Remélem csak írónikusan írtad azt , hogy nem értesz hozzá, mert ezt úgy se hiszem el .
Én értem amit írsz, hogy a lambda értékének 1 körül kell maradnia( környezetvédelmi vizsgálatkor ennek az értéknek 0,97- 1,03 között kell lennie) ,de épp azért írtam , hogy nem lehet bármekkora ellenállást berakni, mert egyik az, hogy rossz jelnek veszi az ECU, ami másik meg az amit Te írsz, hogy elveszi a kaját. De ha csak kicsivel növeljük ezt az értéket akkor még belefér , hogy ne avatkozzon bele!Rengeteg autó van ami közel se tudja tartani az előírt értékeket, még az újabba típusok között is, általában azok szoktak jól működni amikbe már 2 lambda szondát tesznek!
Pont ezért írtam azt is, hogy ezzel a megoldással nem lehet túl sok lóerőt előcsalogatni, pláne nem 25-öt.Abban is igazad van, hogy több értéket és befolyásoló tényezőt is figyel az ECU mielőtt beavatkozna, de azért ekkor se tellik el túl sok idő 2 beavatkozás között.És ha tegyük fel tényleg beavatkozik , lecsökkenti a befecskendezett mennyiséget, még egy gyorsítás akkor is beleférhet amikor igazából érződik az, hogy több üzemanyagot kap.
Biztos vagyok benne, hogy én nem értek hozzá... csak probálom megérteni amit te irsz és gondolkodni.
Szóval azt irtad, hogy autóknál a szabályozott esetben a lambdaszonda másodpercek alatt korrigálja a nem jó értéket. Ezt te irtad....
Na mármost....
Veszel egy ellenállást, ami átveri a bemenő jelet, ezzel több üzemanyagot kap a motor. A lambdaszonda méri, látja hogy több üzemanyagot kap és visszaállítja az ECU/ECM-et.
Akkor most hogy is van ez?! Csak hogy megértsem...
Én úgy tudom, hogy elég sok ECU nem azonnal állít, hanem mintavételez mindenféle esemény alapján és után kezdi el ezek alapján állítani... (ezért irtam, hogy napok alatt...)
Nem egészen értek veled egyet! Én nem is akartam összehasonlítani autót és motort.Az , hogy szabályzott rendszerű az igaz, de attól még nem fog vissza állni, pláne nem pár nap múlva.A szabályzás nem pár naponta küld vissza igazoló jelet az ECU-nak , hanem pár másodpercenként vagy még gyakrabban(pl. lambda szonda), szóval ha valamit úgy érezne , hogy nem stimmel akkor azt már pár másodperc alatt megpróbálná valahogy korrigálni, például ahogy azt a cikkben is írták, beállna egy előre megírt átlag értékre, és még veszítene a teljesítményből!Motorok terén igazat adok Neked, azokban nem vagyok annyira jártas, de azért nem hiszem , hogy ott ne lehetne ilyennel hasonló megoldásokkal kicsivel több teljesítményt kihozni belőlük!
Sziasztok valaki alakitatta már át az ülését?Nem csak az áthúzásra gondolok hanem új szivacs,illetve más(anatómiai)forma? .Lessz egy ülésem pluszba ezért gondolkodom annak átalakításában.Ha valakinek van ebben tapasztalata szivessen fogadom
Azért egy autót ne hasonlítsunk össze egy motoros megoldáshoz, mivel az autók nagyon nagy részén szabályozott rendszerű ellentétben a motorral.
így lehet beletesztek valami, ami átver egy jelet, de aztán egy idő után az ECU/ECM majd a lambda alapján visszaáll pár nap múlva aztán ennyi.
Ha már valaki szeretne ilyet csinálni (vagy valami ilyesmit), akkor legalább egy olyan ketyerét csinálnék, ami a lambda jelét veszi és azt veri át, hogy az ECU/ECM felé olyan értéket küldjön, hogy az átállítsa a ECU/ECM működését valójában mért adat alapján.
