Anno én is végigjártam ezt a V2 mizériát. Aprilia RSV Mille/Falco, Suzuki TL1000/SV1000, Ducati 900SS/748/749/916, Moto Guzzi V11 Sport, Honda VTR 1000F/SP1/SP2. Átolvastam a fórumokat, a tagokat zaklattam a hülye kérdéseimmel, szénné olvastam az internetet a felhasználók tapasztalatairól, stb. Mindegyiknek megvan a maga előnye és hátránya, csak valamelyiknek a hátrány van túlsúlyban. Én úgy vagyok vele, hogy előtérbe helyezem a megbízhatóságot, hogy ne legyen bonyolult a szervíz, alkatrész ha kell akkor ne kelljen áttúrni a fél internetet hozzá, és azért vezetési élményben is ott legyen a gép. Általában a karakteres motorok nagy vezetési élményt nyújtanak, de nyűgösek, az átlagos képességű gépek unalmasak, de nincs velük baj. Akkor nagyjából összefoglalnám, csak hogy lásd nem a levegőbe beszélek:
Moto Guzzi V11: gyönyörű, nyálcsorgató darab, egy igazi élmény lehet vele motorozni, a menetiránnyal párhuzamos főtengely és a kardánhajtás igazi csemege. Mivel nálunk a Guzzi nem túl elterjedt márka, a szervízelése és az alkatrész ellátása zűrösebb. Németeknél nagy kultusza van, alkatrészt szerintem inkább onnan, vagy egyenesen olaszból. A V11 nem egy atombrutál sportgép, igazi oldszkúl masina, nagy tömeggel, nem túl kihegyezett 2 szelepes blokkal. Vannak apróbb nyűgjei, pl. a kiegyensúlyozás nélküli blokkja szereti elhagyni a csavarokat, meg pár ilyen apróság, de asszem nagyon komoly szériahibája talán nem volt. Ilyen motort az vesz csak, aki nem riad vissza egy kis motorszereléstől, nem baj ha x ideig alkatrész beszerzése miatt áll a gép. Ja és eladni szinte lehetetlen, ha hirtelen kell a pénz, akkor még ár alatt sem nagyon kell senkinek.
Ducati: a sportos V2-es géposztály királya, nincs még egy ilyen karakteres széria gép mint a Duki. Kurva jó futómű van alattuk, az olaszok nagyon ráéreztek, még a fingszita régi 900SS alatt is. Ám a szervíz itt is a gyenge pont. A Desmo vezérlést nem szabad elhanyagolni, 10k km-enként szelepállítás, 20k km-enként vezérműszíj csere. Ha nem magadnak csinálod, akkor egy vagyon. Van egy maszek szerelő, a Desmodoki, aki korrekt áron, nagy tapasztalattal javítja a Dukikat, még oda érdemes vinni a gépet. De igazából csak a régebbi típusokat tudod bütykölni otthon, az újabbak már esélytelenek. Igazából a régebbi típusokhoz is vannak trükkök, pl. a vezműszíj feszességét nem csak úgy találomra kell beállítani, hanem egy megadott frekvencián kell rezegnie, erre van hivatalosan egy mérőműszer is. Persze vannak trükkök hogyan lehet ezt a műveletet szakszerűen mellőzni... Szóval a Duki dögös, de nyűgös szerkezet is egyben, sok elszántság kell hozzá. A régebbi típusok azért megbízhatóbbak, a Mátrában már láttam 1098-ast hogy elfosta maga alá az olajat, a tulaj elmondása szerint már másodszor... Én nem mertem bevállalni, de a mai napig a szívem csücske.
