ja igen! és jól látod, vtec vfr kvarcjátékkal :D. én teljesen ellennék az analóggal is,de ez jár hozzá. a formája nagyon tetszik,bár a 750é is. az van,hogy kicsit vérszemet kaptam,hogy végre egy 10év alatti gép, igaz éppencsak. de már tököm tele a mások levetett szarával -már elnézést- és minél többen levetették annál szarabb és telerakva meglepikkel. nem mondom itt lehetetlen,de talán kisebb rajt. hozzáteszem új gépem sosem lesz,egyszerűen nem az én pénztárcámnak van kitalálva. meg túl gyorsan veszít az értékéből.
na szóval tetszik rohadtul a dolog. ha meglesz elárulom az árát,aztán szerintem Te is azt mondod jó vétel volt.
Attól függ mennyi az erre szánt keret. Ahogy az előbb is írtam, inkább egy patika 750-es, mint egy gagyibb 800-as. Nagyjából a 2001 előtt gyártott összes Hondának, így a VFR-eknek is az egyik gyenge pontjuk a feszültségszabályzó. Ezt könnyen lehet orvosolni, idehaza többen is gyártanak hozzá erősebb elektronikát, a legtöbben a Mecseky féle szabályzót használják évek óta hiba nélkül. Ezen kívül a 800Fi és VTEC típusokon a termosztát hajlamos a berágódásra, főleg hogy idehaza nem nagyon cserélik az emberek a fagyálló folyadékot az előírt 2-3 évente. Ez is könnyen orvosolható, általában csere nélkül meg lehet úszni (szétszed, WD-40-nel befúj, megjárat), csak szét kell hozzá bombázni a fél motort, mert a termosztát a hengersorok között van...
Az előbb nagyjából leírtam a lényeget, a 750-esek egyszerűbbek, egyszerűbb szervízelni és karbantartani őket. Fogyasztást tekintve is a 750-esek a legjobbak, bő 1 literrel kevesebbet esznek mint az első szériás 800-asok. Az első szériás ('98-'99) 800Fi-k zabálják a benzint, Hondáéknak a VFR-ben debütált a PGM-Fi befecskendezés nagy szériában, és ekkor még gyerekcipőben járt a technika, csak úgy tudták a gázreakciókat kordában tartani hogy ömlik bele a benzin. Persze ez ellen is lehet tenni, egy kicsit módosítani kell a befecsi térképet, ehhez egy PowerCommander szükségeltetik. Igaz kicsit borsos az ára, 120-130ezer Ft-ot rá lehet számolni kompletten beszereléssel és beállítással együtt, de a tapasztalatok alapján megéri. Egy teljesen más motort kapsz vissza, finomabb gázreakciók, alacsonyabb fordulaton használható motor, kicsivel nagyobb teljesítmény és alacsonyabb fogyasztás. A VTEC fogyasztása már alapból finomabb, sokat javult az évek alatt a technika. Tapasztalatom ezzel a típussal nincs, nekem csak 750-esem (RC36II) és első szériás 800Fi-m volt. A fogyasztás nagyjából úgy nézett ki hogy a 750-es 6.5 l/100km, a 800-as meg 7.5 l/100km. Azt javaslom az újaknak hogy látogassanak el a nem hivatalos VFR Club Hungary weboldalára, ott sokkal több az aktív forumozó, ezt a sportmotoros topikot kevesebben olvassák, meg asszem VTEC-es kolléga ide nem is szokott irogatni. Tehát:
köszi a tanácsokat,meg a linket. olyan link nem volna ami nem ennyire szerelési útmutató, mint inkább kezelési? hogy hol mi van,mit kell állítani,mi mire való,hogy működik (pl. integrált fék) mikor milyen szerviz (pl. amit mondtál, hogy 24ezer és szelepállítás), meg ilyenek. ja és magyar, ha egyáltalán létezik olyan.
