Az a sok ember valszeg gecimód megküzd a minden napokban mikor látja maga körül, hogy nálunk milyen szinten megy a lehúzás-átbaszás-ármeghatározás. Nekem qva sok a 40..sajnos, pedig a belemet kidolgozom talán a legszarabb munkahelyen ahol csak lehet ebben a csodás országban dolgozni és köszönöm nem megyek el innen és én hülye még 2 (saját) gyereket is nevelek. 2006-os fizetést kapok 12-ben és minden qva Ft meg van fogva. Nem sírni akarok csak nem vagyok benne a 10-ből 1 magyarba akinek qvára mind1 hogy milyen adókat emelnek egy évben 5ször, mert leszarja. Örültem, hogy megvettem a használt PC-t és örültem, hogy van egy hely ahol majdnem féláron szerelik be a PC-t. A honlaon nem úgy vannak hirdetve hogy PC-hez hasonló beállítást végeznek, hanem hogy hogy PC beállítást végeznek. Igen utánajárok minden kiadott Ft előtt hogy nem lehet olcsóbban megúszni bármit mielőtt kiadok érte bármennyit. De nem akarok itt sírni, de nem csak azért mentem Szentendrére mert ott olcsóbb hanem mert semmi nem utalt arra, hogy ott átverés folyna. A motorom (szerintem) dinamikusabb lett nyomatékosabb és nekem ez tetszik. A cimbi kihegyezett 636-osával (6 éves) most már gyorsulásban 200 ig felveszem a versenyt, tehát tényleg jobb lett a paripa nem csak úgy érzem. Köszönöm ddt-nek a hsz-t sokat tanultam belőle én is.
Nem akarok senkit megbántani,de a "nem adok ki 40e ft-ot egy órás munkáért..."
Hozzáállás szerintem,hibás!
Mert ugye ha a "semmiért" adsz ki 20-at pölö,az jó?
Sok ember sajnos így gondolkodik...
Ez olyan mint a klasszikus vicc,hogy Józsi bá az öreg szaki egy rúgással meggyógyítja a motort,mire mondja hogy 5000 ft lesz! Erre a tulaj: 5000 ft egy rúgás?
Józsi bá: a rúgás az ingyen volt,de a tudás,hogy hová kell rugni az 5000.-
Ezt kétszer kellett elolvasnom míg megértettem de megérte. Nagyjából képben voltam de jó volt részletesen olvasni mi is történik a padon. Erről a hűtés dologról egyáltalán nem tudtam.
Már megint előjött ez a téma?
Nagyon egyszerű. A PC-t a Dynojet nevű cég gyártja. Ugyan ez a cég gyárt fékpadot is és minő meglepetés a Dynojet Power Commanderrel csak a Dynojet fékpad tud kommunikálni. Valóban ahogy a patkolókovács írta az országban két darab Dynojet fékpad van. Egyik Agónál a másik a Végh Janánál.
A Dynojet fékpad vesz minden adatot a motorból és veszi a lambdaszonda adatait is majd ezekből kiszámolja a szükséges számokat amit egyből beír a PC-be.
A PC3-al 8 gázálláson 250 fordulatonként tudod állítani az injektort. (PC5-ös 9 gázállás)Tehát ha 10 000 fordulat széles tartományt kell állítani akkor ez 320 beírandó adatot jelent. Ezt kézzel képtelenség megcsinálni. Miért? Legfőképp a melegedés miatt. Egyszerű példa:Tételezzük fel 20%-os gázálláson állítod a motort. Dynojet fékpadon lehúzod a gázt a motor leforog 15mp alatt (dinamikus fék van a padban). Közben méri a kipufogógáz AFR-jét és ebből kiad minden rubrikába egy számot. Majd lehúzod még egyszer hogy finomítsd a dolgot. A második után majdnem egyenes vonalat szokott adni az AFR. Aztán jön a 40%-os gázállás és ott is megcsinálod ezt. Na viszont ezután vissza kell hűtened a motort mert 90 fok felett nem lehet állítani. Miért? Mert a motor gyári elektronikája érezve a melegedést beavatkozik és elkezd több üzemanyagot adagolni, hogy hűtse a blokkot. És ha te eközben állítod az normál hőfokon rossz eredményt ad. Ez eddig ugye tök egyszerű. (Azt hozzátenném, hogy a melegedés motoronként eltérő. Minél kisebb a hűtője minél több a burkolat annál nagyobb a melegedés).