Amúgy ilyen ketyere létezik is - pl a Dynojet O2 Optimizer -, a mi a closed loop területen a működést így oldja meg.
Jaaah.. az más kérdés, hogy ez legalább értelmes elektronika, igy persze nem is 32 EUR-ba kerül....hanem 32.000HUF-ba
Ezt már én is olvastam , lényegében mi is hasonlókkal ügyködtünk, csak ahogy le is írtam az ellenállás nagyságát nem találomra találtuk ki, hanem megnéztük adatbázisba, és egy közép értéket vettünk, szóval az aktuális értékhez, amit az adott szenzor mér hozzáadódik egy közép érték, így amikor a szenzor már a felső értékek közelében mér még akkor sem veszi az ECU hibás mérésnek , hanem annyival több üzemanyagot juttat a motorba.Persze amit a cikkben is írnak egyértelmű, hogy ha ennyivel nagyobb ellenállást tesznek bele akkor hibás jelnek fogja venni az ECU, és nem fog érni semmit, adott esetben rosszabb lesz mint volt És azért az se igaz , hogy 25 lóerővel nőhet a teljesítmény, ez ahhoz édes kevés!Bár mi érezhető eredményt értünk el, de azért ez közel se éri el a 25 lóerőt!
Úgy látom nem olvastad el rendesen! nem erre írtam, hogy chiptuning , hanem azt, hogy az előtte már meg volt!És mivel érezhető teljesítménynövekedést okozott innentől kezdve tuning, még ha nem is nagy.És most nem azt írtam , hogy komoly tuningot csináltunk, hanem azt, hogy 40.000 Ft- ot akarnak kérni egy ellenálásért+ egy kis vezetékért+ egy dobozért , amit 60 Ft-ból is kilehet hozni!És most ez a számítógépes dolog , hogy jön ide? Nagyon jól tudom, hogy fontos dolog, mert szinte minden nap használunk különböző kiolvasókat!
ez nem egy nagy tuning lehetett
ez nem chip tuning hanem rezisztencia tuning
amúgy ezek az új dízel motorok már nagyonsok mindent figyelnek szenzorral ezértis nehéz őket javíttani számítógép nélkül
amit mi gyártunk abba már a termosztátot is villany figyeli
Nem akarok ebbe a NitroX témába beleokoskodni, mert nem tudom mi ez, sőt még nem is hallottam róla.Érdekességképen egy hasonló tuningal kapcsolatban elmondok egy sztorit, valami hasonló lehet az is!
Autótechnikusnak tanulok, van két osztálytársam, az egyiknek egy B4, a másiknak egy B5 dízel Passatja van.Mind két Passat átesett a Chiptuningon ami természetesen beváltotta a hozzáfűzött reményeket. De mivel a jóból sosem elég és nem rég kevés munka volt gyakorlaton, gondoltuk megnézzük mit lehet belőlük gyorsan , kis pénzért kihozni.A B4 esetében(1.9 TDI) ez "egyszerű" is volt mivel csak annyit kellet tenni, hogy a légmennyiség mérő csatlakozójának adott két lába közé, egy megfelelő nagyságú ellenállást kellet forrasztani így innentől kezdve nagyobb levegő mennyiséget érzékelt az ECU, nőt az befecskendezett ü.a. mennyiség is.A B5(1.9 PDTDI) este nehezebb volt, ott nem működik ez a módszer rendesen ezért mást kellett kitalálni és itt van a kutya elásva, aminek köze lehet ehhez a NitroX- hoz is.Pontos összeget nem tudok, de ehhez a B5 -höz kb 30-40.000 forintért árulnak egy szerkezetet aminek neve tuning box. Ez annyiból áll, hogy szét kell húzni egy csatlakozót a motortérbe , így az érzékelő és az ECU közé be lesz iktatva a TuningBox ami egyébként külsőre egy nagyon komoly kis "dobozkának"néz ki(mintha valami komoly dolgot hajtana végbe ).Osztálytársamat érdekelte ez a lehetőség is ezért a neten elkezdett utána nézni, amikor is talált egy oldalt ahol valaki felfedte ennek a működését.A dobozkában lényegében csak egy ellenállás van.Megkerestük, hogy hova is megy az a vezeték amibe be kell kötni, így kiderült, hogy az ü.a. hőmérsékletét nézi!Nem is kellett több, AutoData- megnéztük , hogy adott hőmérséklethez mekkora ellenállás érték tartozik, elment a boltba , 60 Ft(!) ért megvette az ellenállást, beforrasztottuk a vezetékbe és ez volt az a komoly dolog amit amúgy 30-40.000 Ft ért lehet kapni TuningBox néven! Ez azért volt hatással rá , mert nagyobb üzemanyag hőmérséklet esetén több üzemanyagot fecskendez be a hengerbe. Ezek a megoldások érezhető teljesítmény növekedést okoztak mind 2 autó esetében és tudom , hogy hihetetlenül hangzik, de állításuk szerint nem okozott észrevehető fogyasztás növekedést egyiküknek sem, pedig megszokták , mondani ha valami nem stimmel az autókkal.