Ha jól látom, akkor VTEC szelepvezérlésű VFR-t akarsz venni. Megvan annak is a maga előnye és hátránya. A szervízelése jóval drágább mint a fogaskerekes vezérlésűeké (1986-2001 évjárat), ha eljön a szelephézag ellenőrzés ideje akkor az sokba fáj, csak munkadíjba lehet számolni olyan 35-40 ezret, mivel majdnem egy egész napos művelet ez a beavatkozás. Elvileg 24ezer km-enként ellenőrizni kéne a szelephézagot, gyakorlatilag a dupláját elmegy lapkázás nélkül. Glezmen kollégával egyet kell értsek, inkább egy patent 750-es vagy 800Fi, mint egy szétigázott 800-as VTEC. Sokkal egyszerűbb technika a 750-es, kevesebb a meghibásodási lehetőség, a szervízelése is jóval egyszerűbb. A vezérműtengelyeket 8db csavar fogja le, és fogaskerekestől ki lehet szépen emelni őket a helyéről, ha lapkázni kell. Az életkoruktól nem kell félni, én most is nyogudt szível megvennék akár egy 15 éves Viffert is Persze a VTEC formavilága sokkal modernebb. A VTEC Viffer valamivel többet tud menettulajdonságokban, meg szép kvarcjáték műszerfala van amiről sok infót leolvashatsz, esetleg már ABS is van benne, a 750-esek pedig sima analóg műszerekkel vannak csak felszerelve, nincs rajtuk integrált fék meg ABS és karburátorosak. Ezt kell mérlegelni: egyszerűbb technika, egyszerűbb szervízelés, minimálisan kevesebb menettulajdonságok, kontra újabb technika, modernebb formavilág, picivel jobb menettulajdonságok de bonyolultabb berendezések és szervíz. A kettő között valahol félúton van az első 800-as széria, a 800Fi, amit 1998-2001-ig gyártottak. Ebben még a jól bevált fogaskerekes vezérlés van, de már van integrált fék, injektor, kvarcjáték műszerfal. Manualt innen tudsz letölteni:
Motorvásárlás előtt állok, és mostanában látókörbe kerültek a VFR-ek is. Tudnátok nekem mondani pár infót mit érdemes venni ezek közül? 750? 800? Mindegyik megbízható, elnyűhetetlen technika, ahogy olvasgattam. Fogyasztási adatok is érdekelnének, mivel elég "olcsó" mostanában a benya...
ha megbizhato helyrol van, az mindenkepp jo jel, ugy tenyleg jo vasar lehet ha csak az esztetikai problemak miatt jelentosen olcsobb
azert nezz utana hogy azok az idomok elofordulnak-e bontokban, az en RC36/2-mhoz lenyegeben lehetetlen talalni, meg ebayen is
a kora miatt meg nem kell aggodni, a VFR kib@szottul eltalalt technika
az enyem '96-os, de a klubban van nagyon sok RC36-os ('90-'93) remek allapotban (sot, van egy RC24 is, a 80-as evek vegerol :D)
nemreg tettem bele a 75ezredik km-t, es koszoni, remekul erzi magat, ahogy par hete fogalmazott valaki: 'most mar vegre be van jaratva'
alighanem félreérthetően fogalmaztam. nem azt mondták,hogy szar a 750es,vagy ilyesmi,csak a kora miatt ellenjavallották. meg,hogy minek nekem egy "seggrakéta" :d. na ebben nem hallgatok rájuk,lesz helyette másik,csak fiatalabb :)
ahol meg a 800ast árulják megbízható helynek számít -mármint részemről-. Honda műhely. ők azt mondták jó vásár,megéri.
a törések hegesztéssel vannak kijavítva,nem szép,de ezen nem akadok fönn. ez az egyetlen ok ami miatt belefért a büdzsébe, ami miatt tudtam alkudni rendesen. úgy vagyok vele,majd magam megcsinálom, amikor fussa rá,addig meg kap valami matricát.
egyébként régi Hondások az említett haverok,bár nem W. ,hanem mindketten Goldwingesek. az is lehet itt bujkálnak valahol,bár nem az a fórumozós egyik sem.