Most lássuk ugyan ezt kézzel. Elkezded húzni a 20%-os gázt. 2500-nál áll a fordulat (reméljük van dinamikus fék a padban ami meg tudja ott tartani a motort mert ha nincs akkor abszolúte képtelenség beállítani). Szóval 2500-nál áll a fordulat és te látod a lambaszondán, hogy 15 az AFR. Mivel a PC nem kommunikál a paddal ezért neked kézzel kell megkeresned azt az értéket ahol jó lesz. Mivel szegény a keverék ezért elkezded nyomni a pluszt, hogy több benzint adjon. Látod, hogy csökken az AFR és amint eljutsz 13-ig örülsz. Na ez min. 15-20mp. És még csak ekkor jön a 2750-es fordulat! Ott megcsinálod ugyan ezt és már túl is melegedett a motor. Jöhet a 7-8 perces hűtési szakasz. Azt hiszem nem kell tovább magyaráznom. Ha nem folyékony nitrogénnel hűtöd a motort akkor képtelenség ezt megcsinálni. Nem beszélve a 80 és 100%-os gázállásról. Képzeld csak el, hogy 100%-os gázálláson meg kell tartani a motort 3000-es fordulaton. Na az biztos jót tesz neki.
A 4 térképes beállítás pedig azt jelenti, hogy minden henger külön be van állítva. V4-es motoroknál alapvető mivel a hátsó két henger teljesen más termikus viszonyokban működik. V2-V4-es motoroknál a hátsó henger/ek 20%-os eltérést szoktak mutatni.
Ehhez minden leömlőben ki kell alakítani egy lambdaszonda csatlakozót. Ennyi a történet.
Ja, Te kékben ülsz, ezt elfelejtettem.
Nem tudom, de ha már PC van a gépben akkor az legyen jól beállítva. Azért egy lambda szondás padon jobban be lehet lőni a PC-t, mint egy ilyen kipuffantóba bedugós mintavevővel. Mondjuk a 6.3 még jónak tűnik ha folyamatosan 160-170-eket mész vele. Mondjuk egy kicsit zavarban vagyok hogy akkor PC előtt majd 1 literrel evett többet, vagy most mi is van? Ha jobbak a gázreakciók akkor csak ért valamit a beavatkozás, meg ha nem megy 6.3 fölé akkor aszondom egye fene.
A 4 térképes beállítás azt jelenti, hogy minden hengerhez egyedi befecsi jellegmező tartozik. Ilyenkor minden leömlőhöz kell egy lambda szonda, és szépen belövik az ideális befecsi térképet minden hengerhez egyenként.
Már 1 párszor írtam neked, hogy te pirosban ülsz én meg kékben.....én nem akartam senkit megbántani, de miért vagytok benne biztosak, hogy a Propteck-nél amit csináltak az nem jó? Mit jelent hogy az nem PC fékpad? Amúgy amióta benne van (kb 1000 km) nem ment fel a fogyasztásom 6,3 fölé, de nem is bántam vele kesztyűs kézzel mert tetszettek az új menettulajdonságok. Igen is jobb lett a motor, sokkal jobban gyorsul és alacsonyabb fordulatszám tartományban nem rángat annyira. És ha az én beállításom másmilyen "térképet" adott a PC-nek mint ami 5,2-es fogyasztást eredményez akkor mi van? Írtátok hogy van 4 térképes beállítás is, az 4 fajta különböző variálható beállítást jelent?
