1998-ban még gyerekcipőben járt ez a technológia, igazából csak évekkel később lett teljesen elterjedt a benzinbefecskendezés a motorkerékpárokban. Ennek megfelelően még nem volt az a tökéletesen és gazdaságosan működö berendezés. Csak pár példa az első injektoros motorokra: Suzuki TL1000S ('98), GSX-R 750 ('99), Honda CBR1100XX ('99), CBR929RR (2000). Yamaháék a GTS1000-ben alkalmazták először az injektort '93-ban (nem egy nagy széria volt ugye), de csak 2001-ben kezdték el ők is az R1-esben nagy szériában beépíteni. Kawáék egészen 2003-ig vártak vele, amikor a Z1000-ben debütált, majd 2004-től a karbis ZX9-et leváltó ZX-10R már injektoros volt. Hondáéknál '92-ben az NR750-ben és '94-ben az RC45-ben is PGM-Fi volt, de ott ugye nem számított a gazdaságosság, nyilván azokba is ömlik bele a benzin ahogy kell, csak így tudták megoldani hogy nagyjából jók legyenek a gázreakciók, meg ezzel némi plusz hűtést is adtak a motornak. Aztán a technika fejlődésével párhuzamosan szépen finomodott a befecskendezés jósága is.
Sziasztok eladóvá vált 800 fi-re egy G.P.R sportdob összekötővel. kiegészítőkkel kompletten. hibátlan, karcmentes állapotban. Ha esetleg valakit érdekelne
55000Ft
Kellene egy kis segítség 800Fi-hez.
A kérdés,hogy a blokk jobb oldalán van egy 6os gumicső ami gondolom valami visszafolyó lenne,csak nem tudom,honnan megy
hová!?Nekem a blokk aljára volt levezetve,viszont a felső végéhez
nem találok semmilyen kivezetést,hogy honnan is jöhet!?A hátsó hengerpár mögé megy,de nekem lógott csak a levegőben..
Esetleg valakinek infó róla,hogy mi lehet ez?
Igen számit a fogyasztás,de az sem mindegy hol és mennyiért tankolunk.Azt is mondhatnám Szeretlek Magyarország! Mától ismét üzemanyagáremelés Kb:450- ezzelszemben Austriában 1 hete a 95-ös ára 1,42ex290=412Ft.Arról nem beszélve , hogy a minőség 5-10% jobb mármint a sógoréknál (nem az ő seggüket akarom nyalni), de nincs miről beszélni. És ez így van mindennel legyen mosóopor vagy bármi málnaszörp nálunk 990- náluk 2e.A nyugati országokban sehol nincs annyi HDI,PDTDI motorhiba mint nálunk nem ezek a motorok szarok , az amit itt lehet tankolni még a rendesnek mondott kuton is.Aki odakint tankol 1-re észreveszi a különbséget.Aki motorozni megy annak meg nem kell magyarázni.Persze biztos vannak más tapasztalatok is.Én azt vettem észre, hogy odakint 4-5dl jobb a fogyasztása a motoromnak is és az autónak is fürgébbek és csendesebb és simább a motorok járása.
Te tudod. Én 380ra tankoltam 19-19.5 litert. A motoron meg egy 4 napos SZIN-hez szükséges felszerelés. Igaz nem mentem 140nél gyorsabban, de 120nál lassabban sem.
BTW, miert van az injektor tobbletfogyasztasa? a mukodesi elvebol adodoan nekem pont az tunne logikusnak, hogy kevesebbet eszik, hiszen szepen, ovatosan adagolja mindig amennyi kell...
mikor meglett a VFR, az elso heten 4.8-as fogyasztast produkaltam, szinte mar szabalyosan kozlekedve
aztan gyorsan eljutottam odaig, hogy 6 ala nem tudom vinni :D
(mondjuk ez nem Fi, hanem a karbis 750-es)
Hát nekem inkább a 7-7.5 volt a jellemző, igaz ez egyáltalán nem a szabályos autópályatempó. De 5 literes fogyasztást nem tudok elképzelni sehogy sem ettől a motortól, ahhoz valszeg valami eszméletlenül lassan kell menni, vagy lábbal rásegíteni, vagy mittomén.
Amikor lenn voltunk nálad Sanyám pizzázni és várat nézni, akkor a paripa 5,2-öt evett 2 személlyel, ami az eddigi legjobb fogyasztásom volt (PC nélkül)
Szerintem a szabályos közlekedéses autópályás, hátizsákos, tanktáskás, sátras, megpakolt hátsó részes 5 literes fogyasztás nem annyira para. 150nél meg 5.5. Ha meg tépem neki, akkor 6.5-7.
Hali mindenkinek.....!
Egy kicsit más téma....
Meg van a 2012-es Mátraalmási VFR találkozó időpontja....
