Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sokan írják hogy télen is indítgatják a motort a garázsban, mert hogy az jó neki. Hát éppen hogy nem. Ugye abban egyet lehet érteni hogy minden hidegindítás rövidebbé teszi az élettartamot. Főleg télen, amikor hideg van, és a garázsban sem +20 fok van (nyilván keveseknek van fűtött garázs) az olaj is hideg mint atom. Mondjuk ha 1 hónapot áll a motor, még az olajjáratokból is szépen lecsorog az olaj, tehát indításkor sok idő eltelik mire az a sűrű olaj eljut a kenendő helyekre. Ez az egyik probléma, a másik hogy ha nem járatod üzemmelegre a blokkot, akkor az megint nem a gép javára válik. A kipufogórendszerből nem tud távozni a kondenzvíz, és az a fasza enyhén savas pára szépen kirohasztja belülről a kipuffot. Az tévedés hogy ha már beindul a hűtőventilátor, akkor fasza üzemmeleg a motor... Max a víz van üzemi hőfokon, de attól még az olaj és a blokk sincs úgy átmelegedve ahogy kéne. Ugye ha télen mondjuk -5 fokban beindítod a gépet, sokat kell használni a dúsítót mire stabil lesz az alapjárat nélküle, a benzinben dús keverék szintén nem a motor jóbarátja, mert lemossa a hengerfalról az olajat, valamint a gyűrűk meleltt lefolyva szépen belejut a motorolajba is. Sokan járnak úgy télen hogy csak 1-2 km-re mennek autójukkal/motorjukkal a munkahelyükre, nem melegszik át rendesen a motor, és az olajnívó szépen felkúszik a sok benyától. Szóval a lényeg hogyha beindítjuk a motort, akkor ne csak a garázsban járassuk, mert az jót nem tesz neki. Menjünk is vele legalább egy jó 20 km-t, terhelés alatt fog normálisan felmelegedni a rendszer, nem 15-20 perc járatástól. Amikor érzi az ember hogy a váz is langyos a tank mellett, akkor oké.
miért ártana neki?legalább kicsit felkeveredik a benzin és tavasszal is indul...
Az időnkénti indítással csak ártasz neki. A többi mozzanat jó.
Alapos takarítás,zár olajzás,aksi ki,teletank,emelő,időnként idítás én így szoktam De még egy utolsó gurulást tervezek valamikor
Ki hogyan teszi el a paripát aludni? Várom a jó tanácsokat mindenkitől!
én meg lemostam a motort meg mindent átolajoztam aztán visszatoltam a garázsba és letakartam
inkább biciklizni mentünk a bakonyba
Mi meg benne motoroztunk
Én ma gyalog voltam a természetben. 470 m (Csóka-hegy) magasról ezt láttam.
Mi vasárnap letudtuk az uccsó kört. Elmentünk a Tapolcai tavas barlangot megnézni. Ragyogó idő volt, de délelőtt még azért nem volt melegem, elbírtam egy pulóvert a dzseki alatt. Du. kellemes meleg volt haza felé. Laza 400km sikeredett, megérte.
Ma viszont már elraktam télire a kicsikét. A fordmérő meg marad tavaszra.
Én..( Mi) a Mátrában gurultunk egy nagyon kis "gyengét"..
Mi is majdnem 11-körül indultunk mire itthon feloszlott a köd..De azért már nem volt meleg ...Nekem határeset volt.....330Km lett belőle..
A hegyekben azért elég sok helyen nedves az aszfalt a páralecsapódástól...Úgyhogy aki erre felé jár mostanában ...az vigyázzon..!
Fotó éppen ezért nincs is mivel csak a nagy tejfölről lehetett volna csinálni
Ma elmentünk inmáron harmadszorra utolsó kanyart megtenni, ami tök jól kezdődött, száraz út, napsütés, meleg.....majd Pilisszentlászló után olyan szósz következett hideggel párosulva.... Ebben a szószban mentünk el Tatáig....majd szét fagytunk, a köd átáztatta a kesztyűmet.
Majd hazafelé a régi 1-en meg sütött nap ezerrel
lehet, de az kell
Ma gurultunk egyet amolyan szezonzárót a szokásos 200 km-es kis körünket:
megbánjátok....
köszönöm de örülnénk az újabb kiadásnak..
Nekem van egy de egy kicsit idősebb.
Szeretném eladni a gépet.
Lett hozzá egy kis plusz pénz.
Ezért ezen a héten ennyiért kínáltam.
De a jövő héten már megint a régi áron lesz fent.
Hú de levitted az árát báttya!De hát ősz van és a népek híján vannak a lecsónak sajnos.
Minek visszatekerni egy VFR-t, amikor 200 000-et vígan elmegy blokk bontás nélkül?Azt még értem, hogy vki eltitkolja hogy esett a vassal, de visszatekerni?
sziasztok

ha valaki tud eladó 8-10 éves vfr 800-at kérem keressen meg, egy barátom szeretne venni de eddig csak agyonfényezett, visszatekert gépeket láttunk...

köszi
vagy szerezzen bele 929rr-ből cseredarabot.
nekem bevált.
nem kicsit lett jobb.
Itt elég sok motorhoz találsz kezelési- és javítási kézikönyvet:

http://www.manualedereparatie....
Örülök, hogy segíthettünk
Nagyon köszönöm urak a segítséget megvan :) nem tudtam mire van az a hosszú dugókulcs mert nincs könyve a motornak. Idomon keresztül kell benyulni.