Most akkor majd 1 literrel, vagy 4 decivel eszik többet? Mindegy is, szép lassan azért az árkülönbözetet bele fogod tankolni a gépbe... Ezért éri meg 1x kurva jól megcsinálni valamit, még ha többe is kerül, mint ócsóért félmunkát végezni.
Tudom, hogy szar érzés ha átbasznak de ne azokon verd le akik felvilágosítanak. Közben visszaolvastam az egész történetet.
"Fullmoon
június 27. 19:44
Mindannyian a PC beszerelése után fogyasztás csökkenést mondotok, de nálam majd 1 littyóval többet eszik most...ennek mi lehet az oka?"
Miről is beszélünk? 4,5-5,5 l kéne járkálnod túratempóban. Nem kell kiadni 40 ezer forintot 1 órás munkáért. De 25 ezret sem kell kiadni egy kávéért. Azt sem hiszem, hogy ez bárhol 1 órás munka lenne.
1 órás munkáért nem fogok kiadni 40 ezret, inkább tőből száradjon le a karom, amikor 2 diplomával egy héten keresek ennyit az életemet kockáztatva. A motorom meg jobban megy mint előtte és leszarom, hogy többet eszik 4 dl-el. Azért 160-170-nél a 6,2 az nem rossz főleg hogy 2 méter 100 kg vagyok.
AGO-nál egy 4 térképes beállítás 180 papír körül mozog, + a kipufogós munka, ugyanis mindegyik leömlőhöz kell egy lambda szonda csatlakozási lehetőség. Sajna az idén kissé felmentek az árak (többek között nőtt az ÁFA mértéke is), tavaly azért kedvezőbb volt...
A Prop Tech magasfokú technológiai színvonalát jelzi, hogy a hűtőlevegőt a kolléga egy kartondobozból hajtogatott légterelővel irányítja a motorra. Amikor megláttam a videót, elfogott a röhögés. Igaz hogy olcsóbbak mint AGO, de a annyit is ér a PC beállításuk.
Hozzáállás szerintem,hibás!
Mert ugye ha a "semmiért" adsz ki 20-at pölö,az jó?
Sok ember sajnos így gondolkodik...
Ez olyan mint a klasszikus vicc,hogy Józsi bá az öreg szaki egy rúgással meggyógyítja a motort,mire mondja hogy 5000 ft lesz! Erre a tulaj: 5000 ft egy rúgás?
Józsi bá: a rúgás az ingyen volt,de a tudás,hogy hová kell rugni az 5000.-
Nagyon egyszerű. A PC-t a Dynojet nevű cég gyártja. Ugyan ez a cég gyárt fékpadot is és minő meglepetés a Dynojet Power Commanderrel csak a Dynojet fékpad tud kommunikálni. Valóban ahogy a patkolókovács írta az országban két darab Dynojet fékpad van. Egyik Agónál a másik a Végh Janánál.
A Dynojet fékpad vesz minden adatot a motorból és veszi a lambdaszonda adatait is majd ezekből kiszámolja a szükséges számokat amit egyből beír a PC-be.
A PC3-al 8 gázálláson 250 fordulatonként tudod állítani az injektort. (PC5-ös 9 gázállás)Tehát ha 10 000 fordulat széles tartományt kell állítani akkor ez 320 beírandó adatot jelent. Ezt kézzel képtelenség megcsinálni. Miért? Legfőképp a melegedés miatt. Egyszerű példa:Tételezzük fel 20%-os gázálláson állítod a motort. Dynojet fékpadon lehúzod a gázt a motor leforog 15mp alatt (dinamikus fék van a padban). Közben méri a kipufogógáz AFR-jét és ebből kiad minden rubrikába egy számot. Majd lehúzod még egyszer hogy finomítsd a dolgot. A második után majdnem egyenes vonalat szokott adni az AFR. Aztán jön a 40%-os gázállás és ott is megcsinálod ezt. Na viszont ezután vissza kell hűtened a motort mert 90 fok felett nem lehet állítani. Miért? Mert a motor gyári elektronikája érezve a melegedést beavatkozik és elkezd több üzemanyagot adagolni, hogy hűtse a blokkot. És ha te eközben állítod az normál hőfokon rossz eredményt ad. Ez eddig ugye tök egyszerű. (Azt hozzátenném, hogy a melegedés motoronként eltérő. Minél kisebb a hűtője minél több a burkolat annál nagyobb a melegedés).
