Így,így ,plusz az ember hajlamos megszokni a gyengébb csillapítást, futóművet, féket, kuplungot stb. Ha viszont rendbe rakja, olyan mintha nem is ugyanazon a motoron ülne. Mese nincs, mindent időben szervízelni kell és kész!
Amikor az olaj áramlik a szelepek között, furatokon át, akkor a puszta jelenlétével ellenállást fejt ki a teleszkóp megfelelő alkatrészeire. Ezáltal csillapít.
Ez miatt, az olajmolekulák széttöredeznek, az olaj kopik, fárad.
Ráadásul a csúszószáron lévő koszt a szimering nem tudja teljes egészében megfogni, biztosan fog az olajba kerülni szennyeződés.
Ez eltömítheti a furatokat.
Ezért kell olajat cseréni a telókban.
Ha két évente nem is, 3-4 évente ildomos.
Sziasztok ma olajat cseréltünk a motoromban és az öreg olajban amit le engettünk valami fehér anyag úszkált és mikor felöntöttük új olajal a kontrol ablakon is megfigyeltünk ilyen fehér valamit ,kérdés mi is lehet ,kárt tehet a motorban? Átt öntöttem az öreg olajat egy áttetsző üvegbe ,hogy megnézzük mi is ez és ez a valami felrakódótt az üveg oldalára valami kocsonyás anyag. hütövíz nem hiányzik
Elhasználódás,öregedés.Mint korábban is írtam nem szeretném a szezont evvel kezdeni. Nagyjából amióta motorozom 2évente folyadékcsere,lehet luxus de inkább lecserélem mielőtt annyira elöregedne/elfáradna valamelyik folyadék hogy ne teljesítene az elvárt szinten.
A kuplung az oké, csak a telót nem értem, miért kellene két évente cserélni, ha egyszer nem folyik a szimeringnél és megfelelő a csillapítás. (leszámítva azt az el nem hanyagolható tényt, hogy a szerelőknek is meg kell élni vmiből )
Vágásérett súly egyébként csak azért cserélem le a villaolajat mert eljött az ideje (2év/folyadékcsere) nincs baj vele de nem akarom a jövő szezont egy pukkant szimeringel kezdeni.
Szia! 94-97-ig a szabad rugóhossz:340.2mm. Szervíz limit:330.0mm. Az olaj Pro Honda Suspension Fluid SS-7 .Magyarul 10w, ha nagyon hintapalinta volt akkor inkább 15w. 20w meg már kicsit sok, ha csak nem vagy legalább 120kg. Ha a rugók fáradtak a Wilbers csinál hozzá 10%-kal keményebbet(X-Bike), ehhez már pont jó lessz a 15w-s olaj.
Plusz vftr kolléga tanácsa mellé javaslom, mérd meg a rugók hosszát. Ilyen idős motornál már lehetnek "fáradtak" a rugók. Ez esetben egy jó fajta progresszív rugó szett csodát tesz. Pláne, ha felújíttatod hozzá a hátsó gátlót is. ;)
Ha már szétszeded ellenőrizd le a csúszóperselyeket(az alsó és felső villaszár közti "kotyogást". Ha cserélni kell valami jó minőségű teflonosat rakjál bele. Ezenkívül mosd át jól a rendszert hidraulika olajjal utána pedig sűrített levegővel szárítsd! Ha régen volt szervízelve az olaj majdnem fekete és van benne szmötyi bőven.
Sziasztok ,észrevettem a motoromnál,hogy a hengerfelynél a kipufogó csonknál van egy lyuk ( de gyárilag) és ott egy kicsit olajos de csak a jobb első hengernél tudtok valamit mi lehet a hiba?
Cserélni szerencsére általában nem kell a termosztátot, csak adni neki egy WD-40-es kezelést, többször megjáratni tűzhelyen fortyogó vízben, és jó lesz. :D Maga a termosztát kiszerelése ami cumis feladat, mert a fél motort szét kell hozzá szedni. A teljes leírást némi képi illusztrációval el tudod olvasni a http://hondavfr.hu/forum oldalon:
Szia! Érdeklődnék, hogy hogyan javítottad meg a termosztátot (korábban olvastam róla), hogy újra zárjon, vagy cserélted esetleg. A válaszodat előre is köszönöm.
Öregdróti
Ez miatt, az olajmolekulák széttöredeznek, az olaj kopik, fárad.
Ráadásul a csúszószáron lévő koszt a szimering nem tudja teljes egészében megfogni, biztosan fog az olajba kerülni szennyeződés.
Ez eltömítheti a furatokat.
Ezért kell olajat cseréni a telókban.
Ha két évente nem is, 3-4 évente ildomos.
Cserélni szerencsére általában nem kell a termosztátot, csak adni neki egy WD-40-es kezelést, többször megjáratni tűzhelyen fortyogó vízben, és jó lesz. :D Maga a termosztát kiszerelése ami cumis feladat, mert a fél motort szét kell hozzá szedni. A teljes leírást némi képi illusztrációval el tudod olvasni a http://hondavfr.hu/forum oldalon:
Tech » Motor (blokk), váltó, kuplung, fék, hűtőkör, lánc, lánckerék » Termosztát csere - 800Fi
Érdemes beregisztrálni, ott jobban pörögnek az események mint itt a sportmotoron.
Öregdróti