkor is átfújogattam mindent kontaktsprével, majd nyáron el lett csípve a vezeték, most pedig ezzel szembesültem.
Máshol nem látok ilyen problémát, csak a csatlakozónál merült ez fel. Össze lesz forrasztva, aztán majd tapogatom, hogy melegszik-e a vezeték... ha igen, akkor sux van...
Csak ez a kontakthiba nem tetszik nekem, hogy eddig nem volt, most meg alig párszáz km alatt jelentkezett.
Az kérlek alásan egy szabványos 80mm-es számítógép ventillátor, dupla csapággyal :)
biztos az egerek szabotálták a vezetékeket
ha jól látom ezek a sárga vezetékek a generátortól mennek a fesz.szabályzóba
ha csak ez a csatlakozó égett be akkor valóban kontakt hiba van, nézd meg a vezeték többi részét is mert ha máshol is látszódik melegedés, barnulás akkor gond van
mekkora ventilátor van a szabályzón?
az fasza... akkor hétvégén megpróbálom amit mondasz, örülni fogok neki ha utána meg 14.5-öt fog tölteni és sz.phatok a kisvezeték összeforrasztásával is...
Nekem is ilyen hasonló volt a csatlakozó. 12,5-öt töltött. Beszéltem a Mecsekivel hogy kéne szabályzó.Lebeszelt róla. Először próbáljam ki hogy kiiktatom a csatlakozot .S láss csodát 14,2 a töltésem.
de ez valami miatt történt, és szeretném megtudni mitől, mielőtt leég az alternátor-tekercsem, vagy beszarik a fesszabi, ami viszi magával az akksit, meg mindent.
leégne az elektronika, vagy akármi, az szopás lenne, méghozzá a combosabb fajtából.
Ha ezt a képet megnézzük, akkor a párban futó madzagok közül a felső meg van égve. Ha ezt összevetjük az előző két képpel, akkor (szerintem) az látható, hogy az a kábel okozta ezt a galibát, a másik kettő nem.
Tudja valaki, hogy ez mitől lehet? (már amennyiben jól látom a dolgot)
gondoltam egy merészet, és szétszedtem a gépet ma.
légszűrőt kipucoltam, találtam egér-nyomokat a két hengersor között (szotyi, sz.r), ilyen dolgok, tavaszi felkészülés...
szokás szerint gondoltam, hogy átfújkálom az összes érintkezőt, amikor ebbe botlottam...
az jutott eszembe, hogy tavaly elvágtam azt a kis vezetéket, amitől a fesszabi többet enged át 0.5-6 volt-al, mert ilyen 11.7-8 volt az alapjárati töltésem... fordulaton sem ment 12.6-7 fölé ha jól emlékszem.
Ez után 12.2-3 lett az alapjárati, és 13.6-7 a fordulati.
Ez tavaly nyár végén-ősszel történt.
Lehetséges, hogy ettől lett ez? Mert tavaly tavasszal semmi baja nem volt ennek a csatlakozónak, tuti, hogy nyáron lett ilyen. Összesen ha mentem 800-900km-t az elmúlt évben... még jó, hogy nem gyulladt ki
hülye vagyok az elektromos részhez, de az gyanús, hogy a második képen a különálló láb nincs megégve...
bizony, ez a 3db sárga vezeték jön az _alternátor_-ból a fesszabi felé, ami a Mecseki féle jómagyartermék.
egész addig nem volt probléma ezzel az elmúlt három évben, amíg tavaly át nem lett vágva a vezeték, és nem jön ki több kraft a fesszabiból... legalábbis tavaly tavasszal nem volt még csak nyoma sem annak, hogy ilyen dolog van kialakulóban. Akkor is átfújogattam mindent kontaktsprével, majd nyáron el lett csípve a vezeték, most pedig ezzel szembesültem.
Máshol nem látok ilyen problémát, csak a csatlakozónál merült ez fel. Össze lesz forrasztva, aztán majd tapogatom, hogy melegszik-e a vezeték... ha igen, akkor sux van...
Csak ez a kontakthiba nem tetszik nekem, hogy eddig nem volt, most meg alig párszáz km alatt jelentkezett.
Az kérlek alásan egy szabványos 80mm-es számítógép ventillátor, dupla csapággyal :)