Most lássuk ugyan ezt kézzel. Elkezded húzni a 20%-os gázt. 2500-nál áll a fordulat (reméljük van dinamikus fék a padban ami meg tudja ott tartani a motort mert ha nincs akkor abszolúte képtelenség beállítani). Szóval 2500-nál áll a fordulat és te látod a lambaszondán, hogy 15 az AFR. Mivel a PC nem kommunikál a paddal ezért neked kézzel kell megkeresned azt az értéket ahol jó lesz. Mivel szegény a keverék ezért elkezded nyomni a pluszt, hogy több benzint adjon. Látod, hogy csökken az AFR és amint eljutsz 13-ig örülsz. Na ez min. 15-20mp. És még csak ekkor jön a 2750-es fordulat! Ott megcsinálod ugyan ezt és már túl is melegedett a motor. Jöhet a 7-8 perces hűtési szakasz. Azt hiszem nem kell tovább magyaráznom. Ha nem folyékony nitrogénnel hűtöd a motort akkor képtelenség ezt megcsinálni. Nem beszélve a 80 és 100%-os gázállásról. Képzeld csak el, hogy 100%-os gázálláson meg kell tartani a motort 3000-es fordulaton. Na az biztos jót tesz neki.
A 4 térképes beállítás pedig azt jelenti, hogy minden henger külön be van állítva. V4-es motoroknál alapvető mivel a hátsó két henger teljesen más termikus viszonyokban működik. V2-V4-es motoroknál a hátsó henger/ek 20%-os eltérést szoktak mutatni.
Ehhez minden leömlőben ki kell alakítani egy lambdaszonda csatlakozót. Ennyi a történet.
Nem tudom, de ha már PC van a gépben akkor az legyen jól beállítva. Azért egy lambda szondás padon jobban be lehet lőni a PC-t, mint egy ilyen kipuffantóba bedugós mintavevővel. Mondjuk a 6.3 még jónak tűnik ha folyamatosan 160-170-eket mész vele. Mondjuk egy kicsit zavarban vagyok hogy akkor PC előtt majd 1 literrel evett többet, vagy most mi is van? Ha jobbak a gázreakciók akkor csak ért valamit a beavatkozás, meg ha nem megy 6.3 fölé akkor aszondom egye fene.
A 4 térképes beállítás azt jelenti, hogy minden hengerhez egyedi befecsi jellegmező tartozik. Ilyenkor minden leömlőhöz kell egy lambda szonda, és szépen belövik az ideális befecsi térképet minden hengerhez egyenként.
Mit melózol hogy az életedet kockáztatni kell?
"Fullmoon
június 27. 19:44
Mindannyian a PC beszerelése után fogyasztás csökkenést mondotok, de nálam majd 1 littyóval többet eszik most...ennek mi lehet az oka?"
Miről is beszélünk? 4,5-5,5 l kéne járkálnod túratempóban. Nem kell kiadni 40 ezer forintot 1 órás munkáért. De 25 ezret sem kell kiadni egy kávéért. Azt sem hiszem, hogy ez bárhol 1 órás munka lenne.
A Prop Tech magasfokú technológiai színvonalát jelzi, hogy a hűtőlevegőt a kolléga egy kartondobozból hajtogatott légterelővel irányítja a motorra. Amikor megláttam a videót, elfogott a röhögés. Igaz hogy olcsóbbak mint AGO, de a annyit is ér a PC beállításuk.