Igen is meg nem is. Egy 20 éves 750-es VFR ami elment gyári blokkal 80.000 kilcsit, simán megelégszik már a 15W40 olajjal. De ez tényleg egy örök vita lesz :D Szerintem amíg 40.000, 50.000 kilcsit futott a masina és nem kopott a blokk, menjen a gyárilag megadott olaj. Ásványi- nem ásványi nekem mindegy, feleljen meg a Honda által előírt szbványoknak azt hello. Nem vagyok versenyző, nem kell, hogy TOP PERFORMANCE gépem legyen.
puskaselemér
Igazad van nem baj ha jó olaj van a motorban, bár a képet nem lehet kinagyítani így azt sem látom milyen olajat raktál be a képen.De azt se felejtsük azért el, hogy hiába szintetikus és minőségi az olaj ha nem a megfelelő viszkozitású van bele téve.VFR-be a 10W40 van előírva, így ha "vastagabb" olaj van az előírtnál belerakva attól romlik a motor kenése.Tévhit az amikor azt mondják, vastagabb olajat kell beletenni és akkor nagyobb lesz az olajnyomás így a kenés is jobb.Az olajnyomás és a kenés fordított arányban van egymással, mert ha vastagabb az olaj akkor azért lesz nagyobb az olajnyomás, mert nagyobb lesz az ellenállása, de viszont így kevesebb olaj jut be a csapágyazásokhoz is, romlik az olaj áramlás.Régi járműveknél használhat a dolog ahol annyira elkoptak már a csapágyazások, hogy szinte már nincs is olajnyomás ezért a vastagabb olajtól lehet megfelelő olajnyomás, főleg ha az olajszivattyú kopott el, mert akkor a vastagabb olajból többet tud szállítani.De ez egy VFR-nél egyáltalán nem hasznos mert biztos nincs elkopva a motorja, de ez csak az én véleményem mindenki azt rak bele a motorjába amit szeretne.
Az , hogy fél-szintetikus vagy full-szintetikus nem azt jelenti, hogy vastagabb vagy vékonyabb az olaj.A fél-szintetikus olaj hamarabb elhasználódik, jobban mondva a benne lévő adalék anyagok ez miatt jobb a teljes szintetikus mert az végig megőrzi a minőségét, és nem kell attól tartani , hogy felhígul vagy hasonló, így megszűnne a megfelelő kenés.Persze ez nem azt jelenti , hogy a fél-szintetikust nem lehet belerakni, mert ha 5000km le van cserélve az olaj akkor azt valószínűleg a fél-szintetikus is kibírja, de ez attól is függ milyen körülmények között van használva a motor.Ahogy szokták is mondani a motorozás nem olcsó mulatság, szerintem annyit megér a két olaj közti árkülönbség , hogy biztosra mennyünk , de ezt mindenki maga dönti el.
Nem akarok belevau, de mi van ha félszint az olaj? Mivel a VFR-t normális és nem magas extrém fordulatszámban használjuk, így biztos nem jelentene gondot, csak 1 kicsit vastagabb lenne az olaj nem?
Ez pedig csak félszintetikus:
Az a lényeg , hogy ha nincs rajta a doboz elején ,a bal alsó részen mint az előzőnek amit belinkeltem, hogy fully-synthetic akkor az csak fél szintetikus.
Én is 10W40 repsolt tettem a motorba, az biztos jó. Viszont teljes szintetikusnak kellene lennie.Több fajta van a repsolba, így most pontossan nem tudom, hogy mi is a neve, de azt igen, hogy amie szintetiko van írva azthiszem az se telljes szintetikus, hanem csak félszintetikus.Ami teljesen szintetikus azon ha jól emlékszem az van,hogy full-szintetik, vagy valami ilyesmi.Mind a kettőt használtam már de a félszintetikust csak 125-ös endúróba.Azt hiszem úgy van , hogy a félszintetikus dobozán egy kis endúró motor van ábrázolva.A teljes szintetikuson meg egy nagy Túraendúró féle.
És neked 800-as van úgy hogy hajrá, öntsd bele nyugodtan. Nekem csak 3 liter szokott belemenni, nem kell plusz 1 litert venned, mert elvileg 3,1 liter kellene bele.
egyrészt le kellene cserélni az olajat a gépben,de nem tudom milyen olaj való a vfr-be,mi a jó neki.. van itthon 2liter Repsol moto sintetiko 10W40em,ez nem tudom jó lenne e bele!?használt ilyet már valaki?
valamint kellene egy sportdob a gépre,de minden dob más összekötővel van,a gyárit meg nem akarom szétvágni.. esetleg nincs valakinek valami normális dobja?esetleg összekötővel?vagy csak összekötője külön eladó?
jobbulást kívánok én is kolléga.. és vigyázz a gerincedre,nekem le van törve az egyik csigolyámból,szenvedek miatta nap mint nap,vedd komolyan amennyire tudod ilyen hosszú ideig..