azért kösz,hogy figyelmeztetsz,de emiatt nem kell aggódnom. inkább amiatt,hogy elhappolják mielőtt lefoglalóznám
"majdnem megvettem egy vfr 750 est, csakhát elég öregek már és hozzáértő haverok lebeszéltek" - ezek szerint azok a 'hozzaerto' haverok baromira nincsenek kepben :D
szerintem az a legkiforrottabb tipus (mar ha RC36 ill. foleg RC36/2-rol beszelunk), tipushiba az igazabol a feszszabalyzo, de az valoszinuleg mar ugyis ki lett rajta cserelve
en 10x inkabb megvennek egy jo allapotu 750-est, mint egy lezuzott 800-ast... foleg ha nem ertesz hozza igazan, siman eladhatnak neked egy olyat ami durvan ossze lett torve, es tessek-lassek modon osszeganyolva
(ezzel most nem azt mondom hogy a 800-as nem jo, valoszinuleg en is egy VTECre cserelem majd idovel a mostani 750-esemet, de azert na a hulyesegeket beszelo haverokra alapozz...)
most regisztráltam,bár a motorom még nincs meg. ha minden jól megy néhány héten belül összejön rá a megfelelő mennyiségű pénz és el tudom hozni és boldog tulajdonosa lehetek.
jó régi álmom,hogy lesz egy ilyesmi nagy motorom. réges-régen, úgy 160 éve motoroztam sokat, de azok még MZ-s és Javas-s idők voltak. aztán jöttek a gyerekek és abbamaradt.
aztán nemrég rákattantam a témára ismét és elkezdtem keresgélni. néztem sokmindent, bár elsősorban Hondát. majdnem megvettem egy vfr 750 est, csakhát elég öregek már és hozzáértő haverok lebeszéltek. meg 1000-t is,de azok amik árban jók lettek volna mind valami fogyatékossággal küzdött. Yamaha FJ 1200. kissé túlméretesnek találtam, bár sok jót írtak la,mint erős túramotor,de ez is elég öreg típus.
aztán szétnéztem a helyi kereskedésekben és találtam is egy viszonylag szolidabb árú VFR 800at. kicsit töröttek az idomok, de nem katasztrófális. meg a bal tükör. motorikusan viszont teljesen jó. esztikailag majd javításra szorul,viszont ennek köszönhetően az elérhető ár közelébe sikerült lealkudni.
na nem akarom még nyújtani a történetet, arra kérnélek benneteket, hogy segítsetek felzárkózni kicsit a 20 éves lemaradásommal, mert nagymotoron kb azóta nem ültem. vagyis majdnem. kismotor azért volt bőven. adjatok tanácsokat mire figyeljek (még vásárlás előtt is) majd,ha elhozom a gépet, mit nézzek át, mi a gyengepont- márha van-. meg nézzétek majd el,ha hülyeségeket kérdezek :) köszi előre is a segítséget.
Nagy kiadás évente kétszer van a motoron 1 télen (megvettem a használt-bontott PC-t és a lánc szettet) nyáron meg bele lett rakva. Az ülés majd talán jövőre...
Én alattam már 30 000-et futott a Viffer és elvagyok vele, sokkal kényelmesebb mint egy sport motor, de biztos jobb lenne egy zselés, nem csak esztétikailag hanem kényelmileg is. Úgy is a túra első napja ami egy kicsit kényelmetlen, a többin már nem is érzed csak menjünk márrrrrrrrr!
na szóval tetszik rohadtul a dolog. ha meglesz elárulom az árát,aztán szerintem Te is azt mondod jó vétel volt.
Attól függ mennyi az erre szánt keret. Ahogy az előbb is írtam, inkább egy patika 750-es, mint egy gagyibb 800-as. Nagyjából a 2001 előtt gyártott összes Hondának, így a VFR-eknek is az egyik gyenge pontjuk a feszültségszabályzó. Ezt könnyen lehet orvosolni, idehaza többen is gyártanak hozzá erősebb elektronikát, a legtöbben a Mecseky féle szabályzót használják évek óta hiba nélkül. Ezen kívül a 800Fi és VTEC típusokon a termosztát hajlamos a berágódásra, főleg hogy idehaza nem nagyon cserélik az emberek a fagyálló folyadékot az előírt 2-3 évente. Ez is könnyen orvosolható, általában csere nélkül meg lehet úszni (szétszed, WD-40-nel befúj, megjárat), csak szét kell hozzá bombázni a fél motort, mert a termosztát a hengersorok között van...
