Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Így,így ,plusz az ember hajlamos megszokni a gyengébb csillapítást, futóművet, féket, kuplungot stb. Ha viszont rendbe rakja, olyan mintha nem is ugyanazon a motoron ülne. Mese nincs, mindent időben szervízelni kell és kész!
Amikor az olaj áramlik a szelepek között, furatokon át, akkor a puszta jelenlétével ellenállást fejt ki a teleszkóp megfelelő alkatrészeire. Ezáltal csillapít.
Ez miatt, az olajmolekulák széttöredeznek, az olaj kopik, fárad.
Ráadásul a csúszószáron lévő koszt a szimering nem tudja teljes egészében megfogni, biztosan fog az olajba kerülni szennyeződés.
Ez eltömítheti a furatokat.
Ezért kell olajat cseréni a telókban.
Ha két évente nem is, 3-4 évente ildomos.
Sziasztok ma olajat cseréltünk a motoromban és az öreg olajban amit le engettünk valami fehér anyag úszkált és mikor felöntöttük új olajal a kontrol ablakon is megfigyeltünk ilyen fehér valamit ,kérdés mi is lehet ,kárt tehet a motorban? Átt öntöttem az öreg olajat egy áttetsző üvegbe ,hogy megnézzük mi is ez és ez a valami felrakódótt az üveg oldalára valami kocsonyás anyag. hütövíz nem hiányzik
Elhasználódás,öregedés.Mint korábban is írtam nem szeretném a szezont evvel kezdeni. Nagyjából amióta motorozom 2évente folyadékcsere,lehet luxus de inkább lecserélem mielőtt annyira elöregedne/elfáradna valamelyik folyadék hogy ne teljesítene az elvárt szinten.
A kuplung az oké, csak a telót nem értem, miért kellene két évente cserélni, ha egyszer nem folyik a szimeringnél és megfelelő a csillapítás. (leszámítva azt az el nem hanyagolható tényt, hogy a szerelőknek is meg kell élni vmiből )
Szerintem nem túlzás mindig így csináltam minden eddigi motoromban.Tavaly cseréltem a kuplung-nál olajat érzhető külömbség volt friss olajjal
14 éves motorban? Szerinted?
Minek 2 évente cserélni?Azért ez 1 kicsit túlzás nem?
Vágásérett súly egyébként csak azért cserélem le a villaolajat mert eljött az ideje (2év/folyadékcsere) nincs baj vele de nem akarom a jövő szezont egy pukkant szimeringel kezdeni.
Én is úgy valahogy,de azt mondják,hogy ember meg a malac 100 fölött kezdődik.
Köszi az infót Ja és 110kg vagyok
Szia! 94-97-ig a szabad rugóhossz:340.2mm. Szervíz limit:330.0mm. Az olaj Pro Honda Suspension Fluid SS-7 .Magyarul 10w, ha nagyon hintapalinta volt akkor inkább 15w. 20w meg már kicsit sok, ha csak nem vagy legalább 120kg. Ha a rugók fáradtak a Wilbers csinál hozzá 10%-kal keményebbet(X-Bike), ehhez már pont jó lessz a 15w-s olaj.
Jo fajta manualban benne szkott lenni a minimalis beepitesi hossz.
Köszi az eddigi infókat még valami,telóba milyen olajat ajánlotok márka/viszkozitás
Honnan lehet a legegyszerűbben leszűrni, hogy már elfáradtak a rugós tagok?
Plusz vftr kolléga tanácsa mellé javaslom, mérd meg a rugók hosszát. Ilyen idős motornál már lehetnek "fáradtak" a rugók. Ez esetben egy jó fajta progresszív rugó szett csodát tesz. Pláne, ha felújíttatod hozzá a hátsó gátlót is. ;)
Ha már szétszeded ellenőrizd le a csúszóperselyeket(az alsó és felső villaszár közti "kotyogást". Ha cserélni kell valami jó minőségű teflonosat rakjál bele. Ezenkívül mosd át jól a rendszert hidraulika olajjal utána pedig sűrített levegővel szárítsd! Ha régen volt szervízelve az olaj majdnem fekete és van benne szmötyi bőven.
Sziasztok téli projekt keretén belül teló olajat és szimeringet cserélek.Kinek milyen tapasztalata van mit ajánl
Sziasztok ,észrevettem a motoromnál,hogy a hengerfelynél a kipufogó csonknál van egy lyuk ( de gyárilag) és ott egy kicsit olajos de csak a jobb első hengernél tudtok valamit mi lehet a hiba?
Köszönöm az infót.
Hali!

Cserélni szerencsére általában nem kell a termosztátot, csak adni neki egy WD-40-es kezelést, többször megjáratni tűzhelyen fortyogó vízben, és jó lesz. :D Maga a termosztát kiszerelése ami cumis feladat, mert a fél motort szét kell hozzá szedni. A teljes leírást némi képi illusztrációval el tudod olvasni a http://hondavfr.hu/forum oldalon:

Tech » Motor (blokk), váltó, kuplung, fék, hűtőkör, lánc, lánckerék » Termosztát csere - 800Fi

Érdemes beregisztrálni, ott jobban pörögnek az események mint itt a sportmotoron.
Szia! Érdeklődnék, hogy hogyan javítottad meg a termosztátot (korábban olvastam róla), hogy újra zárjon, vagy cserélted esetleg. A válaszodat előre is köszönöm.
Öregdróti
Köszönöm szépen
Én kiegészíteném még ezt a listát a termosztát meghibásodásával, az ugyanúgy mint a fesz. szabályzó, előbb-utóbb gond lesz vele.