Nem hiszem, hogy erre megoldás a sűrűbb olaj, sőt biztosan nem, csak azért írtam, hogy mivel érzésre melegebb benne minden, mint a többi motoromnál volt, így lehet az olaj is jó pár fokkal melegebb hőmérsékletre melegszik (ezt csak feltételezem, lehet amúgy, hogy nem, mérni kéne), emiatt lehet nem baj, ha sűrűbb olaj van benne. De mivel ez is benne van az előírt lehetséges olajak között, így jónak kell lennie.
Azt én is észrevettem ,hogy nagyon melegszik a blokk meg melegíti a lábod rendesen....még hűvös időben városban is nagyon hamar felmegy a hőfok,momdjuk aztán a venti szépen visszahűti hamar.Szerinted megoldás lehet erre egy sűrűbb olaj?
Hja. Mondjuk nem hiszem, hogy bármilyen következtetést le lehet vonni egy olaj egyszeri kipróbálásából, kivéve persze, ha pl a váltó érezhetően akadósabb vagy finomabb kapcsolású, de hogy a motornak melyik mennyire jó az talán 30-40-50ezer km alatt kimutatható a kopás mértékéből, amihez ugye elemeire kell szedni a motort és átvizsgálni, amit viszont senki nem fog megtenni. És persze a teszt előtt is meg kell vizsgálni, és ugye nem 1 hanem akkor már 2-3 motort és 2-3 féle olajat és csak az az olajat használni ennyi km-en át, ugyan úgy használva a motorokat stb stb... de egy már alapból több 10ezret futott, meg ismeretlen előéletű motor esetében kb. lehetetlen megmondani, hogy az adott olaj most éppen jó vagy kevésbé jó a motornak. Amúgy a szervizkönyv 10w-40 et ír elő elsődlegesen, de mint opció benne van 10w-40től 20w-50ig kb minden. Szóval nem hiszem, hogy ártana neki a 15w-50es olaj. Pl az SC59-be nem tettem volna semmi szín alatt ilyet, abba 10w-30 az elsődleges előírt és csak a 10w-40 van még ajánlva. 954 amúgy is sztem eléggé melegedős, eddig érzésre ennek forrósodik át legjobban az eddigi motorjaim közül a motorja, váza, mindene, lehet nem is baj, ha picit sűrűbb az olaj, a fene se tudja. Szóval sztem jó lesz az bele.:)
Nemtom. És még csak nem is pályázok vele. Igen tudom, h kb felesleges az ilyen olaj bele, vaciláltam is kicsit mielőtt megvettem, bár egy szezon alatt nem hiszem h bármi kárt csinálna 10w helyett a 15w. Több 10e km alatt lehet kijönne vmi különbség. De még dönthetek úgy, h veszek mást bele, ez meg akkor belemegy az éppen épülőben levő bmw-mbe, ha elkészül és bejáratódott. Abba hibátlan lesz ütni vágni.
Szia!
Ha esetleg megtudod mondani,hogy melyik számban van akkor megnézem.Biztos,hogy van szerintem,csak nem tudom melyikbe.Régebben volt fennt egy Superbike archivum nevü oldal,ott meg volt,hogy melyik számban milyen tesztek vannak,de azt meg sajnos nem találom.
Tudja a kisgyerek mi a jó!
Nagyon jó gép, én suttogó villám-nak hívom. Normális benzinfogyasztás halk működés , igaz kicsit zavar , hogy nem hallom a blokk hangját
amikor suhan. Menet közben néha oldalt hajolva "meghallgatom" , de csak a halk zúgás van.
Az enyém fekete.
Sziasztok!
Ha valakit esetleg érdekel,eladó kb. 100 db újság ,Superbike és Motorrevü,+vegyes motoros újságok.Ár,fogalmam sincs .Legyen 10.000-Ft.Ha valakit érdekel összeszámolom kokrétan melyikből mennyi.
Én csak ilyet: Repsol Moto Racing HMEOC 4T 10W30 erzesbe, pályázáshoz, hibátlan volt.
meg ilyet: Repsol MOTO RACING 4T 10W-50 Bár azt lehet gixerbe.:) régi cbr 900-ba motul 5100-at 10w-40 ha jól emléxem, az is működött ahogy kell.
Xado-t is raktam már motorba (autóba is), az is fasza volt vagy inkább úgy mondom, hogy azzal is jól működött a szerkezet, mind a motor, mind az autó, sztem elég jó olaj, pedig sokan azt se tudják mi fán terem.
Most meg ilyet fogok beleönteni a cibberbe, bár nemtom minek: ENEOS Moto Ultra Racing 15W50
Tavasszal kiderül milyen.
Ez Honda-nál így megy! Nekem csak egy 30 éves CBX -em van 750-es, annyit kell tavasszal tenni, hogy a benzincsap vákumszelepét megszívom egy injekciós pumpával, és megvárom amíg az uszóházak feltöltődnek, majd egy kb. 3 fordulatos indítás és dorombol .
Ma végre 3 hónap állás után sikerült beindítani a hondát.Már kicsit megijedtem,hogy igaza lesz azoknak akik lehúzták a gépet hogy így fos meg nem fog indulni ,de úgy beröffent mintha tegnap állítottam volna le...2őt tekert és már indult:)
Ha esetleg megtudod mondani,hogy melyik számban van akkor megnézem.Biztos,hogy van szerintem,csak nem tudom melyikbe.Régebben volt fennt egy Superbike archivum nevü oldal,ott meg volt,hogy melyik számban milyen tesztek vannak,de azt meg sajnos nem találom.
Nagyon jó gép, én suttogó villám-nak hívom. Normális benzinfogyasztás halk működés , igaz kicsit zavar , hogy nem hallom a blokk hangját
amikor suhan. Menet közben néha oldalt hajolva "meghallgatom" , de csak a halk zúgás van.
Az enyém fekete.
Ha valakit esetleg érdekel,eladó kb. 100 db újság ,Superbike és Motorrevü,+vegyes motoros újságok.Ár,fogalmam sincs .Legyen 10.000-Ft.Ha valakit érdekel összeszámolom kokrétan melyikből mennyi.
Üzemmelegen leengeded,és maximumig feltöltöd úgy hogy a moped a 2 kerekén áll,és egyenesen,nem sztendereb.
Még az 50 érthető is ha pályázol,de a 15 nem ideális ezekbe,későn ér fel hidegen a hengerfejbe.
Dehogy kell! Leenged, feltölt kész.
meg ilyet: Repsol MOTO RACING 4T 10W-50 Bár azt lehet gixerbe.:) régi cbr 900-ba motul 5100-at 10w-40 ha jól emléxem, az is működött ahogy kell.
Xado-t is raktam már motorba (autóba is), az is fasza volt vagy inkább úgy mondom, hogy azzal is jól működött a szerkezet, mind a motor, mind az autó, sztem elég jó olaj, pedig sokan azt se tudják mi fán terem.
Most meg ilyet fogok beleönteni a cibberbe, bár nemtom minek: ENEOS Moto Ultra Racing 15W50
Tavasszal kiderül milyen.