A TALÁLKOZÓ...:
2012. május 19-én, szombaton, kerül sor! (18-20.)
A találkozó 3 napos ...a FŐ nap az 19-e szombat....de péntektől várják-várjuk a "szives" érdeklődőket......
Konkrétumokat.....szállásdíj, program később..
"Jelentkezéseket....vagy kérdéseket a
vfrklub.polo@gmail.com-ra várjuk!"
Az enyém 98-as, az első 260 km-en evett 6,5 litert. Ebben gondolom benne van a rutintalanságom is, az, hogy monnyuk nem jókor váltok, meg mittudomén. Majd a következő km-eken kiderül :)
6,7 az autóm összátlag fogyasztása 36ezer km-en. Mióta megvettem mindig szépen vezetem egy excell táblában. Tehát ehhez viszonyítva rohadtul mindegy (üzemanyag ügyileg és nem a feelingről beszélek), hogy melyikkel megyek... Dehát majd kíváncsi leszek a szezon végére mi lesz ez a szám a motornál.
A VFR-eken 2006-tól van szerviz csatlakozó. Előtte a FI lámpa villogtatja ki az esetleges befecskendezési hibát. Addig villog, amíg a hiba fent áll.
Pontos Lambda értéket pedig Ago tud mérni terhelésen. Volt már példa rá, hogy tényleg ennyire "sokallós" gyárilag egy motor.
Ha próbálok nagyon egyszerű problémák mentén gondolkozni, akkor még az a kérdés jut eszembe, hogy mikor volt a légszűrő utoljára cserélve?
Az autómnál rögtön rádugnánk a VAG-COM diagnosztikát, nem tudom, hogy VFR-nél van e ilyen. Lambdaszonda, jeladók, stb. Ismétlem -autónál- tudom, hogy van olyan, hogy ha vmi gebasz van, akkor "vészüzemre" áll át, ami egy enyhén túldúsított, "hülyebiztos" befecskendezést jelent. Na azzal pl 1l-rel többet evett az autóm.
Aztán, hogy a VFR-en van e ilyen, meg, hogy akkor nem villognak e az Fi lámpa, azt én nem tudom. Kozmax biztos vágja.
55000Ft
Kellene egy kis segítség 800Fi-hez.
A kérdés,hogy a blokk jobb oldalán van egy 6os gumicső ami gondolom valami visszafolyó lenne,csak nem tudom,honnan megy
hová!?Nekem a blokk aljára volt levezetve,viszont a felső végéhez
nem találok semmilyen kivezetést,hogy honnan is jöhet!?A hátsó hengerpár mögé megy,de nekem lógott csak a levegőben..
Esetleg valakinek infó róla,hogy mi lehet ez?
BTW, miert van az injektor tobbletfogyasztasa? a mukodesi elvebol adodoan nekem pont az tunne logikusnak, hogy kevesebbet eszik, hiszen szepen, ovatosan adagolja mindig amennyi kell...
aztan gyorsan eljutottam odaig, hogy 6 ala nem tudom vinni :D
(mondjuk ez nem Fi, hanem a karbis 750-es)
Egy kicsit más téma....
Meg van a 2012-es Mátraalmási VFR találkozó időpontja....
A TALÁLKOZÓ...:
2012. május 19-én, szombaton, kerül sor! (18-20.)
A találkozó 3 napos ...a FŐ nap az 19-e szombat....de péntektől várják-várjuk a "szives" érdeklődőket......
Konkrétumokat.....szállásdíj, program később..
"Jelentkezéseket....vagy kérdéseket a
vfrklub.polo@gmail.com-ra várjuk!"
6,7 az autóm összátlag fogyasztása 36ezer km-en. Mióta megvettem mindig szépen vezetem egy excell táblában. Tehát ehhez viszonyítva rohadtul mindegy (üzemanyag ügyileg és nem a feelingről beszélek), hogy melyikkel megyek... Dehát majd kíváncsi leszek a szezon végére mi lesz ez a szám a motornál.
Pontos Lambda értéket pedig Ago tud mérni terhelésen. Volt már példa rá, hogy tényleg ennyire "sokallós" gyárilag egy motor.
Az autómnál rögtön rádugnánk a VAG-COM diagnosztikát, nem tudom, hogy VFR-nél van e ilyen. Lambdaszonda, jeladók, stb. Ismétlem -autónál- tudom, hogy van olyan, hogy ha vmi gebasz van, akkor "vészüzemre" áll át, ami egy enyhén túldúsított, "hülyebiztos" befecskendezést jelent. Na azzal pl 1l-rel többet evett az autóm.
Aztán, hogy a VFR-en van e ilyen, meg, hogy akkor nem villognak e az Fi lámpa, azt én nem tudom. Kozmax biztos vágja.