Hát apa, valaki vigyáz rád, ha 8 méter szabadesés után még itt fórumozol. Ott hagyhattad volna a fogadat könnyedén. Szerintem most ne azon aggódj, hogy egy ideig nem motorozhatsz, hanem, hogy a családod megnyugodjon. A motor csak egy hobbi. nem főz rád, nem szül gyereket és nem cseréli a szaros pelust, ha majd vén trottyos leszel.
hahó mindenkinek
megosztok veletek egy rossz hírt:
háromnapos terepmotor túrán első nap délután egy 90 fokos kanyarban kisodródtam és az azt követő hídról a hídkarzatnak ütközve 8 m estem a folyóba.
a folyó szélére a vízbe estem, amikor felébredtem mindenem fájt(amúgy most is). megúsztam egy csigolya roppanással.
most ágyban vagyok kimerevítve, egyesével pötyögtetem a betüket. 9 hét eltíltással. ugrott az egész nyaram, az orrfűi túrát is beleértve.
a haverok szerint viszont ez volt a második újjászületésem ennek a hátán.
Üdv! Grat a géphez! Igen, meg kell szokni, háromezer alatt rázza a láncot nekem is, 2500 alatt meg már nem is nagyon megy. Legalábbis magasabb sebességfokozatban. Lehet, lánccsere alkalmával előre eggyel kisebb lánckerék fog felkerülni. De ez még odébb van. A fogyasztás nekem is hasonlóképp szokott alakulni.
Bakker szét robbanok!Ma lett volna tesztvezetés a Bicskei Suzukiban és kipróbáltam volna a nagy Gixert meg a Bkinget erre esik ez a qva eső. Ráadásul egész napra ezt jósolták Nyugatra.
Reggel tankolni kellett gondoltam ha üres kipróbálom ezt a 100as shell v-powert,láss csodát kb egy százast mentem vele,és egyszer sem csinálta csak azt +-200körüli ingadozást.Most a motor ennyire érzékeny vagy a mol 95öse ennyire hígfos? Mondjuk azért azt a szinkront megnézzük...
Sziasztok,
ingadozik a gép alapjárata és néha bedurran a kipuffba is,tegnap cseréltem gyertyákat hátha,de nem az volt.Szelephézag lehet?Karbi szinkron esetleg?
Igazad van nem baj ha jó olaj van a motorban, bár a képet nem lehet kinagyítani így azt sem látom milyen olajat raktál be a képen.De azt se felejtsük azért el, hogy hiába szintetikus és minőségi az olaj ha nem a megfelelő viszkozitású van bele téve.VFR-be a 10W40 van előírva, így ha "vastagabb" olaj van az előírtnál belerakva attól romlik a motor kenése.Tévhit az amikor azt mondják, vastagabb olajat kell beletenni és akkor nagyobb lesz az olajnyomás így a kenés is jobb.Az olajnyomás és a kenés fordított arányban van egymással, mert ha vastagabb az olaj akkor azért lesz nagyobb az olajnyomás, mert nagyobb lesz az ellenállása, de viszont így kevesebb olaj jut be a csapágyazásokhoz is, romlik az olaj áramlás.Régi járműveknél használhat a dolog ahol annyira elkoptak már a csapágyazások, hogy szinte már nincs is olajnyomás ezért a vastagabb olajtól lehet megfelelő olajnyomás, főleg ha az olajszivattyú kopott el, mert akkor a vastagabb olajból többet tud szállítani.De ez egy VFR-nél egyáltalán nem hasznos mert biztos nincs elkopva a motorja, de ez csak az én véleményem mindenki azt rak bele a motorjába amit szeretne.
én ezt használom, 15w50, syntetikus, nem baj az ha jó olaj van a mociban
Az a lényeg , hogy ha nincs rajta a doboz elején ,a bal alsó részen mint az előzőnek amit belinkeltem, hogy fully-synthetic akkor az csak fél szintetikus.
http://www.motus-cee.hu/compon...
egyrészt le kellene cserélni az olajat a gépben,de nem tudom milyen olaj való a vfr-be,mi a jó neki.. van itthon 2liter Repsol moto sintetiko 10W40em,ez nem tudom jó lenne e bele!?használt ilyet már valaki?
valamint kellene egy sportdob a gépre,de minden dob más összekötővel van,a gyárit meg nem akarom szétvágni.. esetleg nincs valakinek valami normális dobja?esetleg összekötővel?vagy csak összekötője külön eladó?
Jobbulást!
Mielőbbi jobbulást!
megosztok veletek egy rossz hírt:
háromnapos terepmotor túrán első nap délután egy 90 fokos kanyarban kisodródtam és az azt követő hídról a hídkarzatnak ütközve 8 m estem a folyóba.
a folyó szélére a vízbe estem, amikor felébredtem mindenem fájt(amúgy most is). megúsztam egy csigolya roppanással.
most ágyban vagyok kimerevítve, egyesével pötyögtetem a betüket. 9 hét eltíltással. ugrott az egész nyaram, az orrfűi túrát is beleértve.
a haverok szerint viszont ez volt a második újjászületésem ennek a hátán.
ingadozik a gép alapjárata és néha bedurran a kipuffba is,tegnap cseréltem gyertyákat hátha,de nem az volt.Szelephézag lehet?Karbi szinkron esetleg?
Vigyázzatok egymásra!