Nem is kell turkálni, mert leírtam, hogy szarul keresek és kész. Nem azt mondtam, hogy te drága vagy hanem, hogy Nekem vagy drága (sajnos). Ezért vittem máshoz és nem hozzád. Volt két lehetőség és az olcsóbbat választottam. Ennyi. Távol áll tőlem, hogy bárkit is megbántsak.
Örülök, hogy Ago írta le, hogy itt a költséges tetemes része a hardware-es és software-es infrastruktúra CAPEX és OPEX költsége. Majdnem írtam anno hasonlót, de aztán úgy döntöttem, nem kotyogok bele. Így mégis hitelesebb az ő elmondásában.
Nekem amúgy nincs PC-m. Anyagi okokból. Elmotorozom. Nagyon szeretem a gépem, és magam tartom egyelőre a szűkebb keresztmetszetnek, így ami pénzem van, azon motorozok pályán, közúton. Szóval teljesen elfogulatlannak lehet engem tekinteni.
Erdekeseket olvastam. Mondtam epp a fonokomnek hogy a 75 dollaros oradijat fel kelle emelni 80-ra. Azt mondta az mar tul sok. Szal maradunk 75-on. Egyebkent a legmagasabb oradij 90 dollar meg a kornyezo varosokban is. Es en meg ugy tudtam hogy az amerikai oradijak verik a magyar arakat. Megyek haza dolgozni....
Bocsi, de állandóan ezen a 40KHUF a téma. Én se turkálok a te "zsebedben" és te is csak két dolgot veszel figyelembe: 40KHUF és 1 óra munka.
Ha így nézed biztos GUSZTUSTALANNAK tűnik az összeg azért, hogy néha megnyomok egy ENTER-t, de úgy mellékesen elmondanám, mi is kerül 40KHUF-ba.
1. Dynojet fékpad (10M felett, ami mint befektetés nem ártana, ha visszajönne az ára kamatokkal)
2. Éves jogdíja a programnak (több 100.000HUF/év)
3. Évente ki kell repülni "kötelező" tanfolyamra több napra (repjegy, hotel, stb..)
4. Gép karbantartása (van heti, havi, éves, stb..)
5. helység bérletí díj, vilany, stb
6. Az énidőm és költségeim (adók, bérköltségek, stb..)
7. direkt költségek (hirdetés, web,
8. indirekt költségek (adók, könyvelés, számítógépek, telefon, stb..)
és még sorolhatnám....
Hidd el a 40KHUF-ből nem 38KHUF marad meg....
De ebből ne legyen vita...
Én azt mondom, hogy mindenki oda vigye a motorját beállíttatni/csináltani, akiben megbízik és akinek a munkadíját is szívesebben fizeti ki.
Ha olyan helyre viszi, akiben nem bízik meg, sokalja a munkadíjat vagy nem teszik az ahogy a motorjával bánnak, annak akármiylen motort lehet csinálni, úgysem lesz jó
Pár kiegészítés:
A Power Commander-t a Dynojet gyártja, a fékpadot is a Dynojet gyártja és van még egy kapocs, egy program ami a fékpadból jövő információk (fordulatszám, gázállás, lambda érték, stb...) alapján kiszámolja az Power Commander-be szükséges adatokat, majd azt menet közben bele is tölti. Ennek a programnak a neve a Tuning Link. Ezt is a Dynojet gyártja és fejleszti.
Ebbe a programba "beprogramozzuk" az adott motor (tipus, évjárat) beállításához szükséges paramétereket amit a Dynojet-től kapunk meg. Így teljesen zárt rendszerben, automatikusan állítja be a Power Commander-t.
Azt írtad, hogy kb. 320 adat, amit átír. Ez csak félig igaz. kb 320 adat az, amivel egy motor be van állítva, de ezt a rendszerünk 2-3* méri és ellenőrzi le folyamatosan finomítva a "tökéletes" beállításhoz. Ez valójában 1000-1200 adat.
A PC3USB-ben 9 gázállás van és a PC5-ben pedig 10, mivel a 0 gázállás is gázállás
Egy gázállás lehúzása nem 15mp alatt forog le, hanem mondjuk csak 5-8mp. Ez rövidebb idő, kevésbé melegszik, stb....