Az előbb nagyjából leírtam a lényeget, a 750-esek egyszerűbbek, egyszerűbb szervízelni és karbantartani őket. Fogyasztást tekintve is a 750-esek a legjobbak, bő 1 literrel kevesebbet esznek mint az első szériás 800-asok. Az első szériás ('98-'99) 800Fi-k zabálják a benzint, Hondáéknak a VFR-ben debütált a PGM-Fi befecskendezés nagy szériában, és ekkor még gyerekcipőben járt a technika, csak úgy tudták a gázreakciókat kordában tartani hogy ömlik bele a benzin. Persze ez ellen is lehet tenni, egy kicsit módosítani kell a befecsi térképet, ehhez egy PowerCommander szükségeltetik. Igaz kicsit borsos az ára, 120-130ezer Ft-ot rá lehet számolni kompletten beszereléssel és beállítással együtt, de a tapasztalatok alapján megéri. Egy teljesen más motort kapsz vissza, finomabb gázreakciók, alacsonyabb fordulaton használható motor, kicsivel nagyobb teljesítmény és alacsonyabb fogyasztás. A VTEC fogyasztása már alapból finomabb, sokat javult az évek alatt a technika. Tapasztalatom ezzel a típussal nincs, nekem csak 750-esem (RC36II) és első szériás 800Fi-m volt. A fogyasztás nagyjából úgy nézett ki hogy a 750-es 6.5 l/100km, a 800-as meg 7.5 l/100km. Azt javaslom az újaknak hogy látogassanak el a nem hivatalos VFR Club Hungary weboldalára, ott sokkal több az aktív forumozó, ezt a sportmotoros topikot kevesebben olvassák, meg asszem VTEC-es kolléga ide nem is szokott irogatni. Tehát:
http://hondavfr.hu/forum/
Ha jól látom, akkor VTEC szelepvezérlésű VFR-t akarsz venni. Megvan annak is a maga előnye és hátránya. A szervízelése jóval drágább mint a fogaskerekes vezérlésűeké (1986-2001 évjárat), ha eljön a szelephézag ellenőrzés ideje akkor az sokba fáj, csak munkadíjba lehet számolni olyan 35-40 ezret, mivel majdnem egy egész napos művelet ez a beavatkozás. Elvileg 24ezer km-enként ellenőrizni kéne a szelephézagot, gyakorlatilag a dupláját elmegy lapkázás nélkül. Glezmen kollégával egyet kell értsek, inkább egy patent 750-es vagy 800Fi, mint egy szétigázott 800-as VTEC. Sokkal egyszerűbb technika a 750-es, kevesebb a meghibásodási lehetőség, a szervízelése is jóval egyszerűbb. A vezérműtengelyeket 8db csavar fogja le, és fogaskerekestől ki lehet szépen emelni őket a helyéről, ha lapkázni kell. Az életkoruktól nem kell félni, én most is nyogudt szível megvennék akár egy 15 éves Viffert is Persze a VTEC formavilága sokkal modernebb. A VTEC Viffer valamivel többet tud menettulajdonságokban, meg szép kvarcjáték műszerfala van amiről sok infót leolvashatsz, esetleg már ABS is van benne, a 750-esek pedig sima analóg műszerekkel vannak csak felszerelve, nincs rajtuk integrált fék meg ABS és karburátorosak. Ezt kell mérlegelni: egyszerűbb technika, egyszerűbb szervízelés, minimálisan kevesebb menettulajdonságok, kontra újabb technika, modernebb formavilág, picivel jobb menettulajdonságok de bonyolultabb berendezések és szervíz. A kettő között valahol félúton van az első 800-as széria, a 800Fi, amit 1998-2001-ig gyártottak. Ebben még a jól bevált fogaskerekes vezérlés van, de már van integrált fék, injektor, kvarcjáték műszerfal. Manualt innen tudsz letölteni:
http://www.manualedereparatie....
Motorvásárlás előtt állok, és mostanában látókörbe kerültek a VFR-ek is. Tudnátok nekem mondani pár infót mit érdemes venni ezek közül? 750? 800? Mindegyik megbízható, elnyűhetetlen technika, ahogy olvasgattam. Fogyasztási adatok is érdekelnének, mivel elég "olcsó" mostanában a benya...
