Sőt azt kell, hogy mondjam: - Nekem a CBR nem kényelmetlen. Annak ellenére hogy van egy rendes gerincsérvem, a múltkor egy seggel jöttem haza Békés megyéből Medgyesegyházáról. A húgoméknál felültem és Kiskunhalason a bejárónkon szálltam le a motorról (150km). Annyit szoktam rásegíteni, hogy lakott terülten kiülök és egy kézzel megyek.
Az asszonyt kéne valahogy rábírni, hogy vegyen részt a motorozásban. Két éve amikor hozzám került a CBR nagy unszolásra felült mögém, de neki annyira félelmetes egyben kényelmetlen a hátsó ülés, hogy ez azóta sem fordult elő. Egy darabig csönd, aztán a nyáron elkezdte mutogatni a choppereket meg a túra motorokat, hogy azokon milyen kényelmes lehet hátul ülni.
Nekem meg fene egy ízlésem van és a CBR-t se egyszerű űberelni. Ebben az árkategóriában egyedül az FJ1200 az amire azt mondom, hogy legyen. Amennyiben ebből szembe jön egy 88-utáni jó állapotú darab hajlamos vagyok a cserére, vagy ha ajánlanak egy elfogadható árat a CBR-re akkor még az eladását sem zárom ki. Ha nem, akkor megmarad a CBR és az örömködés, hogy van egy jó Hondám.
Ezt jó hogy írod, mert a rugók elég mély nyomot hagytak a nyomó lapban! Mint ha bele nyomódtak volna oldalról a fészkükbe...rugók hosszát megmértem, és nem volt még a leírás szerinti cserehatár alatt a mérete.
Sziasztok.Arra lettem ma figyelmes,hogy mikor leállítom a gépet,akkor abban a pillanatban mikor megáll a motor egy nyikorgó hang kiséretében áll le.Ez mennyire természetes,vagy mi lehet?
Még a kuplung rugók is tudnak rezonàlni,teljesen kikezdik az alu agyat,és mikor kuplungot húzol a rugók összenyomódnak,nem rezonàln,erre tudok még gondolni
Sziasztok
Kiengedett kuplungnál és bemelegedett motornál morog! Hidegen nem!
Ha ki van engedve a kuplung akkor együtt forog a kosár és a belső, nincs fordulat különbség. Viszont forgatja a tengelyen lévő csoportkerekeket... Ha behúzom akkor is hajtja a kosarat, ha foghézag hiba lenne nem akkor is zörögne?(ilyenkor viszont a csoportkerekeket nem hajtja belül) A nyomólap csapágy kis tétel árban, úgy hogy ha már szétszedtem mindenképpen cseréltem.(Egy ismerősöm állította hogy neki az volt a ludas)
A sűrű olaj valószínűleg a váltó akadozását (is) fogja okozni mert hidegen tapadni fog a kuplung és nagyot reccsen első váltáskor az biztos. A kosár nem lógott amikor néztem, gyári anyával volt biztosítva és inkább ezt nem szedtem le..nyomórugók és lamellák is kopásérték felett voltak úgy hogy nem cseréltem ki ezeket sem.
A morgás még mindig rejtélyes..
Ja igen,a primer fogaskerék - kuplungkosár fogaskerék pár kapcsolatát vizsgáltad(foghézag/sérülés......) a 919 főtengelyén a primer fogaskerék kétsoros(foghézag kiküszöbölésére szolgál)az okè?
Gondolom behuzott kuplungnál nem "morog"?
Ha belegondolsz a nyomólapi csapágyon,ill a kuplungkosár és kuplungagy közötti tűgörgőn kiengedett kuplungnál semmilyen terhelés nincs,nem írom itt le, hogy miért,akinek van némi rálátása az érti miről beszélek(meg telefonon egyébként is szar leírni egy regényt). A kuplungagy ránditás csillapító rugó szokták feladni azok szoktak zörögni.