Az, hogy mennyi ideig tart egy gázállás leforgása, azt is beállítjuk az adott motorhoz. Miért is szükséges ez. A motort "terhelt" állapotban kell állítani, hogy szimulálva legyen a "valós" körülményhez legmegfelelőbb állapot. A mi padunk - ellentétben más padokkal - ezt nem tudja - folyamatosan figyeli a fordulatszám változás mértéket és úgy fékezi a motor, hogy az megfelelő legyen.
Ha azt mondom a gépnek, hogy 100%-os gázállást (nyél gáz) szeretnék állítani, és mondjuk a 2000-es fordulatszámtól a leszabályzásig, akkor amikor a 100%-os gáz húzom, akkor a pad visszafékezi a motort 2000-es fordulatszámra, majd kontrollált kigyorsítást végezve végigméri a teljes tartományt, módosítja a PC-t, visszaellenőrzi, finom hangolja míg okés nemlesz!
Egy dologra nem tértél ki. Egy térkép elkészítésénél több módban is be kell állítani a Power Commandert:
kis gázálláson "cruise" módba, míg nagyobb gázálláson "power" módba. Ennek azért van jelentősége, mivel másként működik a motor egy folyamatos fordulatszámon való menésnél és másként egy nagy gázállásos kigyorsításnál. Arról nem is beszélve, hogy a más lambda értéket kell beállítani más módokban, ami azt jelenti, hogy egy PC térkép kb 3-5 különböző lambda értékre van beállítva jól.
Amire sok helyen nem figyelnek, az a motor hőfoka. Az is előírás, hogy milyen hőfok tartományban KELL a motort állítani, mivel ahogy irtad, a hőmérséklet növekedésével a motor elkezd több üzemanyagot adni a motornak, hoyg azzal is hűtse a blokkot. Ha efelett állítja valaki a motort, akkor az a beállítás nem lesz jó.
Ezeket nem azárt írtam le, hogy újra VITA legyen, hanem csak mint információ egy ilyen folyamathoz.
jovo szombaton hazibuli lesz nalunk, vasarnap meg BPre megyek egy nem-motoros talalkozora :D
utana szombaton eskuvore megyek, aztan meg Orfun lesz a VFR talalkozo
szoval egy darabig nem lesz szabad hetvegem :D
hat nezd, az auto lassan fel eve nem volt beinditva, mar a muszakija is lejart, de kb. lesz@rom :D
majd oktober-november kornyeken ranezek hogy mukodik-e meg, addig ketkereken kozlekedek
Igen, tán áprilisban vagy májusban a Hrinngen,az SP-vel voltam - nagyon gyors a Kawád az egyenesben - máshol meg még gyorsabb. Te a2:00-át ostromlod én meg a 2:12-őt.
Nekem amúgy nincs PC-m. Anyagi okokból. Elmotorozom. Nagyon szeretem a gépem, és magam tartom egyelőre a szűkebb keresztmetszetnek, így ami pénzem van, azon motorozok pályán, közúton. Szóval teljesen elfogulatlannak lehet engem tekinteni.
Bocsi, de állandóan ezen a 40KHUF a téma. Én se turkálok a te "zsebedben" és te is csak két dolgot veszel figyelembe: 40KHUF és 1 óra munka.
Ha így nézed biztos GUSZTUSTALANNAK tűnik az összeg azért, hogy néha megnyomok egy ENTER-t, de úgy mellékesen elmondanám, mi is kerül 40KHUF-ba.
1. Dynojet fékpad (10M felett, ami mint befektetés nem ártana, ha visszajönne az ára kamatokkal)
2. Éves jogdíja a programnak (több 100.000HUF/év)
3. Évente ki kell repülni "kötelező" tanfolyamra több napra (repjegy, hotel, stb..)
4. Gép karbantartása (van heti, havi, éves, stb..)
5. helység bérletí díj, vilany, stb
6. Az énidőm és költségeim (adók, bérköltségek, stb..)
7. direkt költségek (hirdetés, web,
8. indirekt költségek (adók, könyvelés, számítógépek, telefon, stb..)
és még sorolhatnám....
Hidd el a 40KHUF-ből nem 38KHUF marad meg....
De ebből ne legyen vita...