Suzuki TL1000: Ducati fíling ócsóért, a hangja és a karaktere nagyon hasonlít a Dukiéra, jóféle futóművel párosítva. Magyarországon rendkívül népszerű darab volt, van is kínálat belőle bőven. De ritka a jó állapotú belőle, hiszen már elszállt e típus felett is az idő, szanaszét igázták őket. A kezdeti szériás gépeknek azért volt bajuk bőven, a befecsi problémák, termosztát, kormányszitálás, stb. Elvileg Magyarországra már a javított verziók kerültek csak be, de azért elég rossz ómen ez. Kezdőknek nem volt ajánlott gép, elég durva és nyers teljesíményleadás, kőkemény futómű. Alkatrésszel és a szervízzel szerintem nincsen gond. Tetszett-tetszett, de annyira nem fogott meg a TL, hogy vegyek is.
Suzuki SV: sajnos a TL nem a legméltóbb utódot kapta, karakterességben, keménységben nagyon messze van a TL-től. Cserébe 100x megbízhatóbb, és különösebb probléma nem szokott lenni vele. Egy teljesen átlagos futómű, átlagos fékekkel, a motorja viszont elég kultúrált lett. A részletek kidolgozása Suzukis, sorjás lábtartó, snassz kidolgozás. Alkatrész, szervíz hibátlan. Bár a listámban előrébb volt idáig minden motornál, de inkább a VTR-F-re voksoltam.
Honda VTR1000F: erről már meséltem egy kicsit. Az SV és e típus között vakeráltam sokat, de aztán a Hondás múlt győzött. Egyrészt mert a Hondákat már ismertem, másrészt jobban bejött a formája, a kidolgozása. VTR-F-ből a 2001 utániakat érdemes venni, nagyobb tank (a régi 16, az új 19 literes), kényelmesebb kormánycsutkák, finomabb karburátorok, és informatívabb műszerfal. Igazából a VFR után nem ütött akkorát mint vártam, a fék és a futómű semmivel sem jobb, viszont sokkal könnyebb és kecsesebb, könnyebben rakja ide-oda az ember a gyors kanyarokban. Ami nem tetszett benne hogy nem a legjobb a súlyelosztása, az első tengely hamar elkönnyül, ez a stabilitás rovására megy. A motorját sem éreztem nagy kalandnak, 3000 alatt csak csapkodja a láncot, aztán jön egy erős középtartomány, és felül elgyengül nagyon, még a hangja is olyan beteges lesz 8000-től, tehát nem szeret forogni. Alkatrész és szervíz hibátlan, szerencsére sok baj nem szokott lenni vele, a régebbi típusokon a vezérműlánc feszítő a gyengepont és persze nem lenne Honda ha a fesz.szabályzója nem menne tönkre egy idő után. Az újabbakon ezeket a hibákat már kijavították. A fogyasztása sem olyan vészes mint egyesek állítják, ha nem folyamatosan 200 felett mész akkor 7 literből kijön.
Aprilia: na ebből a típusból mindjárt van a Mille, a Mille R, és a Falco. Szemezgettem sokat a Falcoval is, de a Mille jött be igazán. Abból is az R változat, az teli van Öhlins cuccokkal, plusz OZ magnézium felniken gurul. Nyami! A száraz karteres Rotax blokkja egy igazi golyóálló konstrukció, és olyan hangja van hogy beszarsz. Ez egy igazi sportgép, nincs mese. Az Aprilia a "legjapánabb" olasz típus, túl sok bonyoláció nincs a rendszerben. De mivel olasz technika, azért van pár hiba. Megszakító relé előbb-utóbb beég, ezt érdemes orvosolni valami kajakabb darabbal, meg szerintem egy kondenzátorral megtámogatni, és akkor baj nem lesz vele. A hátsó fék és a kuplung csövei a forró blokk mellett mennek el közvetlenül, ez szokott olyan tüneteket produkálni hogy lelevegősödik, de jó minőségű DOT 5.1-es folyadékkal ez a hiba orvosolható. Hengerenként 2 gyertya van, ez javítja a hatásfokot, de plusz hibaforrás lehet. Viszont nagyon össze van zsúfolva a blokk köré minden, a szerelhetősége nem a legjobb. Alkatrész és szervíz ügyben sem a legegyszerűbb a helyzet, ha bemész a Mille Motorhoz Dunakeszire, ott akár 3 hónapba is beletelhet mire megjön a rendelt cucc. Asszem talán a legtöbben az Aszalósékat ajánlották alkatrész és szervíz ügyben. Vagy ugye eBay, ha kell valami. Amiket leírtam, azok érvényesek a régi és az újabb Millékre 2004 előtti és után típusok. Az újabbaknál olvastam 1-2 esetben elektromos gondokról, de már nem emlékszem mik voltak azok (volt hogy indítózáskor teljesen lenullázta a km-órát, ideértve az összes megtett km-tis, meg ilyesmi). Szóval 1-2 aprósággal kell azért számolni ennél a típusnál, de nem eszeveszett problémák ezek. Sajnos nem volt alkalmam kipróbálni ezt a típust, de beszéltem olyannal akinek volt SP-je és utána RSV-je, és vezetési élményben jobb az Aprilia. Nemhiába, full Öhlins futómű + kormánygátlók, atomjó fékek, bivaly motor. Ja, és van rajta jópár karbon cucc, összetröni drága dolog.
