Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Igen is meg nem is. Egy 20 éves 750-es VFR ami elment gyári blokkal 80.000 kilcsit, simán megelégszik már a 15W40 olajjal. De ez tényleg egy örök vita lesz :D Szerintem amíg 40.000, 50.000 kilcsit futott a masina és nem kopott a blokk, menjen a gyárilag megadott olaj. Ásványi- nem ásványi nekem mindegy, feleljen meg a Honda által előírt szbványoknak azt hello. Nem vagyok versenyző, nem kell, hogy TOP PERFORMANCE gépem legyen.
puskaselemér
Igazad van nem baj ha jó olaj van a motorban, bár a képet nem lehet kinagyítani így azt sem látom milyen olajat raktál be a képen.De azt se felejtsük azért el, hogy hiába szintetikus és minőségi az olaj ha nem a megfelelő viszkozitású van bele téve.VFR-be a 10W40 van előírva, így ha "vastagabb" olaj van az előírtnál belerakva attól romlik a motor kenése.Tévhit az amikor azt mondják, vastagabb olajat kell beletenni és akkor nagyobb lesz az olajnyomás így a kenés is jobb.Az olajnyomás és a kenés fordított arányban van egymással, mert ha vastagabb az olaj akkor azért lesz nagyobb az olajnyomás, mert nagyobb lesz az ellenállása, de viszont így kevesebb olaj jut be a csapágyazásokhoz is, romlik az olaj áramlás.Régi járműveknél használhat a dolog ahol annyira elkoptak már a csapágyazások, hogy szinte már nincs is olajnyomás ezért a vastagabb olajtól lehet megfelelő olajnyomás, főleg ha az olajszivattyú kopott el, mert akkor a vastagabb olajból többet tud szállítani.De ez egy VFR-nél egyáltalán nem hasznos mert biztos nincs elkopva a motorja, de ez csak az én véleményem mindenki azt rak bele a motorjába amit szeretne.
Az , hogy fél-szintetikus vagy full-szintetikus nem azt jelenti, hogy vastagabb vagy vékonyabb az olaj.A fél-szintetikus olaj hamarabb elhasználódik, jobban mondva a benne lévő adalék anyagok ez miatt jobb a teljes szintetikus mert az végig megőrzi a minőségét, és nem kell attól tartani , hogy felhígul vagy hasonló, így megszűnne a megfelelő kenés.Persze ez nem azt jelenti , hogy a fél-szintetikust nem lehet belerakni, mert ha 5000km le van cserélve az olaj akkor azt valószínűleg a fél-szintetikus is kibírja, de ez attól is függ milyen körülmények között van használva a motor.Ahogy szokták is mondani a motorozás nem olcsó mulatság, szerintem annyit megér a két olaj közti árkülönbség , hogy biztosra mennyünk , de ezt mindenki maga dönti el.
szia,
én ezt használom, 15w50, syntetikus, nem baj az ha jó olaj van a mociban
Nem akarok belevau, de mi van ha félszint az olaj? Mivel a VFR-t normális és nem magas extrém fordulatszámban használjuk, így biztos nem jelentene gondot, csak 1 kicsit vastagabb lenne az olaj nem?
Ez pedig csak félszintetikus:
Az a lényeg , hogy ha nincs rajta a doboz elején ,a bal alsó részen mint az előzőnek amit belinkeltem, hogy fully-synthetic akkor az csak fél szintetikus.
Ez a teljes szintetikus:
http://www.motus-cee.hu/compon...
Én is 10W40 repsolt tettem a motorba, az biztos jó. Viszont teljes szintetikusnak kellene lennie.Több fajta van a repsolba, így most pontossan nem tudom, hogy mi is a neve, de azt igen, hogy amie szintetiko van írva azthiszem az se telljes szintetikus, hanem csak félszintetikus.Ami teljesen szintetikus azon ha jól emlékszem az van,hogy full-szintetik, vagy valami ilyesmi.Mind a kettőt használtam már de a félszintetikust csak 125-ös endúróba.Azt hiszem úgy van , hogy a félszintetikus dobozán egy kis endúró motor van ábrázolva.A teljes szintetikuson meg egy nagy Túraendúró féle.
Martin bácsinál vettem a kipuffot és ő adott hozzá összekötőt is. Kérdezd meg nem-e ad el neked csak összekötőt.
És neked 800-as van úgy hogy hajrá, öntsd bele nyugodtan. Nekem csak 3 liter szokott belemenni, nem kell plusz 1 litert venned, mert elvileg 3,1 liter kellene bele.
Én azt használok és semmi bajom vele, a gépkönyv amúgy is 10W-40-et ír elő, mondjuk a 800-asba.
segítsetek nekem kicsit kérlek..