Bocsánat egy kicsit hosszúra sikerült, csak azért írtam, le , hogy ha valaki hasonlóra adná a fejét érdemes előtte utána nézni, neme egy 60 Ft-os ellenállást akarnak rásózni 40.000 forintért
csak vegyük az első diagrammot.
- a leírás szerint mind a 3 esetben benne volt a Nitro X, szóval nem tudjuk mennyi is volt eredetileg. Azt tudjuk, hogy a NitroX állításai között X LE különbség volt. Lehet, hoyg nélküle erősebb volt..
- Na itt már nagyobb az átbaszás. Mivel a 3. mérést végig váltotta és nem egy fokozatban mérte meg , mint a többi, így ha megnézed, akkor a váltási pillanatban van egy LE tüske, ami jóval nagyobb, mint az utána mért adat. Ha leveszed a váltási tüskéket, akkor már hirtelen nem is 5-10 LE, ami jött, hanem 1-2LE.
- Mindegyik mérés 100%-os gázállásnál történt. Mi van a többi gázállással. Mert ami segít(het) egy gázálláson, az ront(hat) egy másikon. És éniylenkor szoktam azt kérdezni, hogy te a motorozásod hány százalékát teszed meg egy turamotoron nyél gázon?! És hány százalékát mondjuk 50%-on?! Hmm?!
Na ez nem mind1...
- A mérések X tengelye a sebesség. Aki ért hozzá, az átkapcsolja fordulatszámra, hiszen az az információ (ezt csak úgy mellékesen jegyzem meg.)
- Az első grafikonon a smooth nem véletlenül 2, hogy a tüskét ne vegye le és nagyobb LE különbség jöjjön ki.
- Mondjuk nem mert a grafikunra kitenni a Lambda értékeket, mert ondjuk ugy már többen rájönnének, hogy szart se ér..
Most erről csak annyit, hogy ki az, aki megérez amúgy 1-2LE-?! :)))
Szóval ezen görbék alapján se változott a véleményem!
Remélem csak írónikusan írtad azt , hogy nem értesz hozzá, mert ezt úgy se hiszem el .
Én értem amit írsz, hogy a lambda értékének 1 körül kell maradnia( környezetvédelmi vizsgálatkor ennek az értéknek 0,97- 1,03 között kell lennie) ,de épp azért írtam , hogy nem lehet bármekkora ellenállást berakni, mert egyik az, hogy rossz jelnek veszi az ECU, ami másik meg az amit Te írsz, hogy elveszi a kaját. De ha csak kicsivel növeljük ezt az értéket akkor még belefér , hogy ne avatkozzon bele!Rengeteg autó van ami közel se tudja tartani az előírt értékeket, még az újabba típusok között is, általában azok szoktak jól működni amikbe már 2 lambda szondát tesznek!