Honda VTR SP: ugye megint a Hondás múltam vezetett ehhez a típushoz, no meg hogy Yamaha Bajnokék beszámították a VTR-F-emet az SP-be. Én csak annyit mondok hogy nem csalódtam a típusban, azt kaptam amit vártam. Legelőször, még régesrégen amikor felültem az SP-re, azt mondtam hogy ilyen kínpad a büdös életben nem kell. Aztán teltek-múltak az évek, és mégis itt kötöttem ki, a mostani a második SP2-m, és más nem is nagyon kell nekem. Lehet hogy vannak erősebb, könnyebb motorok, a mostani haccázasok mindenben lepipálják az SP-t, de ennek mégis van egy olan fílingje ami rabul ejti az embert. Ortodox sor4 rajongók és teljesítményhajhászok ezt nem értékelik úgy sem, ez nem az ő világuk. Ez a motor a régi iskola megtestesítője, semmi flanc, és van benne anyag, nem az a pillekönnyű valami. Persze azért a VFR-nél még így is 30kilóval könnyebb, ezt tologatásnál is észre lehet hamar venni. A jól megszokott fogaskerekes vezérlés teljesen hibátlan, sokat nem kell foglalkozni vele, szelepállításnál ha lapkázni kell, szemvillanás alatt szét lehet szedni és összerakni az egészet. A motor maga is egyszerű mint a barlangrajz, csak annyi elektronika van benne ami szükséges. Sima egyszerű kvarcjáték műszerfal, nem túl sok információval, de annyi elég is amit kijelez. Az üléspozíció elég radikális -némi szokást igényel- de aztán rájön az ember hogy tök otthon érzi magát rajta, mert szinte egybeolvadsz a motorral. Futóműre, fékre panasz nem lehet, veseköved nem nagyon lesz, de a kanyarokat úgy veszi mint az álom. Persze a kanyarodás nem agyhullámokkal végezhető mint az új motorokon, némi erőfeszítés szükségeltetik. A súlyelosztása hibátlan, szinte minden az első keréken történik. A hátsó ülés szerintem elég jelképes rajta, bár vannak menyecskék akik nem szarakodnak és bevállalják akár egy hosszabb túrára is a hátulját. Az ülés alatt hatalmas tér van, ami nagyon hasznos, a kötelező cuccokon kívül rengeteg minden befér oda. Szervíz, alkatrész hibátlan, 1 héten belül bármit meghoznak Hondáék. Csak ne törd össze nagyon, mert az fájdalmas, a hazai bontókban alig van hozzá valami, persze az eBay-en jópénzért van minden. Amúgy sok szervíz nem kell neki, 6000km-enként olajcsere, a többi intervallum mint a többi Hondánál. Én azt mondom hogy egy PC ajánlatos bele, és mivel gyárilag nincs kormányteló, az sem egy haszontalan dolog, mivel a kormánycsutkák fesztávolsága elég kicsi, ezáltal kicsi az erőkar is amivel ellen tudsz tartani ha belemész valami úthibába. A motorjáról még annyit, hogy ez egy sportos hangolású darab. A VTR-F-fel ellentétben ez szeret forogni. Alul láncot csapkod, aztán felszívja magát, és 10500-ig folyamatosan tol mint atomvillanás. Ha haladni akarsz, érdemes fordulaton tartani, hogy 4000 alá ne menjen a fordulat, a váltókart kb annyira kell