A Hornet 900 ba is szét kellene nézni,mert a 20w -s olaj csak, "tűz oltás", meg kell csinálni,ki kell cserélni ha valami kaka,és pont.
Lehet a kuplung meg a vezérlés zörgésèt ideiglenesen megoldja,a "sűrűbb"olaj,de a hengerfejet pusztítja,sokkal-sokkal később lesz ott a sűrű hideg olaj,mint kellene.
A komplett kuplungkosár cseréje oldaná meg a zörgést!
Én a 20w-50 olajat vízhűtéses,siklócsapágyas motorba baromságnak tartom,minden szervizkönyv hozza a 20w-50 de az olaj viszkozitást a szervizkönyv a külső hőmérséklethez adja meg.
A mi éghajlatunkon a 10w-40 az ideális,10w-50 akkor ha nagyon ütöd versenypályán.
20w-50 levegő-olajhűtéses gépek olaj,ahol az üzemi hőfok magadabb,pl.:endurók,1henger, léghűtéses, golyós csapágyas főtengely-veztengely
Kösz az infót de én sem vagyok friss csirke! :-)
Többször vissza olvastam a témáról nyugi!
Ki van nyomtava a Service Manual ami a bibliám! Tudom hogy nem ez van előírva..de láttam egy kicsit visszább egy linkre rákattintva hogy a típushoz a netes oldal hozza a 20W-50 est is!?
Egyik kollégámnak 900-as Hornetje van és ő esküdözik hogy 20w olaj kel bele akkor nem zörög...Egyébként megnéztem a kuplungot már (nem vagyok kezdő) és semmi gond nincs vele, sőt a nyomólap csapágyát újra cseréltem de semmi változás.
Szerintem kellett volna kapnod egy kis füzetet a motorhoz, amelyikben benne vannak az alapvető információk milyen olaj kell bele és mennyi , mekkora a benzintank, kerekek levegőnyomása stb. De ha a keresőbe beírod a motor pontos típusát ott is találhatsz erre a motorra vonatkozó adatokat .
Az én motorom 31 éves és ezek az információk mind megtalálhatók. A Neten és a füzetben is. Aztán majd belőled is "régi motoros " lesz lassan!
Bele ne öntsd jóember
Tipikus "kuplung hang" foglalkoztunk már a témával,olvass vissza
20w-50 traktor olaj
De legalább te kérdezel,mielőtt cselekednél
A kuplung nem csúszna mivel az is motorba való olaj,gondolom a JASO MA vagy MA2 szabványnak megfelel(kuplung adalék,emberi nyelven) jönnek a hideg napok,olvasgass a témában,a tanulás nem árt.
Remélem nincs harag vigyázzunk az RR-ek re
Köszönöm,hogy elolvastad
Sziasztok
1999-es 919 Cbr-be 10W40 es olaj van és van egy kis morgó hangja a kuplungnak. Ha 20W50-est töltök bele elhalkul? És a sűrűbb olaj nem árt a kuplungnak? Csúszik vagy hidegen nem emel ki majd?
Valakinek tapasztalata?
Nekem meg fene egy ízlésem van és a CBR-t se egyszerű űberelni. Ebben az árkategóriában egyedül az FJ1200 az amire azt mondom, hogy legyen. Amennyiben ebből szembe jön egy 88-utáni jó állapotú darab hajlamos vagyok a cserére, vagy ha ajánlanak egy elfogadható árat a CBR-re akkor még az eladását sem zárom ki. Ha nem, akkor megmarad a CBR és az örömködés, hogy van egy jó Hondám.
Vagy kényelmesebbre vágysz?
http://www.jofogas.hu/bacs_kiskun/Yamaha_FJ_1200__keresek_cserere__37633121.htm?first=1
Kiengedett kuplungnál és bemelegedett motornál morog! Hidegen nem!