Előre is köszönöm nektek!
azert nezz utana hogy azok az idomok elofordulnak-e bontokban, az en RC36/2-mhoz lenyegeben lehetetlen talalni, meg ebayen is
a kora miatt meg nem kell aggodni, a VFR kib@szottul eltalalt technika
az enyem '96-os, de a klubban van nagyon sok RC36-os ('90-'93) remek allapotban (sot, van egy RC24 is, a 80-as evek vegerol :D)
nemreg tettem bele a 75ezredik km-t, es koszoni, remekul erzi magat, ahogy par hete fogalmazott valaki: 'most mar vegre be van jaratva'
ahol meg a 800ast árulják megbízható helynek számít -mármint részemről-. Honda műhely. ők azt mondták jó vásár,megéri.
a törések hegesztéssel vannak kijavítva,nem szép,de ezen nem akadok fönn. ez az egyetlen ok ami miatt belefért a büdzsébe, ami miatt tudtam alkudni rendesen. úgy vagyok vele,majd magam megcsinálom, amikor fussa rá,addig meg kap valami matricát.
egyébként régi Hondások az említett haverok,bár nem W. ,hanem mindketten Goldwingesek. az is lehet itt bujkálnak valahol,bár nem az a fórumozós egyik sem.
azért kösz,hogy figyelmeztetsz,de emiatt nem kell aggódnom. inkább amiatt,hogy elhappolják mielőtt lefoglalóznám
szerintem az a legkiforrottabb tipus (mar ha RC36 ill. foleg RC36/2-rol beszelunk), tipushiba az igazabol a feszszabalyzo, de az valoszinuleg mar ugyis ki lett rajta cserelve
en 10x inkabb megvennek egy jo allapotu 750-est, mint egy lezuzott 800-ast... foleg ha nem ertesz hozza igazan, siman eladhatnak neked egy olyat ami durvan ossze lett torve, es tessek-lassek modon osszeganyolva
(ezzel most nem azt mondom hogy a 800-as nem jo, valoszinuleg en is egy VTECre cserelem majd idovel a mostani 750-esemet, de azert na a hulyesegeket beszelo haverokra alapozz...)
most regisztráltam,bár a motorom még nincs meg. ha minden jól megy néhány héten belül összejön rá a megfelelő mennyiségű pénz és el tudom hozni és boldog tulajdonosa lehetek.
jó régi álmom,hogy lesz egy ilyesmi nagy motorom. réges-régen, úgy 160 éve motoroztam sokat, de azok még MZ-s és Javas-s idők voltak. aztán jöttek a gyerekek és abbamaradt.
aztán nemrég rákattantam a témára ismét és elkezdtem keresgélni. néztem sokmindent, bár elsősorban Hondát. majdnem megvettem egy vfr 750 est, csakhát elég öregek már és hozzáértő haverok lebeszéltek. meg 1000-t is,de azok amik árban jók lettek volna mind valami fogyatékossággal küzdött. Yamaha FJ 1200. kissé túlméretesnek találtam, bár sok jót írtak la,mint erős túramotor,de ez is elég öreg típus.
aztán szétnéztem a helyi kereskedésekben és találtam is egy viszonylag szolidabb árú VFR 800at. kicsit töröttek az idomok, de nem katasztrófális. meg a bal tükör. motorikusan viszont teljesen jó. esztikailag majd javításra szorul,viszont ennek köszönhetően az elérhető ár közelébe sikerült lealkudni.
na nem akarom még nyújtani a történetet, arra kérnélek benneteket, hogy segítsetek felzárkózni kicsit a 20 éves lemaradásommal, mert nagymotoron kb azóta nem ültem. vagyis majdnem. kismotor azért volt bőven. adjatok tanácsokat mire figyeljek (még vásárlás előtt is) majd,ha elhozom a gépet, mit nézzek át, mi a gyengepont- márha van-. meg nézzétek majd el,ha hülyeségeket kérdezek :) köszi előre is a segítséget.
hát nekem többe fáj ez, mint 35
egy barátom keres magának vfr800-at 2003-tól
van egy 2004-es astra g cseréje rá
ha valaki tud ilyet szóljatok
köszi
nekedse kényelmes a gyári szivacs?