kapcsolgatni mint egy 600cc sor4-es. A brutál motorféknek köszönhetően a féket szinte alig kell használni, ha kened neki, akkor max 6000km egy hátsógumi. Alapvetően ezek a sportos hangolású V2-esek ilyenek, nem kezdőknek valók, visszagangolás szigorúan gázfröccsel, mert könnyen büntethet ha csak úgy visszaváltáskor gázfröccs nélkül rákúrod a kuplungot. Ja és még valami, SP1 és SP2 között utcai használat esetén érezhető különbség nincsen, ha találsz egy jó állapotú SP1-est, azt is bátran meg lehet venni. Van is egy fórumos kolléga aki most igen kedvező áron, és elég magas felszereltséggel adná el a jó SP1-esét, best buy most a piacon ez a darab:
Hát nagyjából ennyi ami eszembe jutott, én azt mondom menj el, nézz meg élőben egy Apriliát és egy SP-t is, és vesd össze azzal amit írtam. Nagyjából annyi a konlkúzió, hogy az RSV alapból egy komolyabb motor, de nyűgösebb is egyben, az SP egy picivel alul marad tőle futóműben, de cserébe sokkal önfeledtebben motorozhatsz.
Redbaromtól nem szabad motort venni, mert drágák, és nem valami csecse motorokat árulnak. De arra jó hogy elmegy az ember és megnézi milyen is a maga valóságában a gép. Én is sokszor voltam így nézelődni különböző kereskedésekben, mert más papíron a motor, és más élőben.
Megpróbálok valamikor feljutni. Köszönöm a tippet.
Még mindig variálok a Honda és az Aprilia közt.
Mindenképpen ki szeretném próbálni mind a 2-t.
Próbálok mindent elolvasni ami ezen két típusról szól.
Ezért akinek tapasztalata van ezekről.
Kérem ossza meg velem.
Előre is köszönöm!
Na, hogy ne legyen több félreértés : A héten maszek szakemberrel akartam csináltatni (már csinált egyet, de eltörött - anyaghiba :( ) , de amikor megláttam a motorodat, arra gondoltam, amit le is írtam, hogy megvenném a tartót. Erre írtad, hogy nekem adnád, ha eladod a viffert. Erre írtam, hogy egy másolásra elkérném, vagyis a tartót mintának használnám, így a maszek emberkém könnyen elkészíthetne egy gyári másolatot. Azt hiszem, hogy egy moci eladás nem megy egy-két hét alatt, bár őszintén kívánom, hogy sikerüljön, nekem pedig kell egy tartó, így akkor maradna a másolás. De lehet még várok egy darabig, egy-két hét már nem oszt szoroz, és ha sikerül elpasszolnod a gépet, akkor vinném a tartót. Tényleg, meg is írhatnád mennyit kérsz majd érte Írhatod a mailemre is, nehogy a végén valaki rám licitáljon innen .
Az új az 2012.14-ik heti gyártású, ennél újabb már nem is lehetne. De amin elgondolkoztam, az az, hogy a Pirelli gumimra az van ráírva, hogy Made in Germany....
Azt nem tudom, mennyit futottak, mert ezekkel vettem. Én 10k kmert mentem vele, és még ezt az idényt simán kibírta volna. A tapadással semmi bajom nem volt. A gumi egyébként 2005-ös gyártású volt. Ami felmegy, az 2008-as. Kíváncsi vagyok, hogy milyen lesz a 180-assal.