Ha ki van engedve a kuplung akkor együtt forog a kosár és a belső, nincs fordulat különbség. Viszont forgatja a tengelyen lévő csoportkerekeket... Ha behúzom akkor is hajtja a kosarat, ha foghézag hiba lenne nem akkor is zörögne?(ilyenkor viszont a csoportkerekeket nem hajtja belül) A nyomólap csapágy kis tétel árban, úgy hogy ha már szétszedtem mindenképpen cseréltem.(Egy ismerősöm állította hogy neki az volt a ludas)
A sűrű olaj valószínűleg a váltó akadozását (is) fogja okozni mert hidegen tapadni fog a kuplung és nagyot reccsen első váltáskor az biztos. A kosár nem lógott amikor néztem, gyári anyával volt biztosítva és inkább ezt nem szedtem le..nyomórugók és lamellák is kopásérték felett voltak úgy hogy nem cseréltem ki ezeket sem.
A morgás még mindig rejtélyes..
Gondolom behuzott kuplungnál nem "morog"?
Ha belegondolsz a nyomólapi csapágyon,ill a kuplungkosár és kuplungagy közötti tűgörgőn kiengedett kuplungnál semmilyen terhelés nincs,nem írom itt le, hogy miért,akinek van némi rálátása az érti miről beszélek(meg telefonon egyébként is szar leírni egy regényt). A kuplungagy ránditás csillapító rugó szokták feladni azok szoktak zörögni.
A Hornet 900 ba is szét kellene nézni,mert a 20w -s olaj csak, "tűz oltás", meg kell csinálni,ki kell cserélni ha valami kaka,és pont.
Lehet a kuplung meg a vezérlés zörgésèt ideiglenesen megoldja,a "sűrűbb"olaj,de a hengerfejet pusztítja,sokkal-sokkal később lesz ott a sűrű hideg olaj,mint kellene.
Én a 20w-50 olajat vízhűtéses,siklócsapágyas motorba baromságnak tartom,minden szervizkönyv hozza a 20w-50 de az olaj viszkozitást a szervizkönyv a külső hőmérséklethez adja meg.
A mi éghajlatunkon a 10w-40 az ideális,10w-50 akkor ha nagyon ütöd versenypályán.
20w-50 levegő-olajhűtéses gépek olaj,ahol az üzemi hőfok magadabb,pl.:endurók,1henger, léghűtéses, golyós csapágyas főtengely-veztengely
Többször vissza olvastam a témáról nyugi!
Ki van nyomtava a Service Manual ami a bibliám! Tudom hogy nem ez van előírva..de láttam egy kicsit visszább egy linkre rákattintva hogy a típushoz a netes oldal hozza a 20W-50 est is!?
Egyik kollégámnak 900-as Hornetje van és ő esküdözik hogy 20w olaj kel bele akkor nem zörög...Egyébként megnéztem a kuplungot már (nem vagyok kezdő) és semmi gond nincs vele, sőt a nyomólap csapágyát újra cseréltem de semmi változás.
Az én motorom 31 éves és ezek az információk mind megtalálhatók. A Neten és a füzetben is. Aztán majd belőled is "régi motoros " lesz lassan!
Tipikus "kuplung hang" foglalkoztunk már a témával,olvass vissza
20w-50 traktor olaj
De legalább te kérdezel,mielőtt cselekednél
A kuplung nem csúszna mivel az is motorba való olaj,gondolom a JASO MA vagy MA2 szabványnak megfelel(kuplung adalék,emberi nyelven) jönnek a hideg napok,olvasgass a témában,a tanulás nem árt.
Remélem nincs harag vigyázzunk az RR-ek re
Köszönöm,hogy elolvastad
1999-es 919 Cbr-be 10W40 es olaj van és van egy kis morgó hangja a kuplungnak. Ha 20W50-est töltök bele elhalkul? És a sűrűbb olaj nem árt a kuplungnak? Csúszik vagy hidegen nem emel ki majd?
Valakinek tapasztalata?