Sokan írják hogy télen is indítgatják a motort a garázsban, mert hogy az jó neki. Hát éppen hogy nem. Ugye abban egyet lehet érteni hogy minden hidegindítás rövidebbé teszi az élettartamot. Főleg télen, amikor hideg van, és a garázsban sem +20 fok van (nyilván keveseknek van fűtött garázs) az olaj is hideg mint atom. Mondjuk ha 1 hónapot áll a motor, még az olajjáratokból is szépen lecsorog az olaj, tehát indításkor sok idő eltelik mire az a sűrű olaj eljut a kenendő helyekre. Ez az egyik probléma, a másik hogy ha nem járatod üzemmelegre a blokkot, akkor az megint nem a gép javára válik. A kipufogórendszerből nem tud távozni a kondenzvíz, és az a fasza enyhén savas pára szépen kirohasztja belülről a kipuffot. Az tévedés hogy ha már beindul a hűtőventilátor, akkor fasza üzemmeleg a motor... Max a víz van üzemi hőfokon, de attól még az olaj és a blokk sincs úgy átmelegedve ahogy kéne. Ugye ha télen mondjuk -5 fokban beindítod a gépet, sokat kell használni a dúsítót mire stabil lesz az alapjárat nélküle, a benzinben dús keverék szintén nem a motor jóbarátja, mert lemossa a hengerfalról az olajat, valamint a gyűrűk meleltt lefolyva szépen belejut a motorolajba is. Sokan járnak úgy télen hogy csak 1-2 km-re mennek autójukkal/motorjukkal a munkahelyükre, nem melegszik át rendesen a motor, és az olajnívó szépen felkúszik a sok benyától. Szóval a lényeg hogyha beindítjuk a motort, akkor ne csak a garázsban járassuk, mert az jót nem tesz neki. Menjünk is vele legalább egy jó 20 km-t, terhelés alatt fog normálisan felmelegedni a rendszer, nem 15-20 perc járatástól. Amikor érzi az ember hogy a váz is langyos a tank mellett, akkor oké.
Mi vasárnap letudtuk az uccsó kört. Elmentünk a Tapolcai tavas barlangot megnézni. Ragyogó idő volt, de délelőtt még azért nem volt melegem, elbírtam egy pulóvert a dzseki alatt. Du. kellemes meleg volt haza felé. Laza 400km sikeredett, megérte.
Ma viszont már elraktam télire a kicsikét. A fordmérő meg marad tavaszra.
Én..( Mi) a Mátrában gurultunk egy nagyon kis "gyengét"..
Mi is majdnem 11-körül indultunk mire itthon feloszlott a köd..De azért már nem volt meleg ...Nekem határeset volt.....330Km lett belőle..
A hegyekben azért elég sok helyen nedves az aszfalt a páralecsapódástól...Úgyhogy aki erre felé jár mostanában ...az vigyázzon..!
Ma elmentünk inmáron harmadszorra utolsó kanyart megtenni, ami tök jól kezdődött, száraz út, napsütés, meleg.....majd Pilisszentlászló után olyan szósz következett hideggel párosulva.... Ebben a szószban mentünk el Tatáig....majd szét fagytunk, a köd átáztatta a kesztyűmet.
Majd hazafelé a régi 1-en meg sütött nap ezerrel
Minek visszatekerni egy VFR-t, amikor 200 000-et vígan elmegy blokk bontás nélkül?Azt még értem, hogy vki eltitkolja hogy esett a vassal, de visszatekerni?
inkább biciklizni mentünk a bakonyba
Ma viszont már elraktam télire a kicsikét. A fordmérő meg marad tavaszra.
Mi is majdnem 11-körül indultunk mire itthon feloszlott a köd..De azért már nem volt meleg ...Nekem határeset volt.....330Km lett belőle..
A hegyekben azért elég sok helyen nedves az aszfalt a páralecsapódástól...Úgyhogy aki erre felé jár mostanában ...az vigyázzon..!
Majd hazafelé a régi 1-en meg sütött nap ezerrel
Lett hozzá egy kis plusz pénz.
Ezért ezen a héten ennyiért kínáltam.
De a jövő héten már megint a régi áron lesz fent.
ha valaki tud eladó 8-10 éves vfr 800-at kérem keressen meg, egy barátom szeretne venni de eddig csak agyonfényezett, visszatekert gépeket láttunk...
köszi
nekem bevált.
nem kicsit lett jobb.
http://www.manualedereparatie....