Az a baj, hogy objektív választ sajnos nem lehet kapni a gumi állapotáról, főleg szubjektív válaszokat kaptam, 1 gumis vállalta fel, hogy addig amíg a gumi belső nejlon és acélhuzalos szerkezete sértetlen addig az a gumi megbízható és biztonságosan használható.De...elvesztettem a bizalmamat iránta, nem mindig ott volt az agyamba, hogy mi lesz ha szétnyílik vagy mitómén mit csinál 140-nél.....(ráadásul Fullmoon-né is ott ül mögöttem) Így a csere mellett döntöttem, miközben ez a pénz már a tárcsákra volt félretéve....Na ez a bosszantó, mert mindíg lenne mit költeni rá hisz már fiatalkorú lett idén
ne idegeskedj nekem 6900km-ert futottak mind az első mind a hátsó gumim és kivan repedezve az oldala pedig nincs egy éves a gumi és még ápoltam is. IGAZ irc gumi de akkor is
Most vettem Diablo Stradat már csak fel kell raknom, mert a 2010.39 heti gyártású Contimotion 7000 km-rt futott hátsógumim oldalfa el kezdett repedezni. 30 000ért 1 idényt használtam, kibaxottul dühítő ennyi pénzért. Majd rakok fel képeket a repedésről ha már át lett cserélve a guma. Neked mennyit ment el a hátsó diablód?
Az RC36/1nek a hátsó felnije 5,5collos. Az úgy OKÉ. Az 36/2 nek pedig csak 5coll. Így jobban összefogja húzni a gumit, vékonyabb lesz középen a futófelület, hamarabb meg kockásodik. Megváltozik a gumi profilja, rosszabbul fog fordulni.
Nekem 36 I-es van, 180-as gummával vettem, azóta is az van rajta és teljesen jó. Igaz nincsen viszonyítási alapom a 170-eshez, de ha más nem, akkor annyit tudok, hogy dögösen néz ki
Tegnap defektet kaptam a hátsónál . Sajna akkora lyuk lett rajta, mintha egy hatos csavart lőttem volna bele, így cserés. Eddig Pirelli Diablo Strada volt, most is az megy rá, de 180-as.
Mik a tapasztalatok a 180-assal?
VFR750 RC36II-ről van szó. Eddig a gyári, 170-es méret volt fent. Miben változik a menettulajdonság?
Moto Guzzi V11: gyönyörű, nyálcsorgató darab, egy igazi élmény lehet vele motorozni, a menetiránnyal párhuzamos főtengely és a kardánhajtás igazi csemege. Mivel nálunk a Guzzi nem túl elterjedt márka, a szervízelése és az alkatrész ellátása zűrösebb. Németeknél nagy kultusza van, alkatrészt szerintem inkább onnan, vagy egyenesen olaszból. A V11 nem egy atombrutál sportgép, igazi oldszkúl masina, nagy tömeggel, nem túl kihegyezett 2 szelepes blokkal. Vannak apróbb nyűgjei, pl. a kiegyensúlyozás nélküli blokkja szereti elhagyni a csavarokat, meg pár ilyen apróság, de asszem nagyon komoly szériahibája talán nem volt. Ilyen motort az vesz csak, aki nem riad vissza egy kis motorszereléstől, nem baj ha x ideig alkatrész beszerzése miatt áll a gép. Ja és eladni szinte lehetetlen, ha hirtelen kell a pénz, akkor még ár alatt sem nagyon kell senkinek.