Pont ezért írtam azt is, hogy ezzel a megoldással nem lehet túl sok lóerőt előcsalogatni, pláne nem 25-öt.Abban is igazad van, hogy több értéket és befolyásoló tényezőt is figyel az ECU mielőtt beavatkozna, de azért ekkor se tellik el túl sok idő 2 beavatkozás között.És ha tegyük fel tényleg beavatkozik , lecsökkenti a befecskendezett mennyiséget, még egy gyorsítás akkor is beleférhet amikor igazából érződik az, hogy több üzemanyagot kap.
Ha kell a lóvé, utalom, ha van kedved postázni, akkor postázod, ha pizzázni van kedved, akkor örömmel látunk :)
Biztos vagyok benne, hogy én nem értek hozzá... csak probálom megérteni amit te irsz és gondolkodni.
Szóval azt irtad, hogy autóknál a szabályozott esetben a lambdaszonda másodpercek alatt korrigálja a nem jó értéket. Ezt te irtad....
Na mármost....
Veszel egy ellenállást, ami átveri a bemenő jelet, ezzel több üzemanyagot kap a motor. A lambdaszonda méri, látja hogy több üzemanyagot kap és visszaállítja az ECU/ECM-et.
Akkor most hogy is van ez?! Csak hogy megértsem...
Én úgy tudom, hogy elég sok ECU nem azonnal állít, hanem mintavételez mindenféle esemény alapján és után kezdi el ezek alapján állítani... (ezért irtam, hogy napok alatt...)
http://www.sportmotor.hu/motor...
Azért egy autót ne hasonlítsunk össze egy motoros megoldáshoz, mivel az autók nagyon nagy részén szabályozott rendszerű ellentétben a motorral.
így lehet beletesztek valami, ami átver egy jelet, de aztán egy idő után az ECU/ECM majd a lambda alapján visszaáll pár nap múlva aztán ennyi.
Ha már valaki szeretne ilyet csinálni (vagy valami ilyesmit), akkor legalább egy olyan ketyerét csinálnék, ami a lambda jelét veszi és azt veri át, hogy az ECU/ECM felé olyan értéket küldjön, hogy az átállítsa a ECU/ECM működését valójában mért adat alapján.
Amúgy ilyen ketyere létezik is - pl a Dynojet O2 Optimizer -, a mi a closed loop területen a működést így oldja meg.
Jaaah.. az más kérdés, hogy ez legalább értelmes elektronika, igy persze nem is 32 EUR-ba kerül....hanem 32.000HUF-ba
Ismerősöm VFR-t szeretne venni van két motor ami érdekelné, ha esetleg tudnátok róla valami infót akkor azt megköszönném.
http://www.expressz.hu/auto/motorkerekpar/hirdetes-
28902853/
http://www.hasznaltauto.hu/motor/honda/honda_vfr_800_fi-51
24336
előre is köszi!
Szart sem ér az egész!
ott csak az izzítás volt villanyos
ez nem chip tuning hanem rezisztencia tuning
amúgy ezek az új dízel motorok már nagyonsok mindent figyelnek szenzorral ezértis nehéz őket javíttani számítógép nélkül
amit mi gyártunk abba már a termosztátot is villany figyeli
Nem akarok ebbe a NitroX témába beleokoskodni, mert nem tudom mi ez, sőt még nem is hallottam róla.Érdekességképen egy hasonló tuningal kapcsolatban elmondok egy sztorit, valami hasonló lehet az is!