egyrészt le kellene cserélni az olajat a gépben,de nem tudom milyen olaj való a vfr-be,mi a jó neki.. van itthon 2liter Repsol moto sintetiko 10W40em,ez nem tudom jó lenne e bele!?használt ilyet már valaki?

valamint kellene egy sportdob a gépre,de minden dob más összekötővel van,a gyárit meg nem akarom szétvágni.. esetleg nincs valakinek valami normális dobja?esetleg összekötővel?vagy csak összekötője külön eladó?
jobbulást kívánok én is kolléga.. és vigyázz a gerincedre,nekem le van törve az egyik csigolyámból,szenvedek miatta nap mint nap,vedd komolyan amennyire tudod ilyen hosszú ideig..
Hát qva nagy mákod volt, nem is vitás! Gyógyulj meg mielőbb és addig tényleg ne ülj motorra amíg meg nem gyógyul a hátad. A gerinc nagyon nem játék!
Hát apa, valaki vigyáz rád, ha 8 méter szabadesés után még itt fórumozol. Ott hagyhattad volna a fogadat könnyedén. Szerintem most ne azon aggódj, hogy egy ideig nem motorozhatsz, hanem, hogy a családod megnyugodjon. A motor csak egy hobbi. nem főz rád, nem szül gyereket és nem cseréli a szaros pelust, ha majd vén trottyos leszel.

Jobbulást!
Húh!Ez tényleg elég rossz hír.Sajnálom , hogy ilyen történt, de még lehet , hogy így is szerencséd volt.
Mielőbbi jobbulást!
hahó mindenkinek
megosztok veletek egy rossz hírt:
háromnapos terepmotor túrán első nap délután egy 90 fokos kanyarban kisodródtam és az azt követő hídról a hídkarzatnak ütközve 8 m estem a folyóba.
a folyó szélére a vízbe estem, amikor felébredtem mindenem fájt(amúgy most is). megúsztam egy csigolya roppanással.
most ágyban vagyok kimerevítve, egyesével pötyögtetem a betüket. 9 hét eltíltással. ugrott az egész nyaram, az orrfűi túrát is beleértve.
a haverok szerint viszont ez volt a második újjászületésem ennek a hátán.
Üdv! Grat a géphez! Igen, meg kell szokni, háromezer alatt rázza a láncot nekem is, 2500 alatt meg már nem is nagyon megy. Legalábbis magasabb sebességfokozatban. Lehet, lánccsere alkalmával előre eggyel kisebb lánckerék fog felkerülni. De ez még odébb van. A fogyasztás nekem is hasonlóképp szokott alakulni.
Előtte pucold ki a karbit. Csak ne vízkőoldóban
Vigyé' esernyőt :D
Bakker szét robbanok!Ma lett volna tesztvezetés a Bicskei Suzukiban és kipróbáltam volna a nagy Gixert meg a Bkinget erre esik ez a qva eső. Ráadásul egész napra ezt jósolták Nyugatra.
Reggel tankolni kellett gondoltam ha üres kipróbálom ezt a 100as shell v-powert,láss csodát kb egy százast mentem vele,és egyszer sem csinálta csak azt +-200körüli ingadozást.Most a motor ennyire érzékeny vagy a mol 95öse ennyire hígfos? Mondjuk azért azt a szinkront megnézzük...
Passz. Talán kozmax tud rá valamit mondani, ő itten a guru'
Sziasztok,
ingadozik a gép alapjárata és néha bedurran a kipuffba is,tegnap cseréltem gyertyákat hátha,de nem az volt.Szelephézag lehet?Karbi szinkron esetleg?

Szép a vasparipa!
Vigyázzatok egymásra!