Ducati: a sportos V2-es géposztály királya, nincs még egy ilyen karakteres széria gép mint a Duki. Kurva jó futómű van alattuk, az olaszok nagyon ráéreztek, még a fingszita régi 900SS alatt is. Ám a szervíz itt is a gyenge pont. A Desmo vezérlést nem szabad elhanyagolni, 10k km-enként szelepállítás, 20k km-enként vezérműszíj csere. Ha nem magadnak csinálod, akkor egy vagyon. Van egy maszek szerelő, a Desmodoki, aki korrekt áron, nagy tapasztalattal javítja a Dukikat, még oda érdemes vinni a gépet. De igazából csak a régebbi típusokat tudod bütykölni otthon, az újabbak már esélytelenek. Igazából a régebbi típusokhoz is vannak trükkök, pl. a vezműszíj feszességét nem csak úgy találomra kell beállítani, hanem egy megadott frekvencián kell rezegnie, erre van hivatalosan egy mérőműszer is. Persze vannak trükkök hogyan lehet ezt a műveletet szakszerűen mellőzni... Szóval a Duki dögös, de nyűgös szerkezet is egyben, sok elszántság kell hozzá. A régebbi típusok azért megbízhatóbbak, a Mátrában már láttam 1098-ast hogy elfosta maga alá az olajat, a tulaj elmondása szerint már másodszor... Én nem mertem bevállalni, de a mai napig a szívem csücske.
Suzuki TL1000: Ducati fíling ócsóért, a hangja és a karaktere nagyon hasonlít a Dukiéra, jóféle futóművel párosítva. Magyarországon rendkívül népszerű darab volt, van is kínálat belőle bőven. De ritka a jó állapotú belőle, hiszen már elszállt e típus felett is az idő, szanaszét igázták őket. A kezdeti szériás gépeknek azért volt bajuk bőven, a befecsi problémák, termosztát, kormányszitálás, stb. Elvileg Magyarországra már a javított verziók kerültek csak be, de azért elég rossz ómen ez. Kezdőknek nem volt ajánlott gép, elég durva és nyers teljesíményleadás, kőkemény futómű. Alkatrésszel és a szervízzel szerintem nincsen gond. Tetszett-tetszett, de annyira nem fogott meg a TL, hogy vegyek is.
Suzuki SV: sajnos a TL nem a legméltóbb utódot kapta, karakterességben, keménységben nagyon messze van a TL-től. Cserébe 100x megbízhatóbb, és különösebb probléma nem szokott lenni vele. Egy teljesen átlagos futómű, átlagos fékekkel, a motorja viszont elég kultúrált lett. A részletek kidolgozása Suzukis, sorjás lábtartó, snassz kidolgozás. Alkatrész, szervíz hibátlan. Bár a listámban előrébb volt idáig minden motornál, de inkább a VTR-F-re voksoltam.
Honda VTR1000F: erről már meséltem egy kicsit. Az SV és e típus között vakeráltam sokat, de aztán a Hondás múlt győzött. Egyrészt mert a Hondákat már ismertem, másrészt jobban bejött a formája, a kidolgozása. VTR-F-ből a 2001 utániakat érdemes venni, nagyobb tank (a régi 16, az új 19 literes), kényelmesebb kormánycsutkák, finomabb karburátorok, és informatívabb műszerfal. Igazából a VFR után nem ütött akkorát mint vártam, a fék és a futómű semmivel sem jobb, viszont sokkal könnyebb és kecsesebb, könnyebben rakja ide-oda az ember a gyors kanyarokban. Ami nem tetszett benne hogy nem a legjobb a súlyelosztása, az első tengely hamar elkönnyül, ez a stabilitás rovására megy. A motorját sem éreztem nagy kalandnak, 3000 alatt csak csapkodja a láncot, aztán jön egy erős középtartomány, és felül elgyengül nagyon, még a hangja is olyan beteges lesz 8000-től, tehát nem szeret forogni. Alkatrész és szervíz hibátlan, szerencsére sok baj nem szokott lenni vele, a régebbi típusokon a vezérműlánc feszítő a gyengepont és persze nem lenne Honda ha a fesz.szabályzója nem menne tönkre egy idő után. Az újabbakon ezeket a hibákat már kijavították. A fogyasztása sem olyan vészes mint egyesek állítják, ha nem folyamatosan 200 felett mész akkor 7 literből kijön.