Autótechnikusnak tanulok, van két osztálytársam, az egyiknek egy B4, a másiknak egy B5 dízel Passatja van.Mind két Passat átesett a Chiptuningon ami természetesen beváltotta a hozzáfűzött reményeket. De mivel a jóból sosem elég és nem rég kevés munka volt gyakorlaton, gondoltuk megnézzük mit lehet belőlük gyorsan , kis pénzért kihozni.A B4 esetében(1.9 TDI) ez "egyszerű" is volt mivel csak annyit kellet tenni, hogy a légmennyiség mérő csatlakozójának adott két lába közé, egy megfelelő nagyságú ellenállást kellet forrasztani így innentől kezdve nagyobb levegő mennyiséget érzékelt az ECU, nőt az befecskendezett ü.a. mennyiség is.A B5(1.9 PDTDI) este nehezebb volt, ott nem működik ez a módszer rendesen ezért mást kellett kitalálni és itt van a kutya elásva, aminek köze lehet ehhez a NitroX- hoz is.Pontos összeget nem tudok, de ehhez a B5 -höz kb 30-40.000 forintért árulnak egy szerkezetet aminek neve tuning box. Ez annyiból áll, hogy szét kell húzni egy csatlakozót a motortérbe , így az érzékelő és az ECU közé be lesz iktatva a TuningBox ami egyébként külsőre egy nagyon komoly kis "dobozkának"néz ki(mintha valami komoly dolgot hajtana végbe ).Osztálytársamat érdekelte ez a lehetőség is ezért a neten elkezdett utána nézni, amikor is talált egy oldalt ahol valaki felfedte ennek a működését.A dobozkában lényegében csak egy ellenállás van.Megkerestük, hogy hova is megy az a vezeték amibe be kell kötni, így kiderült, hogy az ü.a. hőmérsékletét nézi!Nem is kellett több, AutoData- megnéztük , hogy adott hőmérséklethez mekkora ellenállás érték tartozik, elment a boltba , 60 Ft(!) ért megvette az ellenállást, beforrasztottuk a vezetékbe és ez volt az a komoly dolog amit amúgy 30-40.000 Ft ért lehet kapni TuningBox néven! Ez azért volt hatással rá , mert nagyobb üzemanyag hőmérséklet esetén több üzemanyagot fecskendez be a hengerbe. Ezek a megoldások érezhető teljesítmény növekedést okoztak mind 2 autó esetében és tudom , hogy hihetetlenül hangzik, de állításuk szerint nem okozott észrevehető fogyasztás növekedést egyiküknek sem, pedig megszokták , mondani ha valami nem stimmel az autókkal.
Bocsánat egy kicsit hosszúra sikerült, csak azért írtam, le , hogy ha valaki hasonlóra adná a fejét érdemes előtte utána nézni, neme egy 60 Ft-os ellenállást akarnak rásózni 40.000 forintért
ott nincs 11 LE, csak 2 LE...
Az előző levelemben leirtam, hoyg miért....
Meggyőzött, hogy jó nagy átbaszás..:)))))
csak vegyük az első diagrammot.
- a leírás szerint mind a 3 esetben benne volt a Nitro X, szóval nem tudjuk mennyi is volt eredetileg. Azt tudjuk, hogy a NitroX állításai között X LE különbség volt. Lehet, hoyg nélküle erősebb volt..
- Na itt már nagyobb az átbaszás. Mivel a 3. mérést végig váltotta és nem egy fokozatban mérte meg , mint a többi, így ha megnézed, akkor a váltási pillanatban van egy LE tüske, ami jóval nagyobb, mint az utána mért adat. Ha leveszed a váltási tüskéket, akkor már hirtelen nem is 5-10 LE, ami jött, hanem 1-2LE.
- Mindegyik mérés 100%-os gázállásnál történt. Mi van a többi gázállással. Mert ami segít(het) egy gázálláson, az ront(hat) egy másikon. És éniylenkor szoktam azt kérdezni, hogy te a motorozásod hány százalékát teszed meg egy turamotoron nyél gázon?! És hány százalékát mondjuk 50%-on?! Hmm?!
Na ez nem mind1...
- A mérések X tengelye a sebesség. Aki ért hozzá, az átkapcsolja fordulatszámra, hiszen az az információ (ezt csak úgy mellékesen jegyzem meg.)
- Az első grafikonon a smooth nem véletlenül 2, hogy a tüskét ne vegye le és nagyobb LE különbség jöjjön ki.
- Mondjuk nem mert a grafikunra kitenni a Lambda értékeket, mert ondjuk ugy már többen rájönnének, hogy szart se ér..
Most erről csak annyit, hogy ki az, aki megérez amúgy 1-2LE-?! :)))
Szóval ezen görbék alapján se változott a véleményem!