Én azt mondom, hogy mindenki oda vigye a motorját beállíttatni/csináltani, akiben megbízik és akinek a munkadíját is szívesebben fizeti ki.
Ha olyan helyre viszi, akiben nem bízik meg, sokalja a munkadíjat vagy nem teszik az ahogy a motorjával bánnak, annak akármiylen motort lehet csinálni, úgysem lesz jó
És szerintem ezen ne vitatkozzatok!
Pár kiegészítés:
A Power Commander-t a Dynojet gyártja, a fékpadot is a Dynojet gyártja és van még egy kapocs, egy program ami a fékpadból jövő információk (fordulatszám, gázállás, lambda érték, stb...) alapján kiszámolja az Power Commander-be szükséges adatokat, majd azt menet közben bele is tölti. Ennek a programnak a neve a Tuning Link. Ezt is a Dynojet gyártja és fejleszti.
Ebbe a programba "beprogramozzuk" az adott motor (tipus, évjárat) beállításához szükséges paramétereket amit a Dynojet-től kapunk meg. Így teljesen zárt rendszerben, automatikusan állítja be a Power Commander-t.
Azt írtad, hogy kb. 320 adat, amit átír. Ez csak félig igaz. kb 320 adat az, amivel egy motor be van állítva, de ezt a rendszerünk 2-3* méri és ellenőrzi le folyamatosan finomítva a "tökéletes" beállításhoz. Ez valójában 1000-1200 adat.
A PC3USB-ben 9 gázállás van és a PC5-ben pedig 10, mivel a 0 gázállás is gázállás
Egy gázállás lehúzása nem 15mp alatt forog le, hanem mondjuk csak 5-8mp. Ez rövidebb idő, kevésbé melegszik, stb....
Az, hogy mennyi ideig tart egy gázállás leforgása, azt is beállítjuk az adott motorhoz. Miért is szükséges ez. A motort "terhelt" állapotban kell állítani, hogy szimulálva legyen a "valós" körülményhez legmegfelelőbb állapot. A mi padunk - ellentétben más padokkal - ezt nem tudja - folyamatosan figyeli a fordulatszám változás mértéket és úgy fékezi a motor, hogy az megfelelő legyen.
Ha azt mondom a gépnek, hogy 100%-os gázállást (nyél gáz) szeretnék állítani, és mondjuk a 2000-es fordulatszámtól a leszabályzásig, akkor amikor a 100%-os gáz húzom, akkor a pad visszafékezi a motort 2000-es fordulatszámra, majd kontrollált kigyorsítást végezve végigméri a teljes tartományt, módosítja a PC-t, visszaellenőrzi, finom hangolja míg okés nemlesz!
Egy dologra nem tértél ki. Egy térkép elkészítésénél több módban is be kell állítani a Power Commandert:
kis gázálláson "cruise" módba, míg nagyobb gázálláson "power" módba. Ennek azért van jelentősége, mivel másként működik a motor egy folyamatos fordulatszámon való menésnél és másként egy nagy gázállásos kigyorsításnál. Arról nem is beszélve, hogy a más lambda értéket kell beállítani más módokban, ami azt jelenti, hogy egy PC térkép kb 3-5 különböző lambda értékre van beállítva jól.
Amire sok helyen nem figyelnek, az a motor hőfoka. Az is előírás, hogy milyen hőfok tartományban KELL a motort állítani, mivel ahogy irtad, a hőmérséklet növekedésével a motor elkezd több üzemanyagot adni a motornak, hoyg azzal is hűtse a blokkot. Ha efelett állítja valaki a motort, akkor az a beállítás nem lesz jó.
Ezeket nem azárt írtam le, hogy újra VITA legyen, hanem csak mint információ egy ilyen folyamathoz.
utana szombaton eskuvore megyek, aztan meg Orfun lesz a VFR talalkozo
szoval egy darabig nem lesz szabad hetvegem :D
ott csak szombaton
ha mégis lessz időd akkor gurulj el sárvárra
csomó jó koncert
majd oktober-november kornyeken ranezek hogy mukodik-e meg, addig ketkereken kozlekedek
A fogyasztása 5-8 liter között . Erősen csuklofuggo.
Elvileg áprilistól csináltam videót minden menetről. Nézz szét hátha látod magad valahol.