Aprilia: na ebből a típusból mindjárt van a Mille, a Mille R, és a Falco. Szemezgettem sokat a Falcoval is, de a Mille jött be igazán. Abból is az R változat, az teli van Öhlins cuccokkal, plusz OZ magnézium felniken gurul. Nyami! A száraz karteres Rotax blokkja egy igazi golyóálló konstrukció, és olyan hangja van hogy beszarsz. Ez egy igazi sportgép, nincs mese. Az Aprilia a "legjapánabb" olasz típus, túl sok bonyoláció nincs a rendszerben. De mivel olasz technika, azért van pár hiba. Megszakító relé előbb-utóbb beég, ezt érdemes orvosolni valami kajakabb darabbal, meg szerintem egy kondenzátorral megtámogatni, és akkor baj nem lesz vele. A hátsó fék és a kuplung csövei a forró blokk mellett mennek el közvetlenül, ez szokott olyan tüneteket produkálni hogy lelevegősödik, de jó minőségű DOT 5.1-es folyadékkal ez a hiba orvosolható. Hengerenként 2 gyertya van, ez javítja a hatásfokot, de plusz hibaforrás lehet. Viszont nagyon össze van zsúfolva a blokk köré minden, a szerelhetősége nem a legjobb. Alkatrész és szervíz ügyben sem a legegyszerűbb a helyzet, ha bemész a Mille Motorhoz Dunakeszire, ott akár 3 hónapba is beletelhet mire megjön a rendelt cucc. Asszem talán a legtöbben az Aszalósékat ajánlották alkatrész és szervíz ügyben. Vagy ugye eBay, ha kell valami. Amiket leírtam, azok érvényesek a régi és az újabb Millékre 2004 előtti és után típusok. Az újabbaknál olvastam 1-2 esetben elektromos gondokról, de már nem emlékszem mik voltak azok (volt hogy indítózáskor teljesen lenullázta a km-órát, ideértve az összes megtett km-tis, meg ilyesmi). Szóval 1-2 aprósággal kell azért számolni ennél a típusnál, de nem eszeveszett problémák ezek. Sajnos nem volt alkalmam kipróbálni ezt a típust, de beszéltem olyannal akinek volt SP-je és utána RSV-je, és vezetési élményben jobb az Aprilia. Nemhiába, full Öhlins futómű + kormánygátlók, atomjó fékek, bivaly motor. Ja, és van rajta jópár karbon cucc, összetröni drága dolog.
Honda VTR SP: ugye megint a Hondás múltam vezetett ehhez a típushoz, no meg hogy Yamaha Bajnokék beszámították a VTR-F-emet az SP-be. Én csak annyit mondok hogy nem csalódtam a típusban, azt kaptam amit vártam. Legelőször, még régesrégen amikor felültem az SP-re, azt mondtam hogy ilyen kínpad a büdös életben nem kell. Aztán teltek-múltak az évek, és mégis itt kötöttem ki, a mostani a második SP2-m, és más nem is nagyon kell nekem. Lehet hogy vannak erősebb, könnyebb motorok, a mostani haccázasok mindenben lepipálják az SP-t, de ennek mégis van egy olan fílingje ami rabul ejti az embert. Ortodox sor4 rajongók és teljesítményhajhászok ezt nem értékelik úgy sem, ez nem az ő világuk. Ez a motor a régi iskola megtestesítője, semmi flanc, és van benne anyag, nem az a pillekönnyű valami. Persze azért a VFR-nél még így is 30kilóval könnyebb, ezt tologatásnál is észre lehet hamar venni. A jól megszokott fogaskerekes vezérlés teljesen hibátlan, sokat nem kell foglalkozni vele, szelepállításnál ha lapkázni kell, szemvillanás alatt szét lehet szedni és összerakni az egészet. A motor maga is egyszerű mint a barlangrajz, csak annyi elektronika van benne ami szükséges. Sima egyszerű kvarcjáték műszerfal, nem túl sok információval, de annyi elég is amit kijelez. Az üléspozíció elég radikális -némi szokást igényel- de aztán rájön az ember hogy tök otthon érzi magát rajta, mert szinte egybeolvadsz a motorral. Futóműre, fékre panasz nem lehet, veseköved nem nagyon lesz, de a kanyarokat úgy veszi mint az álom. Persze a kanyarodás nem agyhullámokkal végezhető mint az új motorokon, némi erőfeszítés szükségeltetik. A súlyelosztása hibátlan, szinte minden az első keréken történik. A hátsó ülés szerintem elég jelképes rajta, bár vannak menyecskék akik nem szarakodnak és bevállalják akár egy hosszabb túrára is a hátulját. Az ülés alatt hatalmas tér van, ami nagyon hasznos, a kötelező cuccokon kívül rengeteg minden befér oda. Szervíz, alkatrész hibátlan, 1 héten belül bármit meghoznak Hondáék. Csak ne törd össze nagyon, mert az fájdalmas, a hazai bontókban alig van hozzá valami, persze az eBay-en jópénzért van minden. Amúgy sok szervíz nem kell neki, 6000km-enként olajcsere, a többi intervallum mint a többi Hondánál. Én azt mondom hogy egy PC ajánlatos bele, és mivel gyárilag nincs kormányteló, az sem egy haszontalan dolog, mivel a kormánycsutkák fesztávolsága elég kicsi, ezáltal kicsi az erőkar is amivel ellen tudsz tartani ha belemész valami úthibába. A motorjáról még annyit, hogy ez egy sportos hangolású darab. A VTR-F-fel ellentétben ez szeret forogni. Alul láncot csapkod, aztán felszívja magát, és 10500-ig folyamatosan tol mint atomvillanás. Ha haladni akarsz, érdemes fordulaton tartani, hogy 4000 alá ne menjen a fordulat, a váltókart kb annyira kell kapcsolgatni mint egy 600cc sor4-es. A brutál motorféknek köszönhetően a féket szinte alig kell használni, ha kened neki, akkor max 6000km egy hátsógumi. Alapvetően ezek a sportos hangolású V2-esek ilyenek, nem kezdőknek valók, visszagangolás szigorúan gázfröccsel, mert könnyen büntethet ha csak úgy visszaváltáskor gázfröccs nélkül rákúrod a kuplungot. Ja és még valami, SP1 és SP2 között utcai használat esetén érezhető különbség nincsen, ha találsz egy jó állapotú SP1-est, azt is bátran meg lehet venni. Van is egy fórumos kolléga aki most igen kedvező áron, és elég magas felszereltséggel adná el a jó SP1-esét, best buy most a piacon ez a darab:
http://www.hasznaltauto.hu/motor/honda/honda_vtr_1000_sp-1-59
37270
Hát nagyjából ennyi ami eszembe jutott, én azt mondom menj el, nézz meg élőben egy Apriliát és egy SP-t is, és vesd össze azzal amit írtam. Nagyjából annyi a konlkúzió, hogy az RSV alapból egy komolyabb motor, de nyűgösebb is egyben, az SP egy picivel alul marad tőle futóműben, de cserébe sokkal önfeledtebben motorozhatsz.
Még mindig variálok a Honda és az Aprilia közt.
Mindenképpen ki szeretném próbálni mind a 2-t.
Próbálok mindent elolvasni ami ezen két típusról szól.
Ezért akinek tapasztalata van ezekről.
Kérem ossza meg velem.
Előre is köszönöm!
http://www.hasznaltauto.hu/motor/honda/honda_vtr_1000_sp-2-5679
874
ő gyárt garanciális feszabokat.+ van egy áthidalás amit ha elvágsz +2v-ot tol a töltőszefeszen.
Mik a tapasztalatok a 180-assal?
VFR750 RC36II-ről van szó. Eddig a gyári, 170-es méret volt fent. Miben változik a menettulajdonság?
Előre is